X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על-מנת לתהות על הקנקן של כוונות המשטרה בתחום החדירה לטלפונים חכמים לא צריך לשתול רוגלה בטלפון של המפכ"ל, המודיעין הזה כתוב בעיתון
▪  ▪  ▪
כלים חודרניים [צילום: BAE Systems/AP]

בואו נקרא את תיאור הפעילות של חברת המימד החמישי: "החברה פיתחה מערכת שנועדה לנתח כמויות גדולות של נתונים ומידע גולמיים, הנאספים בין השאר על-ידי גופי ביון ואכיפת חוק. סוגי מידע אלה כללו בין היתר הודעות טקסט, שיחות טלפון, צילומי וידאו, מיילים, מידע מעמדות ביקורת דרכונים, מאתרי קניות של כרטיסי טיסה, שימוש בכרטיסי אשראי, משלוחים ורשומות ברשתות חברתיות. המערכת עשתה שימוש בטכניקות של בינה מלאכותית כדי לנתח את המידע במטרה לאתר התארגנויות טרור ופשיעה".
אנו מבינים שמשטרת ישראל לא עצרה בחדירה לטלפונים ואיסוף מידע מהם, אלא ביצעה מהלך משלים, בחנה אפשרות רכש של מערכת עיבוד מידע מחברת המימד החמישי, ואף השקיעה בכך כסף רב.
כאשר התפוצץ סיפור המימד החמישי, עקב סגירת שערי החברה, נודע, לא רק ליו"ר החברה, בני גנץ, לא רק לרם בן ברק מנהל בכיר בחברה, אלא גם לכולנו, שהאינטרסים העסקיים של החברה והאינטרסים המודיעיניים של המשטרה הם שהובילו, ולא חס וחלילה האינטרסים שלנו כאזרחים אשר פרטיותם חשובה להם.
חובה להדגיש שכלי החפירה בטלפונים ובמחשבים (לדוגמה פגסוס, NSO) הוא רק חלק אחד בשרשרת איסוף המודיעין, חלק נוסף ואולי אפילו חלק הארי הוא כלי העיבוד האוטומטי (המימד החמישי או דומה) - רק כך ניתן להסיק מסקנות ראייתיות מושכלות בזמן אפקטיבי מבליל נתונים כה רב.
המערכת של המימד החמישי הייתה מערכת עיבוד לדעת, מערכת עיבוד על-מנת לדעת, באשר ללא העיבוד, הדעת העובדתית היא מוגבלת אפילו אם המידע נאסף בכלים חודרניים ומאד אפקטיביים, ולכן, המידע הרב חייב להיות מעובד ומוצלב באמצעות מערכת חדשנית ויעילה, ואם את המערכת הזו חיפשה המשטרה (ואולי גם מצאה), ברור לכולנו מה תוכניותיה.
אנחנו לא ידענו? אנחנו ידענו! ועוד איך ידענו. על-מנת לתהות על הקנקן של כוונות המשטרה בתחום החדירה לטלפונים חכמים לא צריך לשתול רוגלה בטלפון של המפכ"ל, המודיעין הזה כתוב בעיתון.
ולשאלה: מה עושים, יש שלוש תשובות מרכזיות:
א) אסור לשפוך את התינוק עם המים. על-מנת לשמור על הסדר הציבורי, חובה לאפשר למשטרה במקרי קיצון וכפוף לאישור של בית המשפט, לחדור באורח אגרסיבי לחיינו, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לאו.
ב) עלינו לבדוק את אירועי החדירה לטלפונים חכמים באמצעות גורם חיצוני בלתי תלוי ולא בהכרח על-מנת לתלות מישהו אלא בעיקר על-מנת להסיק מן העבר אל העתיד
ג) בחירת יועמ"ש חדש אשר בהסתמך על הבדיקה בסעיף הקודם, יאזן נכון בין צרכי החקירה של המשטרה ובין הסמכות של המשטרה להשתמש בכלים כאלה בחקירותיה השונות, תוך מתן משקל ראוי לחירויות הפרט, הוצאת מיידית של הנחיות המגבילות זמנית את המשטרה, הקפדה חמורה על ביצוע ההנחיות, ובהמשך גיבוי ההנחיות בחוק, כולל חובת פוליגרף וכולל סנקציות פליליות על הפרה של הנחיות אלה.

תאריך:  25/01/2022   |   עודכן:  25/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
אפשר להניח לטובת היועץ המשפטי שבראשית הפרשה לא היה בידו אפילו קצות חוט הקושר את ביבי לחשדות בדבר שוחד ואי סדרים
אמיר רוזנבלום
אני תוהה למה עלינו להתבייש כל כך בממצאי מגזין כלכלי בינלאומי כה מכובד. שכן יש גם צד חיובי בפרסום של "אקונומיסט", צד שכולנו נוכל לנצל על-מנת לחזק את המומנטום של הפיכת תל אביב לעיר עולם מבוקשת
חנה סמוכה מושיוב
גודלה של משפחתי היה בעוכריי, והוא מצביע על נחשלות! בעיקר לאור העובדה שהמשאבים היו מוגבלים, ולא ניתן היה לספק את כל צורכי הבית והילדים, כי הגענו לארץ חסרי כל ממדינת עולם שלישי והיא השפיעה על הילודה, על השפה, על המבטא, על צבע העור, ועל הרבה דברים שאותם מי יספור
יוסף קנדלקר
עם מותו התחילו להקדיש לו תוכניות לזכרו ומשוררים רבים שעברו איתו כברת דרך סיפרו על האיש המוכשר והמיוחד הזה, זה שהשאיר לנו כאן, מקיבוץ ועד תלמידי ישיבה, מורשת מפוארת של שירים שכולנו מכירים
יוסף אליעז
מוזר מאוד שראש הממשלה נפתלי בנט נמנע מהצבעה ושרת הפנים איילת שקד הצביעה נגד הקמתה    כיצד זה החליטה הממשלה הנוכחית להזמין שלוש צוללות נוספות אחרי שבני גנץ, גבי אשכנזי ולמעשה גם כל החברים בקואליציה טענו כי אין כל צורך בשלוש הצוללות שהזמין נתניהו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il