X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנט. הונה את הציבור [צילום: מרק סלם ישראל]
"זכור את אשר עשה לך בנט"
כדי לשמור על שארית האמון הציבורי במערכת הפוליטית חייבים לחקור את טענות היועץ "גל בייסברג" ההבדל הוא לכאורה בכוונה
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

תארו לעצמכם שפעיל פוליטי היה נתפס במצלמות האבטחה כשהוא מחליף ארגזים עם רבע מיליון פתקי הצבעה של ה"ליכוד", בארגזים עם כמות דומה של פתקי "יש עתיד", ובכך משנה את תוצאות הבחירות לכנסת ומביא להחלפת שלטון. האם מישהו היה מעלה בדעתו שהמעשה חוקי או שראוי לתת לאותו אדם פרס על המעשה? מובן שלא. אותו פעיל היה מועמד לדין על פגיעה בטוהר הבחירות, מרצה תקופת מאסר ממושכת ומורחק לצמיתות מהחיים הציבוריים. אז מה בעצם ההבדל בין המקרה הדמיוני הזה לבין מה שעשה בפועל ראש הממשלה היוצא שלנו נפתלי בנט? הרי גם הוא לקח למעלה מרבע מיליון קולות של תומכי ימין והעביר את קולותיהם למחנה השמאל.
ההבדל הוא לכאורה בכוונה. בנט טען שהוא פעל מתוך אילוץ. הוא ניסה להקים ממשלת ימין ורק כשהתברר לו שלא ניתן להקים ממשלה בראשות נתניהו ובלית ברירה, רק אז הוא חבר למחנה השמאל כדי למנוע בחירות חמישיות. לפי התזה הזו בנט אומנם הפר את הבטחותיו ומעל באמון הבוחרים, אולם עשה זאת כמנהיג פוליטי לגיטימי ומתוקף שיקולים ממלכתיים ואחריות לאומית ולא מתוך אינטרס אישי. אלא שלפי יועצו הפוליטי לשעבר של בנט "גל בייסברג" ואדם שהיה קרוב אליו באותה תקופה, נפתלי בנט לא באמת התכוון לקיים את הבטחותיו, אלא הגה ותכנן את ההונאה ובכללה את החבירה לשמאל הרבה לפני הבחירות ואפילו סיכם עם שותפיו לקנוניה את הרכב הממשלה שעתידה לקום.
מתוך דבריו של בייסברג, אפשר להסיק שבנט ושותפיו שיקרו והטעו ביודעין את הבוחרים כדי לשכנע אותם להצביע עבור מפלגת ימינה, והפריחו הבטחות שמלכתחילה לא הייתה להם שום כוונה לקיים, כאשר באותה נקודת זמן כבר ידעו שימינה ימינה תחבור אחרי הבחירות לממשלת שמאל, תמורת תמיכה במינויו של בנט לראשות ממשלה. אם טענתו של בייסברג נכונה, מעשיו של נפתלי בנט וכול אלו שהיו שותפים למזימה לא היו "תמרון אסטרטגי" לגיטימי או "תרגיל פוליטי מבריק" אלא מעשה הונאה נתעב ולא חוקי כנגד אזרחי ישראל, נגד מדינת ישראל ונגד הדמוקרטיה, עבירה שהעונש הראוי עליה צריך להיות מאסר בפועל לשנים רבות. ישנם אנשים ציניים שטוענים שבפוליטיקה מותר לשקר אבל ההפך הוא הנכון.
מאנשי ציבור ומשליחי ציבור אנחנו מצפים ודורשים יושר ואמינות הרבה יותר מ"סתם" אזרחים. זה שפוליטיקאים לעיתים משקרים ומפרים הבטחות לא אומר שזה מצב רצוי או שאנחנו הציבור מוכנים להשלים אתו. תומכי מפלגת ימינה בטחו בנפתלי בנט, האמינו להבטחותיו, הפקידו בידיו את קולם ואת הכוח הפוליטי להקים ממשלת ימין והוא בגד באמונם ועשה מעשה בלתי נסלח: גנב את הקולות, חצה את הקוים ומסר אותם ליריב פוליטי למען אתנן פוליטי אישי. אין שום תחום אחר בחיינו שבו מקובלת או מותרת התנהלות כזו. לא במערכת העסקית, לא בצבא, לא באקדמיה, לא במערכת החינוך, לא בחיינו האישיים ואפילו לא בין פושעים.
בכול תחום אחר בחיינו ובכול ארגון אחר מעשה הונאה מהסוג והחומרה שעשה, לכאורה, נפתלי בנט היה מוביל לעונשים כבדים וכך צריך להיות גם במקרה הזה. הבסיס של דמוקרטיה היא האמונה בחוכמת ההמונים. האמונה בכך שרוב בני אדם יודעים מבינים מה טוב עבורם, יודעים להבדיל בין טוב ורע ויודעים לבחור ביניהם. בשיטה הדמוקרטית הנבחרים הם נציגים ושליחים ולא שליטים ואין להם רשות לעשות בקולם של האזרחים כרצונם. מצופה מהם לדבר אמת ולא לשקר. לשכנע ולא להכריח. להיות קשובים לציבור, לכבד את בחירתנו ולקיים ככל שניתן את ההתחייבויות לציבור. אין בדמוקרטיה חטא חמור יותר מהונאה מכוונת של ציבור הבוחרים למען טובת הנאה אישית. לכן, כדי לשמור על מעט האמון הציבורי במערכת הפוליטית וכדי לשמש תמרור הזהרה לפוליטיקאים מושחתים בעתיד, חייבים לחקור את טענות היועץ "גל בייסברג" ואם יתבררו כנכונות, להעניש בחומרה יתרה את כל מי שהיה שותף למעשה הנבלה הזה.

