X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: מן הטלוויזיה]
ישראל 2048
חברי האליטה החדשה קראו נכונה את המפה הם הבינו כי השבטים השונים בישראל, על-אף מובחנותם, ניצבים לימין החזון הציוני לכן הם רוצים הביא לשינוי, גם במחיר יציאם מאזור הנוחות

ערב יום העצמאות 2022. החברה הישראלית מסוכסכת. הכאוס שולט, והוא מתודלק על-ידי חלחול שקט של רעלים היוצאים ונכנסים בין המגזרים-השבטים. כל זה משתנה בשנת 2048, שנת ה-100 לעצמאות ישראל. הנה תסריט אופטימי.
בשנת 2048 נרשם שיא בתהליך השיבה אל המסורת היהודית. מדינת ישראל, שנוצקה על יסודות חילוניים-מודרניים, שינתה פניה לבלי הכר. לכך שתי סיבות. ראשית, הדת בגרסתה השמרנית-רבנית התאבנה. המודל הוותיק, שבו רבנים דיברו גבוהה גבוהה בשם היהדות, החוק, הרושם, הנפוטיזם (ובעצם עשו לביתם), גווע. במקביל, ובהשראת מגמת צמיחת "תנועות דתיות חדשות" במערב, החלו עולים בישראל רבנים צעירים שמילאו כרסם בארון הספרים היהודי, בעלי השכלה רחבה, חדורי תודעת שליחות. הצעירים אינם מוטרדים מתמונות נשים על שלטי אוטובוסים אלא מאבדן הזהות היהודית של הזוגות הנישאים, ילדיהם ונכדיהם.
בשנת 2048 כשמונים אחוזים מהנוער החרדי לומד בזרם הממלכתי-חרדי, דהיינו לומדים ליבה, משולבים בשוק העבודה, בצבא, באקדמיה, וחוגגים את יום העצמאות. מתי המעט שנותרו ביציע השמאל-קיצון התגודדו סביב דגלים שחורים והאשימו את החרדים הצעירים במיליטריזם ולאומנות. לקריאתם לא נמצא הד. איך שגלגל מסתובב.
בתל אביב ובירושלים נצפו צעירים ממוצא אתיופי, בעלי תואר שני ושלישי, מנחים סדנאות ללימודי מנהיגות. ערב יום העצמאות תשק"ח פרסמה הלשכה לסטטיסטיקה כי שיעור האקדמאים בקרב צעירי המגזר הערבי עומד על כשלושים אחוזים, ושיעור המתגייסים לצה"ל מקרב הנוער הבדואי עומד על 30% מהגברים. שילוב של רווחה, מוביליות ואופטימיות, הביאו את הנערים והנערות מהמגזר להתמתנות, לתחושת גאווה, ולנטישת מנהיגיהם הקיצוניים תומכי הטרור מראשית המאה העשרים ואחת.
כיצד הגענו עד הלום? נמשיך על-כנפי הדמיון: מי שעומד מאחורי המגמות הללו היא קבוצת אליטה אזרחית חדשה שבערב יום העצמאות 2023 התכנסה בירושלים (סופרים, משוררים, אדריכלים, מחנכים, רבנים ואינטלקטואלים) וישבה לנסח חזון ותוכנית-אב. בסיוע השלטון, הם הניעו רפורמות שתכליתן לסדוק את "המצדות" המפורסמות - פרקליטות, בית המשפט העליון, אקדמיה וערוצי תקשורת המוניים - כדי שהללו לא יהיו עוד מבצרים של הומוגניות מחשבתית ותרבותית כי אם מעוזים של חופש המעוגנים באתוס יהודי מלכד. בשונה מקודמיהם, חברי האליטה החדשה לא ביקשו "לגוון" את המצדות, לפי צבע העור ו"מדד הדיכוי", והפסיקו לתדלק וללבות את הסכסוך הישראלי-ערבי. איך? ראשיה ויועציה הפסיקו לדבר על "זכויות המיעוט", "זכויות אדם" ומדינת "כל אזרחיה ומסתנניה", והדגישו את אחריות האזרחים וחובותיהם.
בשנות השלושים והארבעים של המאה העשרים ואחת התפרץ הר הגעש. גל עצום סחף את הנוער והאזרחים מן השורה שחילצו מעצמם אנרגיות יש מאיין לטובת יצירה אישית ולאומית.
לכאורה, זהו תסריט דמיוני ומופרך. אבל אפשרי וכדי לעמוד על המכניזם העשוי להניע אותו יש להבין את תמהיל החומרים שמהם עשויים מחוללי השינוי. אם תרצו נוסחת המנהיגות.
ראשית, חברי האליטה החדשה קראו נכונה את המפה. הם הבינו כי השבטים השונים בישראל, על-אף מובחנותם, ניצבים לימין החזון הציוני. דגלי הכחול-לבן מביאים אותם להתרוממות נפש. לעומתם, למרות הפוזה המנומסת והאינטלקטואלית, חברי האליטה הוותיקה פועלים צנטריפוגלית, דהיינו חותרים לפרק את הסולידריות הלאומית ולהשית תחתיה סולידריות מזויפת על בסיס מעמדי. כאשר אתה מבין 'מי לנו מי לצרינו', כבר עברת מחצית הדרך.
שנית, חברי האליטה החדשה נטועים באמונה מפוכחת; בעלי תעוזה המדגישים את מגבלות הריאליזם. כמו הרצל ובן-גוריון בשעתם, הם מכירים היטב את זירת הכוח אך אופטימיים, בבחינת "יכול נוכל לה".
שלישית, חברי האליטה החדשה נכונים להקריב ולשלם מחיר אישי על יציאתם מאזור הנוחות. שלא כמו חברים מסוימים במחנה הלאומי, המבקשים לשאת חן בעיני מחלקי הפרסים (קרי האליטה הוותיקה), החדשים יודעים על איזה צד מרוחה החמאה, ולמרות אינם מכפיפים עצמם לקרנות החדשות עתירות הכספים והיוקרה. לא הלכו בעצת רשעים.
אם תרצו אין זו אגדה.

