X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מסמכים כפי שהתגלו במאר-א-לאגו [צילום: משרד המשפטים האמריקני]
חקירת פרשת מסמכי טראמפ מתנהלת בשני מישורים
וושינגטון פוסט: לצד עבודתו הגלויה של המפקח המיוחד והמאבק עליה, ה-FBI ממשיך לאסוף ראיות ולבחון את ההיבט המשפטי של הפרשה

החקירה הפלילית חסרת התקדים נגד דונלד טראמפ בנוגע למסמכים שנטל לאחוזת מאר-א-לאגו מתנהלת בשני מישורים ב-11 השבועות שחלפו מאז פשטו סוכני ה-FBI על האחוזה. האחד גלוי בעיקרו, ואילו השני מתנהל בעיקרו מאחורי דלתיים סגורות – מדווח וושינגטון פוסט.
בחלק הגלוי מתנהל מאבק משפטי, עד רמת בית המשפט העליון, על מינויו של המפקח מטעם בית המשפט, השופט הפדרלי ריימונד דירי, הבוחן את 13,000 המסמכים שנתפסו באחוזה. נכון לעכשיו, דירי מביע ספק בדבר טענתו של טראמפ ולפיה יש למנוע מן ה-FBI לעיין בחלק מהם. בחלק הסמוי גבתה הבולשת עדויות רבות; אחד העדים, עובד במאר-א-לאגו, סיפר שהעביר בה ארגזים על-פי הוראתו של טראמפ. מומחים אומרים, כי ייתכן שהממשל הולך ובונה תיק פלילי נגד טראמפ, בחשד לשיבוש הליכים והשמדת רכוש ממשלתי.
הפוסט מציין, כי לא צפויות התפתחויות של ממש לפני בחירות האמצע (8.11.22), בין היתר בשל מדיניות משרד המשפטים – להימנע מכל צעד העלול להיראות כהתערבות בבחירות – וגם משום שכאמור דירי עודנו בוחן את המסמכים. במקביל, טראמפ מדבר כמעט בגלוי על התמודדות לנשיאות ב-2024 – ומצוי בחקירות פליליות נוספות (אירועי 6 בינואר, עסקיו בניו-יורק, התערבות בבחירות בג'ורג'יה).
הנקודה המרכזית אותה בודק דירי האם על מסמכים כלשהם חל חיסיון נשיאותי; בית המשפט כבר קבע, שלא יעסוק ב-103 המסמכים המסווגים שנתפסו בחיפוש האחרון. בדיון בבית המשפט בפלורידה בשבוע שעבר, נשמע דירי מתוסכל מהתנהגות שני הצדדים, ובמיוחד מתח ביקורת על טענות חיסיון מצידם של עורכי דינו של טראמפ שלדבריו מועלות ללא הוכחות. משרד המשפטים הצליח כאמור לשנות את ההחלטה שמנעה מה-FBI לבחון את המסמכים המסווגים, טראמפ ערער עד לבית המשפט העליון ונדחה.
במקביל, תלוי ועומד בבית המשפט הפדרלי לערעורים ערעורו של המשרד על עצם מינויו של דירי. הוא אמור לסיים את הבדיקה עד תחילת דצמבר, אך הדיון בערעור יתקיים בחודש שעבר ולאחר מכן עשוי להינתן פסק דין – ואם הערעור יתקבל, עבודתו תיפסק מיד.
במרכזו של כל תיק פלילי, אם יהיה כזה, יעמדו המסמכים המסווגים, שחלקם כללו מידע רגיש ביותר – בין היתר על מערכות הטילים של אירן ועל פעילות מודיעין מול סין. אבל גם 13,000 המסמכים האחרים עשויים להיות חשובים מאוד לתביעה, משום שהם מלמדים כיצד המסמכים המסווגים הועברו שלא כדין מן הבית הלבן למאר-א-לאגו. לדברי התובע הפדרלי לשעבר ג'ים וולדן, משרד המשפטים לא היה מערער על מינויו של דירי, אם לא היה סבור שגם למסמכים האחרים יש חשיבות בהקשר של הביטחון הלאומי.
בינתיים ממשיך ה-FBI לגבות עדויות ממי שיכולים לספק מידע על הטיפול במסמכים במאר-א-לאגו. בין היתר נבחנת השאלה האם טראמפ ואנשיו הסתירו אותם בכוונה ממשרד המשפטים או מסרו הצהרות כוזבות ביודעין כאשר טענו שכל המסמכים הוחזרו. בהקשר זה החוקרים בודקים מה ידע טראמפ על המסמכים והאם החזקת המסמכים באחוזתו סיכנה את הביטחון הלאומי, כולל השאלה למי הייתה גישה אליהם. עוד נבדק האם טראמפ העביר לארכיון הלאומי, כפי שקובע החוק, את כל המסמכים שהיו ברשותו וברשות צוותו כאשר סיים את כהונתו, או שיש מסמכים נוספים במקומות אחרים.
הפוסט מציין, כי בנוסף למסד העובדתי, על החוקרים לבחון את ההיבט המשפטי – האם קיימים תקדימים, מהן טענות ההגנה האפשריות וכיצד להתמודד עימן. למשל: המשרד כבר טען בבית המשפט, כי אפילו אם תתקבל טענתו של טראמפ לפיה הסיר את הסיווג מהמסמכים (טענה שמשפטנים דוחים מכל וכל) – עדיין מדובר בשיבוש הליכים משום שבית המשפט הורה לו להחזיר את כל המסמכים שסומנו (בעבר) כמסווגים. מדובר בעבודה רבה; המצב איננו שהיום נאספות הראיות ומחר מוגש כתב אישום.

תאריך:  24/10/22   |   עודכן:  24/10/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירת פרשת מסמכי טראמפ מתנהלת בשני מישורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
וושינגטון פוסט צולל לפרטי טענותיה של התובעת הכללית של ניו-יורק נגד בני משפחת טראמפ בתביעה האזרחית נגדם
איתמר לוין
התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק: טראמפ ושלושת ילדיו הבוגרים הונו בנקים, חברות ביטוח ורשויות מס    טראמפ: רדיפה פוליטית של הדמוקרטית העומדת לבחירה מחדש
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק דחתה הצעת פשרה שהגישו עורכי דינו של טראמפ, במסגרת חקירת החשד שניפח את שווי נכסיו לצורך קבלת הלוואות
איתמר לוין
כלל בלתי כתוב מורה שלא לבצע פעולות חקירה סמויות ב-60 הימים שלפני בחירות    ניו-יורק טיימס: השאלה היא מה מעמדו של טראמפ בבחירות האמצע
איתמר לוין
שופטת אותה מינה טראמפ נענתה לבקשתו למנות מפקח עצמאי שיבחן את המסמכים שתפס ה-FBI ואסרה זמנית להשתמש בהם לצורכי החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il