X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רוב התיירים הם אמריקנים [צילום: טד שפריי, AP]
מצפים ל-56.4 מיליון מבקרים
התיירות לניו-יורק מתאוששת
ניו-יורק טיימס: המספרים אומנם עודם נמוכים משמעותית מאשר ב-2019 ולא בטוח שהתיירים הסינים יחזרו, אבל מדובר בשיפור משמעותי מאוד בהשוואה לשנת 2021

אחרי שנתיים של אתרים שוממים, העיר ניו-יורק מצפה השנה להתאוששות. אבל יחסרו לה התיירים הסינים עמוקי הכיסים, שכן ממשלתם עדיין אינה מתירה נסיעות לחו"ל – מדווח ניו-יורק טיימס. בשנת 2019 הגיעו לעיר 1.1 מיליון תיירים סינים, הנוטים להישאר יותר ולהוציא יותר.
גבולותיה של ארה"ב פתוחים כעת ללא מגבלות, והרשויות בניו-יורק סומכות כעת על תיירים ממדינות כמו מקסיקו, ברזיל ואוסטרליה שימלאו – לפחות זמנית – את מקומם של התיירים מסין. רשות התיירות העירונית מצפה לזינוק של 70% במספר התיירים ל-56.4 מיליון, כולל 8 מיליון מארה"ב (לעומת 66.6 מיליון בשנת 2019).
תיירות היא רכיב חשוב בכלכלתה של ניו-יורק, עם למעלה מ-300,000 משרות בבתי מלון, מסעדות, מוזאונים ותיאטראות. למבקרים מחו"ל ישנה ההשפעה הגדולה ביותר, משום שהם מוציאים פי שלושה מאשר המבקר האמריקני. מבקרים שהגיעו ממרחק של 80 ק"מ ומעלה אך לא נותרו ללון בעיר, הוציאו בה אשתקד 24 מיליארד דולר – מחצית מאשר ב-2019 אבל כפליים מאשר ב-2020.
סיבה אחת לאופטימיות היא עלייה בתפוסת המלונות בשבועות האחרונים, כאשר החשש מפני האומיקרון התפוגג. 75% מן החדרים הזמינים היו תפוסים בשבוע השני של מרס – אומנם פחות מ-87% לפני המגיפה, אבל הרבה יותר גבוה מאשר בחודשיים הראשונים של השנה. תקציב השיווק התיירותי הוגדל השנה ב-10 מיליון דולר, תחת הססמה שהושקה אשתקד – It's Time for New York City.
אשתקד העביר ראש העירייה דאז, ביל דה-בלסיו, 30 מיליון דולר מסיוע הקורונה הפדרלי לסוכנות התיירות, בתקווה למשוך תיירים. העירייה ארגנה קונצרטים וסרטים חינם ברחבי העיר, אבל הזנים החדשים – דלתא ואומיקרון – פגעו בפעולות אלו והשנה הסתיימה באווירת נכאים. בשנה שעברה הגיעו לניו-יורק 32.9 מיליון מבקרים – פחות ממחצית מאשר ב-2019; גבולותיה של ארה"ב היו סגורים עשרה חודשים ולכן רק 8% מהם היו מחו"ל, לעומת 20% לפני המגיפה.
העירייה צופה השנה זינוק של פי שלושה במספר המבקרים מחו"ל, אבל נתון זה כולל 438,000 מסין – בהנחה שגבולותיה ייפתחו. סוכנות התיירות מודה שמדובר בהערכה מרחיקת לכת, וצופה שרוב התיירים יגיעו מאירופה וקנדה: הביקוש שם גבוה ורוב מאמצי השיווק מכוונים לאיזורים אלה. היא פתחה מחדש בחודשים האחרונים את נציגויותיה ברחבי העולם, למעט בסין וסינגפור, כדי להעביר את המסר ולפיו ניו-יורק ערוכה לקלוט תיירים. ראש העירייה החדש, אריק אדמס, הסיר רבות ממגבלות הקורונה במטרה לסייע בהתאוששות.
אולם, מדגיש הטיימס, הדרך עודנה ארוכה. 115 מבין המלונות לא נפתחו מחדש, כולל מלון רוזוולט בן 1,025 החדרים, ורבע מכלל עובדי המלונות טרם חזרו לעבודה. בכל ענף הפנאי מועסקים כיום 100,000 איש פחות מאשר ערב המגיפה. "אנחנו בהחלט במצב טוב יותר מאשר לפני שנה, אבל בשום אופן לא ניתן לומר שהחלמנו", אומר יו"ר התאחדות המלונות, ויג'אי דנדפאני. "הכסף שהפסדנו בשנתיים האחרונות הוא אבוד".
סוכנות התיירות מתכוונת לקדם את כל חמשת הרובעים בעיר, ולא רק את מנהטן. חלק מן האתרים שמחוץ למנהטן, כמו תערוכת ההיפ-הופ בברונקס, עודם בשלבי התאוששות. המוזאון, האמור להיפתח במיקומו הקבוע בשנת 2024, סגר את התצוגה הזמנית בדצמבר שעבר בשל האומיקרון, וכעת הוא מתכונן לפתוח תערוכה על שורשי ההיפ-הופ בשנות ה-1980. ואילו מנהלת מוזאון ברוקלין, אן פסטרנק, מברכת על היוזמה לקדם את יתר חלקי העיר. "ברוקלין תמיד חזרה, כי מעולם לא עזבנו", היא מוסיפה.

תאריך:  03/04/22   |   עודכן:  03/04/22
+אושרה ייצוגית נגד זאפה על ביטול מופעים בקורונה
14:09 03/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
יצחק דנון
ניומרקט תובעת את משרדי הביטחון והבריאות, שהזמינו ממנה 10 מיליון חלוקים חד-פעמיים, בטענה שביטלו את ההזמנה בנימוק חסר בסיס שהחלוקים אינם עומדים בדרישות
עידן יוסף
12,093 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה    יציבות במספר החולים קשה    לא ברור עדיין מהם הגורמים לשינוי במקדם ההדבקה בימים האחרונים, אולם נראה כי לחגיגות ימי הפורים הייתה השפעה    עלייה החוזרת בתחלואה במדינות רבות לאחר גל אומיקרון
איתמר לוין
גארדיאן קורא לפעול בהחלטיות כדי להשלים את הפערים החינוכיים שנוצרו בשל הסגרים בבתי הספר    התוכנית שנועדה לעשות זאת לא הגיעה דווקא למקומות בהם היא נחוצה ביותר
איתן קלינסקי
בימים של התמודדות עם מגיפה על שלל שמותיה, הגובה ברחבי העולם חיי רבבות רבות של בני אדם וקיימת אי-ודאות בהדברת הסכנה האורבת לחיינו, יש משמעות מיוחדת לנושאים בפרשת השבוע שלנו - "תזריע" ופרשת "מצורע", שבאה אחריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il