X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פילבר היום. יחסים חריגים? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משפט נתניהו: הרביעייה * 26.4.2022
איפה התמורה לשוחד
ההגנה מבקשת להראות שבזק נפגעה מהחלטותיו של שלמה פילבר, המתמסר לה ברצון לשיטת התביעה, החשוב הוא לא מה פילבר אומר כעת אלא מה עשה בזמן אמת
פילבר: החלטות מרכזיות שלי פגעו קשות בבזק
איתמר לוין
אומר בתחילת חקירתו הנגדית בתיק 4000: נתניהו חתם על אישור בזק-yes בהמלצת הדרג המקצועי; כפיתי על בזק מחירים שהביאו את אלוביץ לדמעות; הייתי מוכן לביטול חלקי של ההפרדה המבנית תמורת השקעות עתק שלה בסיבים אופטיים
לרשימה המלאה

פילבר: הפגישות בארבע עיניים - גורם להסכם עד המדינה
איתמר לוין
אומר שנפגש בצורה בלתי מקובלת עם בכירי ענף התקשורת בכדי לקדם את מדיניותו, חוקריו טענו שמדובר בהפרת אמונים - והוא העדיף לחתום על הסכם "במקום להוציא 3 מיליון שקל ולשרוף שלוש שנים"
לרשימה המלאה

1.
בזק לא יצאה נשכרת מתקופת כהונתו של שלמה פילבר כמנכ"ל משרד התקשורת, ואפילו להפך. זה הקו המרכזי של ז'ק חן, פרקליטו של שאול אלוביץ, בפתיחת החקירה הנגדית של עד המדינה בתיק 4000. פילבר התמסר ברצון: מיזוג בזק-yes היה על השולחן זמן רב ואושר בידי בנימין נתניהו בהמלצת הדרג המקצועי; ברפורמת השוק הסיטונאי נקבעו מחירים שהעלו דמעות בעיניו של אלוביץ; בהפרדה המבנית הוא רצה לתת לבזק הרבה פחות ממה שרצתה לקבל, תמורת הרבה יותר ממה שרצתה לתת.
מבחינת ההגנה, אם בזק לא קיבלה דבר - הרי שלא ניתנה תמורה לשוחד הנטען בדמות הסיקור החיובי באתר וואלה; ואם לא ניתנה תמורה, חסרה ראיה נסיבתית חשובה מאוד לעצם מתן שוחד; ואם אין ראיות, אז אין שוחד. והנה שוב החשיבות הרבה ואולי המכרעת של עדותו של פילבר: האם ניתן להוכיח תמורה.
2.
מובן שהגרסה הזאת של פילבר אינה חדשה לתביעה. לשיטתה, החשוב הוא לא מה התכוון פילבר לעשות, אלא מה עשה - או לא עשה - בפועל. רפורמת השוק הסיטונאי נדחתה בשנה וכך בזק זכתה לעוד זמן כמונופול. המיזוג עם Yes אושר ללא התנאים שביקש הדרג המקצועי להציג; סמנכ"ל הכלכלה לשעבר, הרן לבאות, עתיד לספר שהיה זה פילבר שביקש ממנו להסיר את הזיקה בין המיזוג לבין רפורמת השוק הסיטונאי. והשקעות העתק בסיבים אופטיים לא בוצעו.
עוד נקודה חשובה מבחינה משפטית: אין צורך להוכיח תמורה כדי להרשיע בשוחד. בדרך כלל זה חשוב, כי שוחד נלמד מן הנסיבות; אין לו תיעוד גלוי. אם פלוני חשוד בשוחד לאלמוני, אזי אם אלמוני סייע לפלוני - זוהי ראיה נסיבתית לשוחד. במשפט הולילנד מנע השופט דוד רוזן להציג ראיות לתמורה, באומרו שהחשוב הוא המתת - האם הייתה לא הייתה העברה של כסף. בתיק 4000, אפשר להרשיע או לזכות על-פי סיקור אוהד שהיה או לא היה בוואלה. אבל שיהיה ברור: זה הרבה יותר קשה, והמדינה טוענת שעדותו של פילבר מלמדת על מתן התמורה.
3.
נושא נוסף בו טיפל חן: היחסים החריגים שהיו או לא היו עם בכירי בזק - שאול אלוביץ, סטלה הנדלר ואלי קמיר. פילבר אמר שמדיניותו הייתה להיפגש עם כל בעלים ומנכ"ל, והוא אף יזם פגישות היכרות עם בכירי ענף התקשורת. אז נכון שהוא נפגש עם קמיר במוצ"ש בניגוד להרגלו, אבל עד מהרה פגישות רבות התקיימו בלית ברירה במוצ"ש. אז נכון שהוא נפגש בארבע עיניים עם הנדלר, אבל גם עם טל גרנות, שהייתה מנכ"ל הוט. אז נכון שהוא נפגש עם אלוביץ, אבל גם עם בעלים אחרים, כי כאשר רוצים מהם משהו - צריך לראות את הלבן בעיניים.
התביעה אינה חולקת על עובדות אלו ועל ההיגיון שבבסיסן. הטענה שלה היא, שהיחסים עם בזק היו ייחודיים ופסולים משום שרק לה העביר פילבר מסמכים פנימיים של המשרד ואפשר לה להגיב עליהם לפני שהתקבלו החלטות. והכל, לשיטתה, נובע מהנחייתו של נתניהו לסייע לאלוביץ. גם על הפגישה הזאת עוד נשמע רבות בחקירה הנגדית. בועז בן-צור הבטיח היום להוכיח בראיות חפציות, שלא הייתה פגישה כזאת.
4.
היום הראשון של החקירה הנגדית התנהל בצורה רגועה, עם מעט מאוד התנגדויות של התביעה וממילא מעט מאוד חילופי דברים בין הצדדים. נכון לעכשיו, יחסו של חן לפילבר הוא רך מאוד; לשיטתו, מי שאשם בהצגה החלקית ואף המעוותת של התמונה אלו החוקרים והתובעים ולא פילבר. ואילו פילבר, שמהיום הראשון על דוכן העדים מלהטט בין קיום הסכם עד המדינה לבין שמירת מעמדו בימין והגנה על נתניהו, שמח לסייע להגנה.
קשה להניח שהטון הזה יישמר בהמשך, במיוחד כאשר תגיע החקירה הנגדית לפגישת ההכוונה של נתניהו - שלטענת ההגנה לא התרחשה ואינה אלא תוצר דמיונו של פילבר. זוהי נקודת מפתח, אולי נקודת המפתח, של תיק 4000 - וההגנה אינה יכולה להרשות לעצמה פחות מאשר קעקוע מוחלט של גרסתו של פילבר.
ציטוט היום
"עו"ד תירוש היא תובעת מעולה, טובת לב ולא מפחידה; לא צריך להיבהל" (ז'ק חן מרגיע את שלמה פילבר אחרי הערה של יהודית תירוש). "כשאני מקבלת מחמאות, אני מתחילה לפחד". (תגובתה של תירוש).

