X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קמפיין חדש של ארגוני הסביבה מעודד קביעת סדר יום ציבורי העוסק באיכות הסביבה המתמודדים לרשויות המקומיות ייאלצו להוכיח את מחויבותם לנושאי הסביבה ואף יצטרכו להתחייב על כך בכתב
▪  ▪  ▪
הצבע ירוק הוא צבע הבחירות [צילום: AP]

ארגוני הסביבה בישראל השיקו היום (א', 16.3.08) קמפיין חדש תחת הסלוגן "ירוק עכשיו". הקמפיין נועד לקבוע סדר יום חדש וסביבתי בבחירות לרשויות המקומיות שיערכו בסוף השנה וכן נועד לבחון את המועמדים הסופיים בהתאם למחויבותם לנושאי איכות הסביבה.
הקמפיין מדגיש כי הנבחרים לרשויות ייאלצו למלא אחר ארבע דרישות עיקריות: אוויר נקי יותר - 15% הפחתת זיהום אוויר ופליטות CO2 בשנה, ירוק ליד הבית - עד 5 דקות הליכה מהבית לגן ציבורי או פארק טבע עירוני, 15 דקות למרכז עירוני - יצירת שבילי הליכה ואופניים ושיפור תחבורה ציבורית, באופן שיאפשר לכל אחד להגיע למרכז עירוני בזמן זה - בלי להזיז את האוטו וירוק לכולם - הגדלת ההשקעה השנתית בתשתיות סביבה בשכונות חלשות ב-25% לפחות.
ארבע הדרישות הללו יוצגו בקרוב בפני המתמודדים יחד עם דף מכוון שיצביע על הפעולות הספציפיות אותן יצטרכו הנבחרים לבצע. זאת, על-מנת שהמועמדים יגבשו תוכניות אופרטיביות ויציגו אותן לציבור לפני הבחירות.
לאחר מכן יפרסמו ארגוני הסביבה את שמותיהם של המתמודדים אשר התחייבו ליישום הדרישות והתוכניות ואף יקיימו מעקב אחר ביצוען בפועל עם סיום הבחירות.
כשליש מהתושבים בישראל רואים בנושא הבריאות דבר המשפיע מאוד על איכות חייהם. גם איכות הסביבה מקבל בקרב האוכלוסיה התייחסות מעטה כאשר 20% מהאוכלוסיה מאמינים כי נושאי איכות הסביבה משפיעים באופן ישיר על איכות חייהם. כך עולה מסקר שביצעו ארגוני הסביבה לקראת עליית הקמפיין.
עוד עולה מהסקר כי בין הנושאים המפריעים ביותר לתושבים נמצאים מחסור בגנים ציבוריים ושטחים פתוחים, פערים גדולים בין השכונות בעיר, לכלוך, התדרדרות מרכזי הערים והתגברות התחלואה באסטמה וסרטן. כמחצית או יותר מהנשאלים הביעו רצון שהעיריה תיתן עדיפות משמעותית לשכונות החלשות על פני השכונות החזקות, ו-40-50% מתושבי הערים הגדולות מעדיפים השקעה בפיתוח תחבורה ציבורית על-פני פיתוח חניה.
מנכ"ל חיים וסביבה, אלונה שפר, אמרה על הפעילות כי "לראשונה ארגוני הסביבה בישראל התארגנו וייצרו קמפיין נושאי משותף לבחירות המקומיות, ובכך הם יוצרים סינרגיה של כוחות אזרחיים לקידום סדר יום חיוני בבחירות הקרובות."
לדברי נעמי צור, מנהלת הקהילות העירוניות בחברה להגנת הטבע, "החשיבות הרבה של איכות הסביבה לאיכות חייו של כל אחד מאיתנו, לאיכות החיים בעיר ולעתיד כדור הארץ הביאה את הנושא הירוק למרכז הזירה הציבורית. ארגוני הסביבה בישראל חברו בקמפיין הזה לתושבים ופעילים ברחבי הארץ במטרה ליצור סדר עדיפויות סביבתי ולסייע למועמדים בחירות המקומיות לתרגם אותו לעשייה."

הסקר נערך באמצעות מכון רותם למחקר ואבחון שיווקי בע"מ
תאריך:  16/03/2008   |   עודכן:  16/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
גידול במכירות נרשם לדברי החברה בכל דגמיה, ובראשם ה-B4 החדשה שהפכה לרכב המנהלים המוביל בקבוצה - עם גידול של 56% במכירות
אלעזר לוין
הקניון מניב רווח תיפעולי של 9.2%    מו"מ גם לרכישת 50% מקניון אשדוד
יהונתן דחוח-הלוי
דוקטרינות נאציות התומכות ברצח העם היהודי חודרות לאידאולוגיית החמאס    בכיר בארגון: "השריפה והשואה - מנת חלקם של יהודים" והיא תבוצע בידי המוסלמים
שרון קביליו
איריס בק קונדר מונתה ליו"ר הפורום הבכיר לשיווק של המרכז הישראלי לניהול    מחליפה בתפקיד את עמוס שפירא שכיהן כיו"ר הפורום בשלוש השנים האחרונות
מגזין המושבות
כתבה מצולמת של הניו-יורק טיימס על בית מעוצב בזכרון יעקב גוררת תגובות אנטישמיות    הטענה: בתים יהודיים מפוארים שנבנו על אדמה פלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il