X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כביש אדום [צילום: תיעוד מבצעי מד"א]
מפסידים במלחמה כל שנה
לא צריך לכבס כלום מי שנוהג בלי רישיון נהיגה וכבר נתפס בעבר על כך, ועדיין ממשיך לעשות זאת הוא רוצח הוא מפגע שיוצר פיגועי תאונה

המלחמה הגדולה שלנו לא הסתיימה. היא גם לא בדרך להסתיים. הממוצע הוא בין 500-450 הרוגים כל שנה. המלחמה על הכבישים היא מלחמה שנוגעת בכולנו. בכל עיר, בכל משפחה. בלי הבדלים בין גברים לנשים, יהודים לערבים, דתיים ולא דתיים, בין גדולים לילדים, ימין או שמאל. כולם בחזית. רק ביום שלישי האחרון, בכביש מרכזי בעיר, עקף אותי אופנוע במהירות מופרזת כשהוא ללא אורות ועל גלגל אחד. אם הבחור רוצה למות שיהיה לו לבריאות (כן אני יודע שזה לא מסתדר יחד) אבל למה להכניס אותי לסיפור? תצרפו את הקורקינטים הממונעים. אבות שנוסעים עם ילדים לא חגורים במושב הקדמי. מסיעים אותם בטרקטורון ללא קסדה. למה הם מקפידים לחגור את עצמם אבל לא את הילדים שלהם?
כתבתי על זה יותר מפעמיים או שלוש כבר. לצערי אין חדש בתחום. מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 195 איש. אומנם לאורך השנים ישנה ירידה במספר ההרוגים, אבל זה גם כי הפסיקו לספור את ההרוגים בשטחי יו"ש. וכל הרוג זה עולם ומלואו. זה מעגל ראשון ושני של משפחה שמאבדת את היקר להם מכל. זה מעגל ראשון ושני של משפחה שתומכת בפצוע ומאבדת את כל עולמה הרגיל. נשאבת לעולם שממוטט בדרך את כל מה שהכירו.
בשבוע שעבר התרחשה תאונת דרכים מחרידה בכביש שש דרום. במקביל הגיעו החדשות על תאונה נוספת בסיני. אשאר בתאונה שקרתה כאן. רכב שהגיע מכיוון דרום איבד שליטה, סטה מהכביש חצה את התעלה המפרידה בין הנתיבים והתנגש ברכב שהגיע מכיוון צפון. בתאונה נהרגו שני מנהלים בכירים ממפעלי ים המלח המתגוררים בלהבים-בית קמה. האחד סמנכ"ל בכיר לתפעול השנייה נשיאת מוצרים תעשייתיים. כאן כמו בתאונה בסיני שתי התאונות הן תוצאה של נהיגה פרועה ובלתי אחראית.
אני רוצה לכתוב משהו שאיכשהו בתקשורת הכללית לא אוהבים לדבר על זה בקול. אבל הגיע הזמן שנאמר זאת בקול. הנהיגה הפרועה של שני הנהגים הן בסיני והן בכביש שש היא נהיגה פרועה שמאפיינת את בני המגזר הערבי יותר ממגזרים אחרים. לא צריך להיות סוציולוג או מומחה גדול כדי להבין זאת. די להסתובב בדימונה בערב כדי להבין שאם תראה רכב הונדה שחורה עם אגזוז מרעיש ומוזיקה רועשת בצירוף אורות מהבהבים, לעיתים באורות כחולים כמו משטרה, זה כנראה רכב של צעיר מהפזורה.
אלימות שמתחילה מבפנים
המגזר הערבי לוקה ובגדול בכל מה שקשור לנהיגה נכונה, נהיגה בטוחה ונהיגה אחראית. מחקרים שנעשו בתחום מעלים כי נהגים ערביים נהרגים פי שניים יותר מאשר חלקם במצבת הנהגים. אני נוסע בכל יום על כביש דימונה באר שבע. לא מעט גם בכביש דימונה ערד או דימונה ירוחם. מה שקורה על הכביש זה לא פחות מטרור. והגיע הזמן שנאמר זאת בקול. לשים את תמונת שני ההרוגים בתאונה לצד תמונת הנהג הפוגע ומתחתיו לרשום "ההרוג השלישי בתאונה", זה לשקר לעצמינו, זה לעשות עוול לשני הנרצחים הראשונים. צריך לרשום מתחת לתמונה של הנהג הפרוע "הנהג הרוצח".
