X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
השאלה תהיה מי יכול לנצח [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
האם השימועים ימנעו התמודדות של טראמפ
הרפובליקנים אינם נותנים אמון בשימועים על אירועי 6 בינואר ומגנים על טראמפ - אך המצב משתנה לגבי תמיכה בו ב-2024, מדווח וושינגטון פוסט

שמונה שימועים בוועדת 6 בינואר חשפו את מלוא תפקידו של דונלד טראמפ בהסתערות על הקפיטול, וגם את היעד המרכזי של הוועדה: הרפובליקנים. העדים המרכזיים היו רפובליקנים; הרוב הדמוקרטי בוועדה יצא מגדרו לשבח את מייק פנס; וסגנית היו"ר, ליז צ'ייני הרפובליקנית, פונה בגלוי לחברי מפלגתה. אבל עדיין לא ברור האם הרפובליקנים מקשיבים, מציין וושינגטון פוסט.
למרות הגילויים ואולי בגללם, טראמפ מתקרב להודיע רשמית על מועמדותו לנשיאות ב-2024. אבל גם אם יעשה זאת, יש סימנים לשינוי ההולך ומתחולל, כאשר התמיכה במועמדותו נחלשת וטראמפ עצמו חש בהעדר התמיכה בטלוויזיה וברשת בעוד הוועדה מתארת את גילוייה. טראמפ אינו צופה בשימועים בשידור חי – בדרך כלל הוא במגרש הגולף – אבל הוא רואה הקלטות ומשוחח עם יועציו. הוא עודד את בני בריתו לתקוף בחריפות את קאסידי האצ'ינסון, העוזרת לשעבר של ראש הסגל מארק מדואוז, וכועס במיוחד על מקורבים לשעבר היוצאים נגדו בגלוי. טראמפ גם ביקש ממנהיג המיעוט בבית הנבחרים, קווין מק'ארתי, ואחרים – בבית ומחוצה לו – לתקוף את הוועדה.
סקר שפורסם בשבוע שעבר מצא שכמעט ולא היה שינוי מאז דצמבר שעבר באופן בו הציבור האמריקני רואה את אירועי 6 בינואר. כמחצית סבורים שמדובר היה בסכנה לדמוקרטיה, ואילו רבע (כולל 40% מהרפובליקנים) אומרים רק שזה היה "אירוע מצער" שחלף-עבר ואין צורך לדאוג לגביו כיום. אותו שיעור של רפובליקנים שמדובר היה במחאה פוליטית במסגרת חופש הביטוי. השינוי הוא בקרב העצמאים: 52% אומרים כעת שזו הייתה "התקוממות" – עלייה של תשע נקודות מאז דצמבר.
הסימן הברור ביותר להשפעתה של הוועדה, אומרים חלק מהסוקרים, איננו האהדה לטראמפ בקרב הרפובליקנים – הנותרת ניכרת – אלא בגישות לגבי מועמדות עתידית שלו. "רפובליקנים רבים מאוד מגוננים עליו, אבל גדל מספרם של הסבורים שיש לו מטען כבד מכדי להתמודד ב-2024", אומר הסוקר הרפובליקני וויט איירֶס. סקר שפורסם לפני שבועיים הראה, כי רק 49% מהרפובליקנים אומרים שיתמכו בטראמפ לכהונה נוספת.
הנתונים עולים בקנה אחד עם אלו המגיעים מקבוצות מיקוד הנערכות מאז החלו השימועים הפומביים בחודש שעבר. שרה לוגוול, אסטרטגית רפובליקנית מתנגדת טראמפ, טוענת, כי בכל הפגישות שקיימה – איש לא אמר שהוא רוצה לראות את טראמפ מתמודד שוב, בניגוד לרוב מוחץ שתמכו בכך לפני השימועים. "הם חושבים שהשימועים מטופשים והם מחבבים את טראמפ, אבל הם עושים חישוב פוליטי לגבי מי יכול לנצח".

מבליטים את העייפות מטראמפ
היעד של הוועדה: הרפובליקנים [צילום: AP]

