X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
יד ושם הקפיא את השת"פ [צילום: מאט דונהם, AP]
הפגנה נגד אזרחות פורטוגזית לאברמוביץ [צילום: אנה בריגידה, AP]
המיליארדר היהודי-רוסי-ישראלי הצטרף לאליטה המערבית באמצעות רכישות ענק בתחומי הכדורגל, הנדל"ן והאמנות העיצומים הבריטים בעקבות הפלישה לאוקראינה מאיימים כעת על מעמדו, סוקר ניו-יורק טיימס
▪  ▪  ▪

כאשר כוחות רוסיה נכנסו לאוקראינה בחודש שעבר, קיבל שגריר ארה"ב בישראל, תומס ניידס, בקשה בעניינו של רומן אברמוביץ. מוסדות תרבות, חינוך ורפואה, כמו גם הרב הראשי, ביקשו שלא להטיל עיצומים על אברמוביץ, תורם מרכזי, בנימוק שהדבר יפגע בישראל ובעם היהודי. כמה ימים לאחר מכן הודיע יד ושם על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אברמוביץ, כולל תרומה של 10 מיליון דולר.
פניות אלו משקפות את מעמדו יוצא הדופן של אברמוביץ, כותב ניו-יורק טיימס, אשר בשני העשורים האחרונים ניצל עושרו כדי להפוך לאיש אליטה במערב. הוא רכש את מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי; קנה בתי יוקרה בניו-יורק, לונדון, תל אביב, סנט ברטס ואספן; אסף אמנות מודרנית ותרם למוסדות אמנות ברחבי העולם. בבעלותו שתי יאכטות ענקיות, מכוניות יוקרה רבות ומטוס בואינג-787 ובכל מקום רצה שהכל יידעו שהוא מגיע.
אבל הפלישה לאוקראינה מאיימת על מעמדו של אברמוביץ, כמו של אוליגרכים אחרים המקורבים לוולדימיר פוטין. בריטניה הוסיפה אותו (10.3.22) לרשימת הנתונים לעיצומים, וכך אברמוביץ' – שהונו נאמד ב-13 מיליארד דולר – אינו יכול להיכנס למדינה ולמכור את צ'לסי, על המועדון נאסר למכור כרטיסים למשחקיו ואברמוביץ' אפילו אינו יכול לשלם את חשבון החשמל באחוזתו במערב לונדון. בריטניה הסבירה, כי חברת פלדה שבשליטת אברמוביץ' עלולה לסייע למאמץ המלחמתי הרוסי באמצעות אספקת חומרי גלם לטנקים. "דם האוקראינים על ידיהם. עליהם להרכין את ראשיהם בבושה", אמרה שרת החוץ, ליז טראס, על האוליגרכים שתחת עיצומים.