אין מילה אחרת ולא צריך לכבס כלום. מי שנוהג בלי רישיון נהיגה וכבר נתפס בעבר על כך, ועדיין ממשיך לעשות זאת הוא רוצח. הוא מפגע שיוצר פיגועי תאונה. לקח שנים עד שהתקשורת הכללית, ועד שנציגי ונציגות המגזר הערבי החלו לומר בקול שיש תופעה של אלימות בחברה הערבית. שיש תופעה של אלימות בקרב נשים במגזר הערבי. פני חמש שנים איש לא פתח את כותרות החדשות בידיעה שכותרתה "אלימות בחברה הערבית". פחדו להיתפס כגזענים פחדו לומר את האמת. שתרבות של כוח ואלימות שמתחילה בפנים, מתפוצצת בסוף בחוץ. עידוד אלימות וכח כלפי האויב הציוני תופנה בהמשך גם לשכנים שלך, גם לאחיות שלך.
הנהיגה הפרועה פוגעת קודם כל במגזר הערבי עצמו. המחקרים מצביעים כי בערים ערביות שיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים גבוה מאוד. הערים המובילות הן רהט, אום אל-פחם ונצרת. 55% אחוז מכלל הנהגים הצעירים שנהרגו בעשור האחרון היו צעירים ערביים. כמו שהבינו נציגי המגזר הערבי שחייבים להקים תוכנית מסודרת עם המדינה למיגור הפשיעה במגזר שלהם. יש לשתף פעולה עד כמה שניתן, לנקות האורוות מכלי הנשק שם ולהסדיר כל מה שקשור לפזורה. גם כאן צריכה להיות הבנה שהגענו לנקודת אל-חזור.
נציגי המגזר חייבים לדבר בקול על הנהיגה הפרועה וחסרת האחריות שפוגעת קודם כל בהם. קודם בילדים שלהם. אחר כך זה מגיע לכביש דימונה באר שבע. ראשי הערים של המשולש דימונה- ערד-באר שבע חייבים להרים קול לפני שנאבד שליטה. לפני שכביש דימונה באר שבע יהפוך לכביש אדום, לפני שעוד ילד עם אופנוע ישתולל בלי קסדה על הכביש ויסכן את כולנו. הבחירות בפתח ופוליטיקאים רבים יגיעו לכאן. שיגיעו ברכב ויראו מה קורה כאן. אולי מישהו מהם יתעורר. עד אז פשוט הזהרו.

תאריך:  04/08/2022   |   עודכן:  04/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
התגובה של הג'יהאד האיסלאמי למעצרו של השיח' בסאם א-סעדי בג'נין היא מוגזמת ומצרים וחמאס פועלות נמרצות להורידו מהעץ שעליו טיפס ולמנוע הסלמה בגבול הרצועה    המעצר הוא חשוב אבל הוא לא יעצור את הטרור    מבצע "חומת מגן 2" של צה"ל בצפון השומרון נדרש בדחיפות
דור אבירן
אם יש משהו שלא משתנה בצה"ל - זו הדרישה מהחיילים לעבור טירונות וקורסים; חלקם קלים יחסית וחלקם מאתגרים במיוחד, הכוללים ריצות, קפיצות, תיזוזים, מסעות, אימונים ומשימות פיזיות שונות ומגוונות
אלי אלון
גם תושביה הוותיקים של רמת גן ספק אם יודעים כי בדרומה של עירם שוכן מבנה דו-קומתי בעל גג רעפים מהתקופה העות'מאנית ששימש בית באר (בית פרדס)    המבנה משמש כיום את מחלקת שפ"ע של עיריית רמת גן    דבר קיומו של המבנה ההיסטורי מוצנע-מוסתר משהו
דב גולדפלם
אני חושש שהסגר הזה רק יגביר את התיאבון של הג'יהאד לקראת הקונפליקט הבא, לכשיגיע, והוא יגיע    האם סגירת אלפי תושבים בבתיהם ועצירה מוחלטת של שגרת החיים היא הדרך היחידה להגנה על חיי אדם?
הרצל חקק
האם תם החלום? המעבר מגוף ממשלתי לרשות עצמאית חייב שינוי בתפיסה, וכך היינו עדים ל'מהפכה המדוורת' שחולל יצחק קאול, המנהל הכללי הראשון של רשות הדואר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il