X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חסן נסראללה [צילום: חוסיין מאלא/AP]
חיזבאללה כופף את ישראל
מזכ"ל חיזבאללה מעריך שהוא כבר ניצח במערכה וישראל תיאלץ לחתום על הסכם הגבול הימי עם לבנון למרות השגותיה חסן נסראללה ימשיך להשתמש בכוחו הצבאי להשגת מטרות מדיניות והגיעה העת שישראל תשנה את האסטרטגיה שלה כלפי לבנון וחיזבאללה

המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין העביר את הטיוטה הסופית של ההסכם הימי בין ישראל ללבנון לשתי המדינות והאמריקנים טוענים שהפערים בין שני הצדדים הצטמצמו באופן משמעותי והחתימה על ההסכם אפשרית. הנשיא ג'ו ביידן לא מוותר על החתימה וממשיך בלחץ על ממשלת לפיד לחתום על ההסכם. החתימה הרשמית לא תהייה כנראה לפני הבחירות לכנסת.
על-פי גורמים בלבנון, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה משוכנע שהוא כבר ניצח במערכה על ההסכם הימי בין ישראל ללבנון, למרות שישראל דחתה את הדרישות החדשות של לבנון. נסראללה מעריך שהלחץ האמריקני על ממשלת ישראל יגבר והיא לא תוכל לסרב לדרישת ממשל ביידן לחתום על ההסכם. הנשיא האמריקני רוצה מאוד חתימה ישראלית על ההסכם כדי לספק גז לאירופה ממקורות שאינם רוסיים.
מזכ"ל חיזבאללה משוכנע שישראל מורתעת מארגונו בגלל הכמות האדירה של הרקטות והטילים המדויקים שברשותו והיכולת שלו לפגוע בכל אסדות הגז של ישראל בים התיכון ובמתקנים אסטרטגיים בתוך ישראל עצמה. חסן נסראללה סבור שישראל מבינה רק את שפת הכוח וכי הצמרת המדינית והצבאית שלה חוששת ממלחמה. לכן, הוא הרשה לעצמו לשגר ארבעה כטב"מים לעבר אסדת הגז "כריש" כדי להעביר לישראל את המסר שלו.
ממשלת לבנון, בגיבוי של חיזבאללה, איננה מתכוונת לסגת בה מדרישותיה החדשות. חיזבאללה הוא שקובע את המדיניות וממשלת המעבר לא תסכים לשום פשרה ללא "אור ירוק" מחיזבאללה. ההערכה בלבנון היא שראש הממשלה יאיר לפיד יעשה את הכל לדחות את העימות הצבאי האפשרי עם חיזבאללה עד לאחר הבחירות לכנסת בתחילת החודש הבא.
לחץ אמריקני מסיבי
ממשל ביידן מפעיל לחץ מסיבי על ישראל ולבנון להתפשר על המחלוקות ולחתום על ההסכם, גם צרפת מעורבת במגעים. הממשל האמריקני רואה בהסכם הצפוי תמיכה במאמצים האמריקנים להרתיע את אירן ולבודד את רוסיה ולתמוך בביטחון האנרגיה האירופי.
חסן נסראללה מתלבט לאור המצב הכלכלי הקסטרופלי שבו נמצאת לבנון, הוא לא יכול להתנגד להסכם מכיוון שהדבר יפגע בתדמיתו בלבנון אבל הוא רוצה להוכיח שכל ההישגים של לבנון במשא-ומתן להסכם הם בזכותו ונובעים מכוחו הצבאי והאיומים ששיגר לעבר ישראל. נסראללה רוצה לשמר את המחלוקת בין ישראל לבין לבנון על הגבול הימי ביניהן, לכן, לבנון איננה מוכנה להכיר ב"קו המצופים" הישראלי כגבול הבינלאומי. מדובר בקו באורך 3 ק"מ שעובר מראש הנקרה לעבר הים התיכון ונקבע בשנת 2000 באורח חד-צדדי על-ידי ישראל לאחר הנסיגה מדרום לבנון.
האתגרים של חיזבאללה
מזכ"ל חיזבאללה עומד כרגע בפני שלושה אתגרים מיידים חשובים:
השלמת המשא-ומתן על הסכם הגבול הימי בין לבנון לישראל וחתימה על ההסכם, הקמת ממשלה חדשה בלבנון ובחירת נשיא חדש במקום הנשיא מישל עון שמסיים בסוף החודש את תפקידו ושהיה מריונטה של חיזבאללה. חסן נסראללה מעריך שההסכם בין לבנון לישראל הוא בגדר עובדה מוגמרת ושישראל לא תוכל להתחמק ממנו והוא מהווה ניצחון של לבנון וחיזבאללה אשר הצליח לשמור על האינטרסים הלבנוניים באמצעות טרור ואיומים על ישראל.
על-פי גורמים בלבנון, חסן נסראללה מעוניין כי סולימאן פרנג'יה יהיה הנשיא הבא של לבנון וכי מדובר בדמות שלא תעיז לצאת נגד חיזבאללה. נסראללה גם האיץ את מגעיו עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי ועם ג'ובראן באסיל, יו"ר "הזרם הלאומי החופשי" במגמה להגיע במהירות להבנות על הקמת הממשלה החדשה כדי למנוע משבר עמוק שיערער עוד יותר את יציבותה של לבנון.
הממשלה החדשה בישראל שאמורה לקום אחרי הבחירות, ולא משנה מי יעמוד בראשה, חייבת לשנות את הפרדיגמה, אי-אפשר להמשיך באסטרטגיה הנוכחית מול חיזבאללה. ישראל חייבת לעבור להתקפות גם בלבנון, אסור לתת לחיזבאללה חסינות ולהסתפק רק בהתקפות על יעדים אירניים בסוריה. ישראל חייבת להרתיע את חיזבאללה ולמנוע ממנו להתעצם עוד יותר בלבנון גם אם הדבר יביא להסלמה, צריך להשמיד בהדרגה את כל מערך הרקטות והטילים העצום שהוא בנה מאז תום מלחמת לבנון השנייה.

