X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צדיקות [צילום: פלאש 90]
הפינה הנשית
איפה היהלום שלך
המהפך: מאורי זוהר אל הרב אורי זוהר - מה הסוד? בת מלך מציגה: הפיקדון - הפנינה בקונכיה מחורבן לגאולה ולקינוח פניני צניעות

המאמר הזה מוקדש לזיכרה של מורשת בבא סאלי המפוארת, לזכרו של אור החיים הקדוש, שלא מכבר, בטוּ תמוז חל יום ההילולא שלו, ולזיכרם של כל הצדיקים והצדקניות הצנועות וגדולי ישראל בכל הדורות. אולם המאמר הזה מוקדש גם לזיכרו של איש צנוע ומיוחד, שנתבקש לאחרונה לגנזי מרומים, הרב אורי זוהר זצ"ל.
מעולם הזוהר המדומה אֶל עולם הזוהר האמיתי, שכולו אור, מתיקות ושמחה, כפי ששמו של הרב אורי זוהר מעיד עליו. ממתירנות נטולת כל רסןַ אֶל עולם הצניעות. מדרך הביבים, לאחר שנשמתו הטהורה חשה ריקנות תהומית, סלל האיש את דרכו, לאט אבל בטוח, בנחישות וּבהתמדה יוצאת דופן, במסע של חיפוש האמת, אל עולם הרבנים וחבש את ספסלי בית המדרש. הוא נטש את כל הבְלֵי העולם הזה מאחוריו, ודָבַק בעולם התורה והמצוות. בדירת חדר וחצי צנועה הגה איש החסד, הרב זוהר, בתורה הקדושה יומם ולילה, וזכה לקָרב רבים לאבינו שבשמיים.
השאלה היא איך הוא עשה את זה? בַּמֶה זכה? כיצד התחולל המהפך המבורך בחיי האיש? בזכות מה הפך מאדם יִצרי נְטוּל עכבות לאדם עֶרכי מרוסן, יְרֵא שמיים צנוע, עניו, ובעל מידות טובות? מה הסוד לתפנית המפתיעה בחייו? במילה אחת התשובה היא, הסוד טמון בתורה. חז"ל הצביעו על-כך בִּבהירות רבה באימרה המופלאה: "נתתי לו יצר הרע, נתתי תורה תבלין לו". התורה היא המתכון היסודי הבטוח לריסון יצרים! בדוּק וּמנוסֶה. זה הסוד של כל בעלי התשובה, ובהם ידוענים רבים, שהיו שטופים בעברם בתאוות, בִּכעסים, באֶגוֹ, במִרדף אחר מותרות, וּבִרדיפת הקנאה והכבוד, שהפכו בעקבות הדבקוּת בדרך התורה לנעימֵַי סֵבֶר, לאנשים מתונים וצנועים ובעלי חסד. התורה היא המתכון לחיי צניעות, אושר, חסד ואהבה.
מדוע זכו הנשים במצוָת הצניעות?
כידוע, נשים פטורות ממצוות שהזמן גרמן בְּשל עיסוקן בגידול הצאצאים. אך לא רק. הסיבה הרעיונית העמוקה לכך שנשים פטורות ממצוות מסוימות נעוצה במהותן הרוחנית. נשים מעצם ברייתן ניחנו ברמה רוחנית גבוהה יותר מהגברים, היצריים בטבעם (ומשום כך זקוקים ליותר מצוות מהנשים), ונוטות בטבען לקירבה לבורא. כפי שמצביעים חז"ל נשים ניחנו בבינה יתרה. לאימותינו הקדושות שרה ורבקה הייתה רוח קודש יתרה על זו של בעליהן הקדושים אברהם ויצחק והן ניחנו בראייה לטווח ארוך. שרה, שחזתה את השפעתו החינוכית השלילית של ישמעאל על יצחק וביקשה להרחיקו מהבית, אמר ה' לאברהם: "שמע בקולה". אף רבקה ראתה ברוחה את האסון הלאומי הצפוי חלילה לישראל אם עשו יטול את ברכת אביו ולכן שיגרה את יעקב לקבל את הברכות. מרים הנביאה חזתה את מנהיגותו הרוחנית העתידה של אחיה משה ולכן היא, שמנעה את גירושי אביה מיוכבד, דאגה לשלומו הפיזי והרוחני של משה רבנו כתינוק.
