X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לצערי, הסיפוק מקביעת נדיבות הלב כערך כספי ראשוני, המנווט את מלאכת הבנייה של בית יקר לעולם הרוחני היהודי, עלה יותר מדי מהר על שרטון, כשבפסוק ג' קורה לי משהו מצער, כי המילה תרומה חובקת בה שלל פריטים יקרי ערך
▪  ▪  ▪
אנצור את הרהורי עמי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

בבית האבות בו אני חי, אני מתבקש בכל יום שבת להיות עשירי למניין. השבת אקרא עם חברי את פרשת "תרומה", אך לא אשתף את ידידי בהרהורי, העלולים לפגוע בלהט אמונתם. לכן אנצור את הרהורי עמי ועם האתר, בו אני עתה מקלידם.
הפרשה מתמקדת במידה רבה בבניית הבית, בו ישכון אלוהי ישראל. מיותר לציין, שעם ישראל נמצא בראשית דרכו במדבר, ונושא עמו את לוחות הברית, אותם יידרש העם לשכן במקום מכובד וראוי.
הפרשה נפתחת בספר שמות, פרק כ"ה בהוראה: "דַבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׁרָאֵל וַיְִּּקחוּ לִי תְּרוּמָה... כָּל-אִישׁ, אֲשֶׁר יִדְבֵנוּ לִבּוֹ... (שם פסוק ב'). אודה, שכבשה אותי נימת הפתיחה של הפרשה, כפי שבאה לידי ביטוי בפרק כ"ה פסוק ב' המדגיש שעלות בניית הבית מבוססת על העיקרון - "כָּל אִישׁ אֲשֶׁר יִדְבֵנוּ לִבּוֹ". נכבשתי בעולמו הרוחני של המחוקק בפסוק ב', המשאיר את כל נדבכי המערך הכספי בבניית הבית תחומים במרחבי נדיבות הלב של כל פרט ופרט בחברה הישראלית.
לצערי, הסיפוק מקביעת נדיבות הלב כערך כספי ראשוני, המנווט את מלאכת הבנייה של בית יקר לעולם הרוחני היהודי, עלה יותר מדי מהר על שרטון, כשבפסוק ג' קורה לי משהו מצער, כי המילה תרומה חובקת בה שלל פריטים יקרי ערך המפורטים בפסוק ג': "זָהָב וְכֶסֶף וּנְחוֹשֶׁת". אודה, שחשתי כאב, כי כל צפייתי לבניית בית, שיחבוק בכל פינה צניעות וענווה רבה הושבה ריקם בהתנסחות המופגנת בפסוקים ד' - י'. בפסוקים האלה התעצמה עוצמת הפער בין המעטה החיצוני המוזהב עם שלל אבני חן יקרים ובין הפנימיות, החובקת בחובה עוצמות של עולם ערכים מוסרי ואנושי.
אני בדעה, שלפנימיות הערכית-המוסרית לא מתאים מעטה מופרז המופגן בעושרו הנוצץ. אני בדעה, שהפנימיות הערכית והמוסרית של העולם היהודי הייתה חייבת לקבל אך ורק מעטה צנוע וענו, המתאים לתכנים הערכיים והמוסריים
. לא מרפה ממני השאלה לשם מה נחוץ כל הפאר לבית, שהוא תמרור דרך לעולם של רוחניות ויציקת נדבכים ערכיים ובין החובה לצקת "אַרְבַּע טַבָּעוֹת זָהָב" (שם, פסוק י"ב) לא ברור לי הקשר בין הדרישה: "וְצִפִּיתָ אוֹתוֹ זָהָב טָהוֹר מִבַּיִת וּמִחוּץ תְּצַפֵּנוֹ" (שם, פסוק י"ג) ובין הדרישה לצקת על הלב את התכנים הערכיים הגנוזים בבית, שחשוב להקימו, אך מן הראוי להקים בית, שמשדר צניעות וענווה.
כל שבת נעים לי מאוד לחוש את הלהט של תשעת החברים, שאני אהיה להם עשירי למניין בבית הכנסת בשבת פרשת "תרומה". נעים לי לחוש את להט האמונה, המעניקה להם כוחות וחיות מחודשת בהתמודדות עם מה שהקשישות "מנדבת" לגופם. אני אמנע מלשאול אותם מדוע ערכים רוחניים טהורים חייבים לשכון ב"אֲרוֹן אֲשֶׁר אֶתֵּן לְךָ... וְעָשִיתָ כּפּוֹרֶת טָהוֹר ...וְעָשִׁיתָ כְּרוּבִים זָהָב" (שם, פסוק כ') בשיחת הרעים בתום התפילה לא אזעק בפני חברי את מה שבוער בתוכי - מה למנורת הזהב, זהב טהור, ומה לְזֵר הזהב סביב הארון לעולם הערכים המוסרי שלנו. עולם הערכים, שנדבכי קיומו מעוגנים בצניעות ובענווה, אינו מבין מה עושים מעליו עטיפות הזהב הטהור.