תאריך:  11/10/2022   |   עודכן:  11/10/2022
+יו"ר הכנסת: ההסכם יונח מחר על שולחן הכנסת
21:10 11/10/22  |  עידן יוסף

לשכת יושב-ראש הכנסת הודיעה כי "לאחר פנייה שהגיעה ממזכירות הממשלה, ולאור חשיבות הנושא, החליט יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי לאפשר את הנחת הסכם תיחום הגבול הימי הצפוני בין ישראל ללבנון מחר במליאת הכנסת, כפוף להחלטת הממשלה. הנחת ההסכם תאפשר לחברי הכנסת לעיין בפרטיו בהקדם האפשרי מיד לאחר הדיון שייערך בממשלה".

+ביידן בירך את לפיד על ההסכם, וישנם דיווחים על ערבות אמריקנית למניעת הפרתו
20:18 11/10/22  |  עידן יוסף

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך בטלפון את ראש הממשלה יאיר לפיד על ההסכם המסתמן בין ישראל ללבנון על הקו הימי, לאחר עשר שנים של ניסיונות ואמר לו: אתה עושה היסטוריה".
הנשיא הודה לכל הצוות הישראלי שהשתתף במגעים. השניים דנו על חשיבות ההסכם, שיבטיח את ביטחונה של ישראל בגבול הצפון ויחזק את הכלכלה הישראלית והלבנונית.
לפיד הודה לביידן על מנהיגותו ועל התיווך האמריקני במו"מ וכן הודה לצוות האמריקני, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ולמתאם למזה"ת וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי ברט מקגורג.
גורמים מדיניים המעורים במשא-ומתן בין ישראל ולבנון על הגבול הימי אומרים לקראת אישור ההסכם בממשלה מחר כי ארה"ב התחייבה להעניק ערבות לכל אפשרות של הפרת ההסכם מהצד הלבנוני.

+פורום קהלת הגיש לבג"ץ בקשה דחופה לצו נגד ההסכם הימי
17:52 11/10/22  |  עידן יוסף

פורום קהלת הגיש לבג"ץ בקשה דחופה נוספת לצו ביניים נגד ההליך לאישור ההסכם עם לבנון שנעשה בחוסר סמכות ועוד בתקופת בחירות. בבקשה נכתב כי לאור ההודעה הרשמית כי ההסכם יובא לאישור הממשלה מחר ובשל העובדה שראש הממשלה לפיד הודיע שלא יעביר את ההסכם בהליך שנקבע בחוק יסוד משאל עם יש צורך דחוף להוציא צו ביניים מידי שימנע תקלה חוקתית ונזק כבד.
עד להחלטה בבקשה לצו ביניים ביקשו באי-כוח הפורום צו עראי, הואיל ולשיטתם הממשלה, ראש הממשלה והיועמ"שית "הודיעו על כוונתם לעבור על החוק כבר מחר". השופט התורן דוד מינץ הורה למדינה להשיב לעתירה עד הבוקר.

