X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הקריאה לצאת למחאה אינה נענית בעוצמה הנדרשת כי אם בייאוש עטוף בעייפות פה ושם מתחילה מחאה ממוקדת אך השפעתה בעת הזאת אינה מזיזה את רגלי כסאות שרי המכתבים, האוצר והכלכלה
▪  ▪  ▪
מחאה שהתמסמסה

המחירים מאמירים, ושרי האוצר והכלכלה "נאבקים" בעליית המחירים בדרכם המוזרה. שרים אלו הם אלו המבקשים לבצע ספין זול אל תוך ארנקם וכיסם של אזרחי ישראל ומבקשים לצייר עצמם כרובין הוד עכשווי. האמת היא פחות הרואית, לא רובין הוד כי אם פינוקיו וסינדרלה אשר כמו היפהפייה הנרדמת התעוררו אל תוך תחושה כי נקעה נפשו של האזרח מהעלייה הפראית משהו, עלייה הבאה לידי ביטוי בחגיגת העלאת המיסים על-ידי שני השרים הנכבדים.
העלאת הדלק נובעת מהמיסוי הגבוה כמו העלאת המיסים על מוצרים בסיסיים, העלאת הארנונה, העלאת תעריפי החשמל, העלאת מחירי המים ולקרנבל עליית המחירים הצטרפו בעלי חברות המזון. האזרח מוכה המיסים החדשים וההעלאות הגבוהות, חש במתקפה מתוכננת כמובן עד שהגיעו רובין הוד וסינדרלה וכתבו את מכתב המחאה חסר המשמעות המעיד על כותבו יותר מאשר על האזרחים אשר אינם קונים את מרכולת הספין והבלוף.
הקריאה לצאת למחאה אינה נענית בעוצמה הנדרשת כי אם בייאוש עטוף בעייפות. פה ושם מתחילה מחאה ממוקדת אך השפעתה בעת הזאת אינה מזיזה את רגלי כסאות שרי המכתבים, האוצר והכלכלה. דרושה הנהגה אזרחית, אשר אינה רואה את העולם דרך משקפת הזהויות והשבטיות. דרושה הנהגה אזרחית אשר במאבק זה אינה מבדילה בין ימין לשמאל, בין חרדי לחילוני, בין ערבי ליהודי, בין נשים וגברים, בין עולים לוותיקים. כולנו ארנק אחד אשר שרי המכתבים שולחים אליו את ידיהם הארוכות ללא היסוס.
דרושה הנהגה אזרחית אשר תוביל למחאה לא פוליטית. מחאה שלא תתמסמס כמו מחאת קיץ 2011 או מחאת הקוטג', מחאות שהפוליטיקאים השכילו למסמס אותן ולהמשיך הלאה עד למציאות הנוכחית בה גלי העלייה מתגברים. הפוליטיקאים חשים חסינים ממחאה, התקשורת מדלגת בקלילות מעל למציאות, סדר היום עוקף את המצוקה האנושית, המוחים המנסים להעיר את האזרחים אינם זוכים להדהוד תקשורתי וכך המעגל הבלתי נגמר הוא ככלב המקשקש בזנבו.
הגזרות הכלכליות החזיריות פוגעות בראש ובראשונה באזרחים נורמטיביים. לא רק באלו החיים במצוקה כלכלית, הנאנקים תחת עול המיסים, עוד לפני ההשלכות הקשות של מציאות והתמודדות עם מגיפת הקורונה. מציאות חייהם של המתלבטים בין ארוחת צהריים לחימום הבית, בין המבקשת לחמם את חדרה לבין לרכוש תרופות, בין לשלם דמי שכירות לבין לחזור לבית ההורים הכורעים בעצמם תחת גזרות שרי המכתבים. בין תשלום שכר לימוד לבין יציאה לעבודה מזדמנת כדי לשרוד. כדי לא להצטרף לתורים המתארכים בלשכות הרווחה ובתי התמחוי.
גברת ייאוש ואדון עייפות אינם יכולים להרים את נס המחאה, את דגל המאבק הא-פוליטי. עכשיו תורם של הסטודנטים, צעירי תנועות הנוער, עכשיו הזמן שלהם לצאת לרחובות ולהעיר את המהפכה האמיתית. עכשיו הזמן להניף את נס המחאה לא רק בגל הגזרות הכלכליות, עכשיו הזמן להיאבק, באופן חוקי, בפשיעה החמורה בקרב ערביי ישראל, עכשיו הזמן למחאה נגד משפחות הפשע, נגד מסורות של רצח, נגד גביית דמי חסות.
עכשיו הזמן להניף את נס המחאה על תחושת חוסר הביטחון וההפקרות שחשים אזרחים בישראל בכלל, ובערים מעורבות בואכה אובדן משילות בחלקים משמעותיים במדינה. אזרחי ישראל חייבים להניח מעט למקלדת, לזעם המצטבר ברשתות החברתיות. להניח לכוס הקפה המהביל, לצאת מהמזגן עם שק שינה ואמונה שניתן לחולל שינוי יסודי ואמיתי. עכשיו הזמן לצאת ולמחות על החיים עצמם, על גזרות כלכליות בלתי פוסקות, על תחושת חוסר הביטחון.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  01/02/2022   |   עודכן:  01/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עכשיו הזמן להניף את נס המחאה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בן סבו יודע מתי "עכשיו הזמן"
שלמה המגיב  |  1/02/22 20:46
 
- ועוד על הנימוק "לצאת עכשיו "
שלמה המגיב  |  2/02/22 09:48
 
- ערימת הבלים
מגיב ותיק  |  3/02/22 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
ממשלת השינוי, המתיימרת להציג שינוי, היא למעשה רק משווקת מדיניות יחצ"נית של רודפת שינוי    היא ממשיכה את מדינית קודמיה, ולא נרתמה למאמץ הסברתי הכרחי בחברה הישראלית, שאין מקום לתפיסה הרווחת בציבור, הרואה את העם הפלשתיני כנטע זר
שושנה ויג
נתקלתי בסיפור הזה של חברי מהודו בפייסבוק וביקשתי ממנו לתרגם    אהבתי את הסיפור שהוא סיפור אהבה של אישה בשלה שיש לה הכל והיא מתאהבת בחיים מחדש בזכות המרחב הווירטואלי    העולם הזה שמור רק לנו שזכינו לחיות בעידן האינטרנטי?
יוסף אליעז
אינני חולק על הצורך בלימוד אנגלית ומתמטיקה מוגברים, אך חשוב לא פחות להגביר לימודי תנ"ך והיסטוריה כדי לזכור, להזכיר ולחנך שמולדתנו ושורשינו כאן, ולא בארה"ב, קנדה, אירופה או באוגנדה
אורנה מרקוס בן-צבי
אינספור מחקרים רק מחזקים את דבריה ואת העובדה שקיים קשר הדוק במדינה שלנו בין הון לשלטון וישנם קשרים משפחתיים וחברתיים מסועפים המחברים בין כל מוקדי הכוח וההשפעה במדינה
יורם אטינגר
מדיניות הפנים פורעת החוק של משטר האייתולות מהווה קו ייצור פורה של כח-אדם להפצת המהפיכה האיסלאמית ברחבי העולם    התעלמות ארה"ב והמערב מהשפעתו המשמעותית של משטר הדיכוי האירני על התנהלות אירן בזירה הבינלאומית, מעניקה רוח-גבית למשטר האייתולות ורוח-נגדית למאבק בטרור האיסלאמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il