X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המשמר הלאומי האוקראיני בתרגיל סמוך לצ'רנוביל [צילום: מיקולה טימצ'נקו/AP]
הסבירות לפעולה רוסית צבאית באוקראינה - גבוהה מאוד
ההערכה היא שכעת מרוכזות בגבול רוסיה-אוקראינה כ-83 "קבוצות קרב גדודיות" (BTG) - בכל קבוצה כזו בין 750 ל 1,000 חיילים, וכי 14 קבוצות נוספות עושות כעת את דרכן לשם, מה שיביא לריכוז כוח של כמעט 100 BTG

1. המתיחות בגבולות רוסיה-אוקראינה ובלארוס-אוקראינה מגיעה לשיא בשעות האחרונות. בשעות הלילה ביצע מטוס שליטה ובקרה מדגם E-8 "ג'וינט סטארס" של חיל-האוויר של ארה"ב טיסות מעל גבול אוקראינה-בלארוס. רוסיה ממשיכה לעבות ולתגבר את הכוחות סביב אוקראינה, גם הלילה.
2. ההערכה היא שכעת מרוכזות בגבול רוסיה-אוקראינה כ-83 "קבוצות קרב גדודיות" (BTG) - בכל קבוצה כזו בין 750 ל 1,000 חיילים, וכי 14 קבוצות נוספות עושות כעת את דרכן לשם, מה שיביא לריכוז כוח של כמעט 100 BTG.
3. בנוסף להן יש לקחת בחשבון את כוחות ה"רוסגבארדיה" - "המשמר הלאומי" הרוסי, כוח סמי צבאי שבשבוע האחרון רבים מאנשיו וכליו שונעו סמוך לגבול, את הכוחות ברפובליקות העממיות של דונייצק ולוגאנסק, וכמובן את שכירי החרב של חברת "ווגנר", שישנם דיווחים על הערבת חלקם מאפריקה למזרח אוקראינה. בנוסף העלה רוסיה את רמת הכוננות של הצבא הרוסי בחצי האי קרים, כולל המטה של צי הים השחור.
‏4. אחת האינדיקציות לאפשרות שרוסיה לא "מבלפת" או שמטרתה איננה רק הליכה על הסף היא העובדה שבתקופה האחרונה שינעה רוסיה לא פחות מ-12 "קבוצות קרב גדודיות" על ציודן מבסיסיהן הקבועים בפיקוד מזרח של הצבא הרוסי לבלארוס (רק לבלארוס!) - מדובר במרחק של 7,000 - 8,000 ק"מ.
5. ההסבר הרשמי הוא שאלה כוחות שאמורים להשתתף בתרגיל הגדול עם צבא בלארוס, "נחישות משותפת", שצפוי להתחיל ב 10 בפברואר. אך אז נשאלת השאלה למה לא להשתמש בכוחות הקבועים של הפיקוד המערבי? כי אלה כבר פרוסים ערוכים לא הרחק מגבול רוסיה-אוקראינה.
6. המהלך הרוסי הזה משמעותי מאוד גם כי הוא מעיד על עוד דבר: האמון הגדול של רוסיה בסין, בעיקר לאור הההתקרבות הגדולה הלאחרונה וההצהרה המשותפת הדי דרמטית שפורסמה אמש לאחר פגישת פוטין-ג׳ינפינג שי בבייג׳ין ומעמידה חזית משותפת נגד ארה"ב.
7. במושגים צבאיים מדידים, רוסיה דילדלה משמעותית את כוחותיה במזרח הרחוק הרוסי, שם יש לה גבול ארוך עם סין, והעבירה את רובם לבלארוס. אמנם, האפשרות שזה באמת רק למען התרגיל הצבאי המשותף קיימת, אך לדעתי קטנה. מה שאנחנו עדים לו כעת הוא המשך ברור של בניית כוח צבאי עצום סביב אוקראינה, שבקרוב מאוד יסיים את היערכותו ויהיה מוכן לפעולה.
8. במקביל נמשך המאמץ הדיפלומטי. ביום שני יגיע למוסקבה הנשיא מקרון לשיחות עם הנשיא פוטין, ובאותו יום יגיע לוושינגטון הקאנצלר שולץ לשיחות בבית הלבן עם הנשיא ביידן, שם הם ידונו לפרטים בהיערכות לקראת פעולה רוסית ועד כמה רחוק מוכן הקאנצלר שולץ ללכת מבחינת סנקציות על "נורדסטרים 2" ועל סקטור האנרגיה הרוסי.
9. ביום שלישי יגיע הנשיא מקרון לקייב וייפגש עם הנשיא זלנסקי, וב-5 בפברואר צפוי הקאנצלר שולץ להגיע למוסקבה ולהיפגש עם פוטין. אלא שכל התזזית הדיפלומטית הזאת מתרחשת כשרוסיה לא מבצעת אף מהלך של דה-אסקלציה אלא להפך - ממשיכה להיערך ולהכין את הכוחות.
10. אנחנו הולכים ומתקרבים לרגע האמת מהבחינה הזו, וע"פ כל הסימנים והאינדיקציות שאני רואה, הערכתי בעינה עומדת: הסבירות לפעולה רוסית צבאית משמעותית נגד אוקראינה בטווח הזמן הקרוב נותרה גבוהה מאוד.

תאריך:  05/02/2022   |   עודכן:  05/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסבירות לפעולה רוסית צבאית באוקראינה - גבוהה מאוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
בייג'ינג מאמצת את הרטוריקה של מוסקבה במשבר אוקראינה וגם היא רוצה לראות את ארה"ב ונאט"ו נחלשות - אבל סיוע מעשי אם ארה"ב תטיל עיצומים יהיה כפוף לנכונות לספוג ענישה אמריקנית, מנתח ניו-יורק טיימס
איציק וולף
דובר משרד ההגנה האמריקני העריך כי רוסיה מתכננת להפיק סרטון תעמולה "מאוד גרפי", כלשונו, שיציג מתקפה שכביכול ביצעה אוקראינה על שטח בריבונות רוסית, כהצדקת שווא למתקפה צבאית ולפלישה לשטח אוקראינה
איתמר לוין
נשיא רוסיה מחביא היטב את רכושו, ולכן ארה"ב מדברת על פגיעה במקורביו - אבל לא בטוח שזה יגרום לו לשנות את מדיניותו בנושא אוקראינה, מנתח וושינגטון פוסט
איציק וולף
הנשיא האמריקני הורה להציב 2,000 חיילים בפולין ובגרמניה ו-1,000 נוספים ברומניה    רוסיה הגיבה: צעד בלתי מבוסס והרסני
איתמר לוין
ככל שמתקרבים לגבול רוסיה, כך גוברים החששות וההסתייגויות ממנה - בעוד במרכז אירופה יושבים שליטים המיודדים עם פוטין ומחקים אותו, מנתח אקונומיסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il