X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלאור אזריה [צילום: פלאש 90]
תודה לתיאטרון חיפה
המחזאי עודד ליפשיץ עבורי הוא המבטא הנאמן של עולם הערכים היהודי במחזה, המתרחש בין כותלי בית המשפט, בו נשפט אלאור אזריה

שמחתי לקרוא ב"גלריה" מיום ה-19 ביולי את מאמרה של חגית גינזבורג בעקבות הודעת תיאטרון חיפה, כי במסגרת פסטיבל הקריאה המבוימת "מקור" יוקרא מחזהו של המחזאי עודד ליפשיץ, שנכתב על חייל ישראלי, שהורשע בהריגת מחבל בהיותו מנוטרל.
אני מבקש להביע את תודתי לתיאטרון חיפה ולמחזאי עודד ליפשיץ, המעניקים לשוחרי התיאטרון את מה שהתיאטרון הישראלי בורח ממנו. אני מייחל, שהמפגש עם המחזה יעורר את הציבור לפעול למען היחלצות ממציאות חיים מדממת, העלולה להביא לחורבן חיינו הלאומיים בארצנו האהובה עלינו. לצערי, בימות התאטרון נסו מכל התמודדות עם מה שהתמודדו נביאי ישראל, ספר הספרים הנציח לנו את התמודדותם בפסוק "הוֹי מַגִּיעֵי בַּיִת בְּבַיִת שָׁדֶה בְּשָׁדֶה יַקְרִיבוּ עַד אֶפֶס מָקוֹם וְהוֹשַׁבְתֶּם לְבַדְּכֶם בְּקֶרֶב הָאָרֶץ" (ישעיהו פר' ה', פס' 8).
תיאטרון חיפה נותן במה לזעקת הנביא, העולה בהתרסה נגד עוול חברתי במחזה "שירת אלאור" של המחזאי עודד ליפשיץ, דרכו הוא מתבונן בחברה. המחזה נכתב על חייל ישראלי, שהורשע בהריגת מחבל בהיותו מנוטרל. אני מבקש להביע את תודתי לתיאטרון חיפה ולמחזאי עודד ליפשיץ, המעניקים לשוחרי התיאטרון את מה שהתיאטרון הישראלי נס בבהלה ממנו.
אני מייחל, שהמפגש עם המחזה יעורר את הציבור לפעול למען היחלצות ממציאות חיים מדממת, העלולה להביא לחורבן חיינו הלאומיים בארצנו האהובה עלינו. לצערי, בימות התאטרון נסו מכל התמודדות עם מה שהתמודדו נביאי ישראל, וספר הספרים הנציח לנו את התמודדותם. התמודדות זו אימץ תיאטרון חיפה, שיעניק לשוחרי התיאטרון את מה שהתיאטרון הישראלי ממאן להביט לעברו.
עולם ערכים יהודי
כואב לי, שעולם התיאטרון בורח מהתמודדות עם מה שעלול להביא את מדינתנו, את ביתנו הלאומי השלישי האהוב, לפתחו של הגורל האכזר, שהיה מנת חלקו של הבית הלאומי הראשון ב-586 לפנה"ס ולגורלו הקשה של הבית הלאומי השני ב-70 לספירה ובכ-2000 שנות גלות שבאו בעקבותיו. תיאטרון חיפה נתן במה למחזאי, שלדעתי, הוא מייצגו הנאמן של אברהם אבינו, שלא בא לילידי הארץ בעיר חברון תוך כוחנות והתנשאות, אלא עם רוח אחוות הנושמת אחוות העמים והבהרה לאנשי חברון, כי אני "גֵּר וְתוֹשָׁב אֲנִי עִמָּכֶם".
אברהם אבינו יודה לאנשי חברון, אם יֵעָנוּ לבקשתו "תְּנוּ לִי אֲחֻזַּת-קֶבֶר עִמָּכֶם". רק לאחר שהתושבים המקומיים נענו לבקשתו, הוא יקבור את רעייתו בחלקת האדמה, שקנה מתושב מקומי, מעפרון בן העם החיתי, תמורת סכום כסף שסוכם ביניהם. אברהם אבינו לא בא מתוך יהירות של אדון כל הארץ. הוא בא באמירה "גֵּר וְתוֹשָׁב אֲנִי עִמָּכֶם". הוא לא בא עם חרב, אותה ינעץ בראש תושב מקומי פצוע, ועוד יהיה גאה בכך כמו אלאור אזריה, שנמצאו אוהדים רבים מאוד למעשה הנפשע, הלא מוסרי והלא יהודי של החייל אלאור אזריה.
אני חרד, מה יקרה למדינתי, כשקיימת אפשרות, שאיתמר בן-גביר עלול להיות שר בכיר בממשלת נתניהו עוד השנה. אני חרד לנוכח אמירת חבר הכנסת ממפלגת "ימינה", מתן כהנא, אם הייתי יכול ללחוץ על כפתור מגרש את כל הערבים מישראל, הייתי עושה זאת. כשאני שומע אמירה מבעיתה כזו, אני מתנחם שבוקע קול מוסרי של מחזאי בתיאטרון חיפה, שאני רואה בו, המייצג הנאמן של ספר שמות כ"ג פס' ט'-"וְגֵר לֹא תִּלְחַץ, וְאַתֶּם יְדַעְתֶּם אֶת נֶפֶשׁ הַגֵּר, כִּי גֵּרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם".
המחזאי עודד ליפשיץ עבורי הוא המבטא הנאמן של עולם הערכים היהודי במחזה, המתרחש בין כותלי בית המשפט, בו נשפט אלאור אזריה. תוך כדי מעקב של המחזאי נחשפת הגמוניה של מערכת מושחתת, אותה אנחנו חייבים להסיר מתוכנו. כואב לי שרבים מבני עמי תומכים במערכת הזו.

