X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גלאון. ראויה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
המנהיגה הבאה של מרצ
זהבה גלאון היא הנציגה שלי לרשות מפלגת מרצ אם ברצוננו לפרוץ קדימה ולהרחיב את כוחנו להתמודד עם תופעות של בריונות וגסות בכנסת, איומים "לעלות על בית המשפט העליון", עם בזיון ה"דרוס, דרוס, דרוס" ועם מדיניות הפלגנות והשנאה המלבים חלקים מחברתנו

זהבה גלאון היא האדם המתאים ביותר לעמוד בראש מפלגת מרצ, מפלגתי זה חמישים שנה. למען האמת, היו לי גיחות להקמת מפלגות נשים שלא צלחו. אבל מפלגה זו שהוקמה בידי שולמית אלוני ז"ל, הינה מפלגתי.
המוטו הקוסם לי במיוחד הוא הדבקות במגילת העצמאות הקובעת: מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות אזרחי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין. משפט שהינו מאבני היסוד של מצע מרצ. מפלגה שקמה ממש לפני מלחמת יום הכיפורים הנוראה. וכאשר הוקמה בעזרת התגייסות חברות התנועה הפמיניסטית הקטנה, האמנו ששולמית אלוני חייבת להיכנס לכנסת. והיא נכנסה עם 3 מנדטים. ד"ר בועז מואב ומרשה פרידמן הפמיניסטית.
במהלך השנים הצטרפו להנהגת התנועה חברים מכובדים ממפא"י ולימים מפלגת העבודה: כגון ליובה אליאב ויוסי שריד ז"ל ופרופ' יוסי ביילין, דמויות מפתח בולטות שהגיעו למפלגה הקטנה והפכו אותה למפלגה משמעותית ביותר בכל הקשור בנושאי חברה ושלום בקרב התנועות הפוליטיות במדינתנו.
המפלגה, שהחלה כר"צ - התנועה לזכויות האזרח ולשלום, עשתה איחודים וסיפחה לקרבה את רשימת של"י-מוקד. בזכותה זכינו באישים כמו השר רן כהן, ד"ר בני טמקין, ופפה אללו. תנועת שינוי הצטרפה עם פרופ' אמנון רובינשטיין ועו"ד מרדכי וורשובסקי שהפכו במהרה לחברי כנסת בולטים, ואמנון רובינשטיין שהיה שר החינוך. כזכור, יוסי שריד שהצטרף ועמד בראש הרשימה הפך גם הוא לשר החינוך.
ב-1996 התאחדה מפלגת מפ"מ עם תנועת מרצ והפכה לתנועה בעלת ערכים סוציאלים וחברתיים, הדוגלת בשלום בזכויות העובדים והפועלים, החלשים והמקופחים ודמותו של חברנו אילן גילון ז"ל מהווה דוגמה ומופת לקידום מאבקם כראש המחנה ומייצגן. כך גם חברנו ג'ומס - חיים אורון, שהיה ח"כ, יו"ר מרצ, שר החקלאות וחבר בועדות שונות בכנסת.
בנושאי נשים התקבלה החלטה גורפת כי ברשימה לכנסת יהיו לפחות 40% מכל מיגדר. מרצ נאבקה ועמדה בראש המאבקים לקידום נשים, המאבק באלימות נגד נשים, לסחר בנשים, בהפללת הסרסורים, בשוויון ללהט"בים ואחד מחבריה, היה ח"כ פרופ' עוזי אבן.
מפלגת מרצ היא מפלגת שמאל ציונית. זהבה גלאון הכפילה את כוחה של מרצ כאשר התמודדה לראשות המפלגה. היא פוליטיקאית מנוסה, וכמו במקצועות אחרים, הכרת המורכבויות והנפשות הפועלות הן ערך מוסף. כאשר החליטה לא להתמודד עלתה ראשת מפלגה חדשה, תמר זנדברג המשמשת כיום כשרה לאיכות הסביבה. בממשלה הנוכחית משמש ניצן הורוביץ כראש המפלגה ושר הבריאות שהחליט לא להתמודד בבחירות הבאות.
כשפרשה מתפקידה במרצ הקימה את עמותת "זולת" לשוויון וזכויות אדם ומשמשת כנשיאתה. הפכה לעיתונאית ומייצגת בכבוד וברהיטות את עמדותיה של תנועת השמאל הישראלית בפאנלים בטלוויזיה בהם היא משתתפת לעתים מזומנות.
זהבה גלאון היא הנציגה שלי לרשות מפלגת מרצ אם ברצוננו לפרוץ קדימה ולהרחיב את כוחנו. להתמודד עם תופעות של בריונות וגסות בכנסת, איומים "לעלות על בית המשפט העליון", עם בזיון ה"דרוס, דרוס, דרוס" ועם מדיניות הפלגנות והשנאה המלבים חלקים מחברתנו.
תומכת בזהבה גלאון דווקא בימים אלה. בידיעה שאמונתה במפלגת שמאל ציונית ושוויונית החותרת לשלום בין הפלגים, למיגור האלימות בתוך המדינה. לחברה שבה הנכים ומתמודדי הנפש, הנשים החד-הוריות הנסות על חייהן, הקשישים הנמקים והנפטרים הגלמודים בלי תמיכה ואוזן קשבת בשעותיהם האחרונות, להקטנת הביורוקרטיה הפוגעת ומכרסמת בזכות הציבור להכיר את המגיע לו. לפתרון מצוקת הדיור לצעירים בדרך קלה ומיידית. לטיוב החינוך והעלאה מיידית של משכורות המורים, הדאגה לביטחון נהגי האוטובוסים ושיפור שכרם ותנאיהם הסוציאליים המוזנחים. לקיצוץ שעות עבודתם של המתמחים ברפואה והבטחת בתי החולים בפני משתוללים ואלימות.
אני קוראה לציבור הגדול של הציבור שמאס בבחירות הנישנות וחוזרות. לא להסתגר בביתם ביום הבחירות או לקחת יום חופשה לבילויים. חפצים בחברה צודקת יותר, הנהגה ישרה ואמינה? הצביעו לזהבה גלאון מנהיגת מרצ הבאה.