נותר מקורב לפוטין

אברמוביץ, אשר גדל בעיירה ליד הנהר וולגה בצפון רוסיה, התייתם בילדותו, נשר מהלימודים האקדמיים והשתחרר מהצבא האדום בסוף שנות ה-1980 – בדיוק כאשר מיכאיל גורבצ'וב פתח אפשרויות בפני יזמים פרטיים. הוא החל לסחור בכל מה שניתן, כולל בובות, שוקולד, סיגריות, ברווזי גומי וצמיגי מכוניות. הפריצה הגדולה שלו באה באמצע שנות ה-1900, לאחר קריסת בריה"מ, כאשר הוא ושותפו שכנעו את ממשלת רוסיה למכור להם את חברת סיבנפט ב-200 מיליון דולר; ב-2005 הוא מכר בחזרה לממשלה את חלקו ב-11.9 מיליארד דולר. עסקות נוספות באו בהמשך, כולל הקמת חברת ענק לאלומיניום.
כאשר נבחר פוטין לנשיא ב-2000, הוא מיהר לתפוס שליטה על האוליגרכים שהתעשרו מן ההפרטה. אברמוביץ' היה בין הבודדים שנותרו מקורבים אליו, ואף היה מושל של אחד ממחוזות רוסיה בשנים 2008-2001. במקביל הוא החל לחפש דריסת רגל מחוץ לרוסיה, כמו אוליגרכים אחרים שרצו מקלט במערב מפני רדיפות אפשריות של פוטין, מסביר הטיימס. ב-2003 הוא ראה את החלוץ הברזילאי האגדי רונלדו מבקיע שלושער, התלהב והחל לחפש מועדון לקנייה. עד מהרה הוא קנה את צ'לסי ב-180 מיליון דולר, בעסקה שהושלמה בתוך סוף שבוע בודד, ויצא למסע רכש השחקנים הגדול ביותר בתולדות הכדורגל האנגלי.
רעייתו השלישית, דריה ז'וקובה, התעניינה יותר ויותר באמנות, ובשנת 2008 הקימו השניים במוסקבה את מכון "גראז'" לאמנות מודרנית. אברמוביץ' הצטרף לחבר הנאמנים של תיאטרון הבולשוי, והחל לצבור מוניטין כאחד מאספני האמנות הגדולים בעולם; בשבוע אחד הוציא 120 מיליון דולר, כולל יצירות של פרנסיס בייקון ולוסיאן פרויד. למרות שהתראיין רק לעיתים רחוקות, אברמוביץ' צולם לעיתים קרובות לצד העשירים והמפורסמים באתרים אופנתיים ברחבי העולם, ומסיבות השנה החדשה באחוזתו באי הצרפתי סנט ברטס – שלפי הדיווחים עלתה 90 מיליון דולר – הגיעו לכותרות הצהובונים.
בתוך שנתיים זכתה צ'לסי באליפות הראשונה מזה 50 שנה, ומאז זכתה בעוד ארבע אליפויות. דגל רוסיה התנופף מחוץ לאצטדיון שלה, ובשנת 2018 שיבח אותו פוטין על תרומתו לפיתוח הכדורגל הרוסי. בשנת 2011 רכש אברמוביץ' ב-140 מיליון דולר אחוזה בת 15 חדרי שינה ליד ארמון קנסינגטון, והוסיף לה בין היתר בריכה שחייה תת-קרקעית ענקית. ב-2014 הוא רכש שלושה בתים צמודים ברחוב ה-75 במנהטן תמורת 78 מיליון דולר, הוסיף בית רביעי ב-29 מיליון דולר וקיבל את אישור העירייה להפיכתם לבית ענק אחד.

מחמאות מיצחק הרצוג

רעייתו השלישית, דריה ז'וקובה, התעניינה יותר ויותר באמנות, ובשנת 2008 הקימו השניים במוסקבה את מכון "גראז'" לאמנות מודרנית. אברמוביץ' הצטרף לחבר הנאמנים של תיאטרון הבולשוי, והחל לצבור מוניטין כאחד מאספני האמנות הגדולים בעולם; בשבוע אחד הוציא 120 מיליון דולר, כולל יצירות של פרנסיס בייקון ולוסיאן פרויד. למרות שהתראיין רק לעיתים רחוקות, אברמוביץ' צולם לעיתים קרובות לצד העשירים והמפורסמים באתרים אופנתיים ברחבי העולם, ומסיבות השנה החדשה באחוזתו באי הצרפתי סנט ברטס – שלפי הדיווחים עלתה 90 מיליון דולר – הגיעו לכותרות הצהובונים.
אברמוביץ' וז'וקובה התגרשו ב-2019, והוא העביר לה את דירותיו בניו-יורק תמורת 92 מיליון דולר. ז'וקובה מתגוררת בעיר עם שני ילדיהם (לאברמוביץ' יש שבעה ילדים משלוש נשותיו) וחברה במועצת מוזאון המטרופוליטן ודמות קבועה בחיי האמנות והאופנה בעיר. בין ידידיה מצויים איוונקה טראמפ וג'ארד קושניר, ג'וש קושניר (האח-שלה) ואשתו הדוגמנית קרלי קלוס. דובר מטעמה אמר בסוף השבוע, כי היא נשואה מחדש באושר וגינה בשמה בחריפות רבה את הפלישה לאוקראינה.
אברמוביץ' עמל להתחמק מהסטיגמה של קרבה לפוטין, מציין הטיימס. בשנת 2018, לאחר שסוכנים רוסים הרעילו שני בני אדם בבריטניה, הממשלה נמנעה מחידוש הוויזה שלו ודרשה ממנו מידע נוסף על עסקותיו במדינה. אברמוביץ' עבר לישראל ובבעלותו נכסי יוקרה בתל אביב ובחוף הרצליה (ארסוף). גם בישראל הוא בלט בתרומותיו: 30 מיליון דולר לאוניברסיטת תל אביב ב-2015 ועשרות מיליוני דולרים למרכז הרפואי שיבא. תחקיר של BBC בערבית טען אשתקד, כי אברמוביץ' תרם 100 מיליון דולר לקרן עיר דוד, הרוכשת נכסים ומיישבת יהודים בכפר סילוואן.
בנובמבר שעבר השתתף יצחק הרצוג, אז יו"ר הסוכנות, בפתיחת תערוכת שואה במוזאון המלחמה בלונדון, אותה תרם אברמוביץ. הוא אמר כי אברמוביץ' מהווה "דוגמה מזהירה לאופן בו ספורט יכול להיות כוח המניע לטובה", וציין את הדגלים "אמור לא לאנטישמיות" שהונפו באצטדיונה של צ'לסי.
כאשר החלו להופיע הדיווחים על הפנייה לארה"ב בעניינו של אברמוביץ, הגן יו"ר הנהלת יד ושם, דני דיין, על המכתב. "אני לא רואה סיבה לדחות תרומה מיהודי, אזרח ישראל, אדם שבמשך עשור מסור למטרות ראויות מאוד", אמר, והוסיף שאינו יודע על מעשים פסולים של אברמוביץ. אבל לאחר ההודעה הבריטית, הודיע יד ושם על השעיית שיתוף הפעולה עימו.

