X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מדינה שמידרדרת לעסקות טיעון בהיקף כמו בישראל הופכת את מערכת המשפט לשוק פרסי שאולי טוב בשביל לקנות שטיחים בזול אבל לא כדי לקנות עסקות טיעון במחירי חיסול
▪  ▪  ▪
מכירת חיסול [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

תורת המשא-ומתן הוא מקצוע מרכזי בפקולטות למנהל עסקים וחיוני לכל איש עסקים לשלוט היטב ברזי המו"ם. אך זו בהחלט לא תכונה נדרשת לפרקליט שצריך להיות קודם כל בקי במשפט ורצוי גם אדם אתי. לכן, המצב הנוכחי שבו 80% - 90% מהמשפטים מסתיימים בעסקות טיעון הוא מצב בלתי נסבל מכמה סיבות: הנאשמים מורשעים מבלי שמוכחת אשמתם, העסקות נתפרות בעידוד השופטים בשם היעילות, נעשה עיוות דין על חשבון האמת והצדק. אך העוול החמור ביותר נגרם בגלל שהעסקות נחתמות בהתאם ליכולת המשא-ומתן של הצדדים ולא בהתאם לצדק ולשיקולים ענייניים.
אם פרקליטי הנאשם טובים במו"ם, וככל שהנאשם עשיר יותר הוא משיג עו"ד טובים יותר ומיומנים יותר ברזי המו"ם, הסיכוי שלו להגיע לעסקת טיעון מקלה הוא גבוה פי כמה מהסיכוי של הנאשם הממוצע. אם הנאשם היה מגיע למשפט, דינו היה נקבע על-פי אמות הצדק על-ידי שופטים שנבחרו בקפידה ולא בגלל קשרים מכל סוג ותנוחה... העיוות הכי חמור הוא בזאת שהכרעת הדין מושגת על-ידי פרקליטים ולא על-ידי שופטים, פרקליטים מוטים - לטובת הנאשם או נגדו, סנגור וקטגור, רק שופטים ללא משוא פנים.
אם העומס על בתי המשפט הוא בלתי נסבל, כשנאשמים ממתינים שנים להכרעת הדין, זו לא סיבה לבחור בכביש העוקף של עסקות טיעון. יש לפתור את הבעיה על-ידי הקצאת תקציבים פי כמה יותר גדולים למינוי ההיקף הדרוש של שופטים, ברמה יותר גבוהה, להגדיל את התקנים בפרקליטות ובמשטרה בצורה דרסטית, להעלות את השכר שלהם כך שיוכלו להתמודד עם השכר במגזר הפרטי. התקציבים לכך יושגו, כמו גם התקציבים לקיום מדינת רווחה, אם נקיים שיטת כלכלה סקנדינבית ולא ניאו ליברלית, כשיש בה אינטרס מובנה של אילי ההון, והשרים והמחוקקים עושי דברם המקבלים מהם טובות הנאה חוקיות וסמויות, שלא תהיה מערכת משפט פונקציונלית, שלא יהיו מספיק תקנים לשומרי הסף, הפרקליטות, המשטרה, רשות ניירות ערך, רשויות האכיפה, כי רק כך הם יוכלו להמשיך להתעשר על חשבון הציבור, לקבל הטבות מהממשלה בהפרטות שלוחות רסן, לבצע ספקולציות ולנפח בועות בבורסות ובנדל"ן, להעלות מחירים פי כמה יותר מאשר במערב. זה מנוגד לאינטרס הציבורי.
מדינה שמידרדרת לעסקות טיעון בהיקף כמו בישראל הופכת את מערכת המשפט לשוק פרסי שאולי טוב בשביל לקנות שטיחים בזול אבל לא כדי לקנות עסקות טיעון במחירי חיסול. והפירות הבאושים מונחים לפתחנו - בעסקות הטיעון שסוכמו עם דרעי, עם ליצמן וכמעט שסוכמו עם נתניהו. מספיק יש לנו איום אירני באטום, לא דרוש לנו איום פרסי של עסקות טיעון, מה עוד שמפרי החוק חוזרים לסורם תוך יממה, כי צדק לא נעשה!

תאריך:  07/02/2022   |   עודכן:  07/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
לצערי, הסיפוק מקביעת נדיבות הלב כערך כספי ראשוני, המנווט את מלאכת הבנייה של בית יקר לעולם הרוחני היהודי, עלה יותר מדי מהר על שרטון, כשבפסוק ג' קורה לי משהו מצער, כי המילה תרומה חובקת בה שלל פריטים יקרי ערך
דוד בדין
הדיבור עם רש"פ צריך להיות כרוכה בשאלות מתאימות: האם רש"פ יבטל את החוק שלה משנת 2015 שאין אח או רע לו בעולם, האומר שאם רצחת יהודי, תקבל משכורת לכל החיים- ומשפחת הרוצח מקבל משכורת לכל החיים?
יוני בן-מנחם
הנשיא ארדואן הודיע כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יבקר בחודש מרס הקרוב בטורקיה וכי הוא רואה בביקור התפתחות חיובית ושלב חדש ביחסים בין טורקיה לישראל. ישראל חייבת לגלות זהירות רבה בהתקרבות מחדש לטורקיה, זוהי העת לדרוש מארדואן את סגירת משרד הזרוע הצבאית של חמאס בטורקיה שמכווין פיגועים נגד ישראל
ארי בוסל
מה גורם לתחלואה הקשה ולמוות בשבועות האחרונים? הלא אומרים לנו שזן האומיקרון מדבק מאוד אך לא אלים כל כך, ושהחיסונים עוזרים במיזעור המקרים הקשים ומקרי המוות. האם זה זה הדלתא?
יאיר נבות
בפלישה רוסית מלאה הרוסים יוכלו לכבוש את קייב בתוך 72 שעות, או לכתרה אם כך יבחרו, והפעולה עלולה לגרום למותם של 50 אלף אזרחים ולכ-5 מיליון פליטים. ההכנות למלחמה אינן רק ביבשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il