+שקד תצביע נגד ההסכם אם לא יובא לכנסת
16:59 11/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עדיין לא גיבשה את עמדתה האם תצביע בעדו או נגדו  ▪  בנט לא צפוי להטיל וטו  ▪  לוח הזמנים הצפוף מחייב כינוס פגרה למחרת שמחת תורה  ▪  נתניהו: הסכם כניעה לחיזבאללה

שקד. לא מסתפקת בהנחה [צילום: תקשורת השרה]
+רשמית: ישראל ולבנון הגיעו להסכם על קו הגבול הימי
11:50 11/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא לבנון על ההסכם: "מספק את דרישות לבנון"  ▪  הממשלה תצביע מחר על אישור ההסכם ואחר כך הוא יונח על שולחן הכנסת  ▪  לפיד: "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון"

אסדת הגז כריש [צילום: אנרג'יאן]
לפיד. לאישור הממשלה [עמית שאבי, פלאש 90]
+בן-גביר: ההסכם עם לבנון מנוגד לחוק משאל העם
09:33 11/10/22  |  עידן יוסף

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, בתגובה להסכם המסתמן עם לבנון: "הבוקר הזה נסראללה צוהל. אחרי שכבר היה נדמה כי נסוגו בלחץ המחנה הלאומי מהחתימה על ההסכם המביש, לפיד וגנץ מבצעים פליק-פלאק לאחור, ודוהרים בחזרה לעבר הסכם כניעה מול לבנון. לא לחינם, בצעד נדיר, התפטר ראש צוות המו"מ מול לבנון מתפקידו, מהסיבה כי מדובר בהסכם שמוותר על שטחים ריבוניים של מדינת ישראל - ללא סמכות, ובאופן בלתי חוקי. הסכם שכזה, לאור היותו מנוגד באופן מפורש לחוק יסוד: משאל עם, ככל שייחתם כעת, לא יכובד על-ידי ממשלת הימין שתוקם בעזרת השם לאחר הבחירות ותחליף את ממשלת הכישלון של לפיד וגנץ".

+ישראל: ההסכם החדש מקובל עלינו
09:13 11/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש המל"ל הגיב: השינויים שדרשנו תוקנו, אנחנו בדרך להסכם היסטורי  ▪  ההסכם יונח על שולחן הכנסת ואז יובא לאישור בממשלה  ▪  דיווח בלבנון: הפתרון למחלוקת בהסכם - לא יופקד קו גבול ימי חדש באו"ם

חולתא. "כל דרישותינו נענו" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזבאללה כופף את ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נסראללה גמר את לפיד
על הפנים  |  12/10/22 16:21
2
כמה שטויות ושקרים בכתבה.לפיד
חכם מנסראלה  |  13/10/22 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
נשיא לבנון על ההסכם: "מספק את דרישות לבנון"    הממשלה תצביע מחר על אישור ההסכם ואחר כך הוא יונח על שולחן הכנסת    לפיד: "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון"
עידן יוסף
ראש המל"ל הגיב: השינויים שדרשנו תוקנו, אנחנו בדרך להסכם היסטורי    ההסכם יונח על שולחן הכנסת ואז יובא לאישור בממשלה    דיווח בלבנון: הפתרון למחלוקת בהסכם - לא יופקד קו גבול ימי חדש באו"ם
עידן יוסף
ערוץ "אל-ערבי" דיווח כי "הכנות נעשות לקראת הודעה על הסכם רשמי בנושא סימון הגבולות בין ישראל ולבנון"    לפי הדיווח, ההסכם ייחתם באזור ראש הנקרה, בגבול בין שתי המדינות    המתווך האמריקני העביר נוסח סופי להסכם על הגבול הימי
אביעד ויסולי
כל הסכם עם לבנון חייב לכלול התחייבות של ממשלת לבנון למנוע כל ירי טילים על ישראל, הוכחת שליטה על הטילים והתניית ההסכם במניעת כל התקפה על ישראל משטח לבנון    לא ייתכן הסכם חלקי עם לבנון, המעניק לה חסינות מתגובה נחרצת של ישראל כנגד מאגר הטילים ההזוי שבתחומה
יוני בן-מנחם
חיזבאללה מעריך כי ישראל מעוניינת בהסכם והיא תתקפל בסופו של דבר מכיוון שהיא בלחץ להפיק את הגז הטבעי לכן יש לתת לה זמן לרדת מהעץ ולא למהר לפעולה צבאית. חסן נסראללה מעריך כי הלחץ האמריקני להשלים את ההסכם יעשה את שלו כמו גם הרצון של הצמרת הצבאית בישראל להימנע ממלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il