תאריך:  13/03/22   |   עודכן:  13/03/22
+לקח ראשוני מאוקראינה: הזמן הוא הגורם העיקרי
06:54 14/03/22  |  עפר שלח   |   לרשימה המלאה

תוכניות המלחמה של רוסיה כנראה נכשלו לחלוטין, וכעת השאלה היא האם פוטין יידחק לפתוח במו"מ - או שינסה להשיג את מטרותיו בהפעלת כוח ההרס האדיר שבידיו  ▪  בינתיים יש כמה לקחים, כולל בעלי משמעות לישראל

חייל רוסי באוקראינה [צילום: AP]
+משימת ארה"ב: למצוא נקודת ההיפוך
06:54 14/03/22  |  אודי דקל   |   לרשימה המלאה

ארה"ב ונאט"ו רוצות לגבות מפוטין מחיר כבד ככל האפשר על הפלישה לאוקראינה, אך על וושינגטון למצוא את הנקודה שלפני אובדן שליטה במצב כדי להגיע להידברות ולהסכמות שימנעו התדרדרות חמורה של המלחמה

מריופול. ההפגזות יתעצמו [צילום: יבגני מלולטקה, AP]
+הגירה חופשית, עבודה בעיניים
06:51 14/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

שכל אלה שמפגינים מול ביתה של שרת הפנים, שצועקים בגרון ניחר "בושה בושה", יצטרפו למתנדבים הנפלאים שעזבו הכל והלכו להקים בתי חולים שדה באיזורי הקרבות או בגבולות

דוגמא אישית [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+המדינה לבג"ץ: מדיניות הפליטים מאוקראינה משתנה כל העת
06:30 14/03/22  |  איתמר לוין

קיים קושי מובנה להביא להכרעת בית המשפט הנכבד את המדיניות עליה נסובה העתירה דנן, שכן מדובר במדיניות מתהווה, אשר נעשים בה שינויים תכופים, בהתאם לנסיבות המשתנות מיום ליום". כך טוענת המדינה (13.3.22), בתגובתה לעתירה לבג"ץ נגד מדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה. לדבריה, "ההחלטה עליה נסובה העתירה דנן תקפה, לעת הזו, למשך שבועיים בלבד, או עד להשלמת המכסה שנקבעה, לפי המוקדם, ועתידה להיבחן בסמוך לתום תוקפה, או להשלמת המכסה, כאמור בהתאם לנסיבות המשתנות".
לדברי הפרקליטות, "בניגוד לנטען בעתירה, לא ניתן לייחס למדיניותה של הממשלה משום ביטול או השהייה של האמנה הבילטרלית בין ישראל לאוקראינה, בדבר פטור מדרישות אשרה למחזיקים בדרכוני שירות או בדרכונים לאומיים של אוקראינה ושל מדינת ישראל. יובהר, כי הסכם זה, אשר מכוחו הוספה אוקראינה לתוספת הראשונה לצו פטור מאשרה, נועד לחול על-כניסה לצרכי ביקור עד שלושה חודשים, ובפרט תיירים מישראל לאוקראינה ומאוקראינה לישראל. לעמדת המדינה, במצב הדברים הנוכחי מדובר בנסיבות שונות, המשליכות על אופן הפעלת שיקול דעתה הרחב של השרה [איילת שקד] בנסיבות הענין, והחלטות הדרג המדיני ממילא אינן סותרות את ההסכם והצו האמור".

+הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה ברוסיה
00:47 14/03/22  |  עידן יוסף

הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה הלילהברוסיה על-ידי השלטונות, כך מדווח ארגון NetBlock שעוקב אחר תעבורת אינטרנט בעולם. החסימה מתרחשת יומיים אחרי שרוסיה איימה שהיא תחסום את פייסבוק ואינסטגרם בעקבות הודעת חברת מטא שהיא תאפשר למשתמשים להביע "רגשות אלימים" כלפי הנשיא פוטין.

+רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי
22:40 13/03/22  |  עידן יוסף

גורמים אמריקניים אמרו לפייננשל טיימס כי רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי שיסייע לה במלחמתה נגד אוקראינה. הם סרבו לפרט מהו הציוד הצבאי והנשק שביקשו הרוסים. הדבר עשוי להקשות על המערב המצייד את אוקראינה בנשק כנגד הרוסים. מנגד הדבר מחזק את ההערכה שלצבא הרוסי אין די נשק עם כניסתה של המלחמה לשבוע השלישי.
שגרירות סין בארה"ב מסרה בתגובה: "בראש סדר העדיפות כרגע זה למנוע הסלמה של המצב המתוח ולא לתת לו לצאת משליטה".
בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בשיחה עם נשיא אוקראינה זלנסקי: "בריטניה תמשיך לחפש אפשרויות נוספות לחיזוק ההגנה העצמית של אוקראינה".

+סגנית שר החוץ של ארה"ב: פוטין עלול להרוס את אוקראינה
22:19 13/03/22  |  עידן יוסף

סגנית שר החוץ של ארה"ב, וונדי שרמן, מאמינה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להרוס את אוקראינה. ברhאיון לפוקס ניוז, אמרה שרמן: "הלחץ מתחיל להשפיע. אנחנו רואים כמה סימנים של מוכנות למו"מ כן ורציני. אבל אני חייבת לומר, לעת עתה, נראה שלדימיר פוטין מתכוון להרוס את אוקראינה. אנחנו חייבים לעזור לאוקראינים בכל דרך אפשרית".
לדבריה, לארה"ב יש כעת יעדים. האחד, סיוע ביטחוני של 1.2 מיליארד דולר והשני הפעלת מכבש לחצים על פוטין לנסות לשנות את דעתו, לסיים את המלחמה הזו, להשיג הפסקת אש, לאפשר מסדרונות הומניטריים ולסיים את הפלישה.

+קולונל בריטי: לשקול את חיסולו של פוטין
22:00 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קולונל ריצ'רד קמפ אומר כי ברית נאט"ו צריכה לשקול את כל האפשרויות להרחקת ולדימיר פוטין מהשלטון  ▪  הזכיר שממשלת בריטניה תכננה להתנקש בחייו של אדולף היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה, ולו חוסל בסוף שנות ה-30, לא היה מתרחש סכסוך שהביא למותם של 70 מיליון בני אדם

קולונל קמפ. יכול לחסוך שפך דם
+המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ
20:58 13/03/22  |  עידן יוסף

המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ (חדשות 12).

+לתקוע אצבע בעיני הרוסים
20:51 13/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה  ▪  הודעת פינלנד על כוונתה להצטרף לנאט"ו הנה עוד תחיבת אצבע בעיני מוסקבוה  ▪  "מלחמת החורף", שבה ניצחה ברית-המועצות את פינלנד, הסתיימה ממש לפני 82 שנה בכניעת פינלנד ובכיבוש חלקים ממנה

בפינלנד מאמינים בכוח הצבא [צילום: AP]
+שרי השמאל לא מרוצים: לפתוח כליל את שערי הארץ
20:10 13/03/22  |  עידן יוסף

שרים באגף השמאלי בממשלה לא מרוצים ממתווה הקלות ההגירה של שרת הפנים שקד ומבקשים לבטל את המתווה ולפתוח כליל את השערים. מחר צפוי להתקיים דיון בממשלה בנושא (חדשות 12).

+רוטמן: בנט ושקד הופכים את המדינה לכזו שמדיניות ההגירה שלה נקבעת ע"י החפצים בחורבנה; קריב: צעד מבורך אך לא מספק
20:02 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אחרי ההקלות: בנט מברך על מדיניות שקד
19:50 13/03/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה מברך לראשונה את שרת הפנים שקד על עידכון מתווה קליטת הפליטים והרחבתו המשמעותית באופן שיאפשר הגירה נרחבת. לדברי נפתלי בנט, אומנם הייעוד של מדינת ישראל הוא להיות בית בטוח לכל יהודי במצוקה, אך לצד זאת, "השעה שאנחנו נמצאים בה מחייבת אותנו להושיט יד ולהיות מקלט, גם אם זמני, לאנשים שנמלטו מהמלחמה ולהם קרובים כאן בישראל, שיכולים להיות עבורם למשענת בשעה קשה זו".

