X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נועה לזר ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
סוכה אחת בבת חפר נותרה חסרה, יתומה
בצאת החג, הגיעו כולם, ללוות את נועה היפה, החייכנית, למנוחת עולמים, לבכות ולספוד, לזכור ולהדחיק, להפליט אנקת כאב ולהחניק דמעת געגוע

בשורות הבאות אינני רוצה לבוא חשבון עם המחבלים, אינני רוצה לבוא חשבון עם הפוליטיקאים, אינני רוצה לבוא חשבון עם המציאות המדממת, המציאות של לנצח תאכל חרב. אני מבקש רק להביט בדמותה האצילית, המיוחדת של נערה אחת. כעת אני מבקש לחשוב ולהרהר רק על נערה אחת, צעירה, נערה אשר טרם מלאו לה תשעה עשר אביבים, נערה שהייתה בין רגע לזיכרון כואב ולגעגוע אינסופי. נועה.
בערב חג הסוכות, האירו מנורות שמחות את בדי הסוכות בבת חפר, הצלליות מאחרי הבדים דממו, ילדים קטנים וילדות גדולות הביטו בהתרגשות בשרשראות הנייר הצבעוני, עמדו וראשם מורם אל עבר פתח הסוכה והשלט: "ברוכים הבאים לסוכתנו". אבא החיש צעדיו אל בית הכנסת, נרות החג על השיש במטבח זהרו, שלהבתן גבהה מתמול שלשום. בבית אחד בבת חפר לא שמחה, לא צהלה, רק חושך ואפר, רק אלם, זיכרון וגעגוע.
בצאת החג, הגיעו כולם, ללוות את נועה היפה, החייכנית, למנוחת עולמים, לבכות ולספוד, לזכור ולהדחיק, להפליט אנקת כאב ולהחניק דמעת געגוע.
בצאת החג, הסוכות בבת חפר, נראו שחות מעט, שותקות, מטות לנפול, אך לא הרוח היהודית הישראלית הנחושה, כמו עוף החול תתרומם מאבלה, מיגונה, תנער גניחותיה, תסלק דמעותיה, תנצור את נועה בליבה פנימה ותמשיך במסלול חיי העם אשר מלחמת הקוממיות שלו טרם תמה.
סבא וסבתא חזרו הלומי יגון וצער מטיול אליו יצאו לאיטליה. נועה נותרה לבדה, בבית העלמין החשוך בכפר יונה. כנפי מלאכים סוככו מעליה, שומרים על הילדה הקטנה, היפה, העדינה, המיוחדת, הילדה מבת חפר. עם שלם בכה בדממה, למראשותיה נצברו טיפות הדמעות הגדולות, נאספו מתחת לערוגה הקטנה, הערוגה של נועה.
בני המשפחה נאספו, כמו בחגים הקודמים, רק הפעם נאספו, נקבצו ובאו מכל קצוות הארץ, לספוד לנועה ולבכותה, להניח זרי פרחים, זרי יגון ומכאוב, זרי געגוע. לשאת מילות פרידה, מילים שלא הספיקו לומר לה בחייה. נועה, נפלה בקרב מול מחבל ישראלי, נפלה בקרב בעיר הבירה של עם הנצח, נפלה בקרב בעומדה על המשמרת.
הסוכה בבת חפר אבלה, אושפיזין רבים מגיעים ליטול גרגרי כאב מהמשפחה של נועה. נר חייהם כבה. נרה של נועה יאיר בליבות אהוביה ואוהביה מתחנות חייה הקצרות אך המשמעותיות.
בן העוולה ייתפס, חי או מת, אך נועה לעד תישאר נועה על משמרתה בערבו של חג הסוכות ונטמנה במוצאי החג הראשון שנפלה, באדמת הארץ אותה אהבה, עליה הגנה ובעבורה מסרה את נפשה. מבטה התם, צמותיה השובבות, עיניה המחייכות, מלווים את עם ישראל מערבו של החג, ואינם מרפים. עקדה הייתה כאן, לא ניסיון, לא אייל נאחז בסבך, לא קול קורא להוריד את המאכלת, לא נשמעה בת קול וקריאה בפיה: "אל תשלח ידך אל הנערה, אל נועה".
בבת חפר נחתמו חייה של נועה, אשר רק החלה בפסיעותיה במסלול החיים, חוצבת שביל משלה, דרך שהיא רק שלה ונתיב שנשטף בדם נעוריה. מחר יצא עם ישראל לכרמים ולשדות, לגאיות ולהרים, לבקעות ולוודיות, לפארקים ולמעיינות, השמש תזרח, ריח המאכלים יעלה באף המטיילים, החצב יפרח, מראות הטבע המשכרים יכו ויהלמו בנפש המטיילים, ורק נערה יפה, מלאת חיים, תישאר זיכרון של המאבק על זכותו של העם היהודי לחיות בבטחה בארצו, במולדתו.
נועה, וסוכה אחת בבת חפר נותרה חסרה, יתומה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  12/10/2022   |   עודכן:  12/10/2022
+חי מהכותל המערבי: זכר למעמד הקהל
18:52 12/10/22  |  עידן יוסף

ברחבת הכותל המערבי מתקיים בשעה זו אירוע "זכר למעמד הקהל", מעמד שהתקיים בחג סוכות שחל בשנה שאחרי שנת השמיטה, בתקופת בית המקדש. באירוע יש גם טקס הכנסת שלושה ספרי תורה ונוכחים בו הרבנים האשיים לישראל ונשיא המדינה יצחק הרצוג.

+תפילה בלבן
13:04 12/10/22  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

חג שמח [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכה אחת בבת חפר נותרה חסרה, יתומה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אפליה, אין מדווחים, חברו של הסרסור, מי פשיסט?, העביר את הבעיה, והשוודים באים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    גמר חתימה טובה    "זכרנו לחיים, מלך חפץ בחיים, וכתבנו בספר החיים למענך, אלקים חיים" (מברכת אבות בתפילת שמונה-עשרה בעשרת ימי תשובה)
עידן יוסף
אגף הפיקוח העירוני רשם בכניסת השבת דוח על סוכה המהווה לדעתו מפגע בטיחותי, ובדוח שנתלה על הסוכה דרש מהבעלים לפרק אותה בתוך כ-40 דקות, בתוך השבת
מנחם רהט
ההיתר 'להתפלל עם העבריינים' מוסבר במאמצי אנוסי ספרד שלא להינתק, אפילו בתהומות יון המצולה, מצור מחצבתם
איתן קלינסקי
"הלזה תקרא יום צום"?    ואם לפני יום הצום עליתם על שרטון של העמקת קוטביות חברתית, הצום אינו מכפר על העוול הסוציאלי
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il