תאריך:  01/08/2022   |   עודכן:  01/08/2022
+נעצר "מושל ירושלים" מטעם הרש"פ
14:54 01/08/22  |  עידן יוסף

‏כוחות משטרה עצרו את מושל ירושלים, מטעם הרש"פ עדנאן ע'ית' בביתו בסילוואן.

+תושב יטא החזיר טלפון סלולרי שנפל ללוחם בפעילות מבצעית
13:49 01/08/22  |  עידן יוסף

במהלך הפעילות הלילית של כוחות מג"ב, צה"ל ושב"כ בעיירה יטה, שבה פוסרו התפרעויות, נפל ללוחם מפקד כיתה הטלפון הסלולרי. המכשיר נמצא ע"י תושב ערבי שהתקשר למוקד 100 והוחזר ללוחם.

+לא קולטים את המזרח התיכון
10:20 01/08/22  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

האם מחלקת המדינה תלמד מהשגיאות הקריטיות שביצעה בעבר ולא תקריב את המציאות הבלתי-נוחה, מורכבת ומתסכלת של המזרח התיכון על מזבח תובנות מקובלות ונוחות?

מדורת המזרח התיכון
+כוחותינו פשטו בשני מבצעים ליליים על 39 בתים
10:00 01/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחות צה"ל פשטו הלילה על בתיהם של יעדים המזוהים עם ארגון הטרור חמאס כחלק ממבצעים חטיבתיים בגזרת החטיבות עציון ויהודה  ▪  13 מבוקשים נעצרו

הלוחמים בפעילות [צילום: דובר צה''ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תודה לתיאטרון חיפה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שסובל מחזרות רבות.
יש חזרות מיותרות  |  1/08/22 10:42
2
מחזאי המייצג את היהדות היפה
תודה למחזאי  |  1/08/22 11:15
3
כל הכבוד למחזאי עודד ליפשיץ ל"ת
כל הכבוד למחזאי  |  1/08/22 11:29
4
מזדהה עם התודות למחזאי
עמליה המלבסית..  |  1/08/22 12:56
5
כל מה שיכול להזיק למדינת ישרא
BS  |  8/08/22 19:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
האם מחלקת המדינה תלמד מהשגיאות הקריטיות שביצעה בעבר ולא תקריב את המציאות הבלתי-נוחה, מורכבת ומתסכלת של המזרח התיכון על מזבח תובנות מקובלות ונוחות?
עידן יוסף
כוחות צה"ל פשטו הלילה על בתיהם של יעדים המזוהים עם ארגון הטרור חמאס כחלק ממבצעים חטיבתיים בגזרת החטיבות עציון ויהודה    13 מבוקשים נעצרו
יוסי אוחיוון
על-פי המפרשים אם לא תעשו כן ותשאירו מהם שארית בארץ הם יהיו "לשכים" - לקוצים בעינכם, יעוורו ויסמאו אתכם שלא תוכלו לראות ולהבין את המציאות    "ולצנימים" בצידכם לא תדעו מאיזה צד תבוא מהם המכה
יוני בן-מנחם
האירועים האלימים בשכם מעידים על השימוש הגובר בנשק חם נגד צה"ל והמתנחלים וגם מצד קבוצות הטרור נגד מגזרים מסוימים בחברה הפלשתינית    ישראל תהיה חייבת להיערך למבצעים נוספים בעיר שכם
איציק וולף
חוליית מחבלים הגיעה באמצעות רכב לעמדת צה"ל סמוך לאחת הכניסות לשכם והחלה לירות לעבר העמדה    המחבל נורה על-ידי כוח שהיה בפעילות מבצעית    רכב נוסף של מחבלים אסף את הנשק של המחבל ונמלט מן המקום    צה"ל עורך סריקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il