X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנכ"ל משרד התחבורה מיכל פרנק. רפורמה לא שוויונית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
דרך שווה? לא ממש
שקית אוויר באותו מחיר
רפורמת האחדת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מוכרת באותו מחיר שני מוצרים שונים - שירות אמין, זמין וקצר בתדירות גבוהה במדינת ת"א, לעומת שירות דליל, ספורדי, פתלתול ומייגע בישובי הפריפריה רשימה שנייה בסדרה
דרך שווה - רפורמה אמיצה
עידן יוסף
במשך שנים רבות היו עיוותים בתעריפי הנסיעה הבודדת. שרי התחבורה, בעיקר ישראל כ"ץ, חששו לגעת בתפוח האדמה הלוהט, ולא עזרו לכך החלטות חלוטות של בג"ץ, הכנסת, מבקר המדינה וגורמי המקצוע במשרד. מיכאלי וליברמן הרימו את הכפפה * רשימה ראשונה בסדרה
לרשימה המלאה

דרך פחות שווה: הרפורמה תפגע בעיקר בנוסעי הרכבת
עידן יוסף
בחלק מן המקומות, בעיקר בנסיעה מהפריפריה למרכז, יעלה מחיר הנסיעה העולל שימוש ברכבת ישראל בעשרות שקלים * המשמעות: רכבות לעשירים בלבד, שירות לקוי לערים הרחוקות והכבדה על שירות האוטובוסים הבין-עירוני
לרשימה המלאה

רפורמת דרך שווה להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית מודדת את המרחק, אך מתעלמת לחלוטין ולא משקללת הבטים אחרים של השירות. בכך עושה לעצמו משרד התחבורה עבודה קלה, ועל הדרך דופק את הפריפריה.
הרפורמה נתפרה לפי עולם אוטופי, שבו יש שירות סדיר ורציף שמכסה את כל הארץ, בעוד שבמציאות היום השירות בפריפריה נופל בהרבה מזה הניתן למדינת תל אביב.
משרד התחבורה מציג מצג שווא. כמו חטיפים על מדף במרכול, הוא מראה לנו שתי שקיות נפוחות באותו גודל, זו לצד זו, שמבחוץ נראות זהות. אבל כאשר נסתכל באותיות הקטנות נראה שמשקלה של האחת כפול ממשקלה של חברתה, אבל המחיר יהיה שונה.
לנוסע בגוש-דן יש אין-סוף אפשרויות להתנייד. תדירות האוטובוסים גבוהה ונמשכת עד השעות הקטנות של הלילה וגם אם לא ימצא אוטובוס ישיר, יוכל הנוסע לעלות לאוטובוס ולבצע כמה מעברים.
במקומות רבים בפריפריה, לעומת זאת, מסלולים רבים נותרו אותו הדבר כבר עשרות שנים. הפיתולים הרבים במסלול שמאריכים פי כמה את משך הנסיעה, ונוסעים רבים נטשו מזמן את התחבורה הציבורית ועברו לרכב הפרטי. הפריפריה לא מספיק חשובה להשקיע בה מאמץ תכנוני ואם כבר מתכננים, עושים זאת בצורה רשלנית וארכאית, לפעמים אפילו תוך התעלמות מכבישים חדשים שנפתחים.
נוסעים בפריפריה מתייבשים דקות ארוכות בתחנות כי יש פחות נסיעות בשעה, מקבלים מסלולים לא יעילים ופתלתולים ושירות לא אפקטיבי. בחלק מן המקומות אף יש מרחקים גדולים בין ישובים - מה שמפחית מערכה של נסיעת המשך ב-90 דקות. במקרים מסוימים כדי לנסוע מנקודה א' לנקודה ב', על הנוסע לרדת בתחנת ביניים הנמצאת בצומת מחוץ לרדיוס ה-15 ק"מ, מה שיאלץ אותו לשלם יותר.
כל האמור הוא בהתייחסות ישירה לשירות עצמו, וזה עוד לפני שהזכרנו את ההתעלמות מן ההשפעות העקיפות כתוצאה מגורמים כגון מדד חברתי-כלכלי, החזקה בכלי רכב, התפלגות התנועה בעיר וחלוקתה לפי אמצעים וכן גודל האוכלוסייה וצפיפות התושבים.
אם נוסע בפריפריה משלם תעריף נסיעה בודדת ותעריף חופשי-יומי זה לזה שמשלם נוסע במטרופולינים הגדולות, אז מהיכן עזות המצח לטעון שמדובר ברפורמה שוויונית?

