X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
[צילום: AP]
עתידה של חברת פורד תלוי בטנדר F-150
הענקית הוותיקה מהמרת על דגם חשמלי של המכונית, והצלחתו היא שתקבע האם תצליח לשגשג בעידן החדש ולהדביק את טסלה ניו-יורק טיימס מתאר את התקוות והמכשולים שבפני המנכ"ל ג'ים פארלי

מנכ"ל פורד, ג'ים פראלי, יצא לסיבוב במה שעשוי להיות כלי הרכב החשוב ביותר ב-118 שנותיה של החברה: טנדר חשמלי מדגם F-150. פראלי התיישב באב-הטיפוס של הטנדר בן 2,500 הק"ג. "ארבע שניות!", שאג כאשר הגיע ל-100 קמ"ש. "זה לא ייאמן לכלי רכב בגודל הזה". הוא הזניק את הטנדר לאוויר באחת העליות במסלול המבחן. בסיבוב האחרון הביא פראלי את הטנדר ל-159 קמ"ש – ממש מתחת למגבלת המהירות של 160 קמ"ש. "אני לא יכול לחכות ללקוחות שייכנסו לכלי הזה", אמר כאשר יצא ממנו.
ענף הרכב מצוי בעידן מתוח ומרגש כאחת, מאפיין ניו-יורק טיימס. ההצלחה של טסלה מובילה לכך שמכירות הרכבים החשמליים נראות כבלתי ניתנות לעצירה. למעבר לרכבים בלתי מזהמים תהיה השפעה ניכרת על הסביבה, שינויי האקלים, מדיניות ציבוריות והמשק האמריקני. יצרני הרכב משקיעים עשרות מיליארדי דולרים בציוד מחדש של המפעלים ומנהלים מרוץ להשיג עובדים, כחלק ממה שעשוי להיות השינוי הגדול ביותר מאז שיצר הנרי פורד את הסרט הנע ב-1913.
השאלה מבחינת פורד היא האם ביכולתה להדביק את אלון מאסק, שהוביל את טסלה לשווי שוק הגבוה פי 16 מזה של ענקית הרכב הוותיקה. אשתקד מכרה טסלה ברחבי העולם מיליון כלי רכב – כמעט כפליים מאשר ב-2020. פורד מכרה 4 מיליון מכוניות חשמליות, אבל מכירותיה ירדו ב-6% בשל המחסור בשבבים, סוללות וחלקים אחרים. לטסלה יש מותג המתקשר ליוקרה ותחכום טכנולוגי; פורד נתפסת כיצרנית של משאיות גדולות ואחידות ושל כלי רכב ספורטיביים. ה-F-150 חייב להצליח כדי שפורד תפרח בעידן החשמלי.
פורד כבר קיבלה 200,000 הזמנות לטנדר החדש, אבל המחסור המתמשך בשבבים ועליית מחירי הליתיום והניקל בשל המלחמה באוקראינה עלולים לפגוע בה. לטובתה פועלת העובדה שמדובר ברכב זול יחסית – 40,000 דולר; הרכב הזול ביותר של טסלה עולה 48,000 דולר. לטנדר שלה יש חלל אחסון נרחב, מה שיסייע למכור אותו למשפחות ולציי רכב. ייצורו אמור להתחיל בשבוע הבא, בעוד המתחרות העיקריות – ג'נרל מוטורס, סטלאנטיס ויונדאי – נמצאות במרחק של שנה לפחות.
פארלי עונה כמעט על כל הדרישות להובלת יצרנית רכב גדולה, מציין הטיימס. סבו עבד בפורד ובגיל 15 הוא קנה את ה"מוסטנג" הראשונה שלו. הוא עבר תחנות שונות והיה מעורב ביצירת עסקים, כולל בענקית המחשבים IBM וביצרנית הרכב היפנית טויוטה, שם היה מן האחראים העיקריים להצלחת הענק של המותג לקסוס. בשנת 2007 הגיע פארלי לפורד, חולל מהפך בשיווק שלה – כולל שימוש מוקדם ברשתות החברתיות – וניהל את פעילותה באירופה. בשנים האחרונות הוא הגיע למסקנה, כי האיום הגדול ביותר על פורד מגיע מחברות ההיי-טק של קליפורניה.