הצניעות היא נחלת כל ישראל - גברים כנשים - ומהווה את תשתית קיומנו כְּעם. הפסוק המופלא במיכה מצביע על כך: "הִגיד לך אדם מה טוב ומה ה' דורש מעִמך, עשות חסד, אהבת משפט והצנֵעַ לכת עם ה' אלֹקך". הצניעות באה לידי ביטוי בלבוש צנוע, אך מקרינה על כל אורחות חיינו במרחב הפרטי, המשפחתי והציבורי, בִּתחום האמונה, הענווה, האהבה, עשיית חסד, צדק ומשפט וּמקיפה את כל מעגל המצוות שבין אדם למקום ובין אדם לחבירו.
אולם האישה הקרובה במהותה לבורא זכתה במצוות הצניעות כמצווה מרכזית בחייה, המעצבת את דמותה, מגבשת את זהותה, מעשירה את פנימיותה וּמשפיעה על חיי זוגיות טובה וּשלום בית וחינוך הילדים. הקב"ה נתן לנו את הגוף היקר כפיקדון. על כל איבר ואיבר שה' ברא באישה, קרא לה: "היי צנועה, היי צנועה"! ככל שדבר יקר, כך מצניעים אותו וּמכסים אותו יותר. הפנינה בקונכיה, האוצר בכספת. ואיפה היהלום שלָךְ? הגוף הפרטי שלך, שה' נתן לך כפיקדון, כדי שתשמרי עליו מכל משמר. תכסי אותו היטב, כי הוא כל כך יקר. הוא נכס אישי שלך, לא לחשיפה ולא ל'מכירה' פומבית. הגילוי הייחודי של פנימיותך העשירה בא לידי ביטוי בכיסוי, בלבוש הצנוע המקרין אותה לך ולסביבה, ומעצים את אישיותך.
מיהו צדיק?
שמתן לב? בתורתנו הקדושה רק שני אנשים זכו לתואר צדיק: נח ויוסף הצדיק ("נח איש צדיק", וכן "כי אותך ראיתי צדיק לפנַי בדור הזה"). אפילו אבותינו הקדושים לא זכו לתואר נכסף זה. מה המשותף לנֹח ויוסף? בזכות מה זכו השניים לתואר ייחודי זה? אלו מעשים טובים הקנו להם דרגה עילאית זו, שכָּל נשמת יהודי שואפת אליה? התשובה היא, גם נֹח בדור המבול וגם יוסף במצריים חיו בדוֹר פרוץ, מתירני וּשְטוּף זימה, והם נלחמו כגיבורים חלוצים יחידים בדורם בנחישות חסרת פשרות כמו אריות בפריצות המזוויעה של ארצם וסביבתם. זו הייתה מלחמת חורמה של איש בדור למען הצניעות!
נֹח וּמשפחתו התבצרו בתיבה מפני סכנת הפריצות שהשתוללה בעולם. יוסף הצדיק, שראה את המודל החינוכי הנעלה של דמות הוריו הקדושים מול עיניו, נלחם אישית בחירוף נפש נגד אשת פוטיפר המרשעת וניצל ממלכודת החטא שטמנה לו. השמירה בַּאדיקוּת וּבגבורה על הצניעות, שהיא יסוֹד העם היהודי, היא שהעניקה לנֹח וּליוסף את התואר הנשגב 'צדיק' המשקף את רמתם הרוחנית הגבוהה במלחמתם ההרואית ביֶצר הפריצוּת והגנה על טוהר גופם, נשמתם והמחנה שלהם.
מכאן ניתן ללמוד שצדיקוּת בתורה מזוהה עם צניעות. תשאלו, איפה הנשים בזירה חשובה זו? חז"ל אמרו: "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים, וּבזכות נשים צדקניות עתידים להיגאל". ומי הן נשים צדקניות? - נשים צנועות! בידינו הנשים נמצא מפתח הגאולה.
