X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פחות טיסות ישירות [צילום: מייק בייקר, AP]
אקונומיסט מבשר למנהלים בעולם:
פחות נסיעות ופחות מרחקים
הקורונה ומשבר האקלים יחדיו יפחיתו את מספר הנסיעות העסקיות ויקצרו את מרחקיהן - לצד אובדן, לפחות זמני, של חלק מן התפנוקים אליהם התרגלו המנהלים

הקורונה הנחיתה מהלומה כבדה על נסיעות העסקים. ההוצאה העולמית לטיסות, מלונות ושכירת רכב צנחה מ-1.4 טריליון דולר ב-2019 ל-660 מיליארד דולר ב-2020. הסרת המגבלות בחודשים האחרונים אמורה להוביל, אם תימשך, לעלייה חדה השנה ולחזרה ב-2024 לנתונים שלפני המגיפה. זוהי בשורה טובה לחברות התעופה המעניקות שירות מלא, ואשר 30% מהכנסותיהן וחלק גדול עוד יותר מרווחיהן באים מהנוסעים העסקיים, וכך גם לרשתות המלונות העולמיות ששני שלישים מהכנסותיהן מגיעות מהם.
לעומת זאת, אומר אקונומיסט, מבחינת החברות ומנהליהן זוהי בשורה מעורבת. חלק ממגבלות הקורונה יישארו לאורך זמן; תקציבי הנסיעות יקוצצו; חלק מההרגלים שנוצרו בזמן הקורונה יימשכו אחריה. חלק מהשינויים יהפכו את הנסיעות העסקיות לנעימות אחרות, ואחרים – ההפך מכך. עד לפני שלוש שנים, תקציבי הנסיעות היו שנתיים; כעת כל נסיעה תיבחן לגופה, גם לנוכח המגמה של חברות רבות להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהן כחלק מהמאבק בשינויי האקלים.
חלק מהנסיעות יחזרו בקרוב. נסיעות עסקים נמשכו אפילו בשיאה של המגיפה: אי-אפשר לנהל מרחוק קידוחי נפט מרוחקים, פרויקטים גדולים בתשתיות או מפעלים הרחק מן ההנהלה. חברות להן חשובים מפגשים פנים אל פנים עם הלקוחות כדי לשמר אותם, כמו פיננסים ושירותים מקצועיים, מיהרו להחזיר את עובדיהן לדרכים. ברגע בו חברה אחת שמעה שהמתחרה משגרת את עובדיה לשטח, גם היא עשתה זאת.
עם זאת, רוב הנסיעות המתחדשות הן ליעדים מקומיים; כמו בתחום הנופש, גם בתחום העסקים הנסיעות ליעדים מרוחקים בחו"ל מתאוששות לאט יותר. סקר שנערך בפברואר בקרב 450 חברות בינלאומיות העלה, כי שני שלישים חידשו את הנסיעות המקומיות לעומת שליש בלבד שחידשו גם את הנסיעות לחו"ל. בארה"ב 90% מהנסיעות ב-2019 היו בתוך המדינה והן ימשיכו להוביל בגדול, כמו גם נסיעות בין ערים קרובות באירופה (שני שלישים מהנסיעות באיחוד האירופי ב-2018).
חלקן של חברות קטנות בנסיעות יהיה גדול מחלקן במשק, ממשיך אקונומיסט. לפי אמריקן איירליינס, הנסיעות מחברות אלו חזרו ל-80% מרמתן לפני הקורונה, לעומת 40% בלבד בחברות הגדולות. סיבה אחת היא שחברות קטנות שולחות את אנשיהן בקווים היותר פופולריים. סיבה שנייה: הן פחות מודאגות מאשר חברות גדולות בנוגע לרווחת עובדיהן.
במקביל, יותר קשה מאשר בעבר לאשר נסיעות. תקציבי הנסיעות השנה צפויים להיות נמוכים ב-31% מאשר ב-2019, בעוד מחירי הטיסות יעלו בשל הזינוק במחיר הנפט על-רקע המלחמה באוקראינה. גם התכנון יהיה קשה יותר. חברות התעופה פועלות בשני שלישים של התפוסה ערב המגיפה, וזה אומר שיש פחות בחירה מבחינת השעות ופחות טיסות ישירות.

