X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מי אמר שמסיבה צריכה להיות ההצגה הכי טובה בעיר? תשאלו את תלמידי מדרשת נועם ומי אמר שבפורים צריך להשתכר ולא להתבסם? שיקום! תשאלו את רבי זירא
▪  ▪  ▪
התשכרות חלקית בלבד[צילום: יעקב לדרמן/פלאש 90]

מיזם מבורך
מכירים את הזן הנדיר של בני ובנות מצווה, שוויתרו על התענוג של טיול לחו"ל או מסיבה יוקרתית לרגל האירוע, והופכים את המסיבה לכבודם לחגיגת התנדבות הומניטרית וכספית למען חולי סרטן ואחרים? תשואות חן חן להם.
באותה דרך יש לשבח את תלמידי מדרשת נועם בכפר סבא, שבמקום חגיגת פורים שגרתית בישיבה, שבה הרבנים 'על המוקד', החליטו על מיזם הנצחה יפהפה לחללי צה"ל במדרשה בדמות הכנסת ספר תורה לזיכרם. כל הכבוד!
ראוי שהמיזם המבורך ישמש דוגמה ומופת גם למוסדות חינוך אחרים ובכלל כיצד לנצל את חגיגת פורים, כמו גם אירועים משפחתיים ומסיבות, למטרות חברתיות והומניטריות מועילות, תוך תרומה משמעותית לקהילה ולחברה. התוצאה: סיפוק עצום, הנאה ומשמעות לתורמים ולנתרמים כאחד. לתת זה לקבל כבר אמרנו?
הטיפה המרה
הגמרא מספרת על רבה שהסב לסעודת פורים עם רבי זירא, ותוך התמכרותו לטיפה המרה, רצח אותו. כשהתפכח משיכרונו, הצליח באורח ניסי להחיות את עמיתו.
אינני מצוייה בנבכי פרשנות הגמרא. ובכל זאת, ברמת הפשט נראה לי שהגמרא רצתה להרתיע מפני שיכרות מלאה בפורים. וממקרה טראגי זה הסיקה עד כמה השיכרות, השוללת מהאדם (גם מתלמיד חכם ענק ברמתו של רבה) כליל את השליטה במעשיו, עלולה להיות קטלנית ומסוכנת ביותר. על סמך אנקדוטה עגומה זו נפסקה הלכה שאסור להשתכר באופן מלא, אלא השתכרות חלקית בלבד, בנוסח 'התבסמות' בלשון חכמינו.
לפי זה לדעתי ניתן להסביר את הכתוב במגילה "עד לא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי", כמיטב המסורת הלשונית, שהכוונה היא ולא עד בכלל. כלומר, ההשתכרות מותרת כל עוד ברמה הקוגניטיבית השיכור יודע להבחין בין הרע בדמות "ארור המן" לטוב המגולם בדמות "ברוך מרדכי" ומנגנוני הבקרה העצמית עדיין פועלים בו. מעֵבר לקו אדום זה השיכרות אסורה.

תאריך:  15/03/2022   |   עודכן:  15/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
בלפור חקק
אסתר ביקשה את בקשתה לעתיד: היא פונה אל "המלך" (שהוא הקב"ה), כאן לא נאמר "המלך אחשוורוש"    היא מבקשת את תלייתם של עשרת בני המן, בשידור חוזר בהיסטוריה בשנת תש"ז בנירנברג    מה בדיוק קרה שם?
ציפי לידר
קַבלו סקופ: בפורים היהודים קיבלו את התורה מתוך אהבה ושמחה   מדוע נבראה האישה מן הצלע?    אסתר המלכה לובשת מלכוּת - גם אַת יכולה    לנוע צנוע
איתן קלינסקי
אינני חפץ בהתייהדות מתוך אימה ופחד    אני מבקש התיהדות מתוך הזדהות עם ערכיה    ארון הספרים היהודי מבורך בערכים, שהייתי רוצה שיכבשו את הגויים ולא "כי נפל פחד היהודים עליהם"
חניאל פרבר
חג פורים - הרבה שמחה ועליצות, משתאות ושכרות, והמיוחד שבו שאיננו נחגג בכל המקומות בארץ באותו היום
שושנה ויג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il