X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נפתלי בנט קיבל את שלו, כותרות, צילומים, מילים, אבל ספק אם הציבור ברובו התרשם, התפעל ממה שראה או קרא. זהו בנט המלא הבטחות, הזורע תקוות, המנסה לכבוש את דעת הקהל הספקנית - ובאמת מי פתחי ויאמין למילה שלו אחרי שכמעט כל מה שהכריז והבטיח לבוחרים בטרם הבחירות, הוא הפר אחד לאחד אחרי השיג את שלו
▪  ▪  ▪
[רה"מ בנט. המאיס על הציבור את הפוליטיקה? צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
.איני זוכר ראש ממשלה לחוץ כמו מר בנט. ראש ממשלה שחושש לכיסאו יום יום ושעה שעה. אם יש ביטוי מובהק לדאגה ה"קיומית" הזאת, לחשש הזה, הנה בא שטף הראיונות שהעניק במכה אחת לכל כלי התקשורת שבדפוס בסוף השבוע, כולל שני העיתונים שאינם אהודים עליו, ישראל היום ו"מקור ראשון". ישאל מי שישאל, איך זה שכל העיתונים "נכנעו" לפנייה מלשכת ראש הממשלה לקיים ראיון בעיתוי הנוח או הנדרש למר בנט? יגיד מי שיגיד, הנה ההוכחה שהתקשורת משרתת אותו, רוקדת לפי חלילו ומעניקה לו כותרות ראשיות, עמודים על גבי עמודים.

האמת, קשה לי להאמין, שהאמנתי שהממשלה המוזרה הזאת תאריך ימים יותר מחצי שנה, והנה כבר שבעה חודשים שהיא מכהנת, ולא נראה שיש משהו או מישהו שיערער בקרוב על שלימותה. פה ושם אכן נשמטה אבן מהקיר, באופן זמני, פה ושם נפלו הצעות ממשלתיות בגלל תיקו בהצבעה, בגלל סרבנים לרגע. אבל לא היה די בכך כדי שהקואליציה תתפורר. עם זאת, אני עדיין בספק אם תגיע הממשלה אל נקודת הרוטציה, שבה יעביר נפתלי בנט את הלפיד ליאיר. גם אם זה יקרה, השאלה היא כמה זמן יספיק הלפיד להאיר.
ב-1986 העביר שמעון פרס את שרביט ההנהגה לידי יריבו המר ושותפו בממשלת האחדות הלאומית, יצחק שמיר. זאת על-פי הסכם הרוטציה שנרקם בדי עמל בידי נציגי הליכוד ומערך שנתיים קודם לכן, ועל פיו ראש הממשלה המכהן שמיר, פינה מקומו לפרס, בידיעה שכעבור 25 חודש השניים יתחלפו בתפקידים. לא פחות מ97- ח"כים תמכו בממשלה ההיא. חבר כנסת בודד או אפילו סיעה בודדה, לבד מהליכוד והמערך, לא יכלו לערער על עצם קיום הקואליציה.
ממשלת שמיר-פרס קמה למען מטרה עיקרית אחת, הבראת הכלכלה ובלימת האינפלציה הדוהרת, כאשר הנושאים המדיניים לא נראו דחופים לעת ההיא. כאז כן עתה, גם חשבונות פוליטיים היו בבסיס השותפות הזאת, אך זו לא הייתה קואליציה שכוננה על בסיס עויינות לאדם אחד, למנהיג אחד, שמאחדת את כל יריביו עד כדי השגת רוב מינימלי בכנסת. זו הייתה אחדות של אמת, ולו לפרק זמן מוגבל.
ממשלת האחדות ההיא אכן מילאה את 50 חודשי כהונתה, אבל כבר במחצית השנייה נתעוררו קלקולים, כאשר ממלא-המקום ניסה לקדם מהלכים מדיניים שלא כמוסכם וכמקובל על הליכוד ועל ראש הממשלה שמיר, ואף לא בידיעתו. כך פגישת השר ויצמן עם נציג אש"ף בז'נווה, וכך "הסכם לונדון" שבין פרס למלך חוסין, שנרקמו מאחורי גבו של שמיר. בעקבות בחירות 1988 נתחדשה האחדות הלאומית אך הפעם ללא רוטציה. אין פלא על כן, שממשלה זו החזיקה מעמד שנתיים בלבד. נפילתה עמדה בסימן "התרגיל המסריח" (ביטויו של יצחק רבין, שלא אהב בלשון המעטה את מהלכיו החתרניים של פרס).
דוברי הממשלה המכהנת זה שבעה חודשים מקפידים לכנותה ממשלת אחדות. איזו זילות של המושג! איזה זלזול באינטליגנציה של הציבור, שיודע וזוכר מהי אחדות של אמת, ולו לזמן קצוב. שמונה מפלגות זעירות שחברו יחדיו לשותפות הזאת, ביחד 61 מנדטים, המינימום הנדרש. ב-36 מנדטים פחות מהממשלה שכיהנה בשלהי המאה הקודמת, והנחילה הישגים לאזרחי ישראל. גם הביטוי ממשלת שינוי תמוה בלשון המעטה. במה היא שינתה, לבד משינוי פוליטי, שזרק מפלגה בת 29 מנדטים לאופוזיציה והעלה ראש לששה מנדטים בלבד לראשות הפירמידה?
ים של מילים נשפך על מוזרותה של הממשלה, על שבריריותה, על צעידתה על קרח דק. איני זוכר ראש ממשלה לחוץ כמו מר בנט. ראש ממשלה שחושש לכיסאו יום יום ושעה שעה. אם יש ביטוי מובהק לדאגה ה"קיומית" הזאת, לחשש הזה, הנה בא שטף הראיונות שהעניק במכה אחת לכל כלי התקשורת שבדפוס בסוף השבוע, כולל שני העיתונים שאינם אהודים עליו, ישראל היום ו"מקור ראשון". ישאל מי שישאל, איך זה שכל העיתונים "נכנעו" לפנייה מלשכת ראש הממשלה לקיים ראיון בעיתוי הנוח או הנדרש למר בנט? יגיד מי שיגיד, הנה ההוכחה שהתקשורת משרתת אותו, רוקדת לפי חלילו ומעניקה לו כותרות ראשיות, עמודים על גבי עמודים. כל העיתונים התייצבו דום, לקריאה מלשכת ראש הממשלה. מסדר התקשורת. מצד שני, וכי יכול עורך לסרב לפנייה של ראש ממשלה להתראיין אצלו? וכי יחמיץ את ההזדמנות? בימי קודמו של בנט, אגב, זה קרה. נתניהו מעולם לא זכה לעיתונות מפנקת, פרט לישראל היום.
אם יצא מסר חדש כלשהו מן הראיונות הללו, זה רק מסר של חוסר ביטחון, לחץ ודאגה, ניסיון להזכיר לציבור הקוראים, כל קורא ועיתונו, מי הוא כרגע ראש הממשלה שלכם, למקרה שטרם הסתגלתם לעובדה זו. נפתלי בנט קיבל את שלו, כותרות, צילומים, מילים, אבל ספק אם הציבור ברובו התרשם, התפעל ממה שראה או קרא. זהו בנט המלא הבטחות, הזורע תקוות, המנסה לכבוש את דעת הקהל הספקנית - ובאמת מי פתחי ויאמין למילה שלו אחרי שכמעט כל מה שהכריז והבטיח לבוחרים בטרם הבחירות, הוא הפר אחד לאחד אחרי השיג את שלו? מילים לא עולות כסף. שטף הראיונות לא יחפה על העובדה שמר בנט המאיס על הציבור עוד יותר את הפוליטיקה והפוליטיקאים.