תאריך:  28/07/2022   |   עודכן:  28/07/2022
+מתפקדי הליכוד שהודחו מהמפלגה יתפקדו לעבודה
19:44 28/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבוצת מתפקדי הליכודניקים החדשים קוראת לכ-6,000 מחברי שהודחו מחברות בליכוד על-ידי הנהלת המפלגה להתפקד למפלגת העבודה ולהשפיע שם על הפריימריז  ▪  "נשמח מאוד שנמשיך להשפיע יחד. גם בליכוד וגם בעבודה. גם בבחירות לרשויות המקומיות וגם בבחירות להסתדרות"

"בואו איתנו למפלגת העבודה" [צילום: מתוך הודעת המייל של הליכודניקים החדשים]
+סא"ל (במיל') משה סולומון הכריז על מועמדותו לרשימת הציונות הדתית
14:02 28/07/22  |  מירב ארד

סא"ל (במיל') משה סולומון הכריז על מועמדותו לרשימת הציונות הדתית. הרב סולומון הוא אחד מהדמויות המשמעותיות בקהילה האתיופית בישראל, בין היתר היה ממייסדיו של ארגון 'הנני'.
הרב משה סלומון: "אני יוצא היום למסע במטרה להביא את תושבי הפריפריה בישראל אל מרכז השיח הישראלי, מפלגת הציונות הדתית הוכיחה בשנה האחרונה עד כמה היא אכפתית כלפי האזרח הקטן ולכן החלטתי כי אוכל לתרום בצורה המשמעותית ביותר במפלגה הזאת".