המחלקה הראשונה תיעלם

כאשר המנהל ייצא סוף-סוף לדרכו, החוויה תהיה שונה מאשר זו אליה התרגל. טרקליני עסקים רבים טרם נפתחו מחדש, וגם לא כל המסעדות פתוחות; ייתכן שהמנהל ימצא את עצמו על ספסל לצידו של תינוק בכיין. בנמלי תעופה רבים עדיין חובה לעטות מסיכה ומוטלים קנסות על מי שאינם עושים זאת. במטוס הוא ימצא את עצמו יותר במחלקת תיירים, ולא רק בגלל המחירים הגואים, אלא גם משום שחלק מן החברות מצמצמות את מחלקות העסקים שטביעת הרגל הפחמנית שלהן גדולה יותר; המחלקה הראשונה, המזהמת עוד יותר, תיעלם לחלוטין. השירות יינתן בידי צוות בביגוד מגן, וגם הנוסעים יידרשו להישאר במסיכות; בצד החיובי, הארוחות החמות חוזרות.
בטווח הארוך, לא כל החדשות למנהלים הנוסעים הן רעות – מדגיש אקונומיסט. טכנולוגיות חדשות יהפכו את הבידוק לטיסות ולמלונות לקצת יותר מהיר, לפחות כאשר שוב לא יהיה צורך בניירת קורונה. חלק מחברות התעופה ניצלו את הפגרה המאולצת כדי לשדרג את מטוסיהן. ג'ט-לג כרוני עשוי להפוך לנחלת העבר: כאשר הטיסות הארוכות עודן מוגבלות, חברות שולחות את מנהליהן לפחות נסיעות הגוזלות יותר זמן, תופעות כמו טיסה לצידו השני של הגלובוס לצורך פגישה אחת עשויות שלא לחזור, לשמחתם של כל הנוגעים בדבר.
אולי החדשות הטובות ביותר הן שחלק מהנסיעות כלל לא יתקיימו. 40% מנסיעות העסקים מיועדות לפגישות עם לקוחות; 40% נוספות הן לפגישות פנימיות; ועידות וכנסים הן היעד של 20% הנותרים. ייתכן שמחצית מן הנסיעות הפנים-עסקיות, במיוחד להכשרה ולהתרועעות, לא יתחדשו – מה שאומר ירידה של 20% במספר הנסיעות הכולל.

תאריך:  27/03/22   |   עודכן:  27/03/22
+ראש הממשלה והמפכ"ל חיוביים לקורונה
08:13 28/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה בנט מרגיש טוב וממשיך את סדר יומו כמתוכנן מביתו  ▪  יקיים דיון הערכת מצב ביטחונית בעקבות הפיגוע בחדרה  ▪  גם המפכ"ל אובחן הבוקר חיובי לקורונה וימשיך את סדר יומו מן הבידוד

[צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אסתר חיות
דברים בכנס העמותה למשפט ציבורי, כ"א באדר ב' תשפ"ב [24 במרס 2022]
איתמר לוין
"דווקא בעתות שבהן נדרשת גמישות והסתגלות למציאות המשתנה לנגד עינינו, מתחזק הצורך להבטיח כי ההחלטות הקונקרטיות שמתקבלות אינן פוגעות בזכויות הפרט מעבר לנדרש"    משבחת את הדו-שיח בין שלוש הרשויות בהתמודדות עם המגיפה
מירב ארד
רה"מ ושר הבריאות נפגשו עם מנהלי קופות החולים במהלכה הוחלט למקד את המאמצים בעידוד החיסון הרביעי    קדם ההדבקה ממשיך לטפס והוא עומד כיום על 1.42. דוח אמ"ן: BA2 שהפך לדומיננטי יותר בעולם בכלל ובישראל בפרט
מירב ארד
ועדת הכלכלה אישרה תיקון לתקנות הקורונה: נוסעים בהפלגות של 72 עד 96 שעות ידרשו להציג בדיקת אנטיגן מוסדית או PCR שלילית שבוצע עד 24 שעות לפני העלייה לספינה    נוסעים בהפלגות שמשכן מעל 96 שעות ידרשו להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני העלייה לספינה
איתמר לוין
מומחה הקורונה המוביל בארה"ב אומר שעדיין לא ידוע מה יהיו צרכי ההתחסנות בעתיד; "בשלב מסוים החיסונים לא יתנו שכבת הגנה נוספת - כמו ההצטננויות האחרות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il