X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
התאמת חיסון מדי שישה חודשים אינה פתרון יעיל למגיפה, ולכן מדענים מחפשים חיסון כולל שיידע להתמודד גם עם זנים עתידיים זה לא יהיה פשוט, אומר וושינגטון פוסט, אבל הניסויים כבר מבוצעים בשיטות שונות
▪  ▪  ▪
סבלנות לצד ההכרה בדחיפות [צילום: רוגליו סוליס, AP]

המדע ממשיך לרדוף אחרי נגיף הקורונה, אך האם המרדף אחרי הזן העכשווי הוא האסטרטגיה הנכונה? האם לא עדיף למצוא חיסון אחד שיתן מענה גם לכל הזנים העתידיים? חלק מן המדענים רוצים לסיים את המרוץ הזה, העלול להימשך עד אין קץ – מדווח וושינגטון פוסט. הם מנסים להמציא חיסונים שיתנו הגנה נרחבת, לא רק מפני הזנים הנוכחיים אלא גם מפני אלו העתידים להיווצר.
לכל הפחות, העולם זקוק לחיסון כולל נגד הקורונה. וטוב יותר: חיסון שימנע גם מגיפות עתידיות של נגיפי קורונה שטרם נוצרו ואשר ידלגו בשנים הבאות מבעלי חיים לבני אדם. כמה מן המומחים שואלים מדוע אין מבצע נרחב ומהיר למציאת חיסון כזה, כפי שהפעיל ממשל טראמפ למציאת החיסון לקורונה הנוכחית.
אנתוני פאוצ'י, יועצו הרפואי הראשי של הנשיא ג'ו ביידן, קורא לסבלנות לצד ההכרה בדחיפות. יש עדיין צורך לגשר על פערים מדעיים כדי ליצור חיסון נרחב ועמיד, והמכון הלאומי לבריאות הקציב אשתקד 36 מיליון דולר למחקר בנושא. "אל תבלבלו בין המהירות והקלות בה פיתחנו חיסון לקורונה, לבין המכשולים שעודם קיימים בדרך לחיסון מקיף", אמר פאוצ'י לפוסט. אבל כמה מדענים אומרים, שבשיחות פרטיות פאוצ'י דוחק בהם להזדרז, משום שברור שזנים חדשים יצוצו מדי מספר חודשים כל עוד העולם אינו מחוסן.

יהיה צורך ביותר תחכום

מעודדים מן ההצלחה בפיתוח חיסוני הקורונה, מדענים רבים העובדים על הדור הבא של החיסונים החלו אשתקד לחשוב בגדול: אולי נוכל לפתח חיסון לכל סוגי הקורונה, להצטננות הרגילה ועוד? מאמר בכתב-העת היוקרתי News England Journal of Medicine טען אשתקד, כי לפחות מבחינה קונספטואלית – ניתן ליצור הגנה נרחבת מפני נגיפים רבים. מחקר בסינגפור העלה, כי מי שהבריאו לפני שני עשורים ממחלת הסארס ואשר חוסנו נגד הקורונה, פיתחו נוגדנים המגנים עליהם מפני סוגים רבים של נגיפים דומים.
אבל פיתוח חוסן כולל שכזה הוא בעייתי, והזנים האחרונים של הקורונה העמידו בפרופורציה חלק מן השאפתנות הגורפת. התברר, שלפני שמפתחים חיסון נגד הנגיף הבא – צריך למצוא חיסון שיתן מענה כולל לנגיף הנוכחי, דהיינו יוכל להתמודד עם כל הזנים העתידיים. אחד הצוותים השיג תוצאות מעודדות בניסויים על בעלי חיים: החיסון שפיתח הגן עליהן מפני סארס והקורונה הנוכחית; חבריו מקווים להתחיל השנה בניסויים קליניים בבני אדם. בקרוב צפויות התוצאות בניסויים הראשונים בבני אדם של חיסון מקיף אחר, אותו מפתחים מדענים במכון המחקר של צבא ארה"ב. עד כה התוצאות שלו היו טובות מאלו של חיסוני הקורונה המקוריים.
הפוסט מסביר, כי חיסונים מלמדים את מערכת החיסון הטבעית כיצד לזהות נגיף, והם עושים זאת על-ידי הצגת גרסה של הנגיף. החיסונים החדשים הנמצאים בפיתוח עושים זאת בצורה שונה: פיסות מהנגיף נאספות לתוך יחידה זעירה ומרובת צדדים, המייצגת את הדרכים בהן הנגיף עשוי להיראות – גישה המסייעת למקד את התגובה החיסונית. החיסונים הראשונים לקורונה היו רבי עוצמה אך פשוטים: הם לקחו את החלבון ממעטפת הנגיף, שימרו את צורתו המקורית והציגו אותו למערכת החיסון.
הדור הבא יצריך תחכום רב יותר והחיסונים יציגו צורות מרובות, כך שהגוף יידע לזהות את כולן אם וכאשר אחת מהן תופיע מולו. כיוון אחד מזכיר את ה"כימֶרָה" – המפלצת מן המיתולוגיה היוונית, בעלת ראש של אריה, גוף של עז וחלק אחורי של נחש: חיסון המורכב מחלקים של נגיפי קורונה שונים, כולל סארס והנגיף הנוכחי. חוקרים אחרים יוצרים פסיפס וקוקטייל של נגיפים הכוללים הרכבים משתנים, בני ארבעה-שמונה נגיפים שונים. הצורה המדויקת לחיסון הכולל הטוב ביותר היא עניין לוויכוח מדעי, אבל דבר אחד ברור: עידכון החיסונים הקיימים מדי חצי שנה לא יעניק הגנה הגיונית לאוכלוסיית העולם.

