X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בן סלמאן ואלכסנדר. קולג' סייבר [צילום: לואיס ג'ולי, קרולין קסטר, AP]
גנרלים ואדמירלים בשירות בן סלמאן
וושינגטון פוסט חושף: עשרות קצינים בכירים אמריקנים בדימוס עבדו ועובדים בשכר עתק עבור סעודיה ואיחוד האמירויות
ליוט. לשעבר השגריר בנאט"ו [צילום: צ'רלי דרפאק, AP]

אייקנברי. לשעבר מפקד נאט"ו באפגניסטן [צילום: מוצאדק צאדק, AP]

למעלה מ-500 אנשי צבא אמריקניים בדימוס – כולל עשרות גנרלים ואדמירלים – קיבלו עבודות מממשלות זרות מאז 2015, תוך ניצול הידע והקשרים שרכשו לאורך שנותיהם במדים. רובם עבדו עבור חברות אזרחיות בסעודיה, איחוד האמירויות ומונרכיות נוספות במפרץ הפרסי. כך חושף (18.10.22) וושינגטון פוסט, על בסיס אלפי מסמכים שהורה בית המשפט למסור לעיתון על-פי חוק חופש המידע, למרות התנגדות הממשל.
ממשלות זרות משלמות בעין יפה תמורת כישורים צבאיים אמריקניים, כאשר חבילות השכר והתגמול מגיעות לשש ספרות ולעיתים אף לשבע ספרות – הרבה יותר מהמשכורות שקיבלו בעת שירותם הצבאי. הקצינים הבכירים ביותר מקבלים את השכר הגבוה ביותר, אך גם בעלי דרגות נמוכות יותר עשויים לרפד את כיסיהם בסכומים נאים העולים על הפנסיות שהם מקבלים.
15 גנרלים ואדמירלים בדימוס עבדו כיועצים למשרד ההגנה הסעודי וליורש העצר, מוחמד בן סלמאן, האחראי לרצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018. ביניהם נמצא גנרל ג'יימס ג'ונס, שהיה היועץ לביטחון לאומי בשנים 2010-2009 ומפקד המרינס בשנים 2003-1999 ואשר הועסק גם בידי ממשלת לוב. ג'ונס הרחיב את פעילותו בסעודיה לאחר רצח חאשוקג'י וכיום החברה שבבעלותו מעסיקה בריאד 40 קצינים בדימוס, בהם שמונה גנרלים ואדמירלים. לדבריו, הממשל עודד אותו להמשיך בעבודתו למרות הרצח, מחשש שאם האמריקנים ייצאו – הסעודים יפנו לסין או לרוסיה.
בכיר בולט נוסף הוא גנרל קיית' אלכסנדר, שהיה ראש הסוכנות לביטחון לאומי (שירות ההאזנה) בממשלי ג'ורג' בוש הבן וברק אובמה. אלכסנדר קיבל ממשרד החוץ אישור לעבוד עבור סעודיה חודשיים לאחר רצח חאשוקג'י, וסייע להקים את "קולג' מוחמד בן סלמאן לביטחון סייבר"; הוא הועסק בידי הסעודים עד 2020.
עוד מופיעים ברשימה: גנרל צ'רלס וורד, שהיה סגן מפקד כוחות ארה"ב באירופה ומפקד הפיקוד המרכזי של חיל-האוויר; גנרל מייקל ברברו, שהיה מפקד תוכנית האימונים של נאט"ו בעירק והממונה על הסיוע הלוגיסטי במשרד ההגנה; גנרל קרל אייקנברי, שהיה מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן; וגנרל דגלאס ליוט, שהיה שגריר ארה"ב בנאט"ו וסגן היועץ לביטחון לאומי בשנים 2013-2007.

