X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
השילוט במסגרת הקמפיין [צילום: עיריית ניו-יורק]
קמפיין של שמונה שבועות ב-4 מיליון דולר
ניו-יורק רוצה להפחיד נהגים
עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים הובילה את העירייה להשיק קמפיין המציג את התוצאות הקטלניות של מהירות מופרזת ניו-יורק טיימס: צריך להשקיע גם בתכנון מחדש של הרחובות

שלט חוצות חדש במזרח ניו-יורק מראה הולך רגל מועף באוויר לאחר שנפגע ממכונית וספל הקפה שלו נשפך לכל עבר. "מהירות הורסת חיי. האט" – נאמר בכיתוב. מטרת הקמפיין: להפחיד נהגים המאיצים בשכונה זו שברובע ברוקלין, בה נהרגו 35 בני אדם בתאונות דרכים מאז 2017. זהו חלק ממאמץ של העירייה להילחם במהירות המופרזת, ההופכת את הרחובות למסלולי מרוץ ומובילה לשיעור התמותה הגבוה מזה שמונה שנים.
ממונה התחבורה בעירייה, ינאדיס רודריגז, הוציא לדרך השבוע (2.5.22) את הקמפיין בעשרות שכונות, בהן מספרי ההרוגים והפצועים הם מן הגבוהים בעיר. ביניהן: בשוויק וקנריס בברוקלין, וושינגטון הייטס והרלם במנהטן והאנטס פוינט בברונקס. הקמפיין כולל 18 שלטי חוצות לאורך כבישים אדומים, לצד מודעות בצד האחורי של אוטובוסים ובתחנות דלק. עובדי העירייה יחלקו עלונים וגלויות, ובטלוויזיה ישודרו סרטונים אשר יראו בהילוך איטי הולך רגל ורוכב אופניים מתעופפים לאחר שנפגעו ממכוניות. עלות הקמפיין, שיימשך שמונה שבועות: 4 מיליון דולר.
ניו-יורק טיימס מציין, כי מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעיר הגיע ב-12 החודשים האחרונים ל-64 – עלייה של 5% לעומת אשתקד. העלייה העיקרית היא בקרב נהגים ונוסעים: 23 השנה לעומת 13 אשתקד. מספר הולכי הרגל ההרוגים עודנו הגבוה ביותר, אם כי הוא ירד מ-39 ל-30. יתר ההרוגים היו רוכבי אופנועים (ארבעה) ורוכבי אופניים (שניים). רק כרבע מכלל ההרוגים היו בכבישים מהירים; כל האחרים היו ברחובות מקומיים.
המוות בדרכים הסיג לאחור כמה מן ההישגים של המדיניות שהושקה לפני שמונה שנים, תחת הכותרת Vision Zero, שמטרתה הייתה להוריד לאפס את מספר ההרוגים והפכה למודל חיקוי ברחבי ארה"ב. העירייה קיבלה את אישור המדינה להוריד את המהירות המירבית ברוב הרחובות מ-30 מייל לשעה (48 קמ"ש) ל-25 מייל (40 קמ"ש), הציבה 2,000 מצלמות מהירות ועיצבה מחדש רחובות רבים כדי שיהיו בטוחים יותר להולכי רגל ולרוכבי אופניים.
ראש העירייה אריק אדמס, אשר נכנס לתפקידו בחודש ינואר, הבטיח להרחיב את ההשקעות בתוכנית. לאחרונה הקציב 904 מיליון דולר לרחובות העיר בחמש השנים הקרובות, כולל עיצוב מחדש של צמתים מסוכנים וסלילת נתיבי אופניים בטוחים יותר. אדמס הוסיף, כי שוטרי ניו-יורק יגבירו את אכיפת חוקי התנועה. העירייה מבקשת מן המדינה לתת לה יותר שליטה על הרחובות, כך שתוכל לקבוע בעצמה את המהירות המירבית ולהרחיב את פריסת המצלמות ואת שעות הפעלתן ליד מוסדות חינוך, בלילות ובסופי שבוע.
ברחבי ארה"ב הייתה מגיפה של מהירות מופרזת ונהיגה רשלנית בזמן הקורונה, מציין הטיימס, בין היתר בשל הכבישים הריקים וצמצום האכיפה. בניו-יורק גם עלה מספר המכוניות הפרטיות, כאשר רבים נמנעו משימוש בתחבורה הציבורית בגלל הנגיף. עוד לפני הקורונה ביקשו יותר ויותר ערים להוריד את המהירות המירבית ולתכנן את הרחובות בצורה בטוחה יותר, מחשש שמהירות גבוהה וכלי רכב גדולים יותר גורמים לתאונות קשות יותר. חלק מן המומחים סבורים, שעל הערים להתמקד בעיצוב מחדש של כבישים אדומים, באומרם שאין די בפעולות הסברה כאשר ישנם רחובות שנבנו כדי להעביר את התנועה במהירות האפשרית.

תאריך:  05/05/22   |   עודכן:  05/05/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
מחקירה ראשונית של בוחני תאונות דרכים עולה כי הגורם המסתמן לתאונה הוא תגובה מאוחרת של נהג המשאית לפקק התנועה שנוצר לפניו
איתמר לוין
דחה את ערעורו של מי שבגיל 17 גרם לתאונה קשה בה נהרג נהג אחר, כאשר חצה פס הפרדה רצוף בשעת לילה: נדון לשלוש שנות מאסר ורק לאחר כניסתו לכלא הביע חרטה ונטל אחריות
איתמר לוין
השופט אריה זרזבסקי נענה לבקשות חוזרות ונשנות לדחיות כדי לנהל מו"מ עם התביעה; התוצאה: בתיק מינואר 2020 טרם התקיים דיון הוכחות    המציאות שמתאר סולברג עולה בקנה אחד עם התיאורים במדור "שיפוט מהיר"
איתמר לוין
טכנולוגיות המפותחות ברחבי העולם יסייעו לאתר נהגים מסוכנים ו"נקודות חמות" ובכך לסייע במאבק בתאונות, אך לא ניתן לוותר על הבינה האנושית - מדגיש ניו-יורק טיימס
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: לא התרשמנו שהממשלה והרלב"ד פועלות להציל חיים בטיפול נושא המשאיות והאוטובוסים    ח"כ טופורובסקי דרש תוכנית פעולה ברורה ולוחות זמנים "שתכלול את כל מה שצריך כדי שאנשים וילדים לא ימותו סתם בגלל נהג עייף או שטח מת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il