X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ליברמן. רואה דרך החור שבגרוש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
רפורמת הדגל הלבן
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית היא מסמך הכניעה של משרד התחבורה לפקידי האוצר. היא אינה "רואה ממטר" את הנוסע, ובהסתכלותה רק על המרחק תוך התעלמות מכל תבחין אחר המסייע לאוכלוסיות מוחלשות היא למעשה לא-חברתית רשימה חמישית בסדרה
הרפורמה תוזיל את הנסיעות לתושבי אילת? תחשבו שוב
עידן יוסף
בניגוד להצגה של שרת התחבורה כאילו רפורמת דרך חדשה תביא הוזלה לאילתים, ניתוח שערך News1 מלמד כי רוב הנסיעות של התושבים דווקא יתייקרו * לבאר שבע ולתל אביב המחיר יירד, אבל הנסיעות העירוניות והנסיעות לירושלים דווקא יעלו * וגם: חוזים לא משתלמים שלא מתאימים להרגלי השימוש * רשימה רביעית בסדרה
לרשימה המלאה

שקית אוויר באותו מחיר
עידן יוסף
רפורמת האחדת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מוכרת באותו מחיר שני מוצרים שונים - שירות אמין, זמין וקצר בתדירות גבוהה במדינת ת"א, לעומת שירות דליל, ספורדי, פתלתול ומייגע בישובי הפריפריה * רשימה שנייה בסדרה
לרשימה המלאה

דרך שווה - רפורמה אמיצה
עידן יוסף
במשך שנים רבות היו עיוותים בתעריפי הנסיעה הבודדת. שרי התחבורה, בעיקר ישראל כ"ץ, חששו לגעת בתפוח האדמה הלוהט, ולא עזרו לכך החלטות חלוטות של בג"ץ, הכנסת, מבקר המדינה וגורמי המקצוע במשרד. מיכאלי וליברמן הרימו את הכפפה * רשימה ראשונה בסדרה
לרשימה המלאה

רכבות לעשירים בלבד
עידן יוסף
רפורמת דרך שווה עשויה להבריח את הנוסעים דלי האמצעים מרכבת ישראל ואולי אף לגרום הפסד כספי למדינה. היא פוגעת קשות בתושבי הפריפריה השבויים ברכבת בנסיעות בין-עירוניות מבלי שיש חלופה סבירה באוטובוסים * רשימה שלישית בסדרה
לרשימה המלאה

רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית, היא לא יותר מאשר מסמך כניעה של משרד התחבורה לפקידי משרד האוצר. לא מעט פקידים עברו מהאוצר למשרד התחבורה, והרפורמה שהציגו השרים מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן היא הדגל הלבן המסמל את השלמת כיבוש משרד התחבורה ע"י האוצר.
התעריפים החדשים נקבעים במשקפיים של אנשי משרד האוצר ולא במשקפיים של אנשי משרד התחבורה. הרפורמה אינה "רואה ממטר" את הנוסע אלא את העוגה הכלכלית. האוצר לא אוהב את עִיּוּר הפריפריה, כי המשמעות של זה היא הוספת תעסוקה, תשתיות, מוסדות חינוך ועוד לאוכלוסייה קטנה. המדינה אומנם לא אוהבת לפרבר, אבל התושבים כבר עברו לגור בפריפריה והמדינה השקיעה באזורים הללו עשרות ומאות מיליארדים, וכעת "מגרזנים" אותם בתעריפים?! יש ברפורמה תועלות, אך נזקיה גבוהים יותר.
הרפורמה מתחשבת במרחק בלבד. היא אינה רואה לנגד עיניה חתכים סוציו-אקונומיים ובכך פוגעת באוכלוסייה מוחלשת המרבה להשתמש בתחבורה הציבורית.
הרפורמה לכאורה, רק לכאורה, "הבליעה" את ההתייקרות בתשומות שתוכננה לחודש מאי. אבל מה יהיה בפעם הבאה שיהיה צורך בהעלאת המחיר? התשובה ידועה מראש: אלה שישלמו יותר ברפורמה יצטרכו לשלם עוד יותר.
מחוללי הרפורמה טוענים להגנתם שהכסף שייחסך יאפשר תוספות שירות. תוספות השירות הללו לא יתנו מענה לאוכלוסייה שנפגעה. הרי גם הם יודעים ש-לפחות 80% מהתוספות יופנו למטרופולינים ולא לפריפריה. הרפורמה באה כביכול לתקן עיוותים, אך יוצרת עיוותים במקומות אחרים ומגדילה את הפערים בין פריפריה למרכז. בממשלה באים ומפצים דה-פקטו את הערים הגדולות על-חשבון הפריפריה. אומנם נכון, רבים מהתעריפים הרבים שנקבעו היו עיוות וחלקם היו כתוצאה מלחצים פוליטיים, אך הם לא צמחו על חלל ריק אלא הגיעו מצורך מסוים. הצורך הזה לא ייעלם. נבחרי הציבור החרדי לא יוותרו בקלות, ומה שיקרה ברגע שהליכוד יחזור לשלטון הוא שהגלגל יחזור אחורה ויווצר עיוות על גבי עיוות. איפה "סוף מעשה במחשבה תחילה"?
את הגלולה המרה, מנסים מיכאלי וליברמן להמתיק באמצעות פטור מתשלום לבני 75, כשאנשים מגיעים לשארית חייהם ולרבים מהם נסיעה בתחבורה הציבורית כלל לא רלוונטית. זהו לעג לרש, ורק מעטים ישתמשו בהטבה זו. אם משרד התחבורה היה מוכוון שירות, היה מאמץ את התוכנית המקורית של משרד התחבורה מלפני כמה שנים, לתת נסיעות חינם לבני 67 ומעלה. באופן שכזה, התועלת הייתה יכולה להיות כפולה - הורדה מהכבישים של הרבה פנסיונרים והפחתת רמת המינוע. אפשר גם לא לעשות את זה לאורך כל היום, כדי לא להעמיס על האוטובוסים, ולעשות זאת לפחות מהשעה 9 בבוקר, כשהעומס יורד.
הרפורמה אולי אמיצה מבחינה פוליטית, אך רואה הכל דרך החור של הגרוש. מבחינה זו היא אינה חברתית בעליל, למרות נקודות אור קטנות שיש בכמה מקומות, ומסתכלת על התחבורה הציבורית כעוד אמצעי להעשיר את קופת האוצר.

תאריך:  08/05/2022   |   עודכן:  08/05/2022
+ירושלים: מצלמות אכיפה הופעלו בנת"צים ברחובות שמגר אוהל יהושע ושפע חיים
09:22 09/05/22  |  עידן יוסף

עיריית ירושלים החלה להפעיל מצלמות אכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית גם ברחובות שמגר אוהל יהושע ושפע חיים. מצלמות האכיפה חוברו למרכז השליטה והבקרה של העירייה. עבירות התנועה ייאכפו על-ידי האגף לאכיפה ושיטור בעירייה, ולרכב לא מורשה שייסע בנתיב התחבורה הציבורית יישלח מיד דוח בסך 500 שקלים.
ראש העירייה משה ליאון הסביר כי המטרה היא לאפשר תחבורה ציבורית המונית, יעילה, זולה ופשוטה ברחבי העיר.

+חדש בצפון: קו המנהרות של המטרונית יחל פעילותו השבוע
13:10 08/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קו 4 החדש יחבר את הקריות והמפרץ למוקדי התעסוקה, דרך מנהרות הכרמל  ▪  קו 101 של אגד יבוטל  ▪  סופרבוס: הקו יפעל בזמני החול בלבד

קו 4 [צילום: בן ניקסון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה זועם על אישור הרפורמה בתחבורה הציבורית ורפורמת ההטלה במהלך הפגרה    משרד התחבורה דחה מאות הסתייגויות לרפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית    מיכאלי התנצלה בפני ביטון, אך בתשובתה מסרה מידע מטעה
עידן יוסף
קו 4 החדש יחבר את הקריות והמפרץ למוקדי התעסוקה, דרך מנהרות הכרמל    קו 101 של אגד יבוטל    סופרבוס: הקו יפעל בזמני החול בלבד
עידן יוסף
נוסעים בירושלים שהיו בנסיעות המשך של 90 דקות חויבו פעמיים בתשלום לאורך תקופה שנמשכה שנים אחדות    בעקבות פשרה בתובענה יצוגית שהוגשה יוכלו הנוסעים שנפגעו להגיש בקשה לפיצוי בשלושת החודשים הקרובים
עידן יוסף
גם נוסעים מהערים צפת וטבריה נדרשים ברכישת כרטיסים מוקדמת    מערך קווי שירות של קווי אוטובוסים ישירים למירון יופעל מ-16 מוקדים מרכזיים    פיזור משתתפי ההילולה ייעשה השנה באופן שונה
עידן יוסף
תחקיר: משרד התחבורה מאשר לחברות התחבורה הציבורית להעסיק קבלנים להפעלת התחבורה הציבורית תוך פגיעה בשירות    קווים אינם עומדים בלוחות הזמנים, מדלגים על תחנות, אין הנגשה של השירות לנוסעים ואוטובוסים מעוכבים בתחנות לא מאושרות לצורך תיקוף כרטיסי הנוסעים
עידן יוסף
חצי שנה אחרי שהביאה שרת התחבורה להתפטרותו של ראש הרשות הארצית, יעקב נתניהו, נזכר משרד התחבורה שהתפקיד אינו מאויש    המועמד אינו נדרש לניסיון למרות שאלה היו הטענות שהובילו להתפטרות ראש הרשות הקודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il