X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש דרכים להתגונן [צילום: מרטין מייסנר/AP]
כיצד להתגונן מפני הונאות נפוצות בטיקטוק
לטיקטוק יש 1.2 מיליארד משתמשים מדי יום, וכל אחד מהם יכול להיות יעד למתקפה. ביישומון שבו המשתמשים גוללים סרטונים במשך דקות ארוכות ואף שעות, התרמיות יכולות לתפוס את המשתמשים כשאינם ערניים ולגרום להם לאבד כסף, את הגישה לחשבון שלהם ואפילו את המוניטין שלהם

טיקטוק ממשיכה להדהים את כולנו בשבירת השיאים ובהתרחבות הקהל שלה. עם זאת, בעקבות גודל הקהל העצום שלה, גם פושעי הסייבר מוצאים בה יתרונות. במשך שש שנות קיומה, היא הפכה לרשת החברתית המובילה לשיתוף סרטונים קצרים וצפייה בהם. כיום, טיקטוק יכולה להתגאות בכך שהמשתמש הממוצע בארה"ב ובבריטניה משתמש בטיקטוק זמן רב יותר לעומת יוטיוב.
פושעי הסייבר הם יצירתיים מאוד ועוקבים אחר הטרנדים באופן קבוע, ולעיתים אפילו צופים את השינוי לפני שהציבור הרחב מבחין בהם, כדי להביא את תוצאות הטכניקות שלהם למקסימום. הפצחנים שראו את הגדילה המשמעותית שמתרחשת ברשתות החברתיות החלו להשתמש בממשקים שונים כדי להוציא לפועל סוגים שונים של הונאות.
לטיקטוק יש 1.2 מיליארד משתמשים מדי יום, וכל אחד מהם יכול להיות יעד למתקפה. ביישומון שבו המשתמשים גוללים סרטונים במשך דקות ארוכות ואף שעות, התרמיות יכולות לתפוס את המשתמשים כשאינם ערניים ולגרום להם לאבד כסף, את הגישה לחשבון שלהם ואפילו את המוניטין שלהם.
בחברת אבטחת המידע ESET מציינים את חמש ההונאות הנפוצות ביותר שכדאי להיזהר מהן:

התעשרות מהירה ומטבעות דיגיטליים

הרמאים אוהבים לפתות אנשים באמצעות הבטחה לרווחים גדולים תמורת השקעה קטנה. המטבעות הדיגיטליים צמחו במהירות עצומה (וגם צנחו) בזמן האחרון, ולכן אלה נוטים ליצור רעש גדול ברשתות, וטיקטוק היא עדיין הרשת בה הרמאים מעדיפים להשתמש כדי להפריד בין אנשים ובין הכסף שלהם. ההצעות האלה תמיד נשמעות טוב מדי כדי להיות אמיתיות - מכיוון שהן אכן כאלה. האם אילון מאסק באמת מתכוון לתת מיליון דולר למשתמשי אינטרנט אקראיים?

הודעות דיוג בטיקטוק

הודעת דיוג (פישינג) בטיקטוק אלו הודעות אשר נשלחות באופן שרירותי, ממש כמו כל הודעת דיוג, בתקווה שהיא תגיע לתיבת ההודעות של משתמש טיקטוק. הם עשויים להציע את "ה'וי' הכחול" הנחשק, עוקבים נוספים או אפילו חסות. לאחר שהקורבן לוחץ על הקישור בהודעה, הוא מופנה לאתר שיבקש את פרטי הגישה שלו לטיקטוק. אם בחשבון לא מופעל אימות דו-שלבי (וטיקטוק משאירה אותו מכובה כברירת מחדל), הפצחנים יקבלו שליטה מלאה על החשבון מרגע שהפרטים הועברו, והם אפילו יוכלו להשאיר את המשתמש המקורי ללא גישה לחשבון שלו.

בוטים

לרוע המזל, טיקטוק עדיין מלאה בחשבונות בוטים שיוצרים קשר באופן מחוכם עם משתמשים וגורמים להם לחשוב שהם מדברים עם אדם אמיתי. בשלבים הסופיים של השיחה, הבוטים האלה יבקשו מהקורבנות פרטי מידע רגישים, או אפילו יציעו להם להיכנס לאתרים שהם עמודים זדוניים, במטרה להשיג מהם מידע במרמה או להתקין נוזקות על הטלפונים שלהם.

ישומונים מזויפים

במקרים מסוימים, חשבונות מזויפים בטיקטוק מקדמים ישומונים שזמינים להורדה. הבעיה היא שהיישומונים האלה הם מזויפים. חלק מהחשבונות יטענו שניתן להוריד תוכנות שכרוכות בתשלום חינם באמצעות חנויות ישומונים חיצוניות. אך למעשה, היישומונים האלה יתקינו נוזקות מסוגים שונים על המכשיר שלכם כדי לגנוב את המידע שלכם.

