X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הכפר חארס בצמוד לצומת גיתי-אבישר [צילום: שמואל פישר]
החלטה מדהימה ומזעזעת
הרחבת הישובים הערבים מקרבת את הבנייה הערבית אל עורקי התחבורה ומאפשרת להם לפעול באלימות, בנגישות ובקלות, כלפי כלי רכב יהודיים
[צילום: שמואל פישר]

ההרחבות הבוטות והמסכנות חיים של ששה ישובים פלשתינים, המנתקות כבישים ללא כל התחשבות בצורכי הקיום והחיים של יהודים, היא פעולה שלטונית וכוחנית אלימה המסכנת את חיי היהודים. משול הדבר כאילו באה הממשלה ואמרה למתיישבים: אתם והישובים שלכם אינם מעניינים אותנו. כאילו הממשלה אומרת: אם זה אינו מוצא חן בעיניכם אתם יכולים לעזוב. אין פרשנות אחרת.
הודעת שר הביטחון היא לא פחות ממדהימה
במשך שנים מהווה האוכלוסייה הפלשתינית גורם אלים ומחולל טרור: ידוי סלעים, אבנים ובקבוקי תבערה, ירי על התחבורה היהודית וכדומה. והנה עתה, הודיע שר הביטחון על הרחבת ששה ישובים ערביים, תוך עצימת עין מכוונת מהתוצאות החמורות שיגרמו לישובים היהודיים. הרחבת ישובים ערביים והצמדתם לישובים יהודיים ולעורקי תחבורה ראשיים הינו דבר מדהים ומזעזע.
הרחבת הישובים הערבים מקרבת את הבנייה הערבית אל עורקי התחבורה ומאפשרת להם לפעול באלימות, בנגישות ובקלות, כלפי כלי רכב יהודיים. כך הדבר בהרחבת היישוב הערבי חארס לעבר צומת גיתי אבישר, שהיא צומת מרכזית בשומרון על כביש 5 המוביל לאריאל, כך הדבר בהרחבת הישוב בתיר אשר תחסום את כביש 375 המוביל מביתר-עילית לירושלים, וכך הדבר גם בהרחבות הנוספות שמערכת הביטחון הודיעה עליהם.
שבירת התפיסה של 'כבישים עוקפים'
במשך שנים אנו שומעים על יהודים שנהרגים ונפצעים תוך כדי נסיעה בכבישי יהודה ושומרון. לאחר דחיות ארוכות שנמשכו שנים, נבנו 'כבישים עוקפים' כדי להתרחק מהכפרים הערבים העויינים. כביש עוקף חווארה, כביש עוקף נבי אליאס, כביש עוקף חוסאן ועוד, לכולם נועדה מטרה אחת בלבד: להרחיק את הכביש מהכפרים הערביים. בהתאם לכך, ההחלטה על הרחבת כפרים ערביים לעבר הכבישים פועלת בניגוד גמור לתפיסה של 'כבישים עוקפים', שהושקעו בהם מאמצים וממון רב.
אלה הם כבישים שהמציאות הביטחונית הקשה הכתיבה אותם, ועתה, מערכת הביטחון, שאמורה לדאוג לביטחונם של המתיישבים, פועלת בכיוון הפוך לחלוטין ושוברת את כל הקונספציה שעמדה ביסוד הקמתם של הכבישים העוקפים. הרחבת ישובים ערביים והצמדתם לכבישים לא תביא שקט ובוודאי שלא תביא ביטחון, אלא ההפך מכך - פעולה זו היא מקפצה מדהימה לפעולות טרור פוגעניות נגד יהודים. לכן, הודעת שר הביטחון - האמור לדאוג לביטחון - היא לא פחות ממדהימה.