תאריך:  06/04/2022   |   עודכן:  06/04/2022
+שיבושים בשירות התחבורה הציבורית בירושלים
14:41 06/04/22  |  

בשל חסימות כבישים כהיערכות להפגנת הימין המתוכננת הערב בירושלים יחולו שינויים במערך התחבורה הציבורית, מהשעה 15:30 ועד גמר השירות. שדרות רבין יחסמו לתנועה, בשני כיווני הנסיעה, משד' בן צבי ועד צומת העליה משד' בגין, בשל הפגנה. קווי האוטובוסים החולפים בציר זה ישנו את מסלולם בהתאם לחסימות ולהנחיות משטרת ישראל.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ממליץ לנוסעים ולנוסעות להיערך בהתאם.
במסגרת זאת יחולו שינויים בקווים הבאים:
קווי אוטובוס שיעדם או מוצאם בית"ר עלית, ידלגו על רחוב הנשיא השישי ויסעו דרך רחוב הרצל ובנייני האומה.
קו 100 - מירושלים לשפירים, ידלג על תחנות משרד החוץ/רופין, קפלן/רופין, הכנסת/קפלן, גן הוורדים/זוסמן, בית המשפט העליון/זוסמן, משרד החוץ/בגין, ויעצור בתחנה גשר המיתרים/שדרות הרצל.
קווים 294,293,292,291,290 (חברת קווים) ישנו את מסלולם ידלגו על תחנות בנייני האומה/הנשיא השישי וחניון הלאום / שדרות הנשיא השישי ויבצעו איסוף בתחנת בנייני האומה (5200) וגשר המיתרים/שדרות הרצל.
קו 117 ו-192 (חברת קווים) ידלגו על תחנת חניון הלאום ובנייני האומה/הנשיא השישי.
133-137 (אגד תעבורה) תחנה מבוטלת- ביטוח לאומי (יתחילו מתחנה שנייה, בנייני האומה)
131,132,130 (אגד תעבורה)- תחנות מבוטלות - שדרות הנשיא השלישי, תחנת ביטוח לאומי
קו 156,267,269,264,265,270,268,260,262 (אגד תעבורה)- תחנה מבוטלת בנייני האומה/הנשיא השישי
קו 78 , 78א, 531, 504, 163(סופרבוס)- יסעו דרך הנשיא השישי וגשר המיתרים.
קו 15(אגד)- יגיע עד תחנה מרכזית וחזרה לתלפיות.
קו 14,35 (אגד)- יגיע לגבעת רם וחזרה למלחה
קו 6 (אגד)- יסע דרך בייט, שערי צדק , איש שלום .
העליה והירידה לשד' בגין ושד' הרצל, תישאר פתוחה. עם זאת, יתכנו שינויים נוספים בזמן אמת, בהתאם להנחיות המשטרה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יהודה קונפורטס
הרפורמה של השרה מיכאלי תוזיל מחירים, אך אם משרד התחבורה רוצה להגדיל את השימוש בתחבורה ציבורית ולהקטין את הפקקים, עליו לחייב את המפעילות להשקיע בחדשנות    זאת אחת הסיבות המרכזיות לבעיות התחבורה הציבורית
עידן יוסף
פרסום ראשון: תעריפי התחבורה הציבורית צפויים להתעדכן כבר בחודש הבא, עוד לפני יום העצמאות    ועדת הכלכלה צפויה לקיים דיון חרום בפרטי הרפורמה
עידן יוסף
יעל סלומון, מנהלת אגף המטרו: "בעוד עשור תוספת של עוד מיליון נפש במרכז הארץ"    האדריכל גיל שנהב: "אירוע של חמש פעמים תקציב המדינה, ואיש לא מנהל אותו. זו לא בעיה של כסף או של שכל זו בעיית ניהול"
אייל בהרי
מאחורי האידיליה של קידום הנת"צים, מסתתר פספוס גדול ובעל משמעות רבה הן לפתרון בעיית הפקקים והן לרצון של מקבלי ההחלטות לבזר את שוק הדיור אל מחוף למדינת תל אביב
עידן יוסף
24 רשויות מקומיות ישתתפו בסכום כולל של כ-4.5 מיליארד ש"ח על פני תקופה משתנה    שעלות המיזם כולו נאמדת ב-150 מיליארד ש"ח, מחציתו במימון המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il