X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
להתלבט בין עגבנייה או תרופה [צילום: AP]
השקט שאחרי העגלה הכמעט ריקה
לכל עליית מחירים הסבר משלה, מהמלחמה באוקראינה ועד ההשפעות בניגריה, הסברים יש למכביר, חלקם אמיתיים ונכונים, אך טירוף המערכות של עליית המחירים ויוקר המחיה באופן שיטתי, כמעט בכל שבוע אסור לו שיימשך

אדישות אזרחי מדינת ישראל אל מול עליית יוקר המחיה הבלתי פוסקת היא בלתי הגיונית ובלתי סבירה בעליל. המציאות בה בכל בוקר מתעוררים לחדשה מפתיעה חדשה, שוברת שיאים, מרוקנת כיסים, מייצרת עניים חדשים ואין קול זעקה, אין מחאה, אין פרץ וצווחה, מעוררת ללא ספק דאגה משמעותית עלינו, אזרחי המדינה.
אחרי עליית מחירי הדיור שהרקיעו שחקים והרחיקו באופן כמעט מוחלט את הזוגות הצעירים מהאפשרות לרכוש דירה במדינת ישראל, אחרי עליית מחירי הדלק, אחרי עליית מחירי הפירות והירקות, אחרי עליית הכלים החד-פעמיים, עליית מחירי השתייה המתוקה, אחרי עליית הארנונה, אחרי עליית מחירי הפסטות, אחרי עליית מחירי המים, אחרי עליית מחירי הביצים ומוצרי החלב, שוב העלו בשבוע אחד, בלי למצמץ במבוכה, את עליית מחירי החשמל בכעשרה אחוזים ואת עליית מחירי הלחם המפוקח בעשרים אחוזים.
לכל עליית מחירים הסבר משלה, מהמלחמה באוקראינה ועד ההשפעות בניגריה, הסברים יש למכביר, חלקם אמיתיים ונכונים, אך טירוף המערכות של עליית המחירים ויוקר המחיה באופן שיטתי, כמעט בכל שבוע אסור לו שיימשך.
אל מול העליות המשמעותיות, עליות ההופכות עוד ועוד משפחות ממעמד הביניים בהם שני בני הזוג עובדים, לחלק מהעשירון התחתון, מהעניים החדשים, מהעומדים בתור בעמותות הצדקה והחסד לקבל עוף לשבת, אסור להחריש, אסור להניד ראש בחמלה ולהמשיך בשגרת היום. אל מול גלי העליות הבלתי פוסקים המותירים אותנו בתור לקופה עם התלבטויות והתחבטויות מה לקנות, על מה לוותר, אל מול העגלה הכמעט ריקה ועם הארנק המתרוקן, זועמים הצרכנים, האזרחים, אנחנו, וממשיכים בשגרת יומם, תוך רטינה של תסכול.
ההסכמה שבשתיקה
ההוצאות התעצמו ואילו ההכנסות נותרו ללא שינוי, משל לא גדלו ההוצאות במאות שקלים לכל משק בית במדינת ישראל. חשבונות המים, הארנונה, החשמל, דמי השכירות המופקעים, כל אלה מצטרפים להוצאות העצומות של החיים עצמם בשגרת היום יום. לא ברור מהם התהליכים שעברו עלינו, האזרחים אשר נאבקנו על ניסיון להעלות את מחיר הקוטג'. הרחובות געשו על כל ניסיון של עלייה, אוהלים נפרשו, הארץ מלאה מחאה, מהלכים שעצרו את עליית המחירים ועוררו את הפוליטיקאים שהבינו כי אי-אפשר עוד.
לא ברור מדוע התסכול, הזעם האצור, המצוקה המתרחבת, אינה מתורגמת למחאה חוצה מפלגות, חוצה מעמדות, חוצה מגזרים. מדוע הרחובות, הגשרים, בתי ההנהגה הישראלית אינם מוצפים במפגינים ומוחים על-פי החוק. מדוע במקום נושאי כרזות מחאה, נואמי המגפונים המזדמנים, אנו ממהרים לעמוד בשיירה בלתי נגמרת ערב לפני עליית מחירי הדלק, בתחנות הדלק להרוויח את העלייה, עומדים בתור מול דוכני הפירות בעלות של כליה, וממשיכים הלאה. ממתי הייאוש, ההשלמה, השגרה היו לתוכנית עבודה לציבור הישראלי? ממתי הסולידריות הישראלית הידועה, הערבות ההדדית יצאה לחופשה?
שקט הוא רפש. השקט וההסכמה שבשתיקה מאפשרת לפוליטיקאים אשר חלקם לא טעם טעמה של דלות וטוב שכך, להמשיך ולהעלות מחירים בלי להניד עפעף. חייבים להפר את השקט המסוכן הזה. בכוחה של מדינת ישראל להקל על המציאות הכלכלית של אזרחי ישראל. מיטב הכלכלנים מביעים באופן ברור וגלוי כי קיימת אפשרות לעצור את מחול עליית המחירים, לבלום את העליות ולהוביל לתהליך של איזון והפחתת מחירים.
אנו, אזרחי המדינה חייבים להפסיק להחריש, חייבים להפסיק להתלבט בין עגבנייה או תרופה, בין מקלחת חמה ללחם מפוקח, חייבים להפסיק לשתוק. זו העת לתבוע מההנהגה הישראלית למתן את גל העליות ולאפשר לאזרחי המדינה, גם אלו שלא זכו לפנסיות תקציביות לחיות בכבוד.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  17/07/2022   |   עודכן:  17/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקט שאחרי העגלה הכמעט ריקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תובנות " כלכליות" נוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  17/07/22 18:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הנשיא ביידן סיים את ביקורו במזה"ת וחזר לארה"ב, מבחינתו היה זה ביקור מוצלח שבו הוא העביר את המסר בעניין חזרת ארה"ב למזה"ת וקידם את הורדת מחירי הנפט. ישראל מרוצה מ"הצהרת ירושלים" אך מאוכזבת מעמדת הנשיא ביידן בעניין אירן וההתקדמות האיטית בנורמליזציה עם סעודיה. הפלשתינים זועמים ומתוסכלים מכך שביידן דחה את הדרישות המדיניות של הרש"פ
רועי וולר
"חלופת שקד" בתיקון 139 לחוק התכנון והבניה, הייתה תוצאה של פשרה פוליטית, כלכלית, הנדסית ותכנונית, שנוסחה באופן חפוז בשלהי הכנסת ה-24. חלופה זו, תחת שתשדר יציבות ו-וודאות, פגעה ברשויות המקומיות, ביזמים ובדיירים
יוסף אליעז
מה מנע ממארגני הטקס להסדיר גגון בד להצל מעט על הנשיאים מהשמש, גגון בד הניצב על ארבעה עמודים דקים, שמחירו 150 שקלים, שלא היה מונע מהצלמים לצלם ככל חפצם
טובה ספרא
השיתוף בין כחול לבן לתקווה חדשה מושפע כנראה משדכן חיצוני. מפת הכוכבים של החיבור מראה ברית אינטרסים מאולצת וחסרת מחויבות הדדית. במבחן התוצאה הפערים והחשדנות בינהם יביאו לפירוק של החבילה
דן מרגלית
יונית לוי קיבלה באורח בלעדי ראיון עם הנשיא ג'ו ביידן, וצוטטה מיד בכל העולם    היא ניהלה יאותו באורח מקצועי וראוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il