האישור הדרוש הוא חותמת גומי

היעד הפופולרי ביותר הוא איחוד האמירויות, אשר העסיק 280 אנשי צבא אמריקנים בדימוס בשבע השנים האחרונות – חושף הפוסט. האיחוד נשען על קבלנים ויועצים אמריקנים לבניית מה שמומחים מתארים כצבא החזק ביותר בעולם הערבי – צבא שהתערב במלחמות האזרחים בתימן ולוב ובכך החמיר עוד יותר את האסון ההומניטרי בשתי המדינות. לוחם לשעבר ב"אריות הים" קיבל מן האמירויות שכר של 348,000 דולר והוצאות בסך 54,400 דולר תמורת הדרכה בירי. קולונל בדימוס קיבל 324,000 דולר בחוזה לשנה תמורת ייעוץ לצבא המקומי.
בין הבכירים שעבדו עבור האמירויות מצוי גנרל ג'ים מאטיס, שהיה שר ההגנה הראשון של דונלד טראמפ ופוטר בשל חילוקי דעות קשים עימו. הפוסט מגלה, כי הוא היה יועץ צבאי לאמירויות, אותן הכיר היטב מתפקידו כמפקד פיקוד מרכז של הצבא האמריקני. מאטיס אמר בתגובה, כי לא קיבל שכר תמורת הייעוץ שהעניק. גנרל צ'רלס בולדן, אסטרונאוט שהפך למנהל נאסא, היה חבר בוועדה המייעצת לענייני חלל של האמירויות. בכירים נוספים שנשכרו בידי האמירויות: גנרל ג'ון מק'דונלד, לשעבר סגן מפקד הכוחות באפגניסטן; וגנרל ויליאם וובסטר, לשעבר מפקד הארמייה השלישית.
לדברי הפוסט, אנשי צבא לשעבר המבקשים לעבוד עבור ממשלה זרה חייבים לקבל אישור של משרד החוץ – אך מדובר בחותמת גומי בלבד: 95% מן הבקשות שהוגשו מאז 2015 נענו בחיוב. העיתון איתר ברשת לינקדין עשרות אנשי צבא בדימוס המציינים שעבדו במפרץ הפרסי, אך אין תיעוד לפיו קיבלו את האישורים הנדרשים. אין אכיפה פלילית של הפרת נוהל זה ואכיפה אזרחית כמעט ואינה קיימת. הפנטגון יכול לשלול תשלומים ממי שמפרים את הכללים, אך המשרד אישר שעשה זאת ב"פחות מחמישה מקרים".

תאריך:  18/10/22   |   עודכן:  18/10/22
+מחוקקים דמוקרטים: להעניש את סעודיה
07:13 19/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

וושינגטון פוסט מדווח על זעם במפלגה על קיצוץ תפוקת הנפט, הנתפס כמכה מתחת לחגורה לביידן - שדווקא הוא אינו ממהר לפעול

מוחמד בן סלמאן. "לא אכפת לו" [צילום: עמר נביל, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנרלים ואדמירלים בשירות בן סלמאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
וושינגטון פוסט סוקר את 80 שנות היחסים בין המדינות ומסביר מדוע המשבר הנוכחי - סביב הפחתת תפוקת הנפט - הוא כה עמוק
יוני בן-מנחם
משלחת בכירה של חמאס תצא בקרוב לדמשק כדי להיפגש עם הצמרת הסורית ולדון עמה בחידוש היחסים לאחר נתק של עשר שנים    חמאס מעוניינת בהידוק הקשר עם "ציר ההתנגדות", בפתיחה מחדש של משרדה בדמשק ובאפשרות לפעילות צבאית משטח סוריה נגד ישראל
איתמר לוין
משבר האנרגיה יזרים טריליוני דולרים, הבריתות מול אירן מתהדקות - אך חוסר היציבות נותר בעינו, מנתח אקונומיסט
יוני בן-מנחם
שליט קטר הודיע כי לארצו אין שום קשר לתנועת "האחים המוסלמים" כדי לנסות ולנקות את הכתם שדבק בארצו כמדינה תומכת טרור. מדינות העולם אינן קונות את דבריו של השליט הקטרי, קטר ממשיכה לארח בשטחה את הנהגות "האחים המוסלמים" וחמאס ואף לתמוך באירן ובטליבאן באפגניסטן
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הודיעה כי החליטה לחדש את הקשרים עם משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד, ארגון חיזבאללה הוא שתיווך בין שני הצדדים בברכתה של אירן    חמאס פועלת לחזק את קשריה עם "ציר ההתנגדות" באזור נגד הנורמליזציה עם ישראל וכוונותיה להפיק גז טבעי מהמאגרים בים התיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il