X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
למען הדורות הבאים [צילום: צ'ארק סולוקובסקי, AP]
שואה שלנו
השימוש הסיטוני וזילות השואה אינם שוחקים רק את עוצמתה ומעמדה כטרגדיה הגדולה בימי האנושות אלא בעיקר מהווים נשק תעמולתי בידי מכחישי השואה

מדוע כשמנהיגי אומות העולם מעזים לגייס את השואה על כל הטיותיה הציבור היהודי מזדעזע, מזדקף ומוחה בקול הכי חזק שיכול. מדוע כשפוליטיקאים מקומיים מגייסים באופן סיטוני את השואה ומראותיה לצרכים פוליטיים, הציבור היהודי אינו זועק על השימוש הנלוז.
ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, נאם בזום מול חברי הכנסת. זלנסקי לא רק שגייס בצו 8 את השואה, הוא אף הגיש כתב אשמה חריף עם השוואות בין הפתרון הסופי, הנאצים, והשתיקה העולמית בעת שהכבשנים פעלו ללא הפסק בהשמדת עם.
השוואות מופרכות כמו ההשוואה בתביעת האוקראינים לעזרה כמו העזרה שהגישו האוקראינים להצלת יהודים בימי הסופה והסער, היא השוואה מקוממת ועיוות היסטורי. אל מול 2,367 חסידי אומות העולם מאוקראינה ישנם מאות אלפי אוקראינים שסייעו בהסגרת ובהשמדת שכניהם וחבריהם היהודים. בצדק נזעקו אנשי ציבור על השימוש המעוות בשואה והבהירו כי זלנסקי עשה מעשה נבלה בעצם השוואת המלחמה עם רוסיה להשמדת העם היהודי באופן שיטתי וכמטרה סדורה.
טוב שהתגובה הישראלית ברורה, מדויקת וחד-משמעית. המלחמה בין רוסיה לאוקראינה היא נוראית, כמעט כמו כל מלחמות אך היא אינה שואה. צפוי היה שהתגובה העוצמתית של ההנהגה הישראלית תהייה באותה עוצמה גם בתוך הבית פנימה.
הבנה מעוותת
ראשי ממשלות בעבר ובהווה, שרים, ח"כים, פוליטיקאים מכל סיעות הבית, חרדים וחילוניים, שמאל ימין מרכז, ערבים ויהודים, צעירים וותיקים הרשו ומרשים לעצמם לגייס את היטלר, אייכמן, גבלס, הנאצים, ד"ר שטימר, לצורך תועלתם הפוליטית רגעית. אם כן מדוע מה שאסור למנהיגים ממדינות שונות מותר להנהגה הישראלית ומתקבל בשיווין נפש? מדוע זילות השואה בפרהסיה הישראלית היא דבר נסבל וכל אזכור של מנהיג זר נתקל באגרוף פלדה של זעם וסטירה מצלצלת של חרון אף?
אין המדובר ברגישות סלקטיבית כי אם בהבנה המעוותת כי 'השואה שלנו' מתירה לנו לעשות בה כבשלנו כולל גיוסה למאבקים פוליטיים, בכינוי שוטרים נאצים, בדימוי של היטלר נגד מנהיג, בכיבוש על-ידי הקלגסים. כל התנהגות שאינה לרוחו של מאן דהוא משתווה באופן מידי, ללא חשיבה נוספת, לשואה, לא פחות. חובתנו לתבוע מעצמנו את שאנו תובעים ובצדק מאחרים, חובתנו לא להסכים ואף להתנגד לכל שימוש בשואה לכל מאבק, חברתי, דתי ופוליטי.
עוצמת היחס לשואה כאירוע אנושי ייחודי ומכונן נמצאת בסכנה מתמדת. מכחישי השואה לסוגיהם, לגווניהם מתרבים, מטילים צל של ספק. המתונים שבהם כופרים בקיומה של השואה, והקיצונים יותר מבהירים כי מדובר בהמצאה ובקונספירציה יהודית, אשר נוסדה כתעמולה נגד העולם תמורת פיצויים וחסינות מול האנושות. אלה גם אלה מצטרפים למציאות בה אודים מוצלים מאש מתמעטים. באופן טבעי לא ירחק היום והעדים יהיו אנדרטאות של זיכרון ואת קולם יישאו הדור השני והשלישי.
השימוש הסיטוני וזילות השואה אינם שוחקים רק את עוצמתה ומעמדה כטרגדיה הגדולה בימי האנושות אלא בעיקר מהווים נשק תעמולתי בידי מכחישי השואה. האחריות לשימור מעמדה של השואה חשובה ביותר לנו כיהודים ולאנושות כולה, כבני אדם הלומדים מאימי הימים הנוראים ההם אשר יש לפעול בכל דרך שלעולם לא ישובו. אנו מחויבים לכבד את זכר השואה, מחויבים להוציא אותה מחוץ לתחומי השיח.
המחויבות הינה של כל אחד מאיתנו, של ההנהגה הפוליטית, ההנהגה הרוחנית, ההנהגה החינוכית, ההנהגה הערבית. השואה היא מעל למאבקים השגרתיים, מעל למאבקים האישיים, מעל למאבקים דתיים, מעל למאבקים פוליטיים. השואה שלנו, היא השואה של כל יהודי, של כל בני האדם. השואה אינה זקוקה לחוקים היא זקוקה להבנה הבסיסית של כל אדם שיש לשמר אותה, את זכרה, את לקחיה למעננו ולמען הדורות הבאים, עד עולם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/04/2022   |   עודכן:  06/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
אורנה מרקוס בן-צבי
אני זוכרת, כמו היום, את אסיפת הקיבוץ בקיץ 1946    שעות ארוכות החברים דנו בשאלה האם לקבל לקיבוץ ארבעים בני נוער ניצולי שואה    הוויכוחים היו סוערים, עד אמצע הלילה
עמנואל בן-סבו
העדויות על מאות אלפי אוקראינים שמסרו את היהודים לרוצחים, שפעלו בשורותיהם מאפילים על 2,635 האוקראינים החומלים שזכו להימנות על חסידי אומות העולם    אלו הם הפסיק הטוב בחושך הגדול שהתרחש באוקראינה בימים ההם
יצחק דנון
הארגון טען שהאיש הפועל להנצחת יהודים שהצילו יהודים בשואה, רכש שלא כדין את הדומיין yadvashem.co.il במטרה להכפיש אותו ואת מנהליו בשל מחלוקת על הנצחה זו
צבי גיל
אם העולם היה עוצר את היטלר לפני הסכם מינכן, שהביא לכיבושה של צ'כוסלובקיה, אפשר, והיסטוריונים רבים חושבים ככה, שהילטר לא היה כובש אותה והיא לא הייתה יריית הפתיחה של מלחמת העולם השנייה
בעז שפירא
רבים מקרבנו נוטים לשכוח, חלקים מאתנו נוטים לסלוח, אחרים מטיפים לאלה שעדיין זוכרים, לאלה שאינם סולחים, לאלה שעדיין כואבים על כי מדינת ישראל אינה מסייעת כיום די לעם האוקראיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il