תאריך:  26/04/2022   |   עודכן:  11/05/2022
+פילבר: הפגישות בארבע עיניים - גורם להסכם עד המדינה
15:21 26/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שנפגש בצורה בלתי מקובלת עם בכירי ענף התקשורת בכדי לקדם את מדיניותו, חוקריו טענו שמדובר בהפרת אמונים - והוא העדיף לחתום על הסכם "במקום להוציא 3 מיליון שקל ולשרוף שלוש שנים"

פילבר היום. נפגש עוד קודם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה התמורה לשוחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
Go buy a hat
a big hat  |  29/04/22 01:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מבחינת תומכיו של בנימין נתניהו והתועמלנים שלו, האמת היא מה שטוב לנתניהו וכל השאר הוא שקר. זה מה שיוצר את טענת ה"הפיכה השלטונית" הנסתרת מן העובדות, וזה מה שמוביל להתייחסות לביתו של בנט בצורה המזכירה את ציד המכשפות
איתמר לוין
הפרקליטות מבקשת להוסיף שלושה עדי תביעה, כולל בתו של ארנון מילצ'ן, בעקבות עדותה של הדס קליין על צמיד ב-45,000 דולר שרכש מילצ'ן לשרה נתניהו    כתב האישום לא תוקן, ולכן עדותה של קליין תהיה "עדות שיטה"
איתמר לוין
החברה אמורה להודות בפרשות בזק ו-4000 - אך אגמון-גונן סבורה שלא ניתן לקבל את ההודאה משום ששאול אלוביץ, שלטענת המדינה ביצע בפועל את העבירות, כופר באישומים נגדו
איתמר לוין
עדותו של שלמה פילבר, לפחות בחקירה הראשית, מהווה הוכחה לכאורה לעבירת מרמה והפרת אמונים בשל טיפולו של נתניהו בנושאים שעניינו את מילצ'ן    העדות גם מחזקת את השאלה מדוע לא הואשם נתניהו בשוחד בתיק זה
איתמר לוין
ידידו הטוב ניסה בשנים 2016-2015 לעבור מערוץ 10 לערוץ 2, ונתניהו הנחה את פילבר להיות מעורב במגעים    פילבר אומר שלא היה פסול בבקשת נתניהו למסור מידע לצדדים; היה נפגש איתם גם ללא בקשת נתניהו, אך לא בכאלו נסיבות ואינטנסיביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il