שבירת התפיסה של 'גושי התיישבות'
אם במרכזו של גוש התיישבותי מרחיבים באופן ניכר ישוב ערבי הרי זו פגיעה קשה בתפיסה של 'גושי ההתיישבות'. אם במקום להוסיף ישובים יהודיים, דבר שלא נעשה במשך שנים, מרחיבים את הכפר הערבי חארס הנמצא במרכז גוש אלקנה-אריאל הרי שמדובר כאן בפגיעה קשה ומכוונת בתפיסה של גושי ההתיישבות.
הרחבת הכפר הערבי חארס והשתלטותו על צומת הדרכים המרכזית לאריאל, לקדומים, לקרני שומרון ולבקעת הירדן היא שבירה גמורה של הביטחון לישובים היהודיים.
הודעת שר הביטחון היא לא פחות ממזעזעת
בעבר, בשנים הראשונות שלאחר הסכמי אוסלו, כשממשלה כלשהי רצתה לבצע נסיגות משטחים ביהודה ושומרון, כונסה לשם כך ישיבת ממשלה שהחליטה על כך, ולאחר מכן היה צורך באישור הכנסת. מסתבר שעתה מופעלת שיטה חדשה וכבר אין צורך אפילו לכנס את הממשלה. בהודעה לקונית וסתמית של שר הביטחון ניתן לבצע נסיגות משטחים בלי כינוס של הכנסת, בלי החלטת הממשלה ובלי כל דיון ציבורי ממשי. זו נסיגה המוסתרת מתחת לשולחן תוך מניעת דיון ציבורי ופרלמנטרי ממשי.
ההרחבות הבוטות והמסכנות חיים, המנתקות כבישים ללא כל התחשבות בצורכי הקיום והחיים של יהודים היא פעולה שלטונית וכוחנית אלימה המסכנת את חיי היהודים. משול הדבר כאילו באה הממשלה ואמרה למתיישבים: אתם והישובים שלכם אינם מעניינים אותנו, כאילו הממשלה אומרת: אם זה אינו מוצא חן בעיניכם אתם יכולים לעזוב. אין פרשנות אחרת. לפיכך, הודעת שר הביטחון היא לא פחות ממזעזעת.

תאריך:  18/07/2022   |   עודכן:  18/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
למרבה הכאב, הנגע הממאיר הזה של פנאטיות קשה פוקד ופוגע גם בארצי, והוא מתבטא בגילויים מחפרים של תיעוב הזולת לא רק כלפי חוץ, לא רק כלפי עמים הסובבים אותנו
איציק וולף
רס"ר ברק משולם נדרס הלילה למוות בידי גנב רכב פלשתיני בצומת רעננה    הותיר אחריו אישה ושני ילדים    טרם נמסר מועד הלוויתו    השר לביטחון פנים: משולם חצץ בין פושע חסר מעצורים לבין אזרחי ישראל
איציק וולף
הנער הפלשתיני גנב רכב בגוש-דן וניסה להימלט מן המחסומים שהקימה המשטרה    בצומת רעננה דרס שוטר בן 29 שעמד במחסום שהוקם בכביש מספר 4 והרג אותו    גופת השוטר התגלתה על הכביש לצד הרכב הפוגע    הדורס ניסה להימלט ברגל אך נלכד בתום מרדף קצר
איציק וולף
שר הביטחון קיים דיון הערכת מצב ובסיומו הוחלט על תגובה מדינית מדודה בלבד לירי הרקטות בליל שבת מרצועת עזה    הסנקציה היחידה שתופעל: הקפאת הגדלת מכסת הפועלים ב-1,500 היתרים
עידן יוסף
הנשיא האמריקני הגיע למזרח ירושלים והצהיר על סיוע אמריקני נוסף לפלשתינים    "יש לנו היסטוריה ארוכת שנים שאינה שונה במהותה מההיסטוריה של העם הפלשתיני"    ביקורו באזור יגיע לסיומו לאחר ביקור במזרח ירושלים ופגישה עם אבו מאזן ברמאללה ולאחר מכן ימריא לסעודיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il