+הרשות להגנת הפרטיות דורשת מהליכוד להסיר ממשק
11:26 28/07/22  |  עידן יוסף

הרשות להגנת הפרטיות פנתה למפלגת הליכוד והורתה לה להוריד לאלתר את הממשק שהועלה בימים האחרונים לאתר המפלגה, המאפשר לכל אדם לבדוק מי מאזרחי ישראל התפקד למפלגה. בעקבות דרישת הרשות, הממשק כבר אינו פעיל (חדשות 12).

+כשתקוות הדור הזקוף אכזבה
10:28 28/07/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

איש הימין המוצהר, תקוות הציונות הדתית, הלוחם והמאמין, הישראלי הדתי החדש, החליט לשנות כיוון, לפשוט תדמית וללבוש חדשה

כהנא. בלי להתנצל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+עולם ערכים או שנאת חינם
09:40 28/07/22  |  מוטי פלד   |   לרשימה המלאה

אם מישהו חושב שהגזמתי, הקשיבו וקראו מה אמרה לאחרונה הגברת זהבה גלאון (מתוך אתר ערוץ 7): "המילים 'רק לא ביבי' הפכו מבחינתי לאידיאולוגיה  ▪  אין אופציה לניצחון בלי המשותפת..."

גלאון. יהירה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גנץ וסער צפויים לתקוף את את שקד והנדל בסוגיית נתניהו
09:05 28/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתכננים להאשים אותם כי למרות הצהרתם שפניהם רק לממשלת אחדות, ברגע האמת הם יהיו מוכנים לסייע לנתניהו להקים ממשלת ימין צרה, ולכן הצבעה לשקד היא בפועל הצבעה לנתניהו

שקד והנדל. מתקפה ממרכז [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גולדקנופף: לא שולל שיבוץ ספרדי ביהדות התורה
08:45 28/07/22  |  עידן יוסף

יצחק גולדקנופף, שיעמוד בראשות אגודת ישראל, אינו שולל שיבוץ נציג ספרדי במקום ריאלי ברשימת יהדות התורה. בראיון לרדיו קול ברמה אמר: ״אני לא מתנגד לרעיון, ואני מוכן לעלות את זה לדיון, אנחנו נשב ביחד עם דגל התורה ונדון אם זה טוב״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
מוטי פלד
אם מישהו חושב שהגזמתי, הקשיבו וקראו מה אמרה לאחרונה הגברת זהבה גלאון (מתוך אתר ערוץ 7): "המילים 'רק לא ביבי' הפכו מבחינתי לאידיאולוגיה    אין אופציה לניצחון בלי המשותפת..."
עידן יוסף
מתכננים להאשים אותם כי למרות הצהרתם שפניהם רק לממשלת אחדות, ברגע האמת הם יהיו מוכנים לסייע לנתניהו להקים ממשלת ימין צרה, ולכן הצבעה לשקד היא בפועל הצבעה לנתניהו
איציק וולף
ראש האופוזיציה טוען כי למרות שהליך מינוי מחליפו של אביב כוכבי אושר על-ידי היועמ"ש, יש לעצור אותו עד למינוי ממשלה קבועה לאחר הבחירות    גנץ: נתניהו הוזמן להשמיע עמדתו ולתרום להליך בחירת הרמטכ"ל ומודע למשמעות עיכוב מינוי רמטכ"ל אך בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל
איציק וולף
השניים צפויים לקיים מסיבת עיתונאים ולהודיע רשמית על האיחוד בין שתי הרשימות שעל-פי הסקרים לא עוברות את אחוז החסימה
מירב ארד
במכתב ששלח יו"ר הרשות לגופי השידור שבפיקוח הוא מחדד את החובה המוטלת עליהם לעמוד בדרישות החוק וכללי האתיקה בתקופת הבחירות לכנסת ה-25    הזהיר: הנהלת הרשות תקיים בקרה מוגברת בתקופה זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il