תאריך:  07/02/2022   |   עודכן:  07/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים בעקבות פרשת "תרומה"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
חרתת...
מגיב ותיק  |  7/02/22 09:07
 
- לי לא מצליחים ..
איתן בוקס  |  13/02/22 19:43
2
בצלאל כועס על איתן
בצלאל  |  7/02/22 10:25
3
איתן, ,טעית בחלק מהביקורת.
איתן, טעית.  |  7/02/22 11:21
 
- כל הכבוד לאדריכל הגאוני בצלאל
תודה לגאון בצלאל  |  10/02/22 09:36
4
איתן, על מי אתה עובד?
ה.א  |  7/02/22 20:05
 
- בזה לתגובה של ה.א
בזה לתגובה של ה.א  |  11/02/22 09:28
5
שתמיד נתרום לחברה
מאחלת לכולנו  |  10/02/22 08:39
6
איתן ק.
איתן בוקס  |  13/02/22 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד בדין
הדיבור עם רש"פ צריך להיות כרוכה בשאלות מתאימות: האם רש"פ יבטל את החוק שלה משנת 2015 שאין אח או רע לו בעולם, האומר שאם רצחת יהודי, תקבל משכורת לכל החיים- ומשפחת הרוצח מקבל משכורת לכל החיים?
יוני בן-מנחם
הנשיא ארדואן הודיע כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יבקר בחודש מרס הקרוב בטורקיה וכי הוא רואה בביקור התפתחות חיובית ושלב חדש ביחסים בין טורקיה לישראל. ישראל חייבת לגלות זהירות רבה בהתקרבות מחדש לטורקיה, זוהי העת לדרוש מארדואן את סגירת משרד הזרוע הצבאית של חמאס בטורקיה שמכווין פיגועים נגד ישראל
ארי בוסל
מה גורם לתחלואה הקשה ולמוות בשבועות האחרונים? הלא אומרים לנו שזן האומיקרון מדבק מאוד אך לא אלים כל כך, ושהחיסונים עוזרים במיזעור המקרים הקשים ומקרי המוות. האם זה זה הדלתא?
יאיר נבות
בפלישה רוסית מלאה הרוסים יוכלו לכבוש את קייב בתוך 72 שעות, או לכתרה אם כך יבחרו, והפעולה עלולה לגרום למותם של 50 אלף אזרחים ולכ-5 מיליון פליטים. ההכנות למלחמה אינן רק ביבשה
צילה שיר-אל
כוכב יופיטר שמביא הזדמנויות פועל לטובתכם    יופיטר, המוכר גם בשמו צדק, יימצא במשך כל השנה הקרובה במזל דגים    מה זה אומר על מזל דגים וכיצד זה משפיע על כל שאר המזלות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il