תאריך:  05/05/2022   |   עודכן:  05/05/2022
+"עם התמזגות עצמאותנו עם עצמותנו, תגבר גם עוצמתנו"
07:57 06/05/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היום הוא ה' באייר, יום הולדתה של המדינה. נרשה לעצמנו עוד יום אחד של נוסטלגיה ותקווה, התבוננות על מעלותיה של המדינה ולא על חסרונותיה, הכרה בנס שבעצם הקמתה ובהמשך קיומה  ▪  קטעים שנכתבו סמוך להקמת המדינה ובשנותיה הראשונות, מתוך "ספר המועדים" בעריכת יום-טוב לוינסקי

הפסיעות של החזון הלאומי בשנה החולפת
+ארדואן: מאמין בפיתוח שיתוף הפעולה עם ישראל
20:35 05/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא טורקיה היה מבין עשרות מנהיגים מן העולם ששלחו ברכות לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, לציון יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל  ▪  נשיא ארצות הברית: הברית עם ישראל חיונית לארצות הברית

ארדואן. תקופה חדשה ביחסים [צילום: AP]
+מדינה: לסייע לדור העתיד בלימודים, בדיור ובפרנסה
18:57 05/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המוזיקאי זוכה פרס ישראל, אביהו מדינה, נאם בשם כל מקבלי הפרס  ▪  "להעמיד בראש דאגתנו את רווחת ילדינו עוד טרם יחוו את מאבקי הקיום הקשים בכלכלה הישראלית ויעלו בראשם הרהורים ומחשבות לרדת חלילה ולרעות בשדות זרים"

[צילום: מן הטלוויזיה]
+פוטין: יחסי רוסיה-ישראל ימשיכו להתפתח לטובת שני העמים
18:27 05/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא רוסיה שוחח עם ראש ממשלת ישראל והתנצל בפניו על דברי שר החוץ סרגיי לברוב בעניין זיכרון השואה  ▪  "היחסים בין רוסיה לישראל, המבוססים על עקרונות הידידות והכבוד ההדדי, ימשיכו להתפתח לטובת עמינו ולטובת חיזוק השלום והביטחון במזרח התיכון"

פוטין. מוסר איחולים כנים [צילום: אלכסנדר זמליינצ'מנקו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
איציק וולף
נשיא טורקיה היה מבין עשרות מנהיגים מן העולם ששלחו ברכות לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, לציון יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל    נשיא ארצות הברית: הברית עם ישראל חיונית לארצות הברית
איציק וולף
המוזיקאי זוכה פרס ישראל, אביהו מדינה, נאם בשם כל מקבלי הפרס    "להעמיד בראש דאגתנו את רווחת ילדינו עוד טרם יחוו את מאבקי הקיום הקשים בכלכלה הישראלית ויעלו בראשם הרהורים ומחשבות לרדת חלילה ולרעות בשדות זרים"
איציק וולף
נשיא רוסיה שוחח עם ראש ממשלת ישראל והתנצל בפניו על דברי שר החוץ סרגיי לברוב בעניין זיכרון השואה    "היחסים בין רוסיה לישראל, המבוססים על עקרונות הידידות והכבוד ההדדי, ימשיכו להתפתח לטובת עמינו ולטובת חיזוק השלום והביטחון במזרח התיכון"
עידן יוסף
נאומים באירועים ובטקסים ממלכתיים צריכים להיות בעברית תקנית. צמרת המדינה אינה מכבדת את השפה והמציאות שבה טעויות הרווחות בהמון מגיעות לבמות הציבוריות בטקסים ובאירועים מפיהם של סמלי השלטון חייבת להיפסק
איציק וולף
בירושלים התקיים חידון התנ"ך העולמי לנוער כמדי ביום העצמאות    יו"ר הכנסת: התנ"ך הוא שהופך אותנו לעם    מנחה הטקס ויו"ר הכנסת הודו במיוחד למנחה לשעבר של החידון, ד"ר אבשלום קור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il