X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
זגורי. "צריך לבדוק את זה"
שיפוט מהיר / אסף זגורי
"רק רגע, יש פער בתביעות החוב"
ביקור באולמו של השופט אסף זגורי מציף בעיית רוחב בתחום חדלות הפרעון, הנראית כאילו נלקחה מימי המוקד הפליליים הוא עצמו מעדיף לתת לצדדים להתדיין ולהוציא קיטור - וכך לקדם הסכמות ביניהם; השיטה עובדת

השופט: אסף זגורי, בית המשפט המחוזי בנצרת
המועד: יום שלישי, 28.6.2022, שעה 09:30
הנושא: חדלות פרעון
אנחנו מגבשים הסכמות - מבשר עורך דין הנכנס לאולמו הריק של השופט אסף זגורי. למדור זה הזכיר מיד את ימי המוקד הפליליים: מדוע הדברים לא נעשים לפני כן, במיוחד כאשר בימינו אפילו לא צריך לצאת מהמשרד/הבית לשם כך? מדוע לבזבז את זמנו של בית המשפט, ולמעשה לכבול את ידיו עד שהצדדים יואילו בטובם להשלים את שיחותיהם?
הצדדים נכנסים ב-09:35 וזגורי צריך לשאול באיזה תיק מדובר. הם מדווחים על ההסכמות, בעוד זגורי מסתפק בכמה שאלות קצרות - הן כאלו המיועדות לקבל אישור פורמלי כנדרש והן כאלו המעידות על בקיאותו בפרטים ("מה לגבי הדירה של החייב?"). הוא מכתיב החלטה בקול חרישי במיוחד; מן הראוי שלפחות הצדדים ישמעו אותה, ולו כדי למנוע טעויות.
"תודה רבה, התיק הבא". כאן יש משהו קצת יוצא דופן: החייבת איננה באולם ובמקומה התייצב הנכד שלה (ועוד נראה מה תפקידו בכוח), ולעומת זאת יש ייצוג לנושה היחיד - ארגון נשי חרות. הארגון טוען שמקור פשיטת הרגל של החייבת הוא בגניבה ממנו כאשר עבדה בשירותו וההליך נועד למנוע את מימוש ביתה במסגרת תביעתו נגדה. נציג הארגון מתחיל לחזור על עצמו, זגורי מאפשר זאת דקה או שתיים ולבסוף מתערב: "מה אדוני מבקש? יש תביעת חוב שלכם. הדרך היחידה אם אנחנו רוצים [להתנגד להליך] היא בערעור".
המנהל המיוחד מדווח: תביעות החוב היו מיליון שקל, הוא אישר 127,000 שקל. זגורי שוב בקיא בפרטים ואף מכתיב בפירוט רב מכפי שאומר המנהל. "בסופו של דבר, האינטרס הוא לשקם את החייב", הוא אומר. זגורי: "מה יש לשקם פה, אם אין חובות אחרים?". המנהל: "השיקום קשור לזה שימשיך הלאה בחייו, בשים לב לגיל - לא רשום לי פה". הנכד מאחור: "77".
המנהל מסכים שארגון נשי חרות יכול לטעון שהחובות נוצרו בחוסר תום לב, אך זגורי מדייק אותו: "שהפנייה להליך היא לא בתום לב, לא החובות". זגורי מבקש לדעת מה בדיוק מציע המנהל ושואל מהן הכנסותיה של החייבת; הנתון מופיע בדוח וכאן זגורי פספס פרט חשוב. שוב עולה השאלה מה יכול הארגון לעשות כעת וזגורי אומר לנציגו: "זה פסק הדין שקיבלתם [בתביעה הנפרדת נגד החייבת], אפשר לטעון הרבה דברים".
"באותה תקופה החייב היה בחובות?"
בא-כוחה של החייבת מגיב ומסתמך על פסק דין של זגורי עצמו כאשר היה שופט בית המשפט לענייני משפחה. זגורי: "אני לא חושב שיש פה משהו מעבר ל-100% דיבידנד, גם לחייבת וגם לחייב [בעלה המנוח]". ככלל, זגורי מעדיף להקשיב בשקט ובסבלנות, ומתערב בשאלות מדויקות היטב: "אם אין נכסים פיננסיים, מישהו כאן הולך לגלם את שווי הנכס. הרי לה אין אפשרות". כאן נכנס לתמונה הנכד, שיעמיד מקורות נוספים להסדר. "מה לגבי עזבון החייב?". זגורי מעיין בתיק ומגיב לפי הרשום בו. הוא מאפשר התדיינות די ארוכה בין הצדדים וגם כמה הערות מצידו של נציג הארגון.
