X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. מתאגרף ואיש טלוויזיה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
ממשלה דלת-דעת
ההומור הפוליטי הגס של לפיד מצא ביטוי נואל בסרטון הברכה לחג ששודר בכל הערוצים - שם לפיד קטע את בנט ומאחל "חג שמח לעם ישראל החליפי"

על סף יום העצמאות נמצאת מדינת ישראל במצב שמעולם לא הייתה בו: ממשלת השבויה בידי מפלגה ערבית-איסלאמית העוינת מעצם טבעה למדינה היהודית ציונית. זכות קיומה של ישראל, ה-Raison D'etre שלה - עומדת בניגוד גמור לעמדתה של התנועה האיסלאמית, ואין כל אפשרות לגשר בין שני עקרונות אידיאולוגיים סותרים כל כך. הקואליציה הנוכחית מנסה לחבר בין עקרון ההתיישבות היהודית בארץ ישראל לתנועה האיסלאמית שתכליתה למנוע התיישבות נוספת ובמקומה לעודד התיישבות ערבית. ניגוד זה הוא כל כך ברור כפי שברור שהמשך הניסוי הפוליטי הזה יביא אסון למדינה ולתהליך ההיסטורי של שיבת-ציון המודרנית, פרי רוחו של תיאודור הרצל בסוף המאה ה-19 - ומפעלם של חמישה דורות של ציונים מכל רחבי העולם.
מי שהביא לפרדוקס אומלל זה הם אנשי הימין נפתלי בנט וגדעון סער מחד-גיסא, ושותפם יאיר לפיד מאידך-גיסא, אדם חסר תעודת זהות פוליטית ברורה, מין אזרח עולם משונה המונע בעיקר משנאתו לבנימין נתניהו ופחות מכך מרצון עצמי להיות ראש הממשלה. לפיד הקים גוף פוליטי ארעי במסורת התנועות הסתמיות שקמו ונעלמו מאז "שינוי" "דש" ו"מרצ" מיגאל ידין דרך שולמית אלוני, אמנון רובינשטיין וטומי לפיד. גם בתוך גוף זמני זה התלוי כולו בזחיתותו החייכנית של לפיד ובזכרון הקולקטיבי ביחס לכוכב טלוויזיה נחמד בנעוריו, חובב ספורט האגרוף אך רחוק מעיסוקים אינטלקטואליים - גם בתוך גוף זה מודים שלא ברור איזו מוטיבציה אצל לפיד גדולה בין השתיים - האם ההתנגדות לנתניהו או רצונו האישי להיות ראש ממשלה, ואומר פרשן פוליטי: "לפיד מבין שאולי הוא לא יהיה ראש ממשלה והאמת היא שזה לא הדבר הכי חשוב לו בעולם" (ידיעות אחרונות מוסף חג, 21.4.22 בעמ' 9 - הכתבה "רע"ם ביום סגריר").
מאחר שלפיד הוא המנוע המניע את הממשלה המפוקפקת הזאת של ימין-כביכול בתוספת שמאל קיצוני ומפלגה ערבית עוינת per ce - ואילו נפתלי בנט, גדעון סער ואילת שקד הם רק הגלגלים המופעלים בתנועת המנוע, חשוב להדגיש אילו טעויות פוליטיות חמורות עשה כבר לפיד, היכולות בנקל להגביל את פעולת צה"ל כנגד המעצמה האירנית. לולי היה סובל ממחלת השאפתנים הפוליטיים - רדידות אינטלקטואלית מזה ותאוות-שררה מזה - הוא בנקל היה נמנע מלעשות שגיאות כאלה שאף משכיל ממוצע לא היה עושה - כמעט ניתוק ביחסינו עם פולין, ודריכה קלה, בינתיים, על היבלת של רוסיה מאידך. אלה שגיאות שאין להן כפרה בעולם הדיפלומטי משום שמהלכים פטפטניים אלה של לפיד הרסו, וממשיכים להרוס את עמדות משרד החוץ המתוחכם מימי בנימין נתניהו. פולין הייתה בית-קברות ליהודים במלחמת העולם השנייה, אך אובדנם של שלושת מיליוני יהודיה במחנות הריכוז הותירו בעיקר חור עצום במרקם העם היהודי, אך כמעט ולא הותירו יורשים ממשיים, כי יהודי פולין הושמדו ברובם הענקי - הם ויורשיהם - ולכן לא היה שום מקום לסקנדל שלפיד עשה לפני חצי שנה כנגד חקיקה פולנית פנימית להפסקת הליכי פיצוי בפולין לאחר יותר משבעים וחמש שנה מאז מלחמת העולם השנייה.
נראה שלפיד הושפע אז מגורמים אמריקניים מסוימים ולא בדק עובדתית על מי ומה מדובר בכלל. כך הוא ביצע את המדיניות האמריקנית גם בהצבעת ישראל בעד השעייתה של רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"מ בעקבות הלחימה באוקראינה (הארץ, 17.4.22 ידיעה של יהונתן ליס וסוכנות רויטרס). תגובתה של רוסיה לפרובוקציה של לפיד הייתה אזהרה מוחצת בנוסח שהוא "מנצל את המצב באוקראינה כדי להסיח את דעת של הקהילה הבינלאומית מן הסכסוך הישראלי-פלשתיני". אני רואה בעיני רוחי כיצד פוטין שומע ו/או קורא על התנהגותה כפוית הטובה של ישראל בנושא זה, מרים את אצבעו ואומר לעצמו, או לשר-החוץ שלו "כך קורה כאשר מרשים ליתוש לעקוץ את השור".
ודאי נזכר במשל הרומי העתיק האומר בשינוי גירסה - "מה שמותר לאל - אינו מותר לשור" - ההומור הפוליטי הגס של לפיד מצא ביטוי נואל בסרטון הברכה לחג ששודר בכל הערוצים - שם לפיד קטע את בנט ומאחל "חג שמח לעם ישראל החליפי" (ידיעות, 17.4.22 מדור טלוויזיה - "האחים בלוז"); אדם אינו יודע אם לצחוק או לבכות. למה בדיוק התכוון גאון הדור, החייכן המתאגרף? האמנם התכוון לברך רק את "העם החליפי" - לזה המצביע בעד הימין? או שחמד לו לצון על התואר שדבק בו אישית - בתור "ראש ממשלה חליפי"? לא עלה בדעתו שאין מקום להתבטאות אווילית כזאת? כי דעתו ודעת "ממשלת השינוי" היא קצרה ודלה וסופה שתביא לאסון.