+שר החוץ האוקראיני מסרב לקבל שיחות מעמיתו הישראלי לפיד
19:44 13/03/22  |  עידן יוסף

שר החוץ יאיר לפיד ביקש לדבר עם עמיתו האוקראיני, אך השר אינו עונה כבר חמישה ימים. בכיר אוקראיני אומר ששר החוץ האוקראיני כועס על מדיניות ישראל ולא מעוניין לשוחח עם לפיד. במשרד החוץ אומרים שתתקיים שיחה בימים הקרובים (וואלה).

+שקד פותחת את הסכר: לא רק קרובי פליטים מדרגה ראשונה
19:37 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרת הפנים מנמיכה את רף הכניסה לארץ ומודיעה כי תאפשר הגירה לכל אוקראיני שיש לו קרוב משפחה בארץ  ▪  עקב התנגדות היועמ"ש לממשלה: אוקראינים עם קרובי משפחה יוכלו להיכנס בלי מכסות  ▪  באוצר מעריכים: עלות קליטת הפליטים מאוקראינה תהיה מיליארדי שקלים

שקד. הסרה בפועל של ההגבלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוסיה: יעד המתקפה במערב אוקראינה - מאגרי נשק זרים
18:50 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד ההגנה הרוסי טוען כי במתקפת הטילים הבוקר על בסיס יבוריב נהרגו 180 שכירי חרב זרים  ▪  בהודעה האוקראינית שפורסמה מוקדם יותר דובר על 35 הרוגים בלבד

חיילים אוקראינים תופסים מחסה, היום [צילום: פליפה דנה, AP]
+נשיא פולין: עד 5 מיליון פליטים יברחו מאוקראינה, מחצית - לפולין
17:36 13/03/22  |  איציק וולף

נשיא פולין , אנדז'יי דודה, מעריך כי בתרחיש הגרוע ביותר יימלטו מאוקראינה כחמישה מיליון פליטים. לדבריו, עד עתה הגיעו מחצית מן הפליטים לפולין והם שוהים במדינה. "אם יהיו חמישה מיליון, רק דמיינו שנקבל 2.5 מיליון פליטים", אמר.

+לפיד: לא נקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים
16:49 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר החוץ ביקר במעבר הגבול שבין רומניה לאוקראינה והצהיר שהממשלה תמצא את האיזון שבין החובה לאפשר לפליטים מקלט לבין חוסר היכולת לקלוט יותר מדי פליטים לא יהודים  ▪  "בלתי נסלח האופן שבו טופלו הפליטים שכבר הגיעו לישראל"

לפיד במעבר הגבול ברומניה [צילום: שלומי אמסלם לע"מ]
+גם ענקיות ההיי-טק פועלות נגד רוסיה
15:46 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פייסבוק ויוטיוב לוקחות צד במלחמה באוקראינה, עם חסימת תעמולה רוסית ומתן אפשרות לקרוא למותו של פוטין  ▪  רוסיה מגיבה בחסימה הדרגתית של פעילותן, אך הן לא נרתעות - מדווח וושינגטון פוסט

חסימת ערוץ הטלוויזיה RT בידי יוטיוב
+עיתונאי אמריקני נהרג מאש רוסית באירפין
15:07 13/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

העיתונאי ברנט רנאו נהרג בתקיפה של הכוחות הרוסיים בעיר אירפין  ▪  עיתוואי נוסף נפצע ופונה לבית החולים  ▪  מהניו-יורק טיימס נמסר: רנאו לא עבד עבור העיתון משנת 2015 אך לבש אפוד שניתן לו מטעמם  ▪  במתקפתה הרוסית על המבסיס סמוך לפולים נהרגו 35 ונפצעו 170

עיתונאי הניו יורק טיימס שנהרג באירפין [צילום: פרבדה האוקראינית]
+יועצו של זלנסקי: הסיבוב הרביעי של המו"מ ייערך באמצע החודש
15:03 13/03/22  |  מירב ארד

ה"סיבוב הרביעי של המו"מ להפסקת האש בין אוקראינה לרוסיה עשוי להתקיים ב-14-15 במרס" - אמר יועצו הקרוב של הנשיא האוקראיני, מיכאילו פודוליאק. משלחות מאוקראינה ורוסיה נפגשו כבר שלוש פעמים, אך עד כה ללא תוצאות משמעותיות.

