X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ספירת קולות באריזונה, 2020 [צילום: מאט יורק, AP]
מכחישי בחירות מתקרבים לעמדות פיקוח עליהן
הרפובליקנים בחרו מאות מתומכי השקר הגדול של טראמפ למועמדיהם למשרות מדינתיות ופדרליות וושינגטון פוסט מצביע על המשמעויות של בחירת מועמדים כאלו למושלים ומזכירי המדינה במדינות העשויות להכריע את הבחירות

תחילה באה כריסטינה קארמו, אשר טענה ללא הוכחה שראתה הונאה בבחירות 2020 – והפכה למועמדת הרפובליקנית למזכיר המדינה של מישיגן, הממונה על הבחירות בה. אחריה בא דאג מסטריאנו, אשר קרא לעמיתיו בבית המחוקקים של פנסילבניה לבטל את נצחונו של ג'ו ביידן; כעת הוא מועמד למושל, מי שמאשר את האלקטורים של המדינה. החודש בחרו הרפובליקנים של אריזונה את קארי לייק ומארק פינצ'ם למועמדיהם למושל ומזכיר המדינה; שניהם מכחישי בחירות שהצהירו שלא היו מאשרים את נצחונו של ביידן.
במדינות המפתח של בחירות 2020, מועמדים המאמצים את השקר הגדול של דונלד טראמפ מתמודדים השנה על משרות המפתח שיפקחו על בחירות 2024. בדיקת וושינגטון פוסט העלתה, כי מדובר בשני שלישים ממועמדי הרפובליקנים למשרות אלו. אם הם היו בתפקידים אלו לפני שנתיים, הבלתי-יאמן עשוי היה לקרות: התעלמות מרצון הבוחר ומניעת נצחונו של ביידן. "היינו מנצחים, חד וחלק", כתב פינצ'ם לתומכיו.
מומחים חלוקים בשאלה האם בפועל הדבר היה עולה בידיהם, בהתחשב באפשרות של התערבות בתי המשפט. אבל הם מסכימים בדבר אחד: מרוץ בחירות צמוד שההכרעה בו היא בקומץ של מדינות, עלול להכניס את ארה"ב לתוהו ובוהו. ייתכן שפרסום התוצאות יתעכב, האמון במערכת הדמוקרטית ייפגע קשות וייזרעו הזרעים לאירועים חמורים עוד יותר מאשר אלו של 6 בינואר.
נטיית הרפובליקנים בבחירות המקדימות לעבר מועמדים מכחישי בחירות איננה מוגבלת למישיגן, פנסילבניה ואריזונה – מדינות שנתנו 47 אלקטורים שיכלו לשנות את התוצאה ב-2020. ב-41 מדינות בהן התקיימו עד כה בחירות מקדימות, 270 מבין 469 הרפובליקנים שניצחו אימצו את השקר הגדול של טראמפ. מדובר במי שהטילו ספק בנצחונו של ביידן, התנגדו להביא בחשבון את האלקטורים שלו, תמכו בבדיקה מפלגתית של הקלפיות, תמכו בעתירות נגד התוצאות, השתתפו בעצרת של טראמפ ב-6 בינואר או תמכו בה.
השיעור גבוה עוד יותר בשש מדינות מפתח שבסופו של דבר הכריעו בבחירות הקודמות. באריזונה, ג'ורג'יה, מישיגן, נבאדה, ויסקונסין ופנסילבניה לפחות 54 מבין 87 המנצחים הם מכחישי בחירות. הנתונים הם לשני בתי הקונגרס ולמשרות הפיקוח על הבחירות, כולל סגן המושל והתובע הכללי של המדינה. עם זאת, רק בשלוש המדינות בהן פתחנו, בחרו הרפובליקנים מכחישים בחירות כמועמדים למשרות המשפיעות במישרין על הבחירות.

