X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שיקלי. דבק בעקרונותיו [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
ההחמצה של כבוד השופט עמית
עמיחי שיקלי חשף בעמידתו האיתנה אל מול ההצעות לקנייה בטובות הנאה ובתפקידים משמעותיים, את ערוותם של הפוליטיקאים אשר מכרו את ערכיהם, אמונותיהם, גנבו את קולות בוחריהם

חולם להיות פוליטיקאי? למד לשונך לדבר שקר, למד מוחך להונות מצביעך, למד רוחך לגנוב דעת, למד עצמך להבטיח אך לא להבטיח לקיים. רוצה להיות פוליטיקאי? מכור ערכיך למרבה במחיר, כפור באמונתך, מחק את האידאולוגיה, ערוך מאזן של רווח אישי, שכח את כל הצהרותיך, הבטחותיך.
עמיחי שיקלי, מייסד המכינה הקדם צבאית "תבור" בנוף הגליל, בית היוצר למטכ"ל העתידי, סירב בעקשנות למודל הפוליטיקאי דלעיל. סירב למכור את אמונותיו, את ערכיו, את האידאולוגיה בה מאמין ועימה קיבל את ברכת הדרך מבוחריו. עמיחי שיקלי התעקש לדבוק באמונותיו, ערכיו, הבטחותיו לבוחר, סירב להצעות המפתות שהונחו על שולחנו, סירב לתענוגות, לפינוקים, למסע רכישה עם המחאה פתוחה.
עמיחי שיקלי חשף בעמידתו האיתנה אל מול ההצעות לקנייה בטובות הנאה ובתפקידים משמעותיים, את ערוותם של הפוליטיקאים אשר מכרו את ערכיהם, אמונותיהם, גנבו את קולות בוחריהם, בעטו בכל מה שהצהירו עליו תחת כל עץ רענן, לעגו לכל הבטחות הכזב שלהם, בחרו בהפרה בוטה בחוזה הבלתי כתוב שלהם מול האזרחים שהאמינו כי בחרו חיטה וקבלו שעורה.
עמיחי שיקלי נותר איתן, יצוק בערכיו אל מול החולות הנודדים, אל כל הפוליטיקאים שהבטיחו אך לא הבטיחו לקיים, והנה דווקא המודל האידאלי של פוליטיקאי בעל ערכים ומוסר זוכה לדליים של מים צוננים על שהעז להיות מודל ומופת לפוליטיקאי מזן ההולך ונכחד, פוליטיקאי אשר אינו מוכר את אמונותיו וערכיו כדי להפיק רווחים משניים וטובות הנאה.
שליחות הבוחרים
אינני חושד כי כבוד שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, מונע ופועל מתוך פוזיציה פוליטית, אני מתקומם בכל ישותי נגד אמירות כמו "גלימה פוליטית", ו"שופט של מרצ". מותר וחובה לתהות על ההחלטה שקיבל כבוד השופט, מותר להרהר בקול ומתוך כבוד על ההחלטה לפסול את עמיחי שיקלי מלהתמודד בתנועת הליכוד. אינני דן בחוקיותה של ההחלטה, אני מבקש להציב עמדה ברורה של החמצת הזדמנות ללמד את הפוליטיקאים פרק באמינות.
אל מול פסילתו של הח"כ אשר עמד על עקרונותיו ולא הפר את הבטחתו לבוחריו, מתייצב במלוא קומת מבוכתו וכיעורו סיפור שריונה של ח"כ מיכל שיר בתנועת "יש עתיד" בעקבות דיל שחשפה הכתבת הפוליטית דפנה ליאל בין שיר ליו"ר המפלגה יאיר לפיד כדי להבטיח את כהונתו כראש ממשלת המעבר.
לו אני כבוד השופט עמית, יו"ר ועדת הבחירות, הייתי מנצל את הנסיבות כדי לקבוע יתדות במנהל ציבורי, מוסר וערכים הראויים ללמידה על-ידי כל המבקשים להצטרף לפוליטיקה. הייתי מעלה על נס את היותו של עמיחי שיקלי מופת של ח"כ, הגון, מוסרי, ישר דרך, ח"כ שמוותר על מנעמי שילטון ומתת שוחד כדי לקיים את שליחות בוחריו.
הייתי מעניק כתב אישום חמור ותקיף נגד הנורמות המושחתות שהשתרשו בציבוריות הישראלית, הייתי מדגיש את שיקלי כמודל לחיקוי להנהגה ראויה. ההתקפות על כבוד השופט עמית מיותרות, השאלות והתהיות הכרחיות.
עמיחי שיקלי הוא הח"כ שדבק בעקרונותיו, בערכיו ובאמונותיו, לו הייתה הרגישות המצופה מכבוד השופט עמית הרי שהיה מעלה על נס את התנהגותו של שיקלי אל מול השוקת השבורה והאדמה החרוכה שהותירו הפוליטיקאים שמעלו בשליחותם ובאמון הציבור.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/10/2022   |   עודכן:  06/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההחמצה של כבוד השופט עמית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צפיות משופט , בנוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  6/10/22 20:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
הבעיה היא המנהיגות שלכם    מערכת החינוך של הרשות הפלשתינית עושה לכם שטיפת מוח    המפות בחדרי הלימוד אינן כוללות את ישראל שזה סילוף של המציאות    מחנכים אתכם לשאוף למציאות דמיונית
אביתר בן-צדף
עיון מפוכח במה שהיה במלחמת יום הכיפורים אינו תומך במיתוס הרווח בישראל, שניצחנו במלחמה    איבדנו אלפי אנשים, ספגנו אלפי פצועים והלומי-קרב, ובראשונה נאלצה מדינת ישראל להתמודד עם מאות חיילינו, שנפלו בשבי האויב    חיילינו ומפקדיהם הזוטרים לחמו בגבורה, בתושייה ובהקרבה, אך טעויות נוראיות של הפיקוד הבכיר איינו את עוז-רוחם
דוד ארגז
אצל תומכי לפיד הצורה היא התוכן, התדמית היא המסר והרגש גובר על השכל    יאיר לפיד מצטייר כצל חיוור של הדבר האמיתי: אדם נטול השכלה פורמלית, בעל הבנה מוגבלת בתחומים קריטיים לניהול המדינה וכמעט נטול ניסיון מעשי והישגים
עמנואל בן-סבו
יאיר לפיד אינו נדרש להסברים, אינו נשאל שאלות היכולות חלילה לסדוק את תדמיתו הנבנית לתלפיות במלאכת מחשבת בעידודה של התקשורת על מקהלת פרשניה, עדר שופרותיה, להקת מעודדיה
אייל בהרי
הפריפריה זקוקה לא לכדור דקסמול דוגמת מענק חד-פעמי זה, גם לא לאנטיביוטיקה. היא זקוקה וחייבת מיידית לקבל טיפול שורש עמוק בכל מה שקשור לתפיסה של מקבלי ההחלטות בממשלה, ובכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il