X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתקלתי בסיפור הזה של חברי מהודו בפייסבוק וביקשתי ממנו לתרגם אהבתי את הסיפור שהוא סיפור אהבה של אישה בשלה שיש לה הכל והיא מתאהבת בחיים מחדש בזכות המרחב הווירטואלי העולם הזה שמור רק לנו שזכינו לחיות בעידן האינטרנטי?
▪  ▪  ▪
השעות הטובות של היום [צילום: בתיה דורי]

היא פקחה את עיניה בחדר חשוך למחצה והרהור ראשון שעלה בראשה היה שהיום יום ראשון. באופן טבעי היא הושיטה יד לחפץ שלידה והניחה אותו לנגד עיניה. שעון שומר המסך של הסמארטפון שלה הראה את השעה 5:30. בעשר השנים אחרונות זה הזמן שלה להתחיל את יומה. רק יום ראשון היה פעם יוצא מהכלל כשהיא הרשתה לעצמה עוד שעה אחת לפני שקמה להכין תה לעצמה ולו.
שוב עצמה את עיניה. אבל בניגוד לימי ראשון אחרים היא לא הרגישה צורך לישון שוב. גם לא התמלאה בתחושת אנרגיה שהיא רצון לקום ולהכין את התה. היא חיפשה בסמארטפון שלה וניגנה את רבינדרה סנג'ט האהובה עליה: שיר הודי... לאט-לאט המוזיקה הרחיבה את דעתה וחושיה והיא התחילה לספוג את המילים עמוק בלב ובנשמה... לה, לה... היא כמעט הייתה בטראנס.
מאז ילדותה הייתה מאוהבת במוזיקה, במיוחד ברבינדרה סנג'ט. היא עשתה כל שביכולתה כדי לתקן את הרשימות שלה, היא לא חסכה במאמצים לחדד את כישוריה ותמיד חלמה להיות אחת הזמרות המכובדות של רבינדרה סנגיט. אבל... היא נאנחה ולאט-לאט פקחה את עיניה. דמעה זלגה מעיניה, היא ניגבה את הדמעה והתיישבה על המיטה.
זה היה החדר שלה והיא דאגה לקשט אותו בטוב טעם. נוכחותה של הגורו רבינדרנת תאקור מורגשת בכל פינה בחדר. תמונה חצי כישלון, ולא סקיצה, שהיא קנתה משנטיניקטן בביקור האחרון שלהם לפני שלוש שנים עלתה למרכז הבמה. זר טרי של ראג'ניגנדה שהוכנס אתמול בערב היה עדיין תלוי טרי מהמסגרת של הרישום. חוץ ממיטת יחיד, שולחן הלבשה קטן, ארון בגדים מעץ, ספר ליד כיסא נדנדה קטן וספה קטנה משלימים את פנים חדר השינה הראשי של דירת שלושת חדרי השינה שלה. ארבע קומות אלה, שלוש דירות שבבניין קומות הוקם על ביתם הישן. שם בילתה את ילדותה עם שתי אחיות ואח אחד. לפי צוואתו של אביה, הבניין הזה הורש לה לאחר מות אביה. הבניין היה מורחב והוצאות נוספות על התיקון שלו לא היו בחירה טובה. לכן היא החליטה לעסוק בהשבחה כדי לפתח את הנכס. למרבה המזל. המשביח היה אדם מתחשב והוא הציע שתי דירות וסכום נאה כדי לסגור את העסקה.
היא הכינה שתי כוסות תה. השאירה ספל אחד במטבח לבעלה ובאה לשבת במרפסת. היא אהבה להיות עדה לשלווה. רגעים של אווירה רוחנית במעבר מחושך לאור, מבורות לידע והתעוררות כללית בשעה זו של הבוקר. בשבילה הבקרים המוקדמים היו קסומים. בשעה זו חשכת הלילה התפנתה לאט-לאט לנוכחותה השלטת של השמש.
שלושה או ארבעה ימים אחרונים היא חשה כי תחושת השלווה הפנימית שלה מופרת. כמעט ולא התרחשה תחושה כזו בשנים האחרונות שהפריעה לשלווה הנפשית שלה. בדרך כלל יש לה חיים שלווים מאוד. בעלה הוא ג'נטלמן אוהב שלום שלא מתערב בחייה ושתי בנותיה לא נמצאות בהווה לידה בשל השכלה גבוהה. יש לה חיים מעוררי קנאה בהם שום דבר לא גורם לשום אדווה בשלווה הפנימית שלה. אבל ההתרחשות בשלושת ובארבעת הימים האחרונים השאירה אותה מבולבלת והחלק הכי גרוע היה שהיא נהנתה מזה. היא עדיין לא מאמינה שהיא לא התעצבנה ולא התחצפה. אבל העובדה היא שאין סיבה כזו לכעוס או לחצוף, ובכל זאת היא ידעה, שבגילה הרגשות האלה היו ילדותיים לחלוטין וכמו בגיל העשרה.