תאריך:  10/07/2022   |   עודכן:  10/07/2022
+מחלוקת בליכוד על דחיקת המחוזות ברשימה הארצית
23:30 10/07/22  |  עידן יוסף

ועדת החוקה של הליכוד, שאמורה הייתה להתכנס הערב (א'), נדחית בהעדר הסכמות על סוגיות ההתמודדות של ח״כים מכהנים במחוזות או ברשימה הארצית, דחיקת המחוזות למקום 25 ברשימה ואילך, ומתן האפשרות ל-20,000 מתפקדים חדשים להצביע. כרגע שעת ההתחלה המתוכננת של הדיון היא 23:30 הלילה (חדשות 13).
בבחירות המקדימות של הליכוד הקרובים צפויים להתמודד כ-30 ח"כים מועמדים בארצי על 20 מקומות. נתניהו רוצה להגדיל את הייצוג של המקומות בארצי עד מקום ה-25, 26 על חשבון המקומות של המחוזות ובכך למנוע ממועמדים לא רצויים להיכנס לרשימה (INN).

+לפיד: משוכנע שכוונות גנץ וסער טובות
21:01 10/07/22  |  עידן יוסף

יו"ר יש עתיד, רה"מ יאיר לפיד: ‏"מאחל בהצלחה לבני גנץ וגדעון סער. משוכנע שכוונותיהם טובות. מצפה להמשיך לעבוד איתם למען אזרחי ישראל". חה״כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) הוסיף: "יש לנו שיתוף פעולה מצוין ופורה עם השרים וחברי הכנסת של כחול לבן ותקווה חדשה. אשמח אם הוא יימשך גם אחרי הבחירות, בממשלה ציונית רחבה בראשות יאיר לפיד".

+גנץ הציע לאיזנקוט להיות מועמד המפלגה לתפקיד שר הביטחון
20:23 10/07/22  |  עידן יוסף

גנץ הציע לגדי איזנקוט להיות מועמד המפלגה המאוחדת לתפקיד שר הביטחון. עם זאת, אם גנץ לא יהיה ראש הממשלה, הוא עשוי לדרוש תיק זה לעצמו. סער קיבל הבטחה שיקבל את התיק השני הבכיר אם איזנקוט לא יצטרף.

