X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אוכלוסיות חלשות יסעו פחות ברכבת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
רכבות לעשירים בלבד
רפורמת דרך שווה עשויה להבריח את הנוסעים דלי האמצעים מרכבת ישראל ואולי אף לגרום הפסד כספי למדינה. היא פוגעת קשות בתושבי הפריפריה השבויים ברכבת בנסיעות בין-עירוניות מבלי שיש חלופה סבירה באוטובוסים רשימה שלישית בסדרה
שקית אוויר באותו מחיר
עידן יוסף
רפורמת האחדת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מוכרת באותו מחיר שני מוצרים שונים - שירות אמין, זמין וקצר בתדירות גבוהה במדינת ת"א, לעומת שירות דליל, ספורדי, פתלתול ומייגע בישובי הפריפריה * רשימה שנייה בסדרה
לרשימה המלאה

דרך שווה - רפורמה אמיצה
עידן יוסף
במשך שנים רבות היו עיוותים בתעריפי הנסיעה הבודדת. שרי התחבורה, בעיקר ישראל כ"ץ, חששו לגעת בתפוח האדמה הלוהט, ולא עזרו לכך החלטות חלוטות של בג"ץ, הכנסת, מבקר המדינה וגורמי המקצוע במשרד. מיכאלי וליברמן הרימו את הכפפה * רשימה ראשונה בסדרה
לרשימה המלאה

רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית, שעליה חתמו השרים מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן, מייקרת משמעותית את הנסיעה ברכבת ישראל. שיעור ההתייקרות בין המקטעים אינו אחיד. הפער המשתנה בין תעריף הנסיעה בין שימוש באוטובוסים בלבד לשימוש באוטובוסים בשילוב רכבות אינו ברור.
הפער בין מחיר הנסיעה באוטובוס בלבד למחיר הנסיעה ברכבת מגיע לכדי עשרות אחוזים, ולפעמים אף ליותר מ-100%! למעשה, מנסה המדינה להבריח את הנוסעים מהרכבות באמצעות מחירים גבוהים במיוחד, והתוצאה עלולה להיות רכבות שיסעו חצי ריקות ופחות רווחים לקופת מדינה. מוזר שדווקא שרת תחבורה המגיעה ממפלגה המגדירה את עצמה חברתית יוצרת במו-ידיה רכבות לעשירים בלבד.
משרד התחבורה טוען להגנתו שנסיעה ברכבת תמיד הייתה יקרה יותר מנסיעה באוטובוס, כי הרכבת יקרה יותר לתפעול וגם מספקת חוויית נסיעה נוחה יותר ומהירה יותר, ולאור כך אי-אפשר היה להשוות את מחירי האוטובוס והרכבת. בכך המשרד צודק אבל לא מדייק, וגם לפני הרפורמה היה הבדל במחיר בין רכבת לאוטובוס בנסיעה בודדת, אבל לא בכזה חוסר פרופורציה של עשרות אחוזים, ודאי לא בחופשי יומי והחופשי חודשי. המשרד גם טוען שהמחירים של נוסעי הרכבת עבור נוסעים קבועים פחתו באופן יחסי. בנקודה זו המשרד אינו מדייק, בלשון המעטה. למשל, נוסע מנהריה לכרמיאל ששילם 208.50 שקלים עבור מינוי חודשי שכלל רכבת, ישלם 255 שקלים; נוסע מנתיבות לדימונה ששילם 364.50 שקלים ישלם לאחר הרפורמה 410 שקלים - הפרשים של עשרות שקלים.
פגיעה חריפה בפריפריה
מי שייפגעו מכך הם תושבי הפריפריה. בעוד שבמרכז הארץ קיימת חלופה סבירה באוטובוסים, תושבי הפריפריה הצפונית הם נוסעים שבויים של הרכבת, שבימים כתיקונם מאפשרת להם להגיע למרכז הארץ וליתר האזורים המרוחקים בזמן סביר.
בהעדר קווי אוטובוס ישירים (או אקספרס), נסיעה באוטובוסים מצריכה מעברים בין אוטובוסים רבים והנסיעה עשויה להתארך לפעמים בשעה ויותר לכל כיוון. אסור שנוסעים יהיו "שבויים" של נסיעה ברכבת.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מתכננת את התחבורה הציבורית בצורה ארכאית, בפרדיגמות שנקבעו לפני עשרות שנים על-ידי המפעילים ההיסטוריים. קווי שירות בנויים מעשה טלאים בחוסר מקצועיות משווע, תוך הימור על ביקוש חזוי, ללא שימוש בכלים מודרניים ובאופן המצריך עריכת תיקונים רבים בהתאם לתלונות הנוסעים.
על משרד התחבורה לתכנן באופן מיטבי את השירות, להפחית תשומות במקומות מסוימים שבהם אין ביקוש ולפתוח קווים חדשים, בעיקר בין-עירוניים, שיתנו חלופה סבירה גם אם לא מושלמת לנסיעה ברכבת.
במסגרת התכנון, חייבת להיות הלימה בין משך הנסיעה ברכבת למשך הנסיעה באוטובוסים ממקום למקום. יש לתקן כל מקום שבו נוסע נדרש להרבה מעברים, למסלול פתלתול וארוך ולהארכה לא מידתית של משך הנסיעה.
על התכנון מחדש של מערך הקווים הבין-עירוניים לתת מענה הולם לנוסעים הרבים שמצבם הכלכלי לא יאפשר להם לעשות שימוש ברכבת.
הדבר נצרך שבעתיים בשנים הקרובות, שבהן מושבת לצורך עבודות שירות הרכבות לצפון הארץ בימים שישי ומוצאי שבת, ומסתיים מוקדם מן הרגיל בשאר ימי השבוע.

