X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במערכת הביטחון מודאגים מהיחלשותה של הרש"פ באזור ג'נין וחוסר יכולתה להשתלט על האנרכיה הביטחונית. חמאס נושף בעורפה של הרש"פ וגורמי ביטחון מזהירים כי בסופו של דבר לא יהיה מנוס ממבצע צבאי גדול של צה"ל באזור ג'נין
▪  ▪  ▪
חמושים פלשתינים בג'נין [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

המבצע של מנגנוני הביטחון של הרש"פ באזור ג'נין לאיסוף כלי נשק בלתי חוקיים ומעצר מבוקשים נתקל בקשיים גדולים, גורמים ביטחוניים אומרים: " הם לא מצליחים להשתלט על הנעשה בשטח והניכור בין הרש"פ לאוכלוסייה באזור ג'נין רק הולך ומחריף."
לפני כמה ימים אירעה הסלמה במצב הביטחוני באזור ג'נין לאחר שאנשי ביטחון פלשתינים היכו באלות 3 צעירים פלשתינים, אחד מהם, מוחמד זביידי, הינו בנו של זכריא זביידי, מפקד "גדודי חללי אל-אקצה" לשעבר באזור ג'נין שהיה בין 6 האסירים הבורחים מכלא גלבוע חודש ספטמבר שעבר.
סיבת מעצר ותקיפת ה-3 בידי אנשי הביטחון הפלשתינים איננה ברורה, אך האירוע עורר זעם רב בקרב תושבי ג'נין והגביר את המתיחות השוררת בין מנגנוני הביטחון לעבר הקבוצות החמושות בעיר. המעצר התפרש בשטח כחלק מהתיאום הביטחוני בין הרש"פ לשב"כ הישראלי ומסע נקמה בזכריא זביידי על כך שהצליח להימלט מהכלא הישראלי. בתגובה לאירוע, תקפו חמושים פלשתינים ביריות ובמטעני חבלה את בניין המוקאטעה בג'נין שם שוכנת מפקדת המחוז של הרש"פ, כעבור כמה שעות שוחררו ה-3 ובהם מוחמד זביידי.
על-פי גורמים בג'נין, בעקבות המתיחות השוררת בעיר התקיימו מגעים בין מושל האזור מטעם הרש"פ אכרם רג'וב לבין נציגי הקבוצות החמושות בעיר שבו הושג הסכם הפסקת אש שכולל את הסעיפים הבאים:
  • הפסקת תופעת הירי החי לעבר בניין המוקטאעה בעיר ג'נין.
  • פתיחת חקירה רשמית בנסיבות מעצרו והכאתו של מוחמד זביידי.
  • הפסקת תופעת המבוקשים החמושים בעיר בתמורה לכך שהם לא ייעצרו על-ידי הרש"פ.
  • הפסקת ההסתה נגד הרש"פ ברשתות החברתיות.
אולם, ההסכם שהושג לא החזיק מעמד אפילו מספר שעות.
למחרת יצא מושל ג'נין אכרם רג'וב אל אמצעי התקשורת הפלשתינים והאשים כי "כוחות אופל" (כשהוא רומז לחמאס) מסיתים כדי לזעזע את החברה הפלשתינית. הוא כינה את הירי לעבר בניין המוקטאעה בג'נין במילים "פשע המשרת את הכיבוש", הוא גינה את תקיפתו של מוחמד זביידי ואמר כי מי שהפר את ההוראות מקרב אנשי הביטחון ייענש.
אכרם רג'וב הבטיח גם כי מי שירה אש חיה על בניין המקוטאעה ייענש והודיע כי "הרש"פ תמשיך לרדוף אחר העבריינים והיורים באוויר". בתגובה על דברי מושל גנ'ין אמר בכיר חמאס ח'אלד אלחאג' כי לארגונו אין שום קשר לאירועים האחרונים בג'נין וכי עמדת הארגון היא כי "פגיעה במוסדות הפלשתינים הינה פשע וגם המעצרים המנהלים והשפלת האנשים הינה פשע גדול יותר."
במערכת הביטחון הישראלית מודאגים מאוד מהמצב הביטחוני באזור ג'נין ומחוסר יכולתה של הרש"פ להשליט סדר ולטפל בתופעת הקבוצות החמושות והשנק הבלתי חוקי. כמה ימים לאחר פגישת שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בביתו בראש העין, חשפו גורמי ביטחון בכירים כי צה"ל היה קרוב לצאת למבצע צבאי רחב היקף בעיר ג'נין אך בסופו של דבר נמנע מכך, הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בשיחות סגורות כי במקום זאת ישראל דירבנה את מנגנוני הביטחון של הרש"פ להיכנס לעיר ג'נין וכי הם עצרו פעילים רבים ותפסו אמצעי לחימה.
תושבים בג'נין מלגלגים על דברי הרמטכ"ל, העיר ג'נין הפכה בשנים האחרונות ל"בירת הטרור" בשטחי הגדה ונראה כי הרש"פ, למרות מאמציה עד כה, לא מצליחה להשתלט על המצב הביטחוני באזור ג'נין. האווירה כלפי הרש"פ היא עויינת מאוד, התושבים טוענים כי היא מתעמרת בבני המשפחות של האסירים הביטחוניים ו"השהידים" בעוד בניהם של בכירי הרש"פ נהנים מחיים טובים ומהטבות שונות.
להערכת גורמי ביטחון בכירים בישראל, אם הרש"פ לא תתעשת בתוך זמן קצר ותשתלט על האנרכיה הביטחונית באזור ג'נין, צה"ל יצטרך לעשות את העבודה בעצמו באמצעות מבצע צבאי רחב היקף. הרש"פ ממשיכה לאבד את המשילות בשטח, חמאס נושף בעורפה ומעודד את התופעה שעלולה להקרין גם על אזורים נוספים בגדה.

