X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
במבט ראשון נראה כי נפתלי בנט והרצוג משתפים פעולה ביעילות למען ישראל לא שאין להם אגו במקום בו מצויים פוליטיקאים יש הרבה אגו אך כאשר הוא מרוסן ומידתי ואינו גולש למקומות אסורים אין בו כדי לחבל באינטרס הציבורי הממשי
▪  ▪  ▪
הרצוג, אגו מרוסן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כהונתו של ראובן (רובי) ריבלין כנשיא המדינה הביאה לישראל תועלת משמעותית בזירה הבינלאומית.1 אך איבה סמויה וגלויה התקיימה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, והיא נתנה אותותיה על הפוטנציאל הנוסף, שריבלין לא הוזמן או לא הצליח לממש. ביבי פשוט לקה בעויינות כלפי רובי.
שיחתנו הלפני אחרונה ביזמתו עסקה בניסיונו להניא אותי מלתמוך בבחירת ריבלין לנשיא. זה הכעיס אותו מפני שפרסמתי את מאמריי למען ריבלין בישראל היום. ביבי כה לחץ לבלום את ריבלין, שהציע לבטל את מוסד הנשיאות. העיקר שריבלין לא יהיה נשיא.
"שני הסוסים האלה לא יוכלו למשוך ביחד", אמר פעם לוי אשכול כשהציעו לו לצרף את דוד בן-גוריון לממשלה ממש ערב מלחמת ששת הימים. זה היה נכון גם ביחסי רובי-ביבי. ההצעה לבטל את מוסד הנשיאות הייתה הזויה. ביבי לא חזר עליה לאחר בחירת רובי. האם מישהו בישראל היה רוצה לוותר כיום על יצחק (בוז'י) הרצוג במשכן הנשיאים? רעות רוח.
במבט ראשון נראה כי נפתלי בנט והרצוג משתפים פעולה ביעילות למען ישראל. לא שאין להם אגו. במקום בו מצויים פוליטיקאים יש הרבה אגו. אך כאשר הוא מרוסן ומידתי ואינו גולש למקומות אסורים אין בו כדי לחבל באינטרס הציבורי הממשי.
ככל שניתן לעקוב, בטרם יבואו עיתונאים תחקירנים או בעוד שנים היסטוריונים, הרצוג ובנט ניחונו בתכונות האלה. כשהוא יוצא לשליחות דרמטית, מעוררת תקווה אך גם לא נטולת חשדות לטורקיה, הרצוג מצויד בהסכמה בלב שלם מבנט ומיאיר לפיד, שהוא לא רק ראש הממשלה החליפי אלא גם שר החוץ בפועל. זו שליחות בעייתית מפני שנשיא טורקיה הוא מנהיג מתהפך. אג'פ טאיפ ארדואן מסוגל לקלל ולאיים ולברך ולתמוך בעת ובעונה אחת. אין נקודה בין המשפטים. גם לא פסיק. הנשיא הטורקי היה ונותר חידה. גם לא ברור מה תוחלת חייו.
לפני כ-10 שנים כרתו הרופאים כ-18 סנטימטרים מן המעיים הנגועים במחלה ממארת בבטנו. הוא הוציא המונים לרחובות לנאץ את מדינת היהודים, ועתה יקבל את הרצוג בכבוד מלכים. כבדהו וחשדהו. אך תמיד ראוי להידבר עם נשיא המעצמה המזרח-תיכונית, שהייתה בעבר בת ברית של ישראל ואפשר כי תחזור לנתיב של שיתוף הפעולה, ואפילו בימים בהם שלטה כאן האימפריה העות'מנית והייתה בבחינת "האיש החולה על הבוספרוס" - התנכלותה ליהודים הייתה בדירוג נמוך בהשוואה לאומות נוצריות שונות.
אם מה שיתחיל בהרצוג-ארדואן יירד לרמת השרים והדרגים המקצועיים בתחומי הביטחון והכלכלה, ואולי אפילו התרבות, כי אז יוכלו הרצוג ובנט לחלק ביניהם את התהילה. יש מספיק לשניהם.