תאריך:  03/05/2022   |   עודכן:  03/05/2022
+הזמנת נסיעה להילולת רשב"י תתבצע באמצעות ממשק אחוד
22:22 03/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גם נוסעים מהערים צפת וטבריה נדרשים ברכישת כרטיסים מוקדמת  ▪  מערך קווי שירות של קווי אוטובוסים ישירים למירון יופעל מ-16 מוקדים מרכזיים  ▪  פיזור משתתפי ההילולה ייעשה השנה באופן שונה

אוטובוסים במירון [צילום ארכיון: יח"צ]
+שלוש תחנות רכבת בחיפה ייסגרו בסופי-השבוע לעבודות
15:47 03/05/22  |  עידן יוסף

שינויים זמניים בתנועת הרכבות באיזור חיפה בימי שישי ומוצאי שבת בחודש מאי בשל עבודות לפיתוח ושדרוג מערכת האיתות. הרכבות לא תעצורנה בתחנות חיפה מרכז השמונה, חיפה בת גלים וחיפה חוף הכרמל.
בשבועיים הראשונים ובשבוע האחרון של החודש לכל אורך יום שישי לא תהיה עצירה, ואילו ב-20 במאי ייסגרו התחנות רק מהשעה 14:00 בקירוב.
רכבת ישראל תפעיל הסעיות חינם בין תחנות מרכזית המפרץ-חיפה מרכז השמונה-חיפה חוף הכרמל.

0

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
תחקיר: משרד התחבורה מאשר לחברות התחבורה הציבורית להעסיק קבלנים להפעלת התחבורה הציבורית תוך פגיעה בשירות    קווים אינם עומדים בלוחות הזמנים, מדלגים על תחנות, אין הנגשה של השירות לנוסעים ואוטובוסים מעוכבים בתחנות לא מאושרות לצורך תיקוף כרטיסי הנוסעים
עידן יוסף
חצי שנה אחרי שהביאה שרת התחבורה להתפטרותו של ראש הרשות הארצית, יעקב נתניהו, נזכר משרד התחבורה שהתפקיד אינו מאויש    המועמד אינו נדרש לניסיון למרות שאלה היו הטענות שהובילו להתפטרות ראש הרשות הקודם
עידן יוסף
קווי הלילה יפעלו, אך במהלך יום העצמאות השירות יצומצם למעט קווים המשרתים ישובים חרדיים וערביים, שבהם התחבורה הציבורית תתחיל לפעול לפני השעה 07:00    מיום העצמאות ב-5 בערב יחזור השירות בהדרגה לשגרה
עידן יוסף
השרים חתמו על הצו שיאפשר את הרפורמה, לאחר שלהערות הציבור ניתן שבוע אחד בלבד, ולבחינתן ניתן פחות משבוע    המידע שביקשה ועדת הכלכלה מהשרים על פרטי הרפורמה לא נמסר
עידן יוסף
משרד התחבורה יעניק מענקים בגובה של 45-10 אלף שקלים לגיוס 2,500 נהגי אוטובוס חדשים    הנהגים יתחייבו מראש לשנת עבודה אחת לפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il