יקח זמן עד שהאקלים ייהנה מהיתרונות של הרכב החשמלי. החלפת 250 מיליון מכוניות הדלק הנוכחיות עשויה להימשך עשרות שנים, אלא אם הממשל יעניק הטבות משמעותיות יותר לרוכשי הרכב החשמלי. החלפת המשאיות הכבדות, אחד הגורמים המרכזיים של גזי החממה, עלולה להימשך זמן רב עוד יותר.
ועדיין, מדגיש הטיימס, ה"בום" ברכב החשמלי מעצב מחדש את תעשיית הרכב. המרוויחה הגדולה ביותר – והאיום הגדול ביותר על הסדר הקיים – היא טסלה של אלון מאסק. היא מסרה אשתקד קרוב למיליון כלי רכב, זינוק של 90% לעומת 2020. טסלה היא עדיין חברה קטנה בהשוואה לענקים הוותיקים, אבל חלקה בשוק גדל בקצב המהיר ביותר. וול סטריט ז'ורנל מעריך את שוויה בטריליון דולר, פי עשרה מג'נרל מוטורס, מה שאומר שהיא יכולה להתרחב בקלות.
רוב האנליסטים שיערו שהרכב החשמלי לא ימריא עד שמחירו יהיה נמוך כמו של מכוניות הבנזין – אבן דרך המצויה עדיין במרחק של מספר שנים. אבל כאשר מזג האוויר הקיצוני הופך את השלכות שינויי האקלים לניכרות לעין, וכאשר מתברר שהרכב החשמלי קל לתחזוקה, זול לתדלוק וכיף לנהיגה – יותר ויותר רוכשים עוברים אליו. הרכב החשמלי כבר תחרותי בתדלוק ובתחזוקה ויכול לחסוך לבעליו אלפי דולרים בשנה. מודל 3 של טסלה ומודל XF P250 של יגואר עולות 46,000 דולר, אבל התחזוקה של טסלה זולה ב-16,000 דולר במשך חמש שנים. המכירות אשתקד יכלו להיות גבוהות עוד יותר, אלמלא מגבלות ייצור: פולקסוואגן מכרה בארה"ב 17,000 מכוניות מדגם ID4 ויכלה למכור פי ארבעה.
טייקן, הרכב החשמלי של פורשה שמחירו ההתחלתי הוא 83,000 דולר, נמכר אשתקד טוב יותר ממכונית הדגל פורשה 911. מרצדס מכרה קרוב ל-100,000 כלי רכב חשמליים אשתקד, זינוק של 90% לעומת השנה הקודמת. פורד תתחיל בקרוב למכור את ה"לייטינג", גרסה חשמלית של הטנדר אף-150, שהוביל את מכירות הרכב בארה"ב במשך עשרות שנים. פורד תכננה לייצר 75,000 מכוניות כאלו לשנה, אך ההזמנות גדולות בהרבה; היא הפסיקה לקבל אותן כאשר הגיעה ל-200,000 ומתאמצת לייצר השנה 150,000 מכוניות – והן יקרות: מחירן מתחיל ב-40,000 דולר ומגיע ל-90,000 דולר. והמבחר הגדל של טנדרים ומכוניות ספורט חשמליים מושך את מי שאינו מסתפק במכונית המינימליסטית של טסלה.