הערות

1. בלי שידע על המתח בממשלה בפרשת הצוללות המצריות היה זה ריבלין שהביא מביקורו אצל אנגלה מרקל את ההוכחה החותכת שח"כ ביבי שיקר בעניין זה לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ובאמצעותו לרמטכ"ל גדי איזנקוט ולצה"ל. ריבלין לא העיד במשטרה. אני משער ללא הוכחה כי נמנע מכך לבקשת היועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט. יש עוד שמועה שאין לה אישור וראוי שעיתונאי פעיל יציגה לריבלין: האם נכון שמרקל אמרה לו כי לא תחתום על מכירת עוד צוללת לישראל במחירים מוזלים כל עוד נתניהו ראש הממשלה? איני יודע. אני שואל.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  09/03/2022   |   עודכן:  09/03/2022
+ארדואן אירח את הרצוג: "נקודת מפנה ביחסים בין טורקיה וישראל"
16:24 09/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לראשונה זה 14 שנים: נשיא מדינת ישראל מקיים היום ביקור ממלכתי בטורקיה  ▪  לאחר שהתקבל בטקס בארמון הנשיאות באנקרה, הרצוג נפגש עם ארדואן בארבע עיניים, ולאחר הפגישה אמר: "לא על הכל נוכל להסכים, זה טבעם של יחסים עם עבר עשיר כשלנו. אבל את המחלוקות נשאף לפתור בכבוד הדדי ובגילוי לב"

פרשים מקדמים ברוב פאר והדר את משלחת הנשיא הרצוג [צילום: חיים צח/לע"מ]
+הנשיא הרצוג הניח זר בקברו של אטאטורק
15:09 09/03/22  |  עידן יוסף

נשיא המדינה הרצוג ביקר בקברו של אבי האומה הטורקית באנקרה מוסטפא כמאל אטאטורק והניח זר. בנוסף, סיירו נשיא המדינה ורעייתו במוזאון אנטקביר אטאורק.

[צילום: חיים צח/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות נשיא המדינה
עידן יוסף
לראשונה זה 14 שנים: נשיא מדינת ישראל מקיים היום ביקור ממלכתי בטורקיה    לאחר שהתקבל בטקס בארמון הנשיאות באנקרה, הרצוג נפגש עם ארדואן בארבע עיניים, ולאחר הפגישה אמר: "לא על הכל נוכל להסכים, זה טבעם של יחסים עם עבר עשיר כשלנו. אבל את המחלוקות נשאף לפתור בכבוד הדדי ובגילוי לב"
מירב ארד
בביקורו, יבקר הנשיא באתונה ויערוך פגישות מדיניות גם עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, בכירים אחרים וחברי הקהילה היהודית    בקפריסין ייפגש עם הנשיא ניקוס אנסטסיאדיס
מירב ארד
הנשיא הרצוג נפגש עם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד לפגישה שנמשכה מעל שעתיים    הרצוג הדגיש: "אנחנו שולחים מסר לאזור כולו שיש דרך אחרת לשלום וחיים משותפים"
איציק וולף
הנשיא הרצוג יבקר ביומיים הקרובים באבו דאבי ובדובאי וייפגש עם יורש העצר האמירתי, השייח' מוחמד בן זאיד, ועם שר החוץ של האמירויות, עבדאללה בן זאיד    שוחח לפני ההמראה עם ראש הממשלה ועם שר החוץ    "משמעותו של הביקור בראש ובראשונה תקווה לשלום, שלום מביא איתו קדמה, התפתחות ושגשוג לכל העמים באזורנו"
איציק וולף
אמו של נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, ורעייתו של הנשיא השישי, חיים הרצוג, נפטרה בגיל 97 בביתה    הלוויתה תתקיים בחלקת גדולי האומה בהר הרצל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il