מה עם מגיפות עתידיות

הגילוי לפיו קיימים נוגדנים המסוגלים לזהות ולנטרל מגוון של נגיפים הוא המפתח. אבל מציאת הדרך כיצד ליירט אותם כדי ליצור מסך הגנה עשויה להיות מסובכת יותר מכפי שהדבר נשמע. ייתכן שלא יהיה די בכך שבני אדם ייצרו נוגדנים שיחסמו מגוון של נגיפי קורונה; השאלה היא האם החיסון יוכל להוביל ליצירת כמות מספקת של נוגדנים כאלה. מציאת חיסון שיוכל לשכפל את מה שהטבע עושה – זהו הגביע הקדוש בתחום.
חיסון כולל גם יגיע בצורה מורכבת יותר מאשר החיסונים הקיימים, מוסיף הפוסט. לבני אדם שונים יש רמות שונות של חסינות מוקדמת מחיסונים או מהחלמה, ואין הסכמה בין המדענים כיצד הללו ישפיעו על התגובה לחיסון הכולל – לטוב או לרע. אחת האפשרויות היא שהחיסון הכולל יעבוד טוב יותר אצל מי שנחשפו לנגיף דווקא בשלבים הראשונים שלו, ולא בשלבים המאוחרים יותר. אבל חלק מן המדענים אומרים שאפשרות זו מסייעת להתמקד במטרה הנכונה של החיסונים.
שאלה מדעית נוספת היא משך ההגנה. ייתכן שחיסון כולל לקורונה לא יהיה יעיל למניעת מגיפות עתידיות. ככלות הכל, מגיפת הסארס הופיעה לפני שני עשורים, עשור אחד מאוחר יותר הופיע ה-MERS ולאחר מכן – הקורונה. בפועל, המדענים מחפשים סוג של זריקת אנטי-טטנוס, אותה יש לקבל פעם בעשר שנים; חיסון כזה נגד הקורונה, הם אומרים, יהיה מצוין. ואחרי כל זה יש לזכור, כי פיתוח חיסון כולל עלול להיות אתגר שונה בהרבה מאשר פיתוח החיסונים הקיימים; כבר 70 שנה מחפשים חיסון לשפעת, ועדיין יש לעדכן אותו מדי שנה.

