X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוורון מוחלט [צילום: עמר נביל, AP]
זיהום מתמשך
ארבע שנים אחרי, המחיר טרם נגבה מכל מי שהיו שותפים לפשע המוטרדות והמותקפות ובהן הנאנסת חיות בטראומה מתמשכת הלקחים טרם הופקו, ורק עיתונאי אחד, צעיר, לירן לוי, שכבר אינו במחלקת המוחרמים המושתקים, יכול להביט בכאב עצום ובזעם אצור על השנים המושתקות והמבוזבזות, על שהחשיפה החשובה והקשה שלו לא זכתה לתשומת הלב הראויה לה

האירוע הנורא או שמא שרשרת האירועים החמורים אשר התרחשו בשנים האחרונות בין כותלי כלא גלבוע בהחלט ראויים להקמת ועדת חקירה ממלכתית אשר תבוא חשבון עם כל מי שהיה אחראי למחדל הנורא של סרסור בחיילות, סוהרות בבית הכלא על-ידי אסיר ביטחוני. הסחי, המיאוס והצחנה העולה מפרשה חמורה זו, ראוי לה שתיבדק באופן יסודי ומעמיק. ברם, נדמה כי בשולי הסיפור החמור, החשיפה הבלעדית של עיתונאי אחד, עקשן, שקדן, יסודי ומעמיק מסתתר סיפור נוסף, סיפורה של ההשתקה.
סיפורה של הפוזיציה, סיפורה של הגילדה, סיפורה של החונטה מצופפת השורות, סיפור על חושך, על ליקוי מאורות ואובדן ערך מקצוע העיתונאי. העיתונאי לירן לוי, ראוי ללא ספק לפרס סוקולוב לעיתונות, ולו רק על עמידתו ומסירותו הסיזיפית לשחות נגד הזרם, לא להיכנע, לא להרים ידיים, להיכנס דרך החלון כשזרקו אותו מהדלת, להשתחל דרך הארובה כשאטמו את החלון.
לפני ארבע שנים חשף לירן לוי את פרשת הסרסור בסוהרות כלא גלבוע על-ידי אסירים ביטחוניים, פרשה אשר הייתה אמורה לזעזע את אמות הסיפים. אלא שלירן כתב מוכשר, חדור מטרה, כיהן ככתב משטרה ופלילים בערוץ 20, הערוץ שהיה למשל ושנינה ולסיכים בעיני החונטה התקשורתית השלטת אשר בזה לערוץ זה ולתכניו. על-אף שלירן הדהד את הסיפור, חקר, דרש, לא הרפה, החל קרב ההשתקה, מהגדולים בתקשורת הישראלית כדי להביא את הסיפור לקבורת חמור ולהשליך אותו אל תהומות הנשייה.
ההתעלמות מהתחקיר הדרמטי הייתה כמעט מלאה. ציפוף השורות היה כמעט מחניק מהפוליטיקאים דרך צמרת שירות בתי הסוהר עבור לצמרת הפרקליטות וכלה בתקשורת. כאילו לא נאנסה סוהרת על-ידי מחבל המרצה עונשו בכלא, כאילו לא הוטרדו מינית חיילות בשירות סדיר על-ידי אסירים ביטחוניים, כאילו ההפקרות המוחלטת ששררה בבית הכלא גלבוע, לא נגעה לאיש, לא עניינה פוליטיקאיות שרוממות הגנת הנשים בגרונן, לא עניינה ראשי עמותות למען וארגוני זכויות נשים, לא ענייני מחלקי אותות אבירות למיניהם. אבירי המוסר, הטוהר והצדק לקו בעיוורון מוחלט.
עיתונאי אחד
אך לירן לוי, לא התייאש, לא ויתר, לא נכנע. לירן אשר עבר מהערוץ המוחרם 20 לעיתון ידיעות אחרונות ככתב המשטרה והפלילים, המשיך להילחם את מלחמתן של המותקפות מינית. במשך ארבע שנים ניסו לטייח, להשתיק, לגלגל מכל המדרגות את הפרשה החמורה, אך לירן לוי הוכיח נחישות ולא ויתר.
שש נשים שהוטרדו מינית בכלא שבו האסירים הביטחוניים, רוצחי יהודים וישראלים עושים כבשלהם, שש נשים שכבודן נרמס והושפל עד עפר, שש נשים שהיו לטרף למחבלים באישור, בידיעת ובעידוד המופקדים על שלומם וביטחונם. אונס, הטרדות מיניות, השתקה, העלמת עין, פקודות שדגל שחור מתנוסס מעליהן. כל הצחנה הנוראה הזו הייתה שם, כולם רצו לא לראות, לא לשמוע, לא להריח את הריקבון, העששת הבלתי נתפסת השתוללה בכלא גלבוע.
ארבע שנים אחרי, המחיר טרם נגבה מכל מי שהיו שותפים לפשע. המוטרדות והמותקפות ובהן הנאנסת חיות בטראומה מתמשכת. הלקחים טרם הופקו, ורק עיתונאי אחד, צעיר, לירן לוי, שכבר אינו במחלקת המוחרמים המושתקים, יכול להביט בכאב עצום ובזעם אצור על השנים המושתקות והמבוזבזות, על שהחשיפה החשובה והקשה שלו לא זכתה לתשומת הלב הראויה לה. על שתיקת חבריו העיתונאים והמתחזים לעיתונאים אשר בחרו לסתום את הנחיריים ולהתעלם מהעוולה הנוראה, הזעקה שהוחנקה על-ידי תקשורת, פרקליטות, שירות בתי סוהר מסואבים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  01/08/2022   |   עודכן:  01/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין יתחיל היום בשיחות עם נציגי ממשלת לבנון בניסיון להגיע להסכם על תיחום הגבול הימי בין לבנון לישראל    בלבנון ובישראל יש אופטימיות זהירה אבל מי שיקבע בסופו של דבר הוא מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה שיכול לטרפד כל הסכם באמצעות הנשק הרב שברשותו
חיים נוי
נוקב, מרגש וקולח - דרמה חברתית על דו-הקיום בין ערבים ליהודים - תיאטרון הבימה    המחזה שעיבד פסטר עוסק בשתי אפיזודות מקבילות אודות החלוצים שהגיעו מרוסיה ליפו
ארי בוסל
הסוכנות כמו גופים רבים אחרים פשוט מנותקת מהמציאות    היא נהייתה לגוף מסואב, גוף שניתן למנות בכירים בדימוס אליו בכדי שיבלו את שארית חייהם בטיסות ופגישות ובתי מלון של יוקרה ומסעדות נפלאות ופנסיה נוספת ועבודה ליום שאחרי
יוסף קנדלקר
מי אנחנו? מי אנחנו שנאמר לחוזרים בתשובה מה כן ומה לא? כולנו כאלו    כולנו יודעים את האמת, אבל בוחרים כל אחד בדרכו לספר לעצמינו סיפור אחר    "איש באמונתו", "לאט-לאט" ו"הכי חשוב להיות בן אדם"
יעקב קורי
אתיקה זה דבר חשוב, אך כדברי הפתגם הרומני החולצה קרובה לגוף אבל העור עוד יותר    אתיקה לישראל עדיפה על אתיקה לאוקראינה ואתיקה לכלל האוכלוסייה עדיפה על אתיקה לשבוי זה או אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il