הסמכות לאשר את האלקטורים

הפוסט מזכיר, כי הבחירות המקדימות מתנהלות על-רקע השימועים של ועדת 6 בינואר, שהוכיחו את המזימה של טראמפ להפוך את התוצאות. למרות זאת, הרפובליקנים בוחרים מועמדים המאמצים את השקרים של טראמפ, ואשר כמה מהם הביעו נכונות להפוך את תוצאות הבחירות. מובן שעליהם עוד לנצח בבחירות בנובמבר – וחלקם, כמו מסטריאנו, מפגרים בסקרים בשיעור ניכר.
בבחירות 2020 היו בכירים ברמת המדינות – רפובליקנים ודמוקרטים כאחד – החומה שמנעה מטראמפ ואנשיו להפוך את רצון הבוחר. אחד מהם היה ראסטי באוארס, היו"ר הרפובליקני של בית המחוקקים באריזונה, אשר הדף את לחציו של רודי ג'וליאני. הוא לא יוכל לעשות זאת שוב ב-2024: באוארס הגיע למגבלת הכהונה בבית המחוקקים והפסיד למכחיש בחירות בבחירות המקדימות לסנאט המדינתי. הוא מיצה את המצב במפלגתו בארבע מילים: "הכעס גובר על ההיגיון".
מסטריאנו מתמודד על המשרה בעלת הכוח הרב ביותר בתחום הבחירות. מושל פנסילבניה לא רק מאשר את האלקטורים של המנצח, כמו כל מושל, אלא גם ממנה את מזכיר המדינה המפקח על הבחירות (במדינות אחרות זהו נבחר ציבור). בראיון בחודש מרס הבהיר מסטריאנו את כוונותיו: הוא כבר יודע את מי ימנה למזכיר המדינה ולא יהסס לפסול במשיכת קולמוס כל מכונת הצבעה במדינה. ב-2020 הוא ניסה למנוע את אישור נצחונו של ביידן במדינה, באמצעות הצעת החלטה חסרת בסיס ולפיה בית המחוקקים (שבשליטת הרפובליקנים) יכול להורות לאלקטורים כיצד להצביע. ב-6 בינואר הוא היה בוושינגטון וצולם עובר שלא כחוק את מחסומי המשטרה בקפיטול.
באריזונה שואפים לייק ופינצ'ם להחזיק בסמכויות דומות. לייק הכריזה שוב ושוב שאינה מקבלת את ביידן כנשיא הלגיטימי, ואמרה שאם הייתה המושלת ב-2020 – לא הייתה ממלאת את חובתה החוקית לאשר את תוצאות הבחירות. המושל הנוכחי, דאז דוסיי הרפובליקני, דחה בשעתו של הלחצים מצד בעלי בריתו של טראמפ.
קארמו הייתה משקיפת בחירות ב-2020 וניסתה למנוע את אישור נצחונו של ביידן, כאשר העידה כאמור שראתה הונאה נרחבת – בלא לספק כל הוכחה. אם תיבחר למזכירת המדינה, יהיה עליה לחתום על התוצאות לצד מושל מישיגן. המועמד הרפובליקני לתפקיד זה היא טיודור דיקסון, מכחישת בחירות אף היא, אך לא הרחיקה לכת עד כדי אמירה מפורשת שהייתה מונעת את אישורן ב-2020 – אך גם לא אמרה שלא.