לצערנו, בית שני כידוע נחרב בגלל שנאת חינם. אך בית ראשון נחרב בגלל שלוש עבירות חמורות, שאחת מהן קשורה בחוסר צניעות. חז"ל הצביעו על כך, כי דור שבית המקדש לא נבנה בימיו, כאילו חרב בימיו. מַשְמַע שימי בין המיצרים מציינים לא רק את האבלוּת על החורבן, אלא בו-זמנית מציבים לפִתחנו אתגר - לתקן את החטאים שגרמו לחורבן, וּבכך להאיץ את הגאולה.
ימי בין המצרים הם זמן מיוחד להתעלוּת וּלהתחזקות רוחנית. בחסידוּת מסבירים את הפסוק במגילת איכה: "כל רודפיה השיגוה בין המצרים". בפיצול המילה "רודפיה" לשתי מילים - רודפי ה'. ימים אלה מסוגלים לקרבת הבורא. גם חודש אב מרמז על הקירבה לאבינו שבשמיים. בטוּ באב אנו מציינות את חגן של בנות ישראל הצנועות והחסוּדות המחוללות בכרמים בכלי לבן, סמל הטוהר, כדי למצוא את זיווּגן. הבה ננצל ימים מאתגרים אלה כדי להתחזק בצניעות להעצמה אישית, מתוך שמחה אמונה ואהבה, כִּכְלי לקירוב הגאולה.
פניני צניעות
כל אישה צנועה, הלבושה בצניעות, מקדמת את הגאולה!
שמירת טהרה היא סגולה לגאולה.
אותיות וּמִספרים: מים, בגימטריה, מצאתי = 90.
וּבאותיות = האות צדיק. מים חיים מסמלים את חיוניות התורה ואת זרימתה המתמדת.
ַמים חיים מסמלים את הטהרה המקרבת אל התורה ואת הגאולה.
הטהרה והצניעות כִּכְלי לְצַדיקוּת!
וַאקַנַח בִּפְניני שמחה:
זה עתה סיימנו את ספר במדבר, וּפתחנו את ספר דברים.
חזק חזק ונתחזק!
ביהדות כל סיום הוא התחלה חדשה!
הידעתן ש'חרדה' וֻּ'מקהלה' הן לא רק שמות עצם, אלא גם שמות מקומות?
בפרשת מסעי, החותמת את חומש במדבר, קַבלו את הפסוק:
"וַיסעו חרדה וַיבֹאו ּ מקהלות". פרשנוּתִי:
רצונֵך לנטוש את החרדה? סעי ממנה אל המקהלה!
הניגון, השירה הם המתכון הבדוק נגד חרדה, ואם אפשר במקהלה – עדיף!

תאריך:  03/08/2022   |   עודכן:  03/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
לאירן עומק אסטרטגי מופלג. כל המביט במפה עומד על כך מיד, מבלי להשתמש במספרים ובמילים מיותרות    לעומתה ישראל הננסית, משוללת לחלוטין עומק אסטרטגי
יוני בן-מנחם
ארה"ב משקיעה מאמץ גדול לחסל את ראשי ארגוני הטרור המאיימים עליה, היא לא עושה הנחות    בשנים האחרונות השתפר מאוד המודיעין האמריקני והוא עובד בשיתוף פעולה הדוק עם המודיעין הבריטי ועם המודיעין הטורקי
רפי לאופרט
"רוח ציונית" היא משב רוח מרענן בגוש הימין וסיכוי יחיד כמעט לעבור משיח פרסונלי אלים לשיח מעשי אפקטיבי    זו מפלגה ללא יומרות עם מצע רעיוני שהיה חסר כאוויר לנשימה בגוש בשנים האחרונות ודירדר את תדמיתו ומעמדו
דן מרגלית
אני סבור כי מקומו של אבידר בכנסת הבאה    אך הודעתו היום בפני דפנה ליאל בערוץ-12 כי הקים מפלגה חדשה מצערת
עמנואל בן-סבו
הלהביור של זהבה גלאון יורק אש ללא הפסקה, ללא הבחנה, תובעת מהצבא להפעיל יד קשה נגד המתיישבים, שורפת במילותיה את המתיישבים היהודים, קובעת כי בחלקי ארץ ישראל, יהודה ושומרון מתקיים אפרטהייד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il