הקורונה הנחיתה מהלומה כבדה על נסיעות העסקים. ההוצאה העולמית לטיסות, מלונות ושכירת רכב צנחה מ-1.4 טריליון דולר ב-2019 ל-660 מיליארד דולר ב-2020. הסרת המגבלות בחודשים האחרונים אמורה להוביל, אם תימשך, לעלייה חדה השנה ולחזרה ב-2024 לנתונים שלפני המגיפה. זוהי בשורה טובה לחברות התעופה המעניקות שירות מלא, ואשר 30% מהכנסותיהן וחלק גדול עוד יותר מרווחיהן באים מהנוסעים העסקיים, וכך גם לרשתות המלונות העולמיות ששני שלישים מהכנסותיהן מגיעות מהם.
לעומת זאת, אומר אקונומיסט, מבחינת החברות ומנהליהן זוהי בשורה מעורבת. חלק ממגבלות הקורונה יישארו לאורך זמן; תקציבי הנסיעות יקוצצו; חלק מההרגלים שנוצרו בזמן הקורונה יימשכו אחריה. חלק מהשינויים יהפכו את הנסיעות העסקיות לנעימות אחרות, ואחרים – ההפך מכך. עד לפני שלוש שנים, תקציבי הנסיעות היו שנתיים; כעת כל נסיעה תיבחן לגופה, גם לנוכח המגמה של חברות רבות להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהן כחלק מהמאבק בשינויי האקלים.
חלק מהנסיעות יחזרו בקרוב. נסיעות עסקים נמשכו אפילו בשיאה של המגיפה: אי-אפשר לנהל מרחוק קידוחי נפט מרוחקים, פרויקטים גדולים בתשתיות או מפעלים הרחק מן ההנהלה. חברות להן חשובים מפגשים פנים אל פנים עם הלקוחות כדי לשמר אותם, כמו פיננסים ושירותים מקצועיים, מיהרו להחזיר את עובדיהן לדרכים. ברגע בו חברה אחת שמעה שהמתחרה משגרת את עובדיה לשטח, גם היא עשתה זאת.
עם זאת, רוב הנסיעות המתחדשות הן ליעדים מקומיים; כמו בתחום הנופש, גם בתחום העסקים הנסיעות ליעדים מרוחקים בחו"ל מתאוששות לאט יותר. סקר שנערך בפברואר בקרב 450 חברות בינלאומיות העלה, כי שני שלישים חידשו את הנסיעות המקומיות לעומת שליש בלבד שחידשו גם את הנסיעות לחו"ל. בארה"ב 90% מהנסיעות ב-2019 היו בתוך המדינה והן ימשיכו להוביל בגדול, כמו גם נסיעות בין ערים קרובות באירופה (שני שלישים מהנסיעות באיחוד האירופי ב-2018).
חלקן של חברות קטנות בנסיעות יהיה גדול מחלקן במשק, ממשיך אקונומיסט. לפי אמריקן איירליינס, הנסיעות מחברות אלו חזרו ל-80% מרמתן לפני הקורונה, לעומת 40% בלבד בחברות הגדולות. סיבה אחת היא שחברות קטנות שולחות את אנשיהן בקווים היותר פופולריים. סיבה שנייה: הן פחות מודאגות מאשר חברות גדולות בנוגע לרווחת עובדיהן.
במקביל, יותר קשה מאשר בעבר לאשר נסיעות. תקציבי הנסיעות השנה צפויים להיות נמוכים ב-31% מאשר ב-2019, בעוד מחירי הטיסות יעלו בשל הזינוק במחיר הנפט על-רקע המלחמה באוקראינה. גם התכנון יהיה קשה יותר. חברות התעופה פועלות בשני שלישים של התפוסה ערב המגיפה, וזה אומר שיש פחות בחירה מבחינת השעות ופחות טיסות ישירות.