תאריך:  12/01/2022   |   עודכן:  12/01/2022
+משא-ומתן להכרה ב-10 עד 12 כפרים בדואים בנגב
22:38 12/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הממשלה נכנסת למשא-ומתן להכרה בכפרים בדואים לא מוכרים בצל המהומות שנלוו לנטיעת העצים על-ידי קק"ל  ▪  גם הערב התחדשו הפרות הסדר האלימות בדרום

חלק מן המתפרעים נעצרו [צילום: מוחמד עילין/AP]
+צה"ל: נהרוס מבנה שבו התגורר רוצח יהודה דימנטמן
18:29 12/01/22  |  עידן יוסף

הצבא מסר הודעה למשפחת המחבל מוחמד ג'ראדאת על כוונת צה"ל להרוס את המבנה בו התגורר המחבל. המחבל היה מעורב בפיגוע ירי ב-16 בדצמבר 2021, שבו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל הי"ד. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה ביחס להריסה.

+מצ"ח חוקרת מוות של פלשתיני ליד העיירה ג׳לג׳ליה
15:56 12/01/22  |  עידן יוסף

פלשתיני נמצא הבוקר (ד׳) ללא רוח חיים, בסמוך לעיירה ג׳לג׳ליה שבמרחב החטיבה המרחבית ״בנימין״. מבירור ראשוני, עולה כי הפלשתיני נעצר במהלך פעילות של כוחות צה״ל לאחר שהתנגד לבדיקה ביטחונית. העצור שוחרר בהמשך הלילה. לאור נסיבות המקרה, המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ ממשיכה לאבד שליטה באזור ג'נין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
ראש עירית לוד: רק כאשר חלילה ייהרג ילד יהודי בתל אביב המדינה תעצור מלכת ותכריז מלחמת חורמה בעבריינים ובעבירות הנשק והירי, עד אז, זה לא מעניין    יו"ר הוועדה לבט"פ: הרוב הגדול של התושבים הערבים בלוד מאסו בחיים בצל הסכנה. הם לא יוצאים מהבית מחשש להיפגע
יעקב קורי
בסיפרו של מרדכי נאור הוא מתאר איך הערבים הסתובבו בשכונות היהודים באותה השנה, וחילקו ביניהם את הבתים של היהודים שהם היו רוצחים, ומי מהם יקבל את הנשים שלהם לאינוס ואחר כך לרצח בדם קר או חם
איתן קלינסקי
למרבה הצער, עוצמות השנאה והלעז מרקיעות שחקים לכתובתו של יהודי, שמעז להכיר בזכות הפלשתינים למדינה ריבונית, ולהפתעת המלעיזים לכתובתי גם על מדינה לפלשתינים או על אוטונומיה מדבר אדם העונה לשם יורם כהן
שמואל פישר
מדובר במחדל ביטחוני חמור ובמצב מסוכן, בו נושפים מאות פלשתינים בעורפם של החיילים, אשר מטבע הדברים אינם יכולים באותה עת, גם להביט קדימה אל הצומת וגם לשמור את עצמם מפני התנפלות של מחבלים
יוני בן-מנחם
הדרג המדיני ביטחוני בישראל נכנע לאיומי ארגוני הטרור והסכים לשחרר את האסיר המנהלי הישאם אבו הוואש כדי לקנות שקט זמני. מערכת הביטחון ניהלה את המשבר באופן חובבני והפכה את אבו הוואש ל"גיבור לאומי" פלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il