+מגעים להצרחה: כהנא לכחול לבן, הנדל לימינה
20:16 10/07/22  |  עידן יוסף

מתן כהנא (ימינה) מנהל מגעים להצטרף לרשימת כחול לבן התקווה החדשה כחבר מטעם כחול לבן. ואילו השר יועז הנדל, שנפלט מהרשימה, מנהל מגעים עם איילת שקד על הצטרפות לימינה (כאן חדשות).

+איזנקוט ביטל נאום בחיפה; צפוי לקבל שני מקומות בעשירייה הראשונה של גנץ
19:38 10/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ניר אורבך לא ישוריין בליכוד
19:12 10/07/22  |  עידן יוסף

‏סופית: הליכוד וח"כ ניר אורבך (ימינה) הסכימו - לא יקבל שיריון, אך יקבל תפקיד שר אם נתניהו יקים ממשלה (ישראל היום). לנתניהו יש אפשרות לשלושה שריונים בליכוד.

+גנץ וסער הודיעו רשמית על ריצה משותפת
18:05 10/07/22  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון, בני גנץ, יעמוד בראש הרשימה ושר המשפטים, גדעון סער, יהיה במקום השני  ▪  גנץ: מקימים את הבית של המרכז הממלכתי  ▪  סער: מחנה פוליטי מאוחד כזה יוכל לפרוץ את המבוי הפוליטי הסתום

גנץ וסער. איחוד רשימות מכפיל את כוחן בסקרים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+סער וגנץ מתקרבים לאיחוד
13:38 10/07/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי הדיווח - גדעון סער ישובץ במקום השני, יפעת שאשא ביטון בחמישי וזאב אלקין בשביעי  ▪  לגדי איזנקוט יישאר המקום 2 או 3

גנץ וסער. פועלים לסגור את הפער מול לפיד [צילום: לע"מ]
+"רעידת אדמה" בתעמולת הבחירות
09:10 10/07/22  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

רגע לפני סגירת השערים, הח"כים אישרו חוק שמחייב שקיפות בתעמולת הבחירות  ▪  האם זה יביא לשיפור השיח? להורדת השנאה והפייק ניוז? למערכת בחירות רגועה יותר? אשרי המאמין

האם החוק ייאגף או שמא הוא יהיה אות מתה? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
יהודה קונפורטס
רגע לפני סגירת השערים, הח"כים אישרו חוק שמחייב שקיפות בתעמולת הבחירות    האם זה יביא לשיפור השיח? להורדת השנאה והפייק ניוז? למערכת בחירות רגועה יותר? אשרי המאמין
עידן יוסף
לדבריו הטענות על חרם כביכול של החרדים מולו מגיעות משורות הליכוד שמדיר את הציונות הדתית    על-אף עימותים רבים מול החרדים הוא מעיד על עצמו בי הוא בורח ממריבות
איציק וולף
מזכ"ל מפלגת העבודה המבקש להתמודד על ראשות המפלגה קורא לקיים עימות פומבי בינו לבין יושבת הראש, מרב מיכאלי    "האם אנו רוצים להיות מפלגת מרכז-שמאל גדולה, או מפלגת שמאל רדיקלי קטנה ונישתית?"
עידן יוסף
גוש הימין ללא ימינה מקבל לראשונה 61 מושבים ונתניהו מסוגל להרכיב ממשלה צרה    מרצ בראשות הורוביץ מתחת לאחוז החסימה וכחול לבן במגמת עלייה    גוש לפיד מקבל 53 מושבים    בנט "בוחש" בתוך ימינה
עידן יוסף
רוב מייסדי המפלגה מתגוררים בגבעת שמואל ובבני ראם    רוטמן: אם מישהו חש לא מיוצג הוא יכול להשתתף במקדימות של הציונות הדתית ולבחור את מועמדיו    מתקפה חרדית וחרד"לית נגד סמוטריץ' בעקבות תמיכתו במיזם של רבני צהר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il