הדיון מתחיל להתכנס לתכל'ס. המנהל המיוחד אומר, שבלי כל המסמכים - הוא לא יסכים לדיבידנד של פחות מ-100%. ושוב זגורי ערני ומדויק: "אנחנו מדברים על יותר מ-100% בעניינה של החייבת" והוא מציע שתשלם 250,000 שקל; "בעניין החייב, אני לא יודע מה אתם עושים". עורכי הדין שוב מתדיינים ביניהם, בא-כוח החייבת מתפרץ על נציג הארגון וזגורי לא מתערב. לבסוף נציג החייבים מבקש לצאת ולהתייעץ עם מרשתו ועם הנכד.
זגורי עובר בינתיים לתיק אחר. "שוחחתם? ו-?". יש הסכמות, וזגורי הדייקן שוב עומד על המשמר: "רק רגע, יש פער בתביעות החוב - כי החייב כתב 217 ואדוני [המנהל המיוחד] כתב 328". הצדדים מחשבים והמסקנה: 328,000 שקל. הנאמן מדווח על ההסכמות וזגורי שם לב לפרטים: "זו יכולת הפרעון? ומה עם הנכס? באותה תקופה [שהעביר נכס לבן-דודו] החייב היה בחובות? בחקירה הוא הצהיר שתחילת החובות הן מהלוואה ב-2008", הוא מעיר לאחר עיון מהיר בתיק. "התוכנית תהיה בעניין הזה כפופה לבדיקה של אדוני", מבהיר זגורי לנאמן.
הוא פונה לבא-כוח החייבים: "ראיתי מה אתם טוענים, צריך לבדוק את זה. למה הנכס לא עבר על שם בן-הדוד עד היום?". החייב טען שהנכס עבר כבר ב-2010 והצדדים יבדקו זאת; לא ברור מה היה קורה אילו זגורי לא היה מעלה שאלות אלו. מכל מקום, הוא שואל כמה זמן דרוש לצדדים להגיש את המסמכים ולהשלים את הבדיקות, וגם מוודא שכספים לא מוגנים לא ייכללו בתוכנית. כפוף לכל אלו, הוא מאשר את ההסכמות.
בינתיים חוזרים הצדדים מהתיק של הסבתא המועלת ומדווחים שהגיעו להסכמות: הן היא והן עזבון בעלה ישלמו 100% מהחובות. זגורי מוודא את הפרטים ומציין באוזני המנהל המיוחד: "אדוני צריך לתת לנו סכום מעודכן, אחרת אין הנכד יידע".
השורה התחתונה:
זגורי כמעט ואינו יורד למגרש, בעוד שיש שופטים בהליכי חדלות פרעון המתערבים הרבה יותר; כאשר הוא עושה זאת, דבריו קצרים, מדויקים ומקדמים את ההליך. בהחלט ייתכן שזוהי טקטיקה שהביא עימו מבית המשפט למשפחה: לתת לצדדים להוציא קיטור וכך להגיע להסכמות. מכל מקום, לפחות ממה שהמדור ראה - היא בהחלט עובדת.
יעילות: 9.
מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  11/10/2022   |   עודכן:  11/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שיפוט מהיר
איתמר לוין
הפגמים הקבועים של הימים הפליליים עולים גם באולמה של השופטת רות שפילברג-כהן, ואליהם נוסף חוסר היכולת לקיים בקרה אמיתית על הצווים שמבקשת המשטרה    כאשר הצדדים מאפשרים לה לעבוד, היא מפגינה בקיאות רבה בפרטים - אך גם חוסר אונים מול הפרת הוראותיה
איתמר לוין
שתי התרחשויות בולטות ביום הפלילי באולמו של השופט ירון מינטקביץ: נזיפה קשה בתביעה המתעקשת להתעלם מהחוק ומהערותיו, וניסיון עיקש - שלא עולה יפה - להימנע משליחתו לכלא של עבריין מס שאינו מסוגל לשלם קנס בן 5,500 שקל
איתמר לוין
חוי טוקר מנהלת תיקי חדלות פרעון ביעילות ונינוחות, אם כי נדרשת ממנה מעורבות מינימלית. הדבר הבולט ביותר בביקור באולמה היה המו"מ הבלתי-מכובד שניהלו הצדדים בהעדרה
איתמר לוין
סיכום שנת המשפט תשפ"ב של המדור "שיפוט מהיר": נתקלנו בבעיות רוחב ובראשן חוסר היכולת לקדם תיקים בימי המוקד    הצבענו על בעיות גם בדיוני מעצרים, חדלות פרעון ותביעות קטנות    בצד החיובי: 16 מבין 28 השופטים שקיבלו ניקוד זכו לציון המירבי
איתמר לוין
השופטת מיטל פרי אינה יכולה לדון בתיקי התביעות הקטנות שלפניה, כי הנתבעים לא התייצבו    מדובר בבעיה רוחבית בהליך זה, האמור להיות מהיר וידידותי - ולמדור יש הצעה מעשית כיצד לצמצם את ממדיה
רשימות נוספות
"זה תמיד טוב שהלקוח ייצא מרוצה"  /  איתמר לוין
"הוא יכול להיעלם; התיק לא ייעלם"  /  איתמר לוין
המועדון של אמנו  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il