אנשי צוות, אסטרטגים ותורמים ברחבי המפלגה הרפובליקנית – החל ממבקריו של טראמפ וכלה בחסידיו האדוקים – אומרים שגורלו ייקבע לא על-פי הגילויים בוועדה אלא משיקולים טקטיים. "הרפובליקנים רוצים לשכוח את 6 בינואר", אומר מועמד רפובליקני למשרת מושל שגבר בבחירות המקדימות על מועמד בו תמך טראמפ. גישה זו עשויה להוביל לכך שחלקם יתעייפו מטראמפ, בין היתר בשל התעקשותו להמשיך ולכפור בתוצאות בחירות 2020.
גם גישתם של הרפובליקנים הממשיכים לדבוק בטראמפ עשויה להשתנות לנוכח סדרי העדיפות שלהם, סבור הפוסט. בכירי המפלגה נפגשו בעיירת הנופש אספן, ומשתתפים אומרים שהיא נשאה אופי של אזהרה מפני יכולת ההיבחרות של מועמדים הנתמכים בידי טראמפ. הסוקר הוותיק פרנק לונץ, שהשתתף במפגש, אומר שהוא חש בתסכול מצד בוחרים רפובליקנים על מה שטראמפ גורם להם לעבור.
זו אינה הדעה היחידה. רבים מן הרפובליקנים מתעלמים ממסריה של הוועדה, שכן הם רואים את פעילותה כמהלך פוליטי – אומרים תורמים ואסטרטגים. הרפובליקנים מנעו אשתקד את הקמתה של ועדה עצמאית, ומק'ארתי משך את חמשת מועמדיו לאחר שיו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, פסלה שניים מהם. כך מורכבת הוועדה משבעה דמוקרטים ושני רפובליקנים מתנגדי טראמפ. האחרון כמעט מעולם לא שילם מחיר פוליטי כאשר נדחק אל הקיר – אומר בריאן באלארד, לוביסט ומגייס תרומות מוביל של טראמפ. "אני לא רואה משהו בסיקור [של השימועים] שיפגע בצורה משמעותית בתמיכה בו במפלגה".
יועציהם של רפובליקנים מובילים אחרים מאמינים, שהשימועים מגבירים את החששות מפני חולשותיו של טראמפ. להערכתם, השימועים כשלעצמם לא יפסלו את טראמפ כמועמד אפשרי, אלא מזכירים לציבור את הדברים השנואים עליו ביותר לגבי טראמפ. שני לוביסטים בפלורידה, הפועלים למענו של המושל רון דה-סנטיס – מתמודד אפשרי לנשיאות – אומרים שהשימועים מבליטים את העייפות מטראמפ. "הרבה אנשים רוצים נורמליות. מדיניות בלי השיגעון", טוען אחד מהם. לדברי עמיתו, הרפובליקנים אינם סומכים על הוועדה, אבל היא יכולה ליצור חוסר נוחות סביב "הדרמה של טראמפ".
אליסה פראח-גריפין, שהייתה מנהלת התקשורת בבית הלבן של טראמפ והפכה למתנגדת שלו, אומרת ששינויי הגישה אפשריים אצל מי שאינם תומכי טראמפ אדוקים. "אני חושבת שזה החליש אותו בצורה משמעותית. זה מזכיר לאנשים שבמשך ארבע שנים היו צריכים להסביר מדוע הם תומכים בו. אתם באמת רוצים לחזור לפיאסקו הזה? אפשר לתמוך במישהו אחר. יש מועמדים טובים אחרים".

תאריך:  24/07/22   |   עודכן:  24/07/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם השימועים ימנעו התמודדות של טראמפ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
ועדת הקונגרס אוספת מידע עצום ועשויה להשפיע בזירה הפוליטית, אבל החלטה על כתב אישום בנוגע לאירועי 6 בינואר מצויה בידי שר המשפטים    גם אם יש בעיות עקרוניות ומעשיות בכתב אישום כזה, מריק גרלנד חייב להגן על הדמוקרטיה מפני סכנת שובו של טראמפ
איתמר לוין
שימוע דרמטי תיאר כיצד במשך 187 דקות ראה טראמפ את תומכיו מסתערים על הקפיטול, קוראים לתלות את סגנו - ולא עשה דבר למרות שהמקורבים אליו ביותר התחננו שיפנה אליהם    שתי פצצות צינור התגלו לידי הקפיטול באותן שעות
איתמר לוין
שבעת השימועים של ועדת הקונגרס תיארו כיצד הונחו היסודות להסתערות על הקפיטול - אשר את פרטיה, ובמיוחד את התנהגותו של טראמפ, היא תתאר הלילה
איתמר לוין
השמונה בדקו את כל התביעות שהגישו טראמפ ואנשיו במדינות המפתח - ואשר נדחו למעט אחת - וקובעים שאין כל ראיה להונאות נרחבות    תוקפים בחריפות את המשך הפצת השקר בידי טראמפ
איתמר לוין
היועץ לשעבר לביטחון לאומי, מייקל פלין, עמד בקשר עם ארגוני ימין קיצוני לפני ההסתערות על הקפיטול    היועץ המשפטי לשעבר בבית הלבן, פט סיפולון, מאשר שהתנגד בכל תוקף להצעות לפגוע באשרור בחירתו של ביידן    בשבוע הבא: השימוע שיתמקד במעשיו של טראמפ עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il