X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
החברה תבקש היום אישור חירום למתן שתי מנות של חיסון הקורונה לבני שישה חודשים עד ארבע שנים, וממשיכה לבדוק את יעילות המנה השלישית ה-FDA העניק אישור קבוע לחיסון הקורונה של מודרנה
▪  ▪  ▪
לא נמצאו תופעות לוואי בחיסון לילדים [צילום: מאט רורק, AP]

מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), הרגולטור החשוב ביותר בעולם בתחומו, צפוי לאשר עוד החודש את חיסון הקורונה של פייזר לילדים מגיל שישה חודשים ועד ארבע שנים - מעריכים בוושינגטון. פייזר תגיש היום (יום ג', 1.2.22) את הבקשה לאישור חירום של החיסון, המבוסס על שתי מנות.
החברה ממשיכה לבדוק את היעילות של שלוש מנות לילדים בגילאים אלו. פייזר החליטה לבקש כבר כעת את האישור לשתי מנות, שכן הנתונים על יעילות שלוש המנות יהיו ברשותה רק בסוף מרס, כך שאישור זה יוכל להינתן לכל המוקדם בעוד חודשיים. נתוני המנה השלישית בחיסון למבוגרים מלמדים על יעילות גבוהה מאוד, של כ-90%, במניעת תחלואה קשה, אשפוז ותמותה - שזו מטרתו של החיסון. בחודש דצמבר מסרה פייזר, כי שתי מנות לילדים בני שנתיים עד ארבע שנים אינן נותנות חסינות מספקת, אך כאמור המטרה היא להעניק מיידית לפחות חסינות חלקית.
אנשי פייזר וה-FDA אמרו מספר פעמים בימים האחרונים, כי בקשה לאישור החיסון לילדים צפויה בקרוב. סקוט גוטליב, חבר מועצת המנהלים של פייזר ולשעבר מבכירי ה-FDA, אמר בתחילת השבוע, כי החיסון עשוי לקבל אישור כבר בחודש הבא. גל האומיקרון הביא לזינוק בתחלואה קורונה בקרב ילדים בארה"ב, כמו גם בישראל, ומכאן הדחיפות של אישור החיסון - גם אם, כאמור, ההגנה שהוא מעניק אינה מלאה. הממשל הפדרלי מבקש להתחיל לחסן ילדים בהקדם האפשרי, שכן הניסויים הקליניים הראו שאין בעיית בטיחות בשתי המנות.
במקביל העניק אמש ה-FDA אישור מלא לחיסון הקורונה תוצרת מודרנה, חמישה חודשים לאחר שהעניק אותו לחיסון של פייזר. אישורי החירום ניתנו לאחר שלושת שלבי הניסויים הקליניים, בעוד האישור המלא ניתן לאחר איסוף כמות גדולה של נתונים מן השטח בעת מתן החיסונים בפועל. האישורים מלמדים, כי אין תופעות לוואי ממשיות של שני החיסונים וכי יעילותם גבוהה ומוכחת. מודרנה מסרה, כי החיסון אושר בידי הרגולטורים ביותר מ-70 מדינות וכי אשתקד שיגרה לרחבי העולם 800 מיליון מנות. החיסון של מודרנה זול משל פייזר ותנאי האחסון שלו פחות מחמירים.

תאריך:  01/02/22   |   עודכן:  01/02/22
+התו הירוק יצומצם; תבוטל חובת בדיקה לפני טיסה
17:58 01/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבינט הקורונה החליט לעדכן את מתווה התו הירוק ולצמצם אותו  ▪  תוקף התו הירוק יעודכן עבור מחוסנים בשלוש ובארבע מנות ללא הגבלת זמן  ▪  בעל תסמינים בשבועיים לפני הטיסה לא יידרש לבדיקת PCR אלא רק לאנטיגן מוסדי  ▪  שר האוצר שוב לא השתתף בדיון קבינט הקורונה

מי שאינו מחוסן או מחלים לא יידרש לבדיקה לפני טיסה [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+בנט: נסייע לעסקים שנפגעו קשה בגל התחלואה
16:58 01/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הצהיר כי הפרטים על היקף הסיוע לבעלי עסקים ועל אופן מימושו עדיין נידונים וטרם סוכמו  ▪  "אנחנו ערים לקשיים ולשיח הציבורי, ואנחנו קשובים גם למגזר העסקי"

בנט. נגד אווירת סוף קורס [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+31% מהנבדקים בשבוע האחרון נמצאו חיוביים לקורונה
09:09 01/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבינט הקורונה יתכנס היום ויקבל דיווח על זן הקורונה החדש - BA-2 - שהחל להתפשט בישראל  ▪  446.2 אלף ישראלים נמצאו בשבוע האחרון חיוביים לקורונה מתוך 1.36 מיליון נבדקים  ▪  1,084 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה בבתי החולים בישראל. מצבם של 306 מתוכם - קריטי

97 אלף ישראלים נמצאים בבידוד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה-FDA צפוי לאשר החודש את החיסון של פייזר לילדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
עד כה התגלו בישראל 350 מקרים של תת-הזן החדש, שהוא כנראה מדבק יותר מאומיקרון    שיא במספר המאושפזים החדשים במצב קשה, ומנגד - מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
מירב ארד
ראש מטה בריאות הציבור, אילנה גנס: "הצו מוארך בעשרה ימים. יעילות האנטיגן היא סביב 80% וכשהתחלואה תרד נחזור להמליץ להיבדק בPCR"
איציק וולף
בעקבות מחאת הזמרים ניל יאנג וג'וני מיטשל, שדרשו להסיר את שיריהם משירות הסטרימינג ספוטיפיי בעקבות מידע מוטעה שפורסם בפודקאסט של ג'ו רוגן על חיסוני קורונה, הודיע מנכ"ל החברה כי פודקאסטים העוסקים בנגיף הקורונה ייפתחו בהודעת אזהרה    "חשוב עבורי שלא נהפוך לצנזור"
איציק וולף
בעוד שר המשפטים הצהיר כי לא יתמוך עוד בהארכת התו הירוק, שתוקפו יפוג בתחילת פברואר, הודיעו שרי יש עתיד כי יסכימו לבקשת שר הבריאות להארכת התו בכמה ימים לצורך הסדרת בטיחות דיירי בתי אבות ונמל התעופה בן-גוריון    עם זאת ציינו: "אין ספק שנדרש שינוי לנוכח המציאות המשתנה"
עידן יוסף
במשרד הבריאות חוששים כי הירידה בתחלואה תיבלם, כפי שקרה בכמה מדינות באירופה, ומעוניינים להאריך את התו הירוק בשבועיים נוספים, אך שרים מתנגדים    יפה בן-דויד דורשת שלפני החזרה ללימודים יהיו בדיקות לכולם ופיקוח    חוקרים: שיא הנדבקים מאחורינו, ירידה ל-10,000 מאומתים ביום בתוך כשבועיים    מחצית מבדיקות האנטיגן טרם סופקו לבתי הספר והגנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il