בזמן שיו"ר חברת נת"ע, עו"ד
מיה ליקוורניק, שוקדת על מצוות שרת התחבורה
מרב מיכאלי, לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על-מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע, מתפרסמת עבודה בעניין, שהוכנה לבקשת העמותה החילונית הרדיקלית "ישראל חופשית".
העבודה, שנערכה באמצעות הכלכלן הראשי של חברת הייעוץ BDO, חן הרצוג ובשיתוף רעות לונדין מגור, דן גפן וניסן אברהם פורסמה לראשונה (26.8.22) בידיעות אחרונות, וממנה עולה כביכול כדאיות כלכלית למשק הלאומי. על-פי המתפרסם, העלות למשק הלאומי כתוצאה מאי הפעלה של הרכבת היא כ-880 מיליון ש"ח מדי שנה המהווים עלות כוללת של 17.4 מיליארד ש"ח על פני 40 שנים, אורך חיים מקובל מחקרית למיזם תשתיות, בסכום מהוון. כלומר כ-41% מעלות ההשקעה ברכבת יורדת לטימיון במקרה של אי-הפעלה בשבת ובחגים. אין מדובר רק בקו האדום, אלא גם בקו הירוק והסגול.
הנתונים עליהם מסתמכת העבודה, שממצאיה פורסמו בידי העיתונאי נדב אייל כמות שהם, והוא אף מודה כי אין בידיו כלים חשבונאיים לבחינת דיוק הניתוח, וכך קרה שעל סמך הנחות ביקוש שאין להן היתכנות במציאות נבנתה עבודה, שלא ניתן לשלול את האפשרות כי נועדה להתאים יותר לביקוש של העמותה מזמינת העבודה...
בשיחה שקיים News1 עם מחבר העבודה, חן הרצוג, ניסינו להבין לא מעט נתונים תמוהים שהוצגו בעבודה.