X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פגיעת רקטה רוסית בקייב [צילום: אפרם לוקצקי/AP]
אושרה תוכנית "החכר והשאל" של ארה"ב לצבא אוקראינה
בית הנבחרים בוושינגטון אישר החכרת ציוד ומערכות לחימה בשווי 20 מיליארד דולר אוקראינה תשלם רק עבור השאלת ציוד ומערכות שישרדו את הלחימה מזכ"ל נאט"ו: נערכים לאפשרות שהמלחמה תימשך שנים משרד החוץ קורא לישראלים לעזוב מיד את חבל טרנסניסטריה

בית הנבחרים בוושינגטון אישר הלילה (יום ו', 29.4.22) ברוב עצום של 417 מול 10 את תוכנית "החכר והשאל" של ארה"ב לצבא אוקראינה, שבמסגרתה יוחכרו לאוקראינה ציוד ומערכות לחימה בשווי 20 מיליארד דולר. כעת נותר רק לנשיא ביידן לחתום על ההחלטה כדי להכניסה לתוקף. אוקראינה תשלם רק עבור השאלת ציוד ומערכות שישרדו את הלחימה. דהיינו - אם 80% ממנו למשל יושמדו בלחימה, זה ייצא מהתקציב האמריקני ואוקראינה לא תשלם.
זה די מדהים, יש לומר. אני בספק אם פוטין העריך לפני המלחמה את היקפו האדיר של הסיוע הצבאי המערבי בכלל, ובמיוחד האמריקני, לאוקראינה. במסגרת המערכות והציוד שיסופקו ישנן גם מערכות מתקדמות מסוגים שונים. הסנאט אישר את התוכנית ב-6 באפריל. החקיקה מאפשרת לנשיא ביידן להפעיל שוב את המנגנון "השאל-החכר", שהופעל בפעם האחרונה במלחמת העולם השנייה, כדי להאיץ את האספקה של ציוד צבאי לצבא אוקראינה. באופן אירוני למדי, במלחמת העולם השנייה איפשר המנגנון הזה לארה"ב לספק סיוע חשוב מאוד גם לברית המועצות, על בסיס הסכם מאוקטובר 1941, שסייע לה להדוף את המתקפה הנאצית נגדה.
תקציב הביטחון האמריקני הוא בערך 770 מיליארד דולר ל 2022. של רוסיה בערך 63 מיליארד. הנה קנה מידה.
ביום חמישי, בבריסל, הבהיר מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, כי בברית נערכים לאפשרות של מלחמה שתימשך שנים: "אנחנו צריכים להיות מוכנים לטווח הארוך. יש בהחלט אפשרות שהמלחמה הזו תימשך ותימשך חודשים ושנים. בעלי ברית של נאט"ו מתכוננים לספק תמיכה לאורך תקופה ארוכה וגם לעזור לאוקראינה לעבור - לעבור מציוד ישן מתקופת ברה"מ לנשק ומערכות מודרניות יותר בתקן נאט"ו שידרשו גם אימון נוסף". נראה שזה בדיוק מה שקורה, עם כמויות נשק מודרני וציוד חדיש שמגיעות לאוקראינה כמעט על בסיס יומי.
משרד החוץ קורא לכל האזרחים הישראלים השוהים בחבל הפרו-רוסי טרנסניסטריה במזרח מולדובה לעזוב אותו מיד בשל ההדרדרות במצב הביטחוני שם. בהמשך לדיווחים מהימים האחרונים על ההסלמה בחבל והסכנה לפעולה צבאית רוסית שם, גם מדינות נוספות קראו אמש (ה') לאזרחיהן לצאת משם מייד.
לא מדובר באזור גדול מאוד - רצועה באורך של 400 ק"מ ורוחב של 10 ק"מ פחות או יותר - אך סביר להניח שיש שם אזרחים ישראלים כאלה ואחרים, אולי פעילי חב"ד שפועלים בקרב הקהילה היהודית ועוד. בשורה התחתונה - אם אתם מכירים אזרחים ישראלים כאלה השוהים שם, אנא עדכנו אותם על המצב ועל הודעת משרד החוץ, ובקשו מהם לצאת משם.
אתמול בערב היו שתי מתקפות טילים נגד קייב - באחת פגעו כמה טילים בשני מוקדים במחוז שבצ'נקיבסקי בעיר, וזמן קצר לאחר מכן פגעו לפחות שלושה טילי שיוט במטרות תשתית במחוז קייב, מחוץ לעיר עצמה. בקייב היתמר עשן שחור סמיך מאזור הפגיעות. לא ברור כרגע אם ישנם נפגעים.

תאריך:  29/04/2022   |   עודכן:  29/04/2022
+הגול העצמי של פוטין: שבדיה ופינלנד בדרך לנאט"ו
18:00 29/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ראש ממשלת שבדיה לשעבר, קרל בילדט, מסביר ב-Foreign Affairs כיצד הפלישה לאוקראינה שינתה את מדיניות הביטחון של שתי המדינות וצופה שהן יצטרפו לברית במסלול מהיר כבר בשנה הבאה

מטוס דני וספינה שבדית [צילום: פטרוס קרג'יאס, AP]
+פולין העבירה 200 טנקים לאוקראינה
13:01 29/04/22  |  יואב יצחק

פולין העבירה לצבא אוקראינה יותר מ-200 טנקים. הסיוע ניתן בתיאום עם המדינות החברות בנאט"ו ובתיאום עם הממשל האמריקני, וזאת במטרה מוצהרת: לסייע לאוקראינה להגן על עצמה ולהביס את צבא רוסיה.

+סלובקיה העבירה S-300 להגנת אוקראינה
12:50 29/04/22  |  

סלובקיה העבירה כמה מערכות S-300 לדרום אוקראינה וזאת במסגרת הסיוע מצד מדינות המערב ואירופה להגנת אוקראינה. צבא אוקראינה עושה בהם שימוש ליירוט מטוסי קרב של צבא רוסיה התוקפים את אוקראינה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה תוכנית "החכר והשאל" של ארה"ב לצבא אוקראינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עולם אכזר וציני
שיפון  |  29/04/22 15:21
2
אנחנו עדים לתחילתו של עידן חדש
חשדנית  |  29/04/22 16:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
בעקבות הידרדרות המצב הביטחוני ולנוכח החשש מפני המשך התפשטות של הכוחות הרוסיים גם למולדובה פרסם משרד החוץ אזהרת מסע    "קוראים לאזרחי ישראל לעזוב את החבל בהקדם האפשרי או לבטל את נסיעתם אליו"
איציק וולף
הגיש לקונגרס תוכנית לסיוע כלכלי בהיקף עצום הכולל 20 מיליארד דולר לסיוע צבאי    התוכנית כוללת שינוי החוק האמריקני באופן שיאפשר מכירת נכסים מוקפאים של אוליגרכים ושימוש ברווחי המכירות לצורך הוספת סיוע לקייב
עידן יוסף
מאשימה שרוסיה עושה זאת באמצעות המשך הפלישה ופיזור הרשויות המקומיות בשטחים שנכבשו    הקרמלין: הזרמת הנשק אל אוקראינה מערערת את היציבות ביבשת אירופה
אורי מילשטיין
כישלון המהלכים הצבאיים של פוטין באוקראינה דוחפים אותו למהלכים שעלולים להתפתח למלחמת עולם שלישית
איתמר לוין
אחרי שנראה היה שמשטרים סמכותניים מצליחים יותר מאשר הדמוקרטיים, באו הפלישה לאוקראינה ומשבר האומיקרון ולימדו עד כמה הם חלשים ופגיעים    למשטר דמוקרטי יש יתרון מנצח: הוא יכול להסתגל במהירות לשינויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il