X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עזה לאחר מבצע עלות השחר [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
רצועת עזה מתקשה להשתקם מנזקי המלחמות
רצועת עזה עדיין מלקקת את פצעיה מסבב הלחימה האחרון עם ישראל, המדינות התורמות מסרבות להעביר כספים לשיקום הבתים שנהרסו במלחמות האחרונות. ארגון חמאס לוקח זאת ברצינות במערכת קבלת ההחלטות שלו, אולם הג'יהאד האיסלאמי ממשיך לאיים על ישראל בסבב לחימה נוסף

רצועת עזה מתקשה להתאושש מהנזקים של שני סבבי הלחימה האחרונים במבצע "שומר החומות" במאי 2021 ומנזקי סבב הלחימה האחרון הנקרא מבצע "עלות השחר".
זהו נתון שארגון חמאס, שהוא הריבון ברצועה, לוקח כשיקול חשוב במערכת קבלת ההחלטות שלו לגבי הסלמה ביטחונית אפשרית עם ישראל בעוד ארגון הג'יהאד האיסלאמי פועל על-פי שיקולים אחרים במערכת קבלת ההחלטות שלו ובראשם קבלת הנחיות ישירות מ"ממשמרות המהפכה" באירן על-פי האג'נדה האזורית שלהם.
הג'יהאד האיסלאמי מודע היטב לכעס ברחוב העזתי כלפיו על סבב הלחימה האחרון והוא מנסה לשפר כעת את מעמדו. הג'יהאד האיסלאמי החל לחלק סיוע חומרי לתושבים שנפגעו בסבב הלחימה האחרון ונותרו ללא בתים, הוא מחלק להם שמיכות, בגדים וכלי בית שונים עד שגופי הסיוע הבינלאומיים יתחילו את הטיפול בהם. הסיוע הוא בכסף שמגיע מאירן והוא כולל גם את משפחותיהם של אלה שנהרגו או נפצעו כתוצאה מירי רקטות של הג'יהאד האיסלאמי שבעקבות תקלות טכניות נפלו בשטח הרצועה והרגו פלשתינים חפים מפשע. הג'יהאד האסלמי מממן גם את התרופות לאלה שנפצעו מהרקטות שלו וגם משלם כסף לבעלי הבתים שנפגעו באופן חלקי.
מבצע "עלות השחר" של צה"ל נגד הג'יהאד האיסלאמי ברצועה הגביר את המצוקה של רצועת עזה שעדיין לא התאוששה מהמלחמה במאי 2021. עשרות בתים נהרסו הפעם ועוד מאות בתים אחרים נפגעו באופן חלקי, ברצועה יש עוד מאות בתים מהמלחמות הקודמות שעדיין לא שוקמו שלא לדבר על מגדלי המגורים שנהרסו ב-2021. על-פי נתונים של משרד הבינוי של חמאס ברצועת עזה, בסבב הלחימה האחרון נהרסו לגמרי 22 בתים, עוד 77 בתים נפגעו באופן חלקי ואינם ראויים למגורים ועוד 1908 בתים נפגעו קלות אך ניתן לגור בהם.
במהלך מבצע "שומר החומות" במאי 2012 הרס צה"ל 7 מגדלים ברצועת עזה במסגרת המדיניות של הרתעת ארגוני טרור מירי רקטות לעבר הערים הראשיות בישראל. למעשה צה"ל המשיך את המדיניות שהחלה במבצע צוק איתן ב-2014 שבה הרס לראשונה 10 רבי קומות שבהם היו גם דירות מגורים, גורמי ביטחון בישראל טוענים כי הריסת המגדלים במהלך מבצע צוק איתן זירזה את סיום המלחמה והורידה את חמאס מהדרישה שלו לסיים את המצור הישראלי על הרצועה כתנאי להפסקת האש.
מאז מבצע "שומר החומות" חלף זמן רב ובנייתם של המגדלים שנהרסו נראית רחוקה מתמיד, הם נמצאים בתחתית רשימת העדיפות של המדינות התורמות, המגדלים נחשבים ל"פרויקטים כלכליים" ולא לבתי מגורים, למרות שגרו בהן מאות משפחות, על-פי גורמים ברצועה, במלחמה נהרסו 450 דירות מגורים בתוך המגדלים שבהן התגוררו 3,000 בני אדם.
בשיקום הבתים ברצועה עוסקות מצרים וסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (אונרא), קצב השיקום הוא איטי מאוד וארגון חמאס ביקש ממצרים להאיץ את הקצב. על-פי ההערכות של אונרא שיקום הבתים שנהרסו במלחמה במאי 2021 יהיה רק בשנה הבאה.
על-פי הנתונים של משרד הבינוי של חמאס ברצועה ישנם כ-1300 בתים שנהרסו במלחמות הקודמות שאין תקציב לשקם אותם מחדש. מדובר בתקציב של 56 מיליון דולר. המדינות התורמות הבטיחו אחרי מבצע צוק איתן לשקם את הרצועה בסכום של 5 מיליארד דולר, בפועל נקבעה תוכנית לשיקום ב-3.9 מיליארד דולר אך מה שהגיע בפועל לרצועה הוא סכום של 900 מיליון דולר בלבד.
רוב המדינות התורמות אינן עומדות בהבטחותיהן לפלשתינים ברצועת עזה, הן רואות שהכספים שהן העבירו יורדים לטימיון וארגוני הטרור ממשיכים לצאת לסבבי לחימה נוספים נגד ישראל מרצועת עזה למרות ההרס הרב. למרות הקשיים הרבים לשקם את רצועת עזה מנזקי המלחמות, ארגון הג'יהאד האיסלאמי ממשיך לאיים על ישראל בסבב לחימה נוסף מרצועת עזה אם לא ישוחרררו מהכלא שני פעיליו בסאם א-סעדי וח'ליל אלעוואוודה.
מצרים וחמאס מנסים להוריד אותו כעת מהעץ, שני הפעילים שלו לא ישתחררו בקרוב ובחמאס מבינים עכשיו שסבב לחימה נוסף רק יגרום נזק וסבל לתושבי הרצועה, זו הייתה אחת הסיבות העיקריות לכך שחמאס נמנע מלהשתתף בלחימה נגד ישראל בסבב האחרון.