+בג"ץ, אוקראינה, הבנת הנקרא
14:44 13/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

שופטי העליון בעת נשיאותם של מאיר שמגר ואהרן ברק ודורית ביניש ואשר גרוניס ומרים נאור ועתה גם אסתר חיות הוציאו לבג"ץ שם טוב ומוניטין ההולך לפניו מקצה הארץ עד קציה

שקד. עתירה נגד מדיניותה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+האפיפיור פרנציסקוס: "בשם אלוהים, אני מבקש: תפסיק את הטבח הזה"
14:37 13/03/22  |  מירב ארד

האפיפיור פרנציסקוס גינה את ה"ברבריות" של הרג ילדים ואזרחים חסרי הגנה באוקראינה והתחנן להפסקת ההתקפות "לפני שהערים יהפכו לבתי קברות". בהופעתו מול הקהל שהתאסף בכיכר פטרוס הקדוש בכניס לוותיקן, קרא האפיפיור: "בשם אלוהים, אני מבקש: 'תפסיק את הטבח הזה'". קריאתו עוררה מחיאות כפיים מצד עולי הרגל, התיירים והתושבים המקומיים, שחלקם החזיקו בדגלי אוקראינה.

תמיכה באוקראינה בכיכר פטרוס הקדוש [צילום: גרגוריו בורג'יה/AP]
+זלנסקי: "הצלחנו לפנות כמעט 125,000 איש באמצעות מסדרונות הומניטריים"
14:22 13/03/22  |  מירב ארד

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי: "הצלחנו לפנות כמעט 125,000 אנשים באמצעות מסדרונות הומניטריים. "המשימה העיקרית כעת היא מריופול. המאמץ הדיפלומטי שלנו מתמקד בסיוע להגיע לעיר".

הנשיא האוקראיני, ולדימיר זלנסקי [צילום: מתוך הטלוויזיה]
+מלחמה, שלום ומה שביניהן
14:18 13/03/22  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה

ההתנהלות של אילת שקד ומשרדי הממשלה, הייתה בהחלט גרועה, אבל עדיין, אנחנו לא רוסיה  ▪  שקד עוד באותו לילה שבה שודרה הכתבה על הפליטים בנתב"ג, בערוץ 12, ביקשה לשנות את מדיניות הקליטה

שקד. שינתה מדיניות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוף הרומן של אברמוביץ' עם המערב?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
שר החוץ ביקר במעבר הגבול שבין רומניה לאוקראינה והצהיר שהממשלה תמצא את האיזון שבין החובה לאפשר לפליטים מקלט לבין חוסר היכולת לקלוט יותר מדי פליטים לא יהודים    "בלתי נסלח האופן שבו טופלו הפליטים שכבר הגיעו לישראל"
איתמר לוין
פייסבוק ויוטיוב לוקחות צד במלחמה באוקראינה, עם חסימת תעמולה רוסית ומתן אפשרות לקרוא למותו של פוטין    רוסיה מגיבה בחסימה הדרגתית של פעילותן, אך הן לא נרתעות - מדווח וושינגטון פוסט
מירב ארד
העיתונאי ברנט רנאו נהרג בתקיפה של הכוחות הרוסיים בעיר אירפין    עיתוואי נוסף נפצע ופונה לבית החולים    מהניו-יורק טיימס נמסר: רנאו לא עבד עבור העיתון משנת 2015 אך לבש אפוד שניתן לו מטעמם    במתקפתה הרוסית על המבסיס סמוך לפולים נהרגו 35 ונפצעו 170
דן מרגלית
שופטי העליון בעת נשיאותם של מאיר שמגר ואהרן ברק ודורית ביניש ואשר גרוניס ומרים נאור ועתה גם אסתר חיות הוציאו לבג"ץ שם טוב ומוניטין ההולך לפניו מקצה הארץ עד קציה
ארווין קליין
ההתנהלות של אילת שקד ומשרדי הממשלה, הייתה בהחלט גרועה, אבל עדיין, אנחנו לא רוסיה    שקד עוד באותו לילה שבה שודרה הכתבה על הפליטים בנתב"ג, בערוץ 12, ביקשה לשנות את מדיניות הקליטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il