תאריך:  17/02/22   |   עודכן:  17/02/22
+בנט: בשעה טובה, גל האומיקרון נשבר
18:10 17/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לדברי ראש הממשלה, כמו שמדינת ישראל הייתה הראשונה לפעול ולסגור את השמיים עם תחילת הגל, עכשיו היא משחררת בהדרגה את המגבלות  ▪  "גל האומיקרון נשבר, יש ירידה תלולה במספר החולים קשה והמאומתים"

[צילום: עומר מירון ובן פרץ, לע"מ]
ירידה במספר החולים קשה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+בנט מכריז: הפסקת השימוש בתו הירוק
17:40 17/02/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נפתלי בנט: אנחנו מפסיקים את השימוש בתו הירוק ובימים הקרובים נודיע על הקלות נוספות.
בנט: "בשעה טובה גל האומיקרון נשבר. יש ירידה תלולה במספר החולים הקשים והמאומתים. האסטרטגיה שאנחנו הובלנו, של כלכלה פתוחה לאורך כל הגלים, לצד עשרות פעולות עקביות נגד הנגיף - הביאה את מדינת ישראל, את כולנו, להיות במקום הראשון בצמיחה במדינות המפותחות. זו רמה שלא ראינו מזה 21 שנים, זו מתנה גדולה לכל הציבור הישראלי.
כמו שהיינו הראשונים לפעול ולסגור את השמיים עם תחילת הגל, עכשיו אנחנו משחררים בהדרגה את במגבלות. מוקדם יותר היום קיימתי דיון עם שר הבריאות ושורת גורמי המקצוע, אנחנו מפסיקים את השימוש בתו הירוק ובימים הקרובים נודיע על הקלות נוספות".

[צילום: עומר מירון ובן פרץ, לעמ]
+התרעה כאתראה - התעשתו
14:10 17/02/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

חזרנו מהר מדי לימי התוהו של ערב כניסת ממשלה זו לתפקידה  ▪  הבלגן של בנימין נתניהו הוחלף בבלגן של קבוצת נפתלי בנט-יאיר לפיד ואת איום הקורונה מחליף איום רעידות האדמה; כשגלי הסְגרים מוחלפים בכלכלה מיטלטלת על גלי ההתייקרויות

ימי התוהו [צילום: אמיל סלמאן]
+נמשכת הירידה במספר החולים קשה ובמקדם ההדבקה
12:50 17/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

886 חולים קשה - לעומת 1,250 לפני 11 יום  ▪  מקדם ההדבקה ירד ל-0.68  ▪  21,000 חיוביים אתמול, לעומת 85,000 בשיא שנרשם לפני שלושה שבועות

263 מחוברים למכונות הנשמה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+‏בנט מודיע: מתווה התו הירוק לא יוארך
10:40 17/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות ממליץ בדיון עם ראש הממשלה להפסיק עם בדיקות האנטיגן המוסדיות מ-1 במארס ולחזור לבדיקות pcr  ▪  מנכ"ל המשרד: לא סביר להקדים את הורדת המסיכות בחללים הסגורים

רופאים במסכות בבית החולים זיו [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היעד: לפתח חיסון אחד לכל הזנים של הקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פייק. היעד לא מעשי
הגלשנית  |  17/02/22 19:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
דרור אידר
עוד פרק בפעילות השוטפת של שגרירות ישראל באיטליה (מקצת מן המקצת) לקידום האינטרסים של מדינת ישראל    אנא, קראו מה שתקראו ובבקשה שתפו עם אחרים
רות רזניק
רובם הגדול של הקשישים חיים מתשלומי הביטוח הלאומי והבטחת הכנסה בסכומים זעומים, ללא צבירת פנסיה ממקום עבודה
יפעת גדות
איציק וולף
משרד הבריאות הנחה את קופות החולים לחסן את מדוכאי החיסון בחיסון נגד קורונה מתוצרת אסטרה-זניקה    החיסון יינתן ללא קשר להחלמה בעבר ממחלת הקורונה או לקבלת מנות חיסון קודמות נגד נגיף הקורונה ובלבד שחלפו שבועיים ממועד קבלת החיסון
מירב ארד
מתנדבי ער"ן נתנו מענה ל 305,749 פניות מצוקה, המהוות ממוצע של 25,480 פניות לחודש    הבדידות כבר אינה נחלתם רק של בני הגיל השלישי והיא נוכחת ב-85% מכלל הפניות    זינוק של עשרות אחוזים בפניות מצד בני נוער ומתבגרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il