תאריך:  29/08/2022   |   עודכן:  29/08/2022
+הרש"פ חויבה לשלם מיד 64 מיליון שקל לקורבנות פיגועים
14:31 29/08/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עמית דחה את ערעור הרשות על חיובה לשלם מיד מחצית מן הסכום שנפסק לחובתה לאחר שנקבעה אחריותה ל-15 פיגועים  ▪  מציין שהערעור עשוי להעלות שאלות הראויות לדיון וכי מדובר בסכום גבוה - ולכן הדרך הנכונה היא לעכב את מחצית התשלום

אחד הפיגועים - ההתקפה על קבר יוסף ב-1996
+בכירים בפת"ח לוחצים לבחור מוסדות חדשים לתנועה
12:22 29/08/22  |  מירב ארד

בכירים בפת"ח מפעילים לחצים על יו"ר הרש"פ אבו-מאזן לכנס את הועידה ה-8 של התנועה כדי לבחור מוסדות חדשים ובהם את הנהגת התנועה. חוסיין א-שיח' מקורבו של אבו-מאזן מוביל מגמה לסילוק יריביו מתפקידים בכירים בתנועה ובראשם תוופיק אלטיראווי ומרוואן ברגותי באמצעות הבחירות הפנימיות בוועידה.

+שליטת ישראל ברכסי יו"ש - קידום אינטרס ארה"ב
10:46 29/08/22  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

במלחמת-המנע של יוני 1967 השתלטה ישראל על הרכסים של רמת הגולן ויו"ש, ובכך שידרגה באופן דרמטי את כוח ההרתעה שלה  ▪  ישראל הפכה מצרכנית ביטחון המזמינה תוקפנות ליצרנית ביטחון המרתיעה תוקפנות

שליטה ברכסים [צילום: פלאש 90]
+מבוקש הסגיר עצמו עם הנשק לידי כוח מסתערבים בקבאטיה
07:54 29/08/22  |  איציק וולף

כוח של יחידת מסתערבים ניסה לעצור שני מבוקשים בקבאטיה שבשומרון. אחד המבוקשים הסגיר עצמו לאחר שניסה לפגוע בחיילים בירי מתוך הבית ולאחר שהכוח כיתר את הבית והשתמש באמצעים הנדסיים. המבוקש השני הצליח להימלט מן המקום.
על-פי דיווחים של הפלשתינים, שישה בני אדם נפצעו בהפרות סדר שהתפתחו במהלך הפעילות הצבאית.
הפעילות בקבטיה: שני מבוקשים היו יעד המעצר של דובדבן אחד הסגיר את עצמו עם הנשק לאחר שבוצע ירי מתוך הבית במהלך כיתורו ותרגולת סיר הלחץ שהופעלה. אחיו של המחבל נפצע. היעד השני למעצר לא אותר .
הפלשתינים מדווחים על 6 פצועים בהפרות הסדר שהתפתחו במהלך הפעילות, רובם פגיעות רגליים או גומי.

+חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בקבאטיה שבשומרון
07:26 29/08/22  |  איציק וולף

כוחות צה״ל פועלים כעת בקבאטיה שבשומרון. מדובר צה"ל נמסר כי במקום התפתחו חילופי אש בין חמושים לבין הכוחות.

+אין נפגעים בשני מקרי ירי פלשתיני לעבר עמדה צבאית
00:30 29/08/22  |  עידן יוסף

ירי בוצע לעבר עמדה צבאית סמוך לכפר סילוואד שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. במוקד נוסף, בוצע ירי לעבר עמדה צבאית סמוך לעיר שכם. כוח צה״ל הגיב בירי ופתח בסריקות אחר החשודים בשתי הנקודות. אין נפגעים לכוחותינו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצועת עזה מתקשה להשתקם מנזקי המלחמות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
הגיע למעבר הל"ה וניסה להעביר ברכבו ארגזי תחמושת של צה"ל ובהם כ-9,000 כדורי רובה ומספר מכלולים של נשק מסוג m16    הועבר לחקירת שב"כ
יוני בן-מנחם
קרב הירושה ברש"פ מתחמם וחוסיין א-שיח' פועל להדחת יריבו תוופיק אלטיראווי מהנהגת תנועת פתח בגיבוי מלא של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן. האתר הסעודי "אילאף" פירסם דוח חקירה של הרש"פ על מעשי שחיתות המיוחסים לתוופיק אל טיראווי
יעקב קורי
למדתי אמת חדשה שלא רק דברי חכמים בנחת נשמעים אלא גם דברי טיפשים    עליתי על הנוסחה של סוד הקסם של ווטרס שמדבר בצורה שטחית על כל נושא שבעולם כמומחה גדול    כך הוא מפזר חצאי אמיתות ושקרים בוטים בביטחון של בור
אורי מילשטיין
שיחה שביעית עם פרופ' יעקב פייטלסון, שחקר את התחזיות הדמוגרפיות השחורות בעניין רוב ערבי בארץ ישראל ומסביר מדוע נביאי הזעם האקדמאים והממסדיים טעו
רבקה שפק ליסק
בל"ד אינה מכירה בקיומו של עם יהודי ובזכות ההגדרה של העם היהודי ובזיקתו לארץ    בל"ד אינה מכירה בישראל כמדינת הלאום היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il