X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טענות הפרקליטות אל מול דברי המפכ"ל בדימוס אלשיך בפומבי אם מותר לאלשיך לפרט את יכולות המערכת מעל במות, מדוע הנושאים האלה מוסתרים מההגנה ומהציבור באולם המשפט
▪  ▪  ▪
אלשיך. אין פגסוס? [צילום: פלאש 90]

המילה פגסוס מוזכרת בדוח עמית מררי שש פעמים לצורך תיאור המערכת סביבה נערכה מרבית העבודה של צוות הבדיקה. במקביל ומעל במות טען המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך: למשטרה אין פגסוס, הסיפור הזה הוא ספין". אז מי צודק, דוח מררי או המפכ"ל אשר בתקופתו קרו האירועים הנטענים (ככל שקרו).
מאוחר יותר אומר אלשיך מעל במות: "פגסוס והכלי המשטרתי - כמו פורש וקיה". אז האם מתיישר אלשיך עם דוח מררי? האם לאו? יש למשטרה פגסוס, אין לה? האם דוח מררי הוא ספין? למפכ"ל בדימוס הפתרונות.
ואז אנו מגיעים לעניין השאיבות לאחור. בבית המשפט טענה התביעה שכל הנושא הוא תחת צו חיסיון, לא הייתה שאיבה לאחור, הסיבה היא חסויה, והעין של המשטרה שזפה רק את אנשי הקשר של פילבר. ומהי רשימת אנשי הקשר אם לא פרט אחד מני פרטים רבים היסטוריים המצטברים על המכשיר לאורך שנים? כיצד ניתן כלל לומר שלא הייתה שאיבה לאחור כאשר נשאבה רשימת אנשי הקשר?
יתרה מכך, התביעה אומרת כי הסיבה מדוע עניין השאיבה לאחור יפורט במעמד צד אחד היא החיסיון: "לא מדובר בשאיבת מידע לאחור, שזה תמיד החשש. חשיפת הנתונים שלהם יכולה ללמד על יכולות המערכת, ולכן נרחיב במעמד צד אחד. באנשי הקשר נעשה שימוש מקרי והדבר יוסבר במעמד צד אחד".
במקביל אומר אלשיך מעל במות כי ב"קיה" של המשטרה, אין אפשרות כלל למשוך מידע לאחור. וכך אומר אלשיך "הבחנה בן פגסוס ובין הכלי המשטרתי היא כמו השוואה בין קיה ופורש. כשאתה מפעיל את פגסוס יש לך את כל ההיסטוריה של הטלפון. כשיש לך את הכלי המשטרתי יש לך מהטלפון רק את הימים בהם צותתו. המשטרה פעלה באופן מדויק בהתאם לחוק ולפרשנות".
אז אם התביעה לא רצתה לגלות לנו שהמערכת המשטרתית לא מסוגלת כלל למשוך לאחור, והמגבלה הזו חסויה בצו, כיצד אם כן אומר אלשיך את הדברים מעל במות? ואם מותר לאלשיך לפרט את יכולות המערכת מעל במות, מדוע הנושאים האלה מוסתרים מההגנה ומהציבור באולם המשפט? בקיצור רשויות אכיפת החוק ונציגיהן עושות כל מאמץ שנאבד את האמון הקטן שנותר לנו בהן. ולפחות בנושא זה הן מאוד מצליחות.

תאריך:  05/03/2022   |   עודכן:  05/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות והמשטרה מוותרות על האמון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פגסוס
אפרים הלפרין
פורסמה ידיעה על תביעת דיבה של NSO נגד כלכליסט    אני מבקש לבחון אם יש בדוח מררי בכדי לבסס את עמדת מי מהצדדים
איציק וולף
אמר בכנס התעשיה הקיבוצית כי כאשר המשטרה מפעילה את כלי הרוגלה שבידיה היא יכולה לשאוב מהטלפון רק את הימים שבהם היא נמצאת בו, ולא שואבת את ההיסטוריה שלו כמו שניתן לעשות בפגסוס
אפרים הלפרין
דוח מררי מג'נגל בין האינטרסים ומשאיר את המצב פתוח לכל אפשרות    הדהוד הדוח על-ידי אינטרסנטים ושופרי הסף תוך עיוות תוכנו, מדאיג יותר מהסיבות להתכנסות צוות הבדיקה
מנחם זיבצנר
רוגלות כמו פגסוס הם רק קצה הקרחון, האיומים על הטלפון שלכם נרחבים והם כאן כדי להישאר    האם הטלפון הפשוט של ליברמן באמת מגן עליו?    מדוע לרה"מ אין טלפון רגיל?
דן מרגלית
ח"כ בנימין נתניהו רצה לנצל את הדברים כדי למחוק את משפטו הפלילי מסדר היום    הייתי מצפה ממנו שיאמר כי הרוב המכריע של הטיעונים נגד המשטרה והמפכ"ל בדימוס רוני אלשיך הם בבחינת "עורבא פרח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il