X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בייג'ינג. חוסר ודאות מתמשך [צילום: נג האן גואן, AP]
האם אפשר לדבוק ב"אפס קורונה"
נשיא סין מתנתק מהקורונה בשנגחאי
לקראת בחירתו לקדנציה שלישית וכדי להבטיח שיוכל למנות את נאמניו למשרות בכירות, נשיא סין מרחיק את עצמו מן הסגר הממושך והכאוטי על העיר הגדולה במדינה - מדווח ניו-יורק טיימס

מנהיג סין, שי ג'ינפינג, נופף לסטודנטים מריעים. הוא נפגש עם זוכי מדליות אולימפיות, מקבלי החלטות כלכליים ומנהיגים אירופיים. אבל דבר אחד היה חסר בלוח הזמנים העמוס שלו בחודש שעבר: הוא נותר מאחורי הקלעים בנוגע לסגר הגדול ביותר שהטילה סין מאז פרצה הקורונה. בכל החודש שעבר לא התייחס שי במילה לסגר הממושך על שנגחאי, העיר הגדולה במדינה, ולתלונות תושביה על מחסור במזון, בתי חולים מוצפים והוראות תזזיתיות.
"הוא רוצה בכוונה לשמור על מרחק מסוים משגנחאי", אמר לניו-יורק טיימס דנג יוּוֶן, לשעבר עורך עיתון המפלגה הקומוניסטית החי כיום בארה"ב. "אין ספק שהוא עושה הרבה מאחורי הקלעים כדי להיאבק במגיפה, אבל הוא כמובן לא רוצה להיגרר במישרין לבלגן בשנגחאי". במקום זאת, הוראותיו של שי עוברות דרך הכפופים לו או בסיכומי ישיבות, ומדגישות את הצורך לדבוק בגישת "אפס קורונה דינמי" – למנוע אפילו מקרה אחד בין 1.4 מיליארד תושבי המדינה באמצעות בדיקות נרחבות ובידוד החולים ומי שבאו במגע עימם.
ההתפרצויות בשנגחאי, בייג'ינג וערים אחרות בוחנות את סמכותו של שי לפני הקונגרס החשוב של המפלגה בהמשך השנה. הוא ודאי יזכה בכהונה שלישית כמזכיר הכללי, אבל רוצה לוודא שהמנהיגות נמצאת בידי פקידים התומכים בו ומממשים את האג'נדה שלו. כדי להבטיח שישיג מטרה זו, שי רוצה להפגין את מיומנותו הפוליטית, ועד לאחרונה מדיניות הקורונה שלו הייתה הצלחה מסחררת. לאחר הפחתה בחשיבותה של המגיפה בתחילת 2020, שי הפך את סין למצודה אפידמיולוגית, תוך מניעת תחלואה ותמותה וגם הגנה על המשק, בעוד בארה"ב מספר המתים התקרב למיליון.
כעת אין דרך יציאה קלה מן המצודה. שי כל כך השקיע במדיניות עצמאית, עד שהמדינה אינה משתמשת בחיסוני mRNA מערביים – המעניקים הגנה טובה יותר מאשר החיסונים הסיניים. גם חיסון האוכלוסייה המבוגרת נותר מאחור. בלא ההגנה הדרושה, סין עלולה להתמודד עם עלייה במספר החולים, והמטרה של "אפס קורונה" עלולה להיות יקרה ובלא סיום נראה באופק.
הסגרים והשינויים התכופים במדיניות, במיוחד בשנגחאי, מגבירים את תסכולו של הציבור, מתישים את הפקידים המקומיים ועובדי הרפואה ובולמים את התנופה הכלכלית. בעוד בסגרים קודמים התלונות היו על הגבלות דרקוניות, הפעם הביקורת חריפה יותר וכוללת כלכלנים ובעלי עסקים, הטוענים שמדיניות "אפס קורונה" היא חסרת משמעות מול האומיקרון.

