|
תאריך:
|
07/06/2022
|
|
|
עודכן:
|
07/06/2022
|
|
1 |
|
|
מלבסית מבית הספר לילדי עובדים מבקשת להודות לך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מלבסית אחת. |
|
|
2 |
|
|
בשני נושאים עוסק איתן. האחד הוא בשבר בקרב האחים אהרן מרים ומשה עקב כך שמשה בחר בציפורה, אשה שחומת עור כבת זוג, והשני בעניין "מועצה מייעצת", "סנהדרין" למנהיג על מנת להוות גורם מיעץ ושותף לאחריות. עם הנושא השני אני מסכים, אם כי מערכות שלטוניות מסתאבות ואם החברה לא נזהרת "הסנהדרין" הופך קישוט, ואז קיומו דווקא מחמיר את הדיקטטורה, כי הוא מכסת"ח אותה. מהעניין השני הייתי לומד הייפוכו של דבר, הייתי לומד שאדם קרוב אצל עצמו משחר ההיסטוריה, וההתיחסות להבדלי מגדר, נטיה מינית, צבע עור, תרבות איננה בהכרח גזענות, חלק ממנה הוא לגיטימי ביותר, צפוי ביותר, ותקין ביותר, מוסכמות עתיקות אסור שיכוונו את חיינו, אך אסור להתעלם מהן, לשיוויון יש ערך, לשוויון ההזדמניות יש ערך יותר גדול אך שניהם גם יחד אינם ערכים עליונים, ונופלים מפני ערכים אחרים. ודאי שהם אינם שווים בין אדם לחברו ובין אדם לרשות - היום כמו אז הייתה תקוממות מפני נישאין של שחורים ןלבנים, כן היום על אף הסובלנות הרבה יותר, ניתן להבין התקוממות כזו, ניתן להסכים להתקוממות כזו, על אחת כמה וכמה אם היא בתוך המשפחה כמו בפרשת השבוע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
לזכותו של ה.א , שחלק הארי של הביקורת שלו היא עניינית . אפשר לבקר את מה שבותב איתן , כשחלק הארי נכתב על ידי המגיב ה.א בצורה מכבדת ומכובדת, גם כשלא מסכימים עם איתן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נקודת זגות ל-ה.א |
|
|
3 |
|
|
משה נשא לאשה ,שהוא סעד אותה אחרי שהתנכלו לה רועים אלימים, מצער, שצבע העור שלה הוא הגורם להנכלות האחים בעוד שמשה הקים משפחה עם אישה , שאישיותה יתרונותיה קרבו אותו אליה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב ה,א |
|
|
|
|
|
אם תבחן את התייחסותי תראה שלא התייחסתי לסיפור עצמו, לא הייתי נוכח בו, אינני מכיר את כל העובדות, כל האמוציות, דיברתי באופן כללי על שלילת עקרון השוויון כעקרון על, אין עקרונות על, אלא אצל אנשים הבטוחים בקיומו של הנשגב, ואז הנשגב הופך לעקרון על, אשר נוטל מהם את שיקול הדעת. אנו, שיש לנו אמונות כאלה או אחרות, ואין לנו בטחון מוחלט בדבר, מדרגים את הערכים שלנו על פי תורת עולמנו, על פי עקרונות המוסר שלנו, על פי מה שהסביבה מצפה מאתנו, על פי אמונתינו באלוהי היהודים, ואנו מקבלים מדרג, שאין בו קדושה, יש בו ערכים חשובים יותר וערכים חשובים פחות. ולכן ביקורת ע"י משפחה בנוגע לנישואי אחד מבניה עם בת זוג בעלת צבע עור אחר, אינה פסולה על הסף, לא מעידה על הסתה לגזענות, היא מעידה על כך שאנו אנשים ולא מלאכים, וטוב שכך, וטוב שכך משחר ההיסטוריה עד כלות כל הדורות. ה"ליבראליזם" אשר היה אמור ליזום ולהכיל ריבוי דעות, סינרגיה של דעות, הפך פתאום דוגמטי, וכל מי שישאל הומו או לסבית אם ניסו לחיות עם בן זוג מן המין השני מיד יוכתם כיוזם טיפולי המרה וכהומופוב (כאשר פוביה היא שם כללי להפרעה נפשית), בעוד אם אשאל צמחוני אם ניסה בשר אי פעם, אולי אקבל על הראש, אבל זה לא יהיה כל כך געפערלאך. הליברלים שאוחזים ברסן המדיה והתרבות במרבית מדינות העולם המערבי, הפכו מפתוחים לסגורים, מחילונים לחרדים, ממכילים למרחיקים, מבטוחים למפוחדים הם איבדו את הביטחון עצמי כי הם רואים עד כמה ריקה עגלתם, הסובלנות פגה והתוקפנות הפכה ללחם חוקם. כפי שאמר ח"כ חזן: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של עמי ארצות". או במילים שלי אין די בחציר שממלא את עגלותינו, אין די בבר שממלא את אסמינו, אין די ביין הממלא את יקבינו, החציר, הבר, היין הם החומר, אך את הרוח איבדנו ועל אף שעגלתנו מלאה בחומר, היא בפועל ריקה. ואיתן רחוק מרחק מזרח ממערב מהתוכן החסר באותה עגלה, על אף שורות מהתנך להן הוא עושה העתק הדבק בפרסומיו, ולו משום שלחסידיו אין מילת הערה אחת על דבריו, על כל דבר חוכמה ועל כל דבר שטות שלו הם מברכים "כזה ראה וקדש". דוגמטים, עיניים עצומות, ראש מהונדס, רובוטים, ליברליים. תקשיבו לעצמכם פעם, רק פעם אחת תקשיבו, אולי יזוז לכם איזה סוויץ' בראש. ומה עכשיו יבוא? חמאס? יותר גרוע? פחות? מי יודע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
4 |
|
|
נהניתי לקרוא את התגובה של ה.א. ניתן היה ללמוד מהתגובה שלו. על אני רוצה להודות לו מה שכן, אפשר לנהל מערכת אחרת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נהניתי לקרוא |
|
|
|
|
|
אנחנו לא באולם האופרה בו מוחאים כפיים, אנו בזירת דעות, ובזירה הזו אנשים מביעים דעות, ולא מצופים למחוא כפיים או רק למחוא כפיים, כאשר אני מלטף את איתן, אני זוכה למחיאה, כאשר אני תוקף אותו אני זוכה לנאצה, אבל לא ראיתי אף פעם איש מחסידיו של איתן אומר, ואללה שכנעת אותי ומדוע? כי אין להם דעה עצמאית, המוח ריק, רק שרירי האצבעות נעים, כל מה שאיתן אומר הם אומרים הן. כמו ילדים המשחקים "המלך אמר". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה"מוח ריק|", "ר שרירי האצבעות נעים"- אלה הם שון של הגאון ה.א. כל הכבוד לך מר ה.א. אתה מוציא מתחת ידך פניני לשון , שראויים להערכה ולהערצה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
"הלל" למגיב ה.א |
|
|
5 |
|
|
טוב שהמגיב צוחק. הצחוק טוב לבריאות. אני מזדהה עם הכותב \ ואני מתקשה לצחוק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב הצוחק |
|
|
|
|
|
אפשר לשמוע איזו דעה מגובשת? או שמא חבל לצפות |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א אותי לא מצחיק, אלא אני בוכה, שאני קורא תגובות כמו שלך המזלזלות בחזון, שלא הכוח הוא בעל משמעות בחיים, אלא הרוח ועולם הערכים, כפי שהיטיב לסגנן זכריה - "לא בחיל, לא בכוח, אלא ברוח". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א אני לא צוחק |
|
|
|
|
|
תה ה.א לועג לאיתן, שכותב כי ראוי לאמץ את הדרך שמציע הנביא זכריה. אתה לועג לאיתן שהולך בעקבות הצעה של נביא ללתת העדפה ראשונית לעולם הערכים - "לא בחייל ולא בכוח" אלא לאמץ את "רוחי". איתן מכיר בסיום מאמרו שיש הרבה נקודות תורפה וחולשה במארו, אבל הוא מבקש שלעולם הערכים ניתן את העדפה הראשונה. מה מניע אותך להסתער עליו בלשון כל כך בוטה וגסה ??. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למר ה.א |
|
|
|
|
|
(1) לשון בוטה וגסה היא בעיני המתבונן. המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים, ואיתן הוא לשעתי אדם אכזר, לכן אני לא מרחם עליו ואני מדבר אליו בלשון לה הוא ראוי. (2) לאיתן יש אדיאולוגיה אני חלוק עליה אבל זה פחות חשוב (3) איתן מסרס בהתמדה את התנך על מנת לשעבד התנך לתורתו (4) עד כדי כך הוא משעבד את התנך לתורתו שהוא קורא במודע לשואה שניה, והוא מצדיק בהונאה את הזבל הזה כאילו בא מהכתובים (5) איתן ראוי ליריקה בפנים על דבריו אלה הביקורת עליו היא כאיין וכאפס לעומת הנזק שהיה נגרם אילו יותר משניים וחצי אנשים היו קוראים את הטינופת הזו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א ולאומנים ערבים מקללים את איתן. איתן ראוי ליריקה בפנים את זה אומר המגיב ה.א ואת זה אומר לאומן ערבי , המרבה לקלל את איתן קלינסקי,
כי איתן מגנה מעשי טרור של לאומנות ערבית נגד אזרחים ונגד חיילים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א ולאומנים ערבי |
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
אני אוהבת את אם המושבות ואינני אוהבת את העיר פתח תקווה.אני אוהבת את ריח הפרדסים והשדות של המושבה, ואני שונאת את העיר פתח תקווה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני אוהבת |
|
|
מרגלית מולנר-גויטיין
במסגרת פסטיבל 'דוק אביב' שנערך מדי שנה הוקרנו גם השנה (2022) סרטים דוקומנטריים משמעותיים סרטה של נינה מנקס 'שטיפת מוח: סקס, מצלמה, כוח, מתבסס בעיקרו על המחקר של מבקרת הסרטים הפמיניסטית לורה מלווי שטבעה את המושג "המבט הגברי"
|
|
|
|
|
|
רפי לאופרט
איגרתו של בנט לציבור היא צעד נכון שבא באיחור ומשום כך עדיף היה לעשותו בע"פ כדיבור ישיר של ראש הממשלה לעם ולא רק או בעיקר "סקירה היסטורית" אלא דווקא חזון לעתיד. לא מאוחר ל"נאום לאומה" ברוח זו נאום שיגובה על-ידי כל שותפיו של בנט ויגדיר לשותפים קוים-אדומים{1} שאין מהם חזרה
|
|
|
|
|
|
עמנואל בן-סבו
על משרד החינוך, משרד התרבות, משרד התפוצות, ומשרד ירושלים לשלב זרועות ולבנות תוכנית להעמקת הזהות היהודית, והחיבור של כל ילדה וילד בעולם לירושלים
|
|
|
|
|
|
מרטין שרמן
אחת הסיבות שהמאבק עם הערבים הפלשתינים נמשך שנים כה רבות היא שישראל לא השכילה לנסח את הסכסוך במושגים רעיוניים נכונים הכשל בהמשגה הוליד כשל בהבנה שהוליד כשל במדיניות
|
|
|
|
|
|
עליס בליטנטל
הצגה כייפית, עליזה וסוערת, הכתובה ומיועדת לצעירים וצעירים ברוחם, "האחרונה לבית פליקן" בסטודיו יורם לוינשטיין מלהיבה את הקהל חרף הנושא המאקברי - קריאת צוואה - הקומדיה ורוח הנעורים שולטים בה
|
|
|