היא התאהבה, אבל למרבה הפלא, זה לא העניין שהטריד אותה. היא הייתה מוטרדת יותר לגבי סוג האהבה שהיא מכניסה את עצמה אליה. היא ידעה שהאהבה שלה לזר מוחלט בגילה הייתה מעט לא שגרתית, אבל מצד שני האהבה שהיא חשבה עליה היא אפלטונית לגמרי ולא רק זה, בקושי יש סיכוי לפגוש זה את זה אפילו. אין בכלל שאלה של סיכוי עתידי להתחתן זה עם זה ולחיות ביחד בלי להתחתן גם לא עולה על הפרק. אז מה זאת האהבה הזאת?
מחשבתה הוטרדה מקול פעמון קורא. יד ימינה העוזרת שלה הגיעה. היא קמה מהכיסא שלה ופתחה את הדלת כדי להכניס את העוזרת. היא עדכנה אותה לגבי ארוחת הבוקר שתכין והתפריט לארוחת הצהריים. בדרך כלל בימי ראשון היא ובעלה התכבדו במותרות לארוחת צהריים ונהנו מארוחה משודרגת ביחד. בימים אחרים של השבוע בעלה נהג לצאת בערך ב-8:30 בבוקר לעבודה והיא יצאה בערך ב-10:30. היא הייתה פרופסור שלימדה היסטוריה. הנושא לא כל כך עניין אותה אבל הרעיון לשבת בבטלה בבית דיכא עוד יותר. העוזרת הגישה ספל קפה טרי וחם בשבילה, היא חייכה אליה.
הגבר שהיא חשבה שהיא מאוהבת בו אפילו לא היה תושב הודו. המפגשים השונים ברשתות החברתיות קירבו ביניהם. גם לו משפחה יפה שאותה הוא העריץ. זו באמת הייתה הרגשה מאוד לא רגילה בשבילה. היא חיכתה בחרדה להודעות שלו ואהבה לשוחח איתו עד אין קץ. הם העריצו זה את זו והקירבה נרקמה. בדבר אחד היא לא הייתה בטוחה אפילו כעת... האם עדיין היה מקום למישהו מיוחד בלב שלה לאחר חיי נישואים של למעלה משלושים שנה כשהיא כמעט הייתה מוכנה לקבל את תפקידה החדש כאם וכאישה מבוגרת שצריכה למשפחתה הקרובה והמורחבת בעקבות נישואי בנותיה. איך זה יהיה שלה? איך זה לקחת לעצמה? היא כמו לא הייתה אישה או אימא או אחות למישהו. פתאום דרשה משהו כל כך בלהט לעצמה, לבד. היא לא הרגישה פחות אהבה לילדיה ולבעלה. היא אהבה אותם ותמיד תאהב אותם. אבל ההרגשה החדשה הזו נמצאה שונה בתכלית מכל מה שהכירה בחייה כשהיא כבר בת יותר מחמישה עשורים.
היא לא הרגישה אשמה כמו בדרך המיושנת. היא אהבה את כל מה שנוצר בעולמה עד עכשיו ותמיד תאהב... והיא אהבה את העניין החדש שלה בחיים שהעניק לה זהות חדשה. אישה רק עם שם ואישיות משלה. היא קמה מהכיסא שלה במרפסת. היום היא תנסה מתכון חדש לבעלה. היא אהבה לראות את פניו הנוצצות והמרוצות אחרי ארוחה טובה.

תרגמה שושנה ויג
תאריך:  01/02/2022   |   עודכן:  02/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 העולם הזה / Haolam Haze
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
אינני חולק על הצורך בלימוד אנגלית ומתמטיקה מוגברים, אך חשוב לא פחות להגביר לימודי תנ"ך והיסטוריה כדי לזכור, להזכיר ולחנך שמולדתנו ושורשינו כאן, ולא בארה"ב, קנדה, אירופה או באוגנדה
אורנה מרקוס בן-צבי
אינספור מחקרים רק מחזקים את דבריה ואת העובדה שקיים קשר הדוק במדינה שלנו בין הון לשלטון וישנם קשרים משפחתיים וחברתיים מסועפים המחברים בין כל מוקדי הכוח וההשפעה במדינה
יורם אטינגר
מדיניות הפנים פורעת החוק של משטר האייתולות מהווה קו ייצור פורה של כח-אדם להפצת המהפיכה האיסלאמית ברחבי העולם    התעלמות ארה"ב והמערב מהשפעתו המשמעותית של משטר הדיכוי האירני על התנהלות אירן בזירה הבינלאומית, מעניקה רוח-גבית למשטר האייתולות ורוח-נגדית למאבק בטרור האיסלאמי
יעקב קורי
כשהקורונה משתוללת, כשרוסיה פולשת לאוקראינה, מה שמעסיק את העולם זה פגסוס וקאוגצ'י!    זיהיתי בעבר כשל בסגידה מוגזמת לפציפיזם שלא פחות מסוכן ממיליטריזם. ראינו זאת בהתמודדות עם היטלר, וגם בימינו כשצפויות פלישות לאוקראינה וטיוואן, כי רוסיה וסין יודעות שהמערב הוא נמר של נייר
עמנואל בן-סבו
המחזה המיוחד והשילוב בין אנשי העמק לאנשי ההר, בין מי שלכאורה תהום פעורה ביניהם והם יושבים זה לצד זה במאור פנים ובשמחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il