יותר כאוס מאשר ב-2020

יש גם בשורות טובות יותר, מציין הפוסט. בג'ורג'יה בחרו הרפובליקנים מחדש כמועמדיהם את המושל בריאן קמפ ומזכיר המדינה בראד רפנספרגר, אשר הדפו ב-2020 את לחציו של טראמפ. המועמד למושל נבאדה הוא השריף של מחוז קלארק (הגדול במדינה), ג'ו לומברדו, אשר הבהיר שלא ראה הוכחה כלשהי להונאה לפני שנתיים. למזכיר המדינה מועמד מכחיש הבחירות ג'ים מרצ'אנט, אך בנבאדה אין לו יכולת להתערב באישור התוצאות. המועמד למושל ויסקונסין, טים מיצ'לס, אמר שייתכן שבחירות 2020 נגנבו מטראמפ – אך לא מעבר לכך.
אם נבחרים רפובליקנים ינסו לחסום את תוצאות הבחירות, צפוי להם מאבק – מדגיש הפוסט. דמוקרטים ופעילים לזכויות הצבעה כבר מתכוננים לפעולה משפטית. מארק בריוור, עורך דין דמוקרטי בולט במישיגן, אומר מה תהיה הטענה המרכזית: תפקידם של המושל ומזכיר המדינה הוא טכני בלבד, לאשרר את התוצאות כפי שדווחו בידי הדרג המקצועי; אם יסרבו לעשות זאת, בית המשפט יתבקש לכפות עליהם.
קליף לוין, עורך דין דמוקרטי בפנסילבניה, מציג טיעון דומה אך מבהיר שלא מדובר בניצחון משפטי מובטח. הוא גם מזהיר, כי ישנן דרכים רבות אחרות בהן מושל מכחיש בחירות יכול לזרוע תוהו ובוהו: לפסול מכונות, לחסום ספירה אלקטרונית של הקולות או לקדם חקיקה שתעניק לנבחרים המקומיים את היכולת להחליט בעד מי יצביעו האלקטורים. כמו-כן, לא ברור אם יקרה אם מספיק מושלים יסרבו לשלוח לקונגרס את רשימת האלקטורים המדינתיים. השורה התחתונה – מזהירים המומחים איתם דיבר הפוסט – היא שכל ניסיון להתערב בתהליך עלול לזרוע יותר תוהו ובוהו מאשר בפעם הקודמת.

תאריך:  16/08/22   |   עודכן:  16/08/22
+סוף הרומן בין המגזר העסקי לבין הרפובליקנים?
13:33 16/08/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היחסים שעיצבו במשך עשרות שנים את הקפיטליזם האמריקני משתנים בצורה משמעותית, מדווח אקונומיסט  ▪  הרפובליקנים מן הימין תומכים בצעדים נגד החברות הגדולו, שמצידן מגבירות את התמיכה בדמוקרטים מן השמאל

דיסני, פלורידה. הטבות המס נשללו [צילום: טד שפריי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכחישי בחירות מתקרבים לעמדות פיקוח עליהן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מכחישי בחירות או חושפי שחיתות? ל"ת
קורא מתעניין  |  16/08/22 09:52
2
אתה מבזה את עצמך
נחום שחף  |  17/08/22 13:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2022
איתמר לוין
אישור חבילת האקלים-בריאות, חיסול מנהיג אל-קאעידה, אינדיקטורים כלכליים חיוביים - הכל ביחד; אבל ספק אם זה יספיק לדמוקרטים בנובמבר, מנתח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הנשיא לשעבר עדיין נהנה מתמיכת 49% מהרפובליקנים ויוכל לזכות בקלות במועמדות לנשיאות - אך יש כמה סיבות לכך שמעמדו פחות חזק מאשר אשתקד
איתמר לוין
היוצר של "כל הנשאר במשפחה" מביע בניו-יורק טיימס את דאגותיו מפני הסכנות לדמוקרטיה האמריקנית - אך גם מצביע על סיבות לאופטימיות ממרום גילו
איתמר לוין
מאמרים ביקורתיים על שתיקתו של טראמפ ב-6 בינואר בוול סטריט ז'ורנל ובניו-יורק פוסט לצד סיקור רוחבי מאוזן יותר בפוקס ניוז, מציבים סימני שאלה סביב יחסיהם של השניים - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
הרפובליקנים אינם נותנים אמון בשימועים על אירועי 6 בינואר ומגנים על טראמפ - אך המצב משתנה לגבי תמיכה בו ב-2024, מדווח וושינגטון פוסט
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il