ידוענים מזויפים

חלק מהחשבונות ינסו להתחזות לידוענים אמיתיים. ברוב המקרים, הם עושים זאת באמצעות שכפול פשוט של תוכן מהחשבון של אותו סלבריטאי. זהו ניסיון לצבור מספר גדול ככל האפשר של עוקבים, ושימוש בפופולריות הזאת כדי לקדם הונאות אחרות כמו השקעה לכאורה במטבעות דיגיטליים, לפני שהזיוף מתגלה והחשבון מדווח לפלטפורמה.

כיצד להשתמש בטיקטוק בצורה בטוחה

אימות דו-שלבי - אומנם קשה לפרוץ לחשבון הטיקטוק של מישהו כל עוד התוקף לא נמצא בקרבה פיזית למכשיר ויכול לבצע "הצצה מעבר לכתף" (מה שמאפשר לצפות בקוד האימות שנשלח למכשיר באמצעות התצוגה המקדימה של ההודעות), אך עדיין מומלץ להפעיל אימות דו-שלבי בחשבון אם עדיין לא עשיתם זאת. הפעלת האפשרות מונעת מעברייני סייבר שקרובים אליכם להשלים את ניסיון הפריצה גם אם הם קרובים אליכם ויראו את קוד האיפוס שנשלח במסרון, מכיוון שיצטרכו לראות גם לראות את הקוד שנשלח בדוא"ל כדי להשלים הפעולה.
טיקטוק לא יבקשו מכם את הסיסמה - כמו כל פלטפורמה אחרת, גם טיקטוק לא יפנו אליכם ויבקשו את פרטי החשבון שלכם, הסיסמה שלו, קוד חד-פעמי או כל אמצעי אימות אחר. מכיוון שפריצה לחשבון עשויה להיות בעיה גדולה מאוד, חשוב שתזכרו להיזהר מפני רמאים שכנראה ינסו לגרום לכם לחלוק איתם את המידע שלכם - בדרך כלל באמצעות הדוא"ל או הודעה בתוך הישומון.
דווחו לטיקטוק - בנוסף, אם אתם נתקלים בסרטונים בטיקטוק שאתם חושבים שעשויים להיות חלק הונאה או ניסיון דיוג, דווחו עליהם לטיקטוק מיד והימנעו מלחיצה על הקישורים הזמינים בסרטון.

לקריאה נוספת – המדריך המלא להגנה על חשבון הטיקטוק
תאריך:  02/09/2022   |   עודכן:  02/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד להתגונן מפני הונאות נפוצות בטיקטוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ אבו מאזן מתכנן להדיח את תאופיק אלטיראווי, חבר הנהגת פתח מהתנועה באשמות של שחיתות כדי להקל על חוסיין א-שיח' בקרב הירושה. אלטיראווי, שהיה ראש המודיעין הפלשתיני, מחזיק בסודות רבים כולל פרשת מותו של יאסר ערפאת, האם הוא יפתח את תיבת הפנדורה
עידן יוסף
מי הכשיר את איתמר בן-גביר בדעת הקהל והפך אותו למועמד לגיטימי, למה נוטש מאיר יצחק הלוי את המחנה הממלכתי, מה חושף חולדאי על גבולות היכולת של מרב מיכאלי, לאן פניה של מפלגת נעם והאם איילת שקד תמליץ על עצמה לראשות הממשלה
בצלאל סמוטריץ'
מכתב פתוח להורי, מורי ותלמידי ישראל: בואו נחזיר את המורים למקומם הנכבד בשרשרת הדורות    הוראה היא שליחות וערך, והם שמהווים את הכוח המניע של מורי ישראל
מנחם רהט
בתחילת אלול תרנ"ז (1987), הכריז קונגרס בזל על הקמת מדינת היהודים: 'הציונות היא שיבה אל היהדות לפני השיבה אל ארץ היהודים'    מי שלא רואה את גודל הנס שהפציע אז בבזל, חשוד על היותו או עיוור או כופר
רפי לאופרט
בהתמדה מופתית הכל מדברים על חשיבות החינוך ובדרך פלא חוזרים על היותו ערך לאומי ועל הצורך למקסמו. באותה דרך פלא ומזה שנים איננו מגיעים ל-1 בספטמבר שכמערכת החינוך מוכנה ודרוכה למשימותיה; ב-30.8 עדיין היינו במרכזו של מאבק על שכר ותנאי עבודה שאיים על פתיחת שנה"ל. את מחזה האבסורד הזה יש לנתץ ובכדי שדבר זה יושג, מתחייב שינוי תרבותי וסיסטמתי כולל בכל אבני הבניין של התהליך החינוכי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il