הדאגה הגדולה ביותר: באגים בתוכנה
פארלי. מבטיח שתהיה עבודה [צילום: מארק האמפרי, AP]

בשנת 2018 זיהתה הנהלת פורד סיכון מצד מתחריה בתחום הרכבים החשמליים, והחליטה שלא לייצר רכבים חשמליים מאפס כפי שהם עושים, אלא לשדרג את ה-F-150 הקיים ולהתקין בו סוללות קיימות. היה זה הימור טכנולוגי ולפארלי היה ברור, כפי שאמר, שהעונש על כישלון יהיה כבד. הצוות שעבד על הטנדר העריך שיימכרו רק 20,000 ממנו בשנה; פארלי, אשר מונה למנכ"ל בדצמבר 2020, השתכנע שהחברה חייבת להשתנות מן היסוד.
בכירים רבים בתחום הרכב מודים, כי אחד היתרונות הבולטים של טסלה הוא בפיתוח תוכנה המפעילה את מנועי מכוניותיה, מנהלת את הסוללות ומיידעת את הנהגים והנוסעים. זו אחת הסיבות לכך שטווח הנסיעה של מכוניותיה גדול משל המתחרות. טסלה גם יכולה לעדכן מרחוק את התוכנה בכל מכוניותיה, יכולת שהמתחרים החלו להציג רק לאחרונה. את רוב המכוניות של היצרנים הוותיקים יש להביא למוסך לצורך תיקונים ושדרוגים זעירים.
לכן, הדבר המדאיג ביותר את פארלי בטנדר שלו הוא באגים בתוכנה הכוללת מיליוני שורות. כדי להתמודד עם משימה זו, הוא השקיע חודשים של מאמץ עד שגייס את דאג פילד, אחד הבולטים ביותר בתחום התוכנה לשעבר, שמילא תפקידים בכירים בטסלה ואפל. פילד, שבתחילת דרכו עבד בפורד, אמר לטיימס, כי משך אותו הסיכוי להקים צוות טכנולוגי בחברה בעלת 100 שנות ניסיון בהנדסה וייצור.
נכון לעכשיו, וול סטריט תומך במהלכיו של פארלי – כולל חלוקה של פורד לשתי חטיבות: האחת לרכב רגיל, והאחרת (בראשותם שלו ושל פילד) לרכב חשמלי. ערב הפלישה לאוקראינה נסחרה מניית פורד ב-25 דולר – פי ארבעה מהשער כאשר פארלי נכנס לתפקידו. המלחמה הפילה את שערה ל-15 דולר, אך שווי השוק שלה עודנו גבוה משל ג'נרל מוטורס. אולם, בעוד שווי השוק של טסלה הוא טריליון דולר, פורד עומדת על 62 מיליארד דולר בלבד.
אין פלא, אפוא, שרוב זמנו של פארלי מוקדש ל-F-150 לפני נסיעת המבחן שלו, הוא סייר במשך שעה בפס הייצור. בסמוך לו עבדו כלים כבדים בהריסת הקירות והרצפות בנויי המלט בבניין שהוקם בשנות ה-1930 לייצור מודל A של פורד; החלל שיתפנה יאפשר להרחיב את ייצור הטנדר החשמלי. פארלי שאל את העובדים לשלומם ומה נחוץ להם. אחד מהם, מייקל ג'ונסון, ביטא חשש נרחב: ביטחון המשרות, שכן ייצור רכב חשמלי מצריך פחות עובדים מאשר רכב דלק. פארלי השיב, שבכוונת פורד לבנות בעצמה את המנועים והצירים לרכבים החשמליים, כך שתהיה מספיק עבודה לכולם. עתידה של פורד תלוי בהתממשות החזון הזה.

תאריך:  21/04/22   |   עודכן:  21/04/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתידה של חברת פורד תלוי בטנדר F-150
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבת פרסום ברמה נמוכה... ל"ת
מאוכזב מהרמה  |  21/04/22 13:44
2
אין לפורד הרבה סיכויים, ואסביר
בעל נסיון  |  24/04/22 22:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מתאר כיצד האנושות מתרחקת מן התסריט הגרוע ביותר בשינויי האקלים, כיצד ניתן להמשיך את ההתקדמות - ומסביר מדוע כל אחד יכול וצריך לתרום, במקום לשקוע ביאוש
איתמר לוין
איתמר לוין
הפלישה לאוקראינה מאיצה את המהלכים להפחתת השימוש בדלקים מאובנים    יהיה זה תהליך ארוך ועתיר סיכונים - אך ודאי עדיף מאשר תלות ברוסיה של פוטין
איתמר לוין
הקורונה ומשבר האקלים יחדיו יפחיתו את מספר הנסיעות העסקיות ויקצרו את מרחקיהן - לצד אובדן, לפחות זמני, של חלק מן התפנוקים אליהם התרגלו המנהלים
מירב ארד
התקנות, אשר נכנסות לתוקף בשתי פעימות, יחולו ממחר על כל בקשה לקבלת היתר בנייה להקמת מבנה חדש    הפעימה הראשונה חלה על בקשות בנייה בהיקפים גדולים, ותחייב מבנים רבי קומות למגורים, בנייה מסחרית מהיקף של 5,000 מ"ר ובנייה ציבורית מהיקף של 1,000 מ"ר להיבנות בבנייה ירוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il