תאריך:  03/05/2022   |   עודכן:  03/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלה דלת-דעת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דאגה רבה בעם
מ. עמיר  |  4/05/22 04:46
 
- ארי שביט נתן לו בעבר הגדרה
בני בנקר  |  4/05/22 10:45
2
את לפיד לא צריך לתקוף אלא לצטט
דוד מהשרון  |  4/05/22 11:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר חוטקובסקי
פגיעה ניכרת בעובדים הפורשים לגמלאות בארץ אשר נאלצים להתקיים מקצבת זקנה ומפנסיה סמלית    הירידה המשמעותית ברמת החיים גורמת לפגיעה באיכות החיים ולהידרדרות בריאותית    מדוע המדינה מזניחה כך את ותיקיה? יצאנו לבדוק
שמואל שפרלינג
ההיסטוריה של עמנו, וגם ההיסטוריה האנושית כולה, מלמדת אותנו שאוכלוסייה, קבוצה אתנית או עם, ללא מדינה, הוא עם ללא כוח פוליטי וללא זכויות, ועם שכזה נידון לכליה ולכריתות
יאיר נבות
המודיעין האמריקני, ויש סיבה טובה להאמין לו, מציין שהמתקפה הרוסית במזרח אוקראינה "אנמית" ולא מצליחה לכבוש שטחים משמעותיים. זו בדיוק הסיבה לצורך של פוטין, כמעט בייאושו, להכריז על גיוס כללי בקרוב מאוד. המציאות הזו של רוסיה פגיעה וחלשה צבאית עלולה להיות מסוכנת בהיבט של תחושה במוסקבה שהיא עם גבה אל הקיר, בעוד כוחות רבים ושונים מעוניינים לנצל את חולשתה ולפעול מולה
איתן קלינסקי
הקדושה בשתי הפרשות, כפי שאני מאמץ אותה ללבי היא בישום היומיומי של ערכי מוסר חברתי "לא תעשה עוול במשפט" ב"לא תקום ולא תטור"
עידן יוסף
רפורמת דרך שווה עשויה להבריח את הנוסעים דלי האמצעים מרכבת ישראל ואולי אף לגרום הפסד כספי למדינה. היא פוגעת קשות בתושבי הפריפריה השבויים ברכבת בנסיעות בין-עירוניות מבלי שיש חלופה סבירה באוטובוסים    רשימה שלישית בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il