תאריך:  31/01/2022   |   עודכן:  31/01/2022
+גנץ: לא נקדם בממשלה הזו הסכמים מדיניים
17:19 31/01/22  |  עידן יוסף

שר הביטחון בני גנץ השיב בכנסת על הצעת אי-אמון בנוגע לשיח שאותו הוא מקיים עם הרשות הפלשתינית: "החלשת הרשות הפלשתינית חיזקה את החמאס ופגעה בביטחון ישראל. לא נקדם בממשלה הזו הסכמים מדיניים - אך נשמור על אופק מדיני ועל האינטרס הביטחוני והבינלאומי שלנו".

+ליברמן: "בישראל עליית המחירים המתונה בעולם"
17:12 31/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר מנה את הסיבות להתייקרות חשבון החשמל ב-5.7%  ▪  על עליות המחירים ברשתות המזון אמר: "יש כאן ניצול ציני"  ▪  השר לפיד מתחייב לעצמאים: "לא נפקיר אותם, נטפל במי שנפגע. הממשלה תיכנס לזה במלוא הכוח"

ליברמן. יש עליות בכל העולם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בפעם הרביעית מהקמת הממשלה: לפיד ואשתו חזרו במוצ״ש מחופשה בחו"ל
15:35 31/01/22  |  עידן יוסף

בפעם הרביעית מהקמת הממשלה: השר יאיר לפיד ואשתו חזרו במוצ״ש מחופשה פרטית (בפריז). בסביבתו מספרים שהוא נשא בכל העלויות ושנפגש עם השגרירה החדשה בעיר האורות - יעל גרמן (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
כמו-כן תוארך הגבלת ההתקהלות במקום סגור (עד 50 איש במקום הפועל ללא תו ירוק) והארכת התו הסגול במקומות מסחר
מירב ארד
בנט: "התפקיד שמילאת בהגנה על מדינת ישראל עוד מימייך כפצ"ר הוא גדול - ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה"    גדעון סער: "מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה וחסרת מעצורים ועמד על האמת"    השר גנץ: "הגנת בגופך ובעוצמתך השקטה על שלטון החוק בישראל"
עידן יוסף
לבית משפט הדן בתביעת פיצויים מכוח חוק איסור הפליה חסרה הסמכות להורות על הפסקת האפליה באמצעות מתן צו    התוצאה: גוף מפלה יחויב לשלם פיצויים לתובע, אך עלול להמשיך לבצע את ההפליה בהעדר צו
איציק וולף
בעוד שר המשפטים הצהיר כי לא יתמוך עוד בהארכת התו הירוק, שתוקפו יפוג בתחילת פברואר, הודיעו שרי יש עתיד כי יסכימו לבקשת שר הבריאות להארכת התו בכמה ימים לצורך הסדרת בטיחות דיירי בתי אבות ונמל התעופה בן-גוריון    עם זאת ציינו: "אין ספק שנדרש שינוי לנוכח המציאות המשתנה"
איציק וולף
ראש הממשלה טוען כי הוא לא ממהר ללחוץ על הדק הסגרים, למרות שידוע שהקורונה אינה שפעת    הצהיר כי לא יאפשר המשך להסכם אוסלו כראש ממשלה, וכי אם יהיה מי שיקדם הסכם כזה - לא תהיה ממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il