לפחות 100,000 מתים מאומיקרון

הטיימס מדגיש, כי הבעיות הבלתי-צפויות של סין השנה – כולל הקורונה והפלישה הרוסית לאוקראינה – אינן צפויות למנוע את הקדנציה השלישית של שי. הוא המנהיג הסיני החזק ביותר מזה עשרות שנים, והמצב בשנגחאי אינו נראה כמסכן את מעמדו. בערים אחרות ממשיכות ההגבלות להתקבל בהבנה, גם אם לא בהתלהבות. אבל הנזק הכלכלי המתרחב והמתחים החברתיים בשל הסגרים הממושכים עלולים לפגוע ביכולתו של שי לגייס תמיכה במינויים הבכירים הבאים שהוא מתכנן.
גם לפני המשבר בשגנחאי, שי נשמע ערוך לקרב. פקידים אמרו לאחרונה, כי מתיחת ביקורת על מדיניות הקורונה שקולה לחוסר נאמנות כלפיו. בשבוע שעבר הבטיח שי להאיץ את הצמיחה באמצעות השקעות בתשתיות, ובסוף השבוע הבטיח הפוליטביורו שהממשלה תייצב את הכלכלה תוך כדי חיסול הקורונה.
אולם, קבוצה קולנית יותר ויותר של כלכלנים ואנשי עסקים טוענים שיהיה קשה לתקן את הנזק שגורמים הסגרים. חוסר הוודאות הכרוני בשאלה מתי ניתן יהיה לנסוע, להוציא כסף, לרכוש נכסים או להשקיע בעסקים – כל אלו פקעו באמון הצרכנים והחברות. לטענתם, הפתרון הוא יותר חיסונים וטיפול טוב יותר בחולים, ולוודא שהזקנים ויתר אוכלוסיות הסיכון מחוסנים – מה שיאפשר יותר גמישות בעת התפרצויות.
אבל הקלת מדיניות ה"אפס קורונה" עשויה להיות קשה מבחינה פוליטית, יותר מכפי שנראה – סבור הפוסט. מספר המתים הנמוך יחסית – 5,000, רובם בחודשים הראשונים של הקורונה – הוא רכיב מרכזי בטענתו של שי לפיה המפלגה הקומוניסטית יעילה יותר מאשר הדמוקרטיה הליברלית. אבל רק מחצית מן הסינים בני 80 ומעלה כבר קיבלו שתי מנות, ופחות מ-20% מהם קיבלו זריקת דחף. מספר המתים באומיקרון עשוי להיות בין 100,000 ל-840,000; וגם מספר קטן בהרבה יכול לגרום לכעס ציבורי ניכר.
נראה, כי שי מהמר על כך שיצליח לנצח את ההתפרצות בשנגחאי ולשמר "אפס קורונה" עד לאחר קונגרס המפלגה, כאשר ניתן יהיה להעניק הקלות מסוימות. בינתיים, הפקידים מקיפים את שי בחומה של תעמולה. בעת ביקורו באוניברסיטת רנמין בבייג'ינג, הטלוויזיה הממלכתית הראתה מאות סטודנטים מריעים. לפני שמחוז גואנגשי הודיע שהנשיא יהיה אחד ממועמדיו לקונגרס, נמסר שהכפריים קיבלו ספר אדום קטן של הגיגיו – תזכורת ברורה ל"ספר האדום הקטן" של מאו.

תאריך:  04/05/22   |   עודכן:  04/05/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא סין מתנתק מהקורונה בשנגחאי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
ארגון הבריאות העולמי רצה 70% מחוסנים ביוני הקרוב - וזה ודאי לא יקרה    מומחים חלוקים בשאלה האם לשאוף להשיגו מאוחר יותר, או להתאמו למציאות - מדווח ניו-יורק טיימס
יצחק דנון
MGM (מיטל) ייבוא ושיווק ו-ת.א.ר אידאל קונספט טוענות, כי המשרד לא שילם עבור מסיכות קורונה בנימוק המוכחש לפיו אינן תקינות
עידן יוסף
מצד אחד הייטקיסטים שהתעשרו ורכשו נכסים בשל מדיניות מיסוי נוחה, מצד שני ציבור גדול שלא קיבל שירותים בסיסיים ותלמידים שנשארו ללא מסגרת וביטחון תזונתי    סקירה של מרכז אדוה: הפערים החברתיים־כלכליים גדלו בתקופת הקורונה
איתמר לוין
בית המשפט: סדי בן-שטריט, פנחס פיקר ויניב חביב ביצעו הטרדה מאיימת כלפי ראש שירותי בריאות הציבור; זכותה לפרטיות, לחופש תנועה ולשם טוב גוברת על ההכפשות, ההטרדה והפגיעה בפרטיות שבמעשיהם
איתמר לוין
אחרי שנראה היה שמשטרים סמכותניים מצליחים יותר מאשר הדמוקרטיים, באו הפלישה לאוקראינה ומשבר האומיקרון ולימדו עד כמה הם חלשים ופגיעים    למשטר דמוקרטי יש יתרון מנצח: הוא יכול להסתגל במהירות לשינויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il