X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קיץ טעים [צילום: יח"צ, באדיבות חלי ממן]
אוכלים נכון גם בחופש הגדול!
בהרבה בתים סדר היום קצת מתבלבל לכולם ולכן מאוד חשוב, למרות שעות הקימה והשינה השונות של בני הבית, לנסות בכל זאת לייצר ולשמור קצת על איזון

החופש הגדול האהוב ידוע כתקופה שבה יש עליה במשקל בקרב חלק מהילדים והגורמים לכך רבים: אורח חיים דל בפעילות גופנית ושעות שינה מרובות, הנופשים בבתי מלון, בילויים, הג’אנק פוד, הטייק אווי שקורץ ושפע החטיפים העצום נותנים את אותותיהם. הנה מספר טיפים שניתן ליישם בכל בית על-מנת לעזור לכולנו לאכול נכון בתקופת הקיץ והחופש הגדול.
בהרבה בתים סדר היום קצת מתבלבל לכולם ולכן מאוד חשוב, למרות שעות הקימה והשינה השונות של בני הבית, לנסות בכל זאת לייצר ולשמור קצת על איזון. לא לקום מאוחר מדי כי פגיעה בשעון הביולוגי יכולה לגרום להשמנה ולערגה תמידית לפחמימות ריקות.
ארוחות משפחתיות - שבו לארוחה משפחתית ביחד, לפחות פעם ביום. שינוי אמיתי מגיע כשכל בני הבית מחויבים לתהליך ומלווה בהמון תמיכה ועזרה מצד כולם. זו הזדמנות נהדרת לזמן איכות של כולם שלא תמיד מצליחים להשיג בשגרת היום יום העמוסה ואפשר לנצל זאת לקניות יחדיו, לבישול ולהגשה לשולחן של מאכלים בריאים ודאגו לשמש דוגמה ולאכול אותם יחדיו.
תחרויות ירקות וסלטים - כל יום לערוך תחרות בבית של הכנת סלט מושקע או צלחת פירות מושקעת יפה, לצלם יפה ולפרסם בקבוצת הווטסאפ המשפחתית המורחבת לתחרות נושאת פרסים. כך משיגים גם העצמה של הילד, גם נשנוש בריא וגם משחק תחרותי בריא וכייפי.
התארגנות מראש - חשוב להתארגן מראש גם בבית וגם בפעילות בחוץ ולא לסמוך על אחרים או להיות ספונטניים. דאגו להצטייד באוכל בריא ונשנושים שכולם אוהבים ובחרו אותם בעצמכם וזאת כדי למנוע מלחטוף משהו עתיר קלוריות ושומנים. אפשר גם לשלב את הילדים בהכנה מראש של כריכים שהם אוהבים, שקיות קטנות עם ירקות/פירות/חטיף קטן שהם אוהבים ואפילו לקבוע מראש שאוכלים בבית וקונים בחוץ רק קרטיב וכדומה.
נשנושים לארוחות ביניים - רצוי לקבל החלטה שגם למבוגרים וגם לילדים מותר רק פעם ביום שקית קטנה של חטיף קנוי (בבקשה אל תאסרו עליהם לגמרי - האיסור גורם בדיוק להפך). בשאר הארוחות מכינים מראש נשנושים אחרים שמגרים את העין ואת הקיבה כמו: כריכונים חמודים יפים עם חלבונים טובים כמו חביתה, טונה, פנקייקים בריאים, עוגיות גרנולה ביתיות (מצ"ב מתכון), טוסטים קטנים עם גבינה צהובה וצלחת יפה של ירקות ופירות חתוכים יפה - וכמובן אפשר לעודד את הילדים לעשות זאת בעצמם ולפרגן להם על כך.
פעילות גופנית וכמה שיותר - צאו מהבית כמה שיותר על-מנת להפעיל את הגוף וכשחם מדי אפשר במזגן מול הטלוויזיה או בערוצי היוטיוב לבצע אימוני כושר מכל הסוגים וביחד עם הילדים להחליט שכל יום עושים ביחד כמשפחה או אימא ובת, אבא ובן. לצאת יום יום לפארק, לשחק בכדור, להליכה בים. פעילות גופנית תורמת רבות למערכת העיכול לעבוד טוב יותר ומונעת אכילת יתר משעמום ועצבנות.
הקפידו על שתיית מים - תנו דוגמה אישית והרבו בשתיית מים בכל מיני דרכים בבית. קנקן יפה עם לימונענע גרוס ביתי או בקבוק אישי מגניב לכל אחד במקרר ולמדו אותם לשתות לאורך כל היום. הימנעו כמה שיותר מלקנות הביתה שתייה מתוקה עתירת קלוריות וסוכר. שתיית מים עוזרת הן לתהליך העיכול והן לתחושת השובע במהלך היום - אוכלים יותר כשצמאים ואין מספיק נוזלים בגוף!
קיץ נעים ובטוח לכולם.

עוגיות גרנולה בריאות וטעימות

מרכיבים ל 20 עוגיות:
שתי כוסות שיבולת שועל גסה
חצי כוס טחינה גולמית
חצי כוס סילאן
קמצוץ קינמון וקמצוץ אגוז מוסקט
ביצה + שני חלבונים.
200 גרם חמוציות ללא סוכר
כף קוקוס
כף שומשום מלא
רבע כפית מלח
כפית אבקת אפיה וכף קמח תופח.
ההכנה:
לערבב את כל המצרכים וליצור עוגיות שטוחות על נייר אפיה.
לאפות כ-10 דקות בחום של 180 מעלות. לכבות את התנור ולהשאיר בחום עוד חמש דקות.

הכותבת היא מנחה בכירה בחלי ממן, קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא.
תאריך:  16/06/2022   |   עודכן:  16/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
הפקת מרכז ענב הכה מוקפדת את אופרת הרוק "רנט", מצליחה להמחיש בקצב הסוער ובביצוע הנפלא שלה את התמודדות הצעירים עם מגיפה (אז, האיידס וכיום - הקורונה)    זה לא ברודוויי בת"א אלא הרבה יותר מזה
יאיר נבות
מזכיר ההגנה של ארה"ב לוייד אוסטין, שהשתתף הבריסל בפגישת שרי ההגנה של מדינות ברית נאט"ו, אמר: "זה עתה הכרזנו על חבילת הסיוע הביטחוני הגדולה ביותר שלנו באוקראינה עד כה: מיליארד דולר של "הרפונים" (טילים מתקדמים נגד ספינות), 18 תותחי "הוביצר" 155 מ"מ, תחמושת HiMARS, כלי רכב טקטיים, מכשירי קשר מאובטחים וציוד אחר שיעזור ישירות לאוקראינה בשדה הקרב"
יעקב קורי
כל פעם שניסו ללחוץ על כפתור או על ההדק בשביל לפתור בעיות כאלה או אחרות זה נגמר רע מאוד לכולם
איתן קלינסקי
נותר לי לאחל למדינה, שהיא כה יקרה לי, שיעמדו לנו הכוחות להביא מהר את היום, בו נצעד - יהודים וערבים - במצעד שמחה של קץ הכיבוש
עמנואל בן-סבו
התמונות המזעזעות מבית המשפט, מבול הציטוטים של העדים, ההאשמות, תיאורים גרפיים, ההכחשות, יצרו תמונה מבישה, משפילה, מבזה